LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help mijn huurauto is een ramp

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Lajos
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2017 08:05

Help mijn huurauto is een ramp

Ongelezen bericht door Lajos »

Hallo, ik heb op donderdag 15-09-2017 een auto gehuurd in Griekenland voor een week, de auto blijkt echter niet in orde, stuur inrichting is niet correct, de motor maakt vreemde geluiden bij het starten, en als de motor goed warm is knarst er van alles onder de motorkap, ook hoor ik rare geluiden bij het rechter voorwiel, het gaat om een volksgenoten beetle cabrio, de ramen doen vreemd met de deur open doen, de cd speler werkt niet, geeft airbag storing aan, te weinig olie in het motorblok, banden veel te zacht, als ik licht op de rem ga met 80/90 begint het stuur enorm hard te trillen, word namelijk nog net niet uit je handen geslagen, vermogen verlies als we een berg op rijden waardoor de auto soms bijna stil valt, en zo kan ik nog wel even doorgaan,
Kan ik hier iets mee of is dit gewoon mijn probleem op dit moment?
Ik en mijn vriendin voelen ons namelijk niet veilig in de auto en als ik dit allemaal had geweten had ik de auto natuurlijk nooit gehuurd, ik hoop op een spoedige reactie

Mvg lajos
Laatst gewijzigd door Radar op 18 sep 2017 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast wegens typefouten

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Help mijn huurauto is een ramp

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lajos schreef:Hallo, ik heb op donderdag 15-09-2017 een auto gehuurd in Griekenland voor een week, de auto blijkt echter niet in orde, stuur inrichting is niet correct, de motor maakt vreemde geluiden bij het starten, en als de motor goed warm is knarst er van alles onder de motorkap, ook hoor ik rare geluiden bij het rechter voorwiel, het gaat om een volksgenoten beetle cabrio, de ramen doen vreemd met de deur open doen, de cd speler werkt niet, geeft airbag storing aan, te weinig olie in het motorblok, banden veel te zacht, als ik licht op de rem ga met 80/90 begint het stuur enorm hard te trillen, word namelijk nog net niet uit je handen geslagen, vermogen verlies als we een berg op rijden waardoor de auto soms bijna stil valt, en zo kan ik nog wel even doorgaan,
Kan ik hier iets mee of is dit gewoon mijn probleem op dit moment?
Ik en mijn vriendin voelen ons namelijk niet veilig in de auto en als ik dit allemaal had geweten had ik de auto natuurlijk nooit gehuurd, ik hoop op een spoedige reactie

Mvg lajos
En wat zegt de verhuurder?
Lajos schreef:het gaat om een volksgenoten beetle cabrio, de ramen doen vreemd met de deur open doen
Als je met "vreemd doen" bedoelt dat ze een beetje zakken: dat hoort bij een cabrio.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Help mijn huurauto is een ramp

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Terug gaan naar de verhuurder en een andere auto vragen als u er in blijft rijden en later gaat klagen kunnen ze niks meer voor je doen.
en heb je kans dat je de auto finaal kapot rijd of ongelukken veroorzaakt

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Help mijn huurauto is een ramp

Ongelezen bericht door scontra »

Gewoon naar de verhuurder teruggaan met uw klacht en een andere auto vragen.
Wel voet bij stuk houden, want er zal zeker getracht worden u de week uit te laten zingen met dit "barrel".

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Help mijn huurauto is een ramp

Ongelezen bericht door renewouters »

Is het serieus dat mensen eerst hun problemen op internet gooien voordat ze gewoon de normale route bewandelen en even (in dit geval) met de verhuurder gaan praten? Het moet niet veel gekker worden. Valt nog mee dat de verhuurder niet meteen met naam en toenaam als oplichter wordt bestempeld.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Help mijn huurauto is een ramp

Ongelezen bericht door Jablan »

Tegenwoordig is dat normaal, ja. Ik moest deze zomer gasten van ons nog een keer erop wijzen, dat ze hun huurauto in aanwezigheid van de verhuurder op de foto moesten zetten en eerst een testronde ermee maken. Reisvoorbereiding ...

In dit geval is dat ook het advies: als de huurauto ng niet van alle kanten op de foto is gezet, dat alsnog doen en direct terugrijden naar de verhuurder om hem in te leveren, cq te ruilen voor iets anders.

Al vraag ik mijzelf af of het ook niet aan onervarenheid met rijden in de bergen ligt. Steile, kronkelige, smalle bergweggetjes zijn ideaal om je schokbrekers te slopen, je motor op te blazen en nog wat technische gebreken te veroorzaken als je niet gewend bent om op dat soort straten te rijden. Misschien heeft de vorige gebruiker van de auto alle storingen op die manier voor elkaar gekregen, misschien zijn het deze mensen zelf.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Help mijn huurauto is een ramp

Ongelezen bericht door Dirkie »

Lajos schreef:Hallo, ik heb op donderdag 15-09-2017 een auto gehuurd in Griekenland voor een week, de auto blijkt echter niet in orde

.. opsomming klachtenlijst

Kan ik hier iets mee of is dit gewoon mijn probleem op dit moment?
Ik en mijn vriendin voelen ons namelijk niet veilig in de auto en als ik dit allemaal had geweten had ik de auto natuurlijk nooit gehuurd, ik hoop op een spoedige reactie

Mvg lajos
Volgens mij viel 15 september dit jaar op een vrijdag, maar dit terzijde. Ik neem aan dat U met uw klachten ook terug gegaan bent naar de verhuurder ter plekke. Wat was de reactie van de verhuurder. Mijn ervaring is dat zeker in Griekenland de lokale verhuurders geen oplichters zijn. Ik heb al heel vaak auto's gehuurd in Griekenland en daarbij ook wel een paar keer (kleine) problemen gehad. Na contact met de verhuurder werden deze meteen opgelost en een keer kreeg ik zelfs een nieuwe auto zonder problemen.
Maar wat verwacht U nu van de mensen op dit Forum. Dat zij met de verhuurder contact gaat opnemen?

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Help mijn huurauto is een ramp

Ongelezen bericht door kuklos »

Lajos schreef:Kan ik hier iets mee of is dit gewoon mijn probleem op dit moment?
Neem contact op met de verhuurder!!!!!!!!!!!!

Gesloten