LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen informatie over roken in hotel

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Milouser122+09
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:57

Geen informatie over roken in hotel

Ongelezen bericht door Milouser122+09 »

Ik heb een reisje geboekt bij actie van de dag naar de Eifel. Alles geregeld. En betaalt en een datum. Gesteld. Dat wij zouden gaan. Op de dag dat wij zouden vertrekken. Ben ik er achter. Gekomen. Dat er gerookt word in het hotel en aan de bar. Van het hotel. Bij info straat. Niet over roken. En ook niet bij voorwaarden. Ik heb met actie van de dag contact op genomen en over het roken. Gesproken. En dat ik het wil annuleren. Dat is geen probleem maar. Krijg geen geld terug. Mijn vrouw heeft een longziekte. Wat kan ik hier aan doen om mijn geld terug te krijgen. Hotel is. Zur Post. Deuderfeld. Eifel
Laatst gewijzigd door Radar op 25 okt 2017 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen informatie over roken in hotel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Helaas is er geen duidelijk wetgeving in Duitsland over roken. Officieel is roken verboden in de horeca, echter zijn er zoveel uitzonderingen dat overal gewoon gerookt kan worden.
U had dit zelf op voorhand kunnen uitzoeken. Anders had u zelf een trip moeten boeken en had u zelf bij het hotel vooraf kunnen informeren voor het boeken.
De reden van annulering is voor uw conto. Er wordt niet iets in strijd met de wet gedaan.
Voor info zie: http://www.duitslandalsvakantieland.nl/ ... duitsland/

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Geen informatie over roken in hotel

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Neem nog even contact op met het hotel. Meestal mag er toch in de kámers niet gerookt worden. Dan maar de bar vermijden, helaas. Álle rook vermijden in het leven is toch niet mogelijk; ook op straat lopen rokers. Ik begrijp dat het heel erg hinderlijk kan zijn en ook dat u wellicht op het verkeerde been bent gezet door de strenge regels hier in Nederland.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Geen informatie over roken in hotel

Ongelezen bericht door newmikey »

Milouser122+09 schreef:Ik heb een reisje geboekt bij actie van de dag naar de Eifel. Alles geregeld. En betaalt en een datum. Gesteld. Dat wij zouden gaan. Op de dag dat wij zouden vertrekken. Ben ik er achter. Gekomen. Dat er gerookt word in het hotel en aan de bar. Van het hotel. Bij info straat. Niet over roken. En ook niet bij voorwaarden. Ik heb met actie van de dag contact op genomen en over het roken. Gesproken. En dat ik het wil annuleren. Dat is geen probleem maar. Krijg geen geld terug. Mijn vrouw heeft een longziekte. Wat kan ik hier aan doen om mijn geld terug te krijgen. Hotel is. Zur Post. Deuderfeld. Eifel
[Tekst verwijderd door de Moderator] Dat er gerookt wordt aan de bar is vervelend maar dat wil niet zeggen dat u daar in de rest van het hotel last van zou ondervinden. Het lijkt mij in ieder geval voorbarig om daarom te annuleren. Geld terug zult u niet krijgen bij annulering.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Geen informatie over roken in hotel

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Hier staat toch géén "NICHT-RAUCHER HOTELZIMMER":

https://www.tripadvisor.de/Hotel_Review ... inate.html

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen informatie over roken in hotel

Ongelezen bericht door sjohie »

Op tripadvisor ziet het er uit als een no-nonse Duits hotel, en in de ~50 reviews lees ik zo snel het woord roken nergens terug. Ook zie ik op de foto's van de kamers nergens een asbak, dus de kamers zullen vermoedelijk rookvrij zijn. Dat laatste is iig onze ervaring met zulke hotels de afgelopen jaren in Duitsland.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Geen informatie over roken in hotel

Ongelezen bericht door hänschen klein »

sjohie schreef:Op tripadvisor ziet het er uit als een no-nonse Duits hotel, en in de ~50 reviews lees ik zo snel het woord roken nergens terug. Ook zie ik op de foto's van de kamers nergens een asbak, dus de kamers zullen vermoedelijk rookvrij zijn. Dat laatste is iig onze ervaring met zulke hotels de afgelopen jaren in Duitsland.
1 - Kijk op de website bij de titel overzicht ...

2 - en houd de muis op de pictogrammen v.l.n.r.:

- Kostenlos WLAN
- Kostenlos P
- Nichtraucherzimmer is duidelijk doorgestreept

Tricky, ja tricky!

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Geen informatie over roken in hotel

Ongelezen bericht door mahadma »

Van te voren informeren met deze vervelende ziekte lijkt mij handig en verstandig om te emailen en of te bellen met het hotel.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Geen informatie over roken in hotel

Ongelezen bericht door mp2017 »

hänschen klein schreef:
sjohie schreef:Op tripadvisor ziet het er uit als een no-nonse Duits hotel, en in de ~50 reviews lees ik zo snel het woord roken nergens terug. Ook zie ik op de foto's van de kamers nergens een asbak, dus de kamers zullen vermoedelijk rookvrij zijn. Dat laatste is iig onze ervaring met zulke hotels de afgelopen jaren in Duitsland.
1 - Kijk op de website bij de titel overzicht ...

2 - en houd de muis op de pictogrammen v.l.n.r.:

- Kostenlos WLAN
- Kostenlos P
- Nichtraucherzimmer is duidelijk doorgestreept

Tricky, ja tricky!

Nix tricky!

Ga eens naar de echte website van het hotel daar staat dit:

Zimmerausstattung / Services

Ein Überblick über die Zimmerausstattung und die Serivces unserer Zimmer finden Sie in der folgenden Auflistung:

> WC

> Dusche

> Fernseher

> Telefon

> Schreibtisch

> Balkon (teilweise)

> Kinderstuhl / Kinderbett

> Haussafe

> Nichtraucherzimmer

> W-Lan kostenlos

> Haustiere erlaubt

> familienfreundlich

> mehrsprachiges Personal

> Kegelbahn

> Garage (Abstellmöglichkeit für Fahrräder)

> Wellnessbereich (Sauna, Dampfbad, Caldarium, Hot-Whirlpool)

Zie je daar waar "Nichtraucherzimmer steht?

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Geen informatie over roken in hotel

Ongelezen bericht door mp2017 »

Miepje1 schreef:Neem nog even contact op met het hotel. Meestal mag er toch in de kámers niet gerookt worden. Dan maar de bar vermijden, helaas. Álle rook vermijden in het leven is toch niet mogelijk; ook op straat lopen rokers. Ik begrijp dat het heel erg hinderlijk kan zijn en ook dat u wellicht op het verkeerde been bent gezet door de strenge regels hier in Nederland.

TS is op het afgesproken datum niet gegaan! :wink:

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Geen informatie over roken in hotel

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Op de website boeken. Daar moet 'nicht-raucher-zimmer' aangevinkt worden ...!

In uw situatie zou ik voortaan nicht-raucher-hotels zoeken en boeken en een bevestiging verlangen.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen informatie over roken in hotel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij gaat de klacht er ook niet over dat er in de kamers wordt gerookt (dat is toch iets dat je zelf in de hand hebt, aangezien er verder niemand op jouw kamer komt, behalve de schoonmaker/ster). Het gaat er over dat dit in de publieke ruimtes gebeurt en er staat nergens op de site dat men daar rookvrij is.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Geen informatie over roken in hotel

Ongelezen bericht door mp2017 »

Nijogeth schreef:Volgens mij gaat de klacht er ook niet over dat er in de kamers wordt gerookt (dat is toch iets dat je zelf in de hand hebt, aangezien er verder niemand op jouw kamer komt, behalve de schoonmaker/ster). Het gaat er over dat dit in de publieke ruimtes gebeurt en er staat nergens op de site dat men daar rookvrij is.
[Tekst verwijderd door de Moderator]
TS wil een kamer hebben, waar niet gerookt is, want rook zet zich op alles in de kamer vast, als er iemand anders gerookt heeft.

Dat het op de site niet staat dat het hotel rookvrij is, is gewoon een aaname, waar weer geen onderbouwing met een of ander link is.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 okt 2017 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tekst voegt niks toe aan topic

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen informatie over roken in hotel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De links die hierboven gegeven zijn, die zijn voldoende. Daar staat alleen dat de kamer rookvrij, over de rest wordt niets gezegd.

Speedy123
Berichten: 1149
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Geen informatie over roken in hotel

Ongelezen bericht door Speedy123 »

U boekt een hotel in het buitenland en je bent verbaasd dat ze daar aan de bar mogen roken? De kamers zijn standaard niet-roken dus daar zit geen probleem. Ik kan u alleen maar aanraden, voor u boekt in het buitenland, informeer eerst bij het hotel of het rookvrij en ligt ze in dat u vrouw een loingaandoening heeft. Scheelt een hoop ellende achteraf.

Overigens kan je altijd een hotel annuleren tenzij je gekozen hebt voor een gereduceerd non-refundable tarief.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geen informatie over roken in hotel

Ongelezen bericht door kweenie »

Als de mogelijkheid om te roken in een hotel voor jou belangrijk is om te weten, dan kun je daar van tevoren naar vragen. Het is de verkeerde volgorde als je eerst boekt en pas daarna hiernaar informeert. Dan zal de organisatie terecht zeggen: jammer dat je vanwege de rookmogelijkheid wilt annuleren, maar daar had je van tevoren naar kunnen informeren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen informatie over roken in hotel

Ongelezen bericht door sjohie »

Op die "aktie van de dag" website waar TS geboekt heeft, zie ik bij de hotels weinig info, bij de drie ik bekeken heb staat nergens iets over wel/niet mogen roken bijvoorbeeld, en ik zie zo snel ook geen optie voor opmerkingen tijdens boeken. Dan rest of zo boeken, of als er iets belangrijks speelt zoals in dit geval een longaandoening, inderdaad eea van te voren checken. Nu achteraf is het makkelijk praten, maar die website kan ook geen gedachten lezen.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Geen informatie over roken in hotel

Ongelezen bericht door mp2017 »

sjohie schreef:Op die "aktie van de dag" website waar TS geboekt heeft, zie ik bij de hotels weinig info, bij de drie ik bekeken heb staat nergens iets over wel/niet mogen roken bijvoorbeeld, en ik zie zo snel ook geen optie voor opmerkingen tijdens boeken. Dan rest of zo boeken, of als er iets belangrijks speelt zoals in dit geval een longaandoening, inderdaad eea van te voren checken. Nu achteraf is het makkelijk praten, maar die website kan ook geen gedachten lezen.

Daarom is het ook noodzakelijk, om op de website van het Hotel te lezen, wat voor mogelijkheden zijn.

Daar staat alles, maar op wilkeurige boekingssite, kan je boeken maar de echte info bij de bron halen.

stofzuigertje

Re: Geen informatie over roken in hotel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn ervaring was gehele Hotel + Restaurant rookvrij, maar de Bar, dat was bierpomp onder de afzuigkap!

Dit was ander Hotel in München maar tijdens de meer gangen maaltijden zag ik vele heen en weer lopen.
Wel zijn ze daar bezig met rookvrij maken maar gaat iets langzamer maar ook daar moet over enkele jaren de Euro normen gehaald worden.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Geen informatie over roken in hotel

Ongelezen bericht door mp2017 »

Antwoord van Hotel of gerookt mag worden:


Guten Tag!

Vielen Dank für Ihre Anfrage.

In der Bierstube darf geraucht werden, in den Speiseräumen sowie in den
Hotelzimmern ist es nicht gestattet.

Für weitere Fragen stehen wir gerne zur Verfügung.


Herzliche Grüße,


Silke Stadtfeld
"Hotel zur Post"

Gesloten