LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boeking bij Holidayautos's/Europcar, graag advies

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Boeking bij Holidayautos's/Europcar, graag advies

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Beste forumlezers,

Voor een reis naar Amerika aankomende zaterdag heb ik via holidayauto's een auto gehuurd bij Europcar in Las Vegas.
Dit heb ik in januari 2017 al gedaan, zodat we er mooi op tijd bij waren, omdat ik de precieze tijd toen niet wist heb ik wel netjes het vluchtnummer ingevoerd(er van uitgaande dat hier rekening gehouden mee wordt). Dit bedrag is ook al afgeschreven.

Nu kwam ik er bij controle achter dat de ophaal tijd om 10:00 uur staat terwijl wij om 19:45 uur landen. In eerste instantie dacht ik, dit is geen probleem, ik pas het even online aan. Echter, nu ik dit wil aanpassen wordt dit gezien als een annulering en een nieuwe boeking. De beoogde auto werd 650 euro duurder (3 maal zoveel als oorspronkelijke prijs). Er vanuit gaande dat dit een foutje op hun website was, heb ik gemaild.

In deze mail gevraagd of dit überhaupt een probleem is. Ik kreeg redelijk snel een mail terug dat ik toch echt moet bellen, want het is enorm belangrijk dat dit er juist in staat. Ik gebeld naar een Engels nummer, er werd snel opgenomen. Ook hier werd verteld dat de prijs met 650 euro omhoog zou gaan. Ook zij vond dit vreemd en gaf aan Europcar (uitvoerende verhuurpartij) een mail te sturen om te vragen of ze dit kosteloos kunnen aanpassen.

Dit zou afgelopen weekend gebeuren, echter heb ik tot op heden nog niks gehoord, nu zaterdag 10 oktober steeds dichterbij komt begin ik een klein beetje in de stress te schieten hierover.

Kort gevraagd:
  • Iemand ervaring hiermee?
    Enig idee of het echt zo belangrijk is dat de ophaaltijd goed ingevuld staat?
    Sta ik hier in mijn recht, of heb ik dikke vette pech?
Vriendelijk bedankt voor het meedenken

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Boeking bij Holidayautos's/Europcar, graag advies

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een soortgelijke vraag is al eerder voorbij gekomen hier. U moet van te voren aangeven op welk moment u de auto komt ophalen. Daar wordt de planning van de verhuurder op aangepast. Nu blijkt dat u op een ander moment komt, dan strookt dat niet meer met het moment dat u hebt doorgegeven. Nu wilt u het tijdstip aanpassen, maar zo klantvriendelijk zijn de verhuurbedrijven niet. De enige optie is dan inderdaad annuleren en opnieuw huren. Maar omdat u zo kort van te voren boekt vliegen de prijzen omhoog.
De gok nemen en 9 uur later de auto ophalen zou ik in ieder geval niet doen. Als u er niet op tijd bij bent is het een no show.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Boeking bij Holidayautos's/Europcar, graag advies

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Ik snap je volledig, gelukkig zijn we nog in gesprek met holidayauto's, we hebben nog de goede hoop dat er wat geregeld kan worden. Wat ik echter wel raar vind is dat er gevraagd wordt om een vluchtnummer, deze staat correct ingevuld. Mocht je nou onverhoopt vertraging krijgen zullen ze dit toch niet als no show zien?

Gesloten