LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbel betalen voor een 2persoons kamer

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
coenen49
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2017 13:16

Dubbel betalen voor een 2persoons kamer

Ongelezen bericht door coenen49 »

Waarom moet ik dubbel betalen als ik een paar dagen er tussen uit wil als ik een 2persoons kamer boek kamer wel beschikbaar maar niet voor die prijs ik ben sinds een jaar weduwnaar nu wordt ik gestraft als ik er een paar dagen weg wil . ik heb een dan een 2persoons kamer maar ik maak maar gebruik van de faciliteiten van 1persoon slaap alleen in een 2persoonsbed .ik kan dit niet volgen. waarom dat is.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Dubbel betalen voor een 2persoons kamer

Ongelezen bericht door Brahms »

coenen49 schreef:Waarom moet ik dubbel betalen als ik een paar dagen er tussen uit wil als ik een 2persoons kamer boek kamer wel beschikbaar maar niet voor die prijs ik ben sinds een jaar weduwnaar nu wordt ik gestraft als ik er een paar dagen weg wil . ik heb een dan een 2persoons kamer maar ik maak maar gebruik van de faciliteiten van 1persoon slaap alleen in een 2persoonsbed .ik kan dit niet volgen. waarom dat is.

Het lijkt me erg logisch dat je bij een twee persoonskamer ook de prijs betaald welke bij die kamer behoort, immers voor de kamereigenaar (de hoteleigenaar) heeft deze kamer een bepaalde waarde, immers er kunnen ook twee mensen slapen.
Verder maak je natuurlijk gewoon gebruik van de faciliteiten in de kamer, zoals douche, wastafel en je mag zelfs op beide bedden liggen :D

Een twee petsoonskamer is in de regel ruimer, ook telt mee in de prijs. De topictitel "dubbel betalen" is dan ook onjuist, je betaald maar één keer, maar wel de kamerprijs.

Je zou natuurlijk ook een éénspersoonskamer (indien aanwezig) kunnen boeken, echter vaak veel kleiner en vaak wat ongunstig gelegen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Dubbel betalen voor een 2persoons kamer

Ongelezen bericht door scontra »

@coenen,

U betaald niet dubbel, maar betaald voor een tweepersoonskamer.
De prijzen zijn per persoon per dag aangegeven bij gebruik door minimaal twee personen.
U komt alleen, maar alle handelingen die bij een bezetting van twee personen moeten worden gedaan, moeten ook bij een bezetting van één persoon worden gedaan en daarom betaald u de kamerprijs die van toepassing is op een tweepersoons bezetting.
U betaald dus niet dubbel en/of voor twee personen, maar de kamerprijs.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dubbel betalen voor een 2persoons kamer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U betaald voor wat u gebruikt. U slaapt in een kamer. Of u alleen slaapt of met 2, de kamer moet na afloop schoongemaakt worden. Het enige voordeel dat u heeft is dat u 1 ontbijt nodig heeft en geen 2. Dit is de enige 'korting' die u zou kunnen hebben als alleenslapende.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Dubbel betalen voor een 2persoons kamer

Ongelezen bericht door moederslink »

@TS: het is waar dat als u een 2p kamer boekt en krijgt u ook voor een 2p kamer betaalt. U betaalt voor de ruimte voor 2 personen, u wordt niet " gestraft" :wink:
Ik zou ook graag zien dat single reizigers geen extra toeslag meer hoeven te betalen en dat is nu nog steeds bijna altijd het geval.
In deze tijd met zoveel alleenstaande reizigers vind ik dat er meer accomodatie zou moeten zijn voor deze singles met dan ook navenante prijzen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Dubbel betalen voor een 2persoons kamer

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar dan krijg je weer klachten dat de eenpersoonskamers te klein zijn...

Het grootste deel van de kosten zit hem trouwens in de faciliteiten van de kamer, zoals de badkamer, en niet in of er nu een, twee of drie bedden zijn. Natuurlijk is een grotere kamer duurder, maar met twee personen heb je niet ineens twee keer meer badkamer ter beschikking. Een eenpersoonskamer zal daarom altijd een stuk duurder moeten zijn dan de helft van een tweepersoonskamer. Al zullen er vast ook wel hotels zijn die dat anders doen en toch, uit commerciele overwegingen, voor een eenpersoonskamer maar de helft rekenen van een tweepersoonskamer.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Dubbel betalen voor een 2persoons kamer

Ongelezen bericht door renewouters »

Voor je auto betaal je toch ook net zoveel ongeacht of je er alleen of met 4 personen in zit? Een onderhoudsbeurt is ook niet goedkoper daardoor.

Martrijn
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 sep 2017 11:09

Re: Dubbel betalen voor een 2persoons kamer

Ongelezen bericht door Martrijn »

Ik begrijp volledig de geirriteerdheid van TS. Er zijn te weinig mogelijkheden om als alleenreiziger tegen een redelijk tarief iets te boeken terwijl deze groep steeds groter wordt.
Afgelopen zaterdag zat er bij mijn krant een fantastische aanbieding alleen voor de trouwe lezers voor een reis naar Cyprus. Prijs € 199,00 voor de goedkoopste periode, (€ 800,00 voordeel). Voor een eenpersoonskamer moet er echter € 249,00 BIJ betaald worden. Dit is méér dan twee personen samen en dat is voor mij niet meer uit te leggen. Eén vlucht minder, één persoon die niet mee eet en van de rondreis gebruik maakt. Kortom 125% er bovenop. Heb nog geen contact gehad vanwege het weekend, maar er zullen wel weer allerlei argumenten zijn hoe men aan deze prijs komt.

Truffeltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2017 15:01

Re: Dubbel betalen voor een 2persoons kamer

Ongelezen bericht door Truffeltje »

Ik begrijp de frustratie...echter denk ik op een andere manier wat deze situatie betreft. Waarom gaat men er nog steeds van uit dat iedereen op zijn minst met 2 pers weg gaat. Nu valt de prijs altijd tegen. Dat geldt voor hotel overnachting als op vakantie.
Waarom niet pp de prijzen kenbaar maken dan valt het mee als je voor twee boekt.

Overingens is het niet zo dat alleen het ontbijt het verschil is. Alleen de schoonmaak blijft het zelfde.
Er gaat 1 persoon douchen, er wordt ook maar 1 handdoek gebruikt, 1 ontbijt, enz enz .

Zelf heb ik vorig weekend in een fijne 1 pers hotelkamer gelogeerd voor leuke prijs en normale plek. Want een mindere kamer omdat je alleen bent vind ik echt niet kunnen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Dubbel betalen voor een 2persoons kamer

Ongelezen bericht door renewouters »

Truffeltje schreef:Ik begrijp de frustratie...echter denk ik op een andere manier wat deze situatie betreft. Waarom gaat men er nog steeds van uit dat iedereen op zijn minst met 2 pers weg gaat. Nu valt de prijs altijd tegen. Dat geldt voor hotel overnachting als op vakantie.
Waarom niet pp de prijzen kenbaar maken dan valt het mee als je voor twee boekt.

Overingens is het niet zo dat alleen het ontbijt het verschil is. Alleen de schoonmaak blijft het zelfde.
Er gaat 1 persoon douchen, er wordt ook maar 1 handdoek gebruikt, 1 ontbijt, enz enz .

Zelf heb ik vorig weekend in een fijne 1 pers hotelkamer gelogeerd voor leuke prijs en normale plek. Want een mindere kamer omdat je alleen bent vind ik echt niet kunnen.
Ook al gaat er maar 1 persoon douchen, de schoonmaakster gaat echt niet controleren welke handdoeken gebruikt zijn en welke niet. Net zoals de lakens. Alle handdoeken worden vervangen en alle beddengoed.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Dubbel betalen voor een 2persoons kamer

Ongelezen bericht door Brahms »

aanbieding alleen voor de trouwe lezers voor een reis naar Cyprus. Prijs € 199,00 voor de goedkoopste periode, (€ 800,00 voordeel).
Eigenlijk ook schandalig dat je in een andere periode maar liefst E 800.00 meer kwijt bent voor dezelfde reis !

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Dubbel betalen voor een 2persoons kamer

Ongelezen bericht door kokka »

Martrijn schreef:Ik begrijp volledig de geirriteerdheid van TS. Er zijn te weinig mogelijkheden om als alleenreiziger tegen een redelijk tarief iets te boeken terwijl deze groep steeds groter wordt.
Afgelopen zaterdag zat er bij mijn krant een fantastische aanbieding alleen voor de trouwe lezers voor een reis naar Cyprus. Prijs € 199,00 voor de goedkoopste periode, (€ 800,00 voordeel). Voor een eenpersoonskamer moet er echter € 249,00 BIJ betaald worden. Dit is méér dan twee personen samen en dat is voor mij niet meer uit te leggen. Eén vlucht minder, één persoon die niet mee eet en van de rondreis gebruik maakt. Kortom 125% er bovenop. Heb nog geen contact gehad vanwege het weekend, maar er zullen wel weer allerlei argumenten zijn hoe men aan deze prijs komt.
hier zal ook de prijs wel per persoon zijn, en kamer bezetting op basis van 2 personen

Speedy123
Berichten: 1159
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Dubbel betalen voor een 2persoons kamer

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Martrijn schreef:Ik begrijp volledig de geirriteerdheid van TS. Er zijn te weinig mogelijkheden om als alleenreiziger tegen een redelijk tarief iets te boeken terwijl deze groep steeds groter wordt.
Afgelopen zaterdag zat er bij mijn krant een fantastische aanbieding alleen voor de trouwe lezers voor een reis naar Cyprus. Prijs € 199,00 voor de goedkoopste periode, (€ 800,00 voordeel). Voor een eenpersoonskamer moet er echter € 249,00 BIJ betaald worden. Dit is méér dan twee personen samen en dat is voor mij niet meer uit te leggen. Eén vlucht minder, één persoon die niet mee eet en van de rondreis gebruik maakt. Kortom 125% er bovenop. Heb nog geen contact gehad vanwege het weekend, maar er zullen wel weer allerlei argumenten zijn hoe men aan deze prijs komt.
De groep alleen reizigers is internationeel vrij klein. De meeste accomodaties richten hun kamers zodanig in dat ze de optimale bezettingsgraad hebben.

Prijzen vergelijken heeft alleen maar zin als alle voorwaarden erbij vermeldt worden. Vanaf prijzen zeggen niet zoveel op boekingssites, pas als het boekingsprocess doorlopen is, dan zie je de echte prijs per persoon.

Speedy123
Berichten: 1159
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Dubbel betalen voor een 2persoons kamer

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Brahms schreef:
aanbieding alleen voor de trouwe lezers voor een reis naar Cyprus. Prijs € 199,00 voor de goedkoopste periode, (€ 800,00 voordeel).
Eigenlijk ook schandalig dat je in een andere periode maar liefst E 800.00 meer kwijt bent voor dezelfde reis !
Dat is een kwestie van vraag en aanbod. Bij een hoge vraag, zijn de prijzen hoog want de accomodatie raakt zijn kamers toch wel kwijt. Bij een lage vraag zijn de prijzen laag want anders staan de kamers leeg. Normale marktwerking dus.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Dubbel betalen voor een 2persoons kamer

Ongelezen bericht door BreejKC »

Kijk voortaan eens op de site van Voordeeluitjes.nl. Zeer veel aanbiedingen voor enkele dagen. Ook 1-persoonsboekingen mogelijk. Veelal met slechts een geringe of helemaal geen toeslag voor 1 persoon.

Speedy123
Berichten: 1159
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Dubbel betalen voor een 2persoons kamer

Ongelezen bericht door Speedy123 »

BreejKC schreef:Kijk voortaan eens op de site van Voordeeluitjes.nl. Zeer veel aanbiedingen voor enkele dagen. Ook 1-persoonsboekingen mogelijk. Veelal met slechts een geringe of helemaal geen toeslag voor 1 persoon.
Als ik zo de reviews op Internet bekijk, zitten er ook wel wat haken en ogen aan deze organisatie. Ja ze zijn goedkoop maar zo te lezen gaat er ook vaak wat fout met de reizen die aangeboden worden. Het is goed om te bedenken dat zij slechts een bemiddelingsorganisatie zijn dus in het geal van problemen wienig voor u kunnen betekenen. Het lijkt er overigens ook op dat ze niet bij stichting garantie fonds reisgelden aangesloten zijn.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Dubbel betalen voor een 2persoons kamer

Ongelezen bericht door BreejKC »

Voordeeluitjes.nl is inderdaad geen organisatie waar je voor een dubbeltje op de 1e rang kunt zitten. Toch zijn er recensenten die denken dat dit wel zo is. Volgens mij zijn dat mensen die overal negatief op reageren. Al enkele keren heb ik de ervaring met deze site hotels geboekt te hebben waar, naast gewoon goede recensies, ook zeer slechte recensies er tussen stonden. Soms brengt zo'n recensie je wel eens aan het twijfelen. Toch heb ik "de gok" dan gewaagd. Zonder uitzondering heb ik de ervaring dat, ondanks de negatieve recensies, het mij alles meegevallen is.

Voordeeluitjes is als bemiddelingsorganisatie weliswaar niet aangesloten bij een ANVR o.i.d., maar bekende sites als Booking.com en Trivago etc. etc. zijn dat volgens mij ook niet.

Wat ik wel altijd doe is, naast de aanbevelingen op deze sites, ook de site van de accommodatie zelf te bezoeken. Veelal krijg je dan net een iets betere indruk van datgene als wat op de bemiddelingssites omschreven staat.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Dubbel betalen voor een 2persoons kamer

Ongelezen bericht door Jablan »

ANVR en SGR staan alleen open voor reisorganisaties; niet voor bemiddelaars, al zal dit waarschijnlijk in de toekomst wel veranderen.

Trivago is helemaal geen bemiddelaar, maar een metazoekmachine, die het aanbod van anderen verzamelt en per definitie nooit een compleet overzicht heeft. Aanbod via sites als Ferienhausmiete zal je daar nooit op terugvinden, omdat Ferienhausmiete met jaarabonnementen werkt en Trivago een provisie per klik vraagt/eist/krijgt, gebaseerd op een percentage van de reissom.
Martrijn schreef:Ik begrijp volledig de geirriteerdheid van TS. Er zijn te weinig mogelijkheden om als alleenreiziger tegen een redelijk tarief iets te boeken terwijl deze groep steeds groter wordt.
Afgelopen zaterdag zat er bij mijn krant een fantastische aanbieding alleen voor de trouwe lezers voor een reis naar Cyprus. Prijs € 199,00 voor de goedkoopste periode, (€ 800,00 voordeel). Voor een eenpersoonskamer moet er echter € 249,00 BIJ betaald worden. Dit is méér dan twee personen samen en dat is voor mij niet meer uit te leggen. Eén vlucht minder, één persoon die niet mee eet en van de rondreis gebruik maakt. Kortom 125% er bovenop. Heb nog geen contact gehad vanwege het weekend, maar er zullen wel weer allerlei argumenten zijn hoe men aan deze prijs komt.
Als er € 800 verschil zit tussen deze aanbieding en een normale periode, dan zou ik niet boeken. Zulke prijsverschillen wijzen op een enorme marge, met een wurgcontract voor het hotel, dat daardoor niet anders kan dan basic-eten te serveren in kleine porties. En als de toeslag voor 1 persoon hoger is dan de reissom, dan was dit een aanbod om nog snel-snel-snel de laatste vrije stoelen/bedden vol te krijgen, zonder dat het aanbod goed is gecheckt voordat het werd vrijgegeven. Slordig, erg slordig.

Wij hebben voor het komend jaar voor ons vakantiehuis een basisprijs voor 1 persoon ingesteld en een mini-toeslag voor elke volgende persoon in het huis. Gevolg van deze opstelling: op 1 van de sites staat het huis onderaan in de zoekresultaten omdat het algoritme niet is ingesteld op een basisprijs voor 1 persoon. Ik ben volop in discussie daarover, want als ik een lange lijst bijkomende kosten ga opvoeren in plaats van een mini-toeslag per persoon, dan zouden we opeens bovenaan in de resultaten staan. Dat gaan we niet doen, ik wil juist dat de eerste prijs ook de eindprijs is, wie zoekt voor 6 personen moet ook direct de prijs voor 6 te zien krijgen.

Gesloten