LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:De 46 uur zijn inclusief de reistijd.
Klopt, ik zeg toch ook niets anders?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een misleidende handelspraktijk is het verstrekken van onjuiste, onduidelijke of dubbelzinnige informatie waardoor een consument een besluit over een overeenkomst neemt of kan nemen, die hij anders niet genomen zou hebben. Ik ben van mening dat drie dagen telt als onjuiste informatie indien je feitelijk maar 46 uur geeft. Dat wordt niet anders wanneer er in de branche al langer de gewoonte bestaat om een vertrek om 23.59 uur en aankomst om 00.00 uur beiden als een dag meetelt.

Mucha

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door JvandeW »

Mucha schreef:Het heet niet voor niets een drie daagse reis. Het zou anders zijn als er sprake zou zijn van een drie daagse overnachting of verblijf.
Een driedaagse reis van totaal om en nabij 45:55 uur, omgerekend nog geen 2 volle dagen? Ik zou toch denken dat ik bij een driedaagse reis op z'n minst een reis van 48 uur krijg, tenzij anders en duidelijk uitgelegd.

Met diezelfde instelling zou een vliegtuig op 24 maart 2018 om 23:45 uur kunnen vertrekken en op 26 maart 2018 0:15 uur weer kunnen landen en het eveneens een reis van 3 dagen kunnen noemen. Terwijl de reis in werkelijk 23:30 uur en dus feitelijk niet meer dan een dag heeft geduurd.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door witte angora »

JvandeW schreef:
Mucha schreef:Het heet niet voor niets een drie daagse reis. Het zou anders zijn als er sprake zou zijn van een drie daagse overnachting of verblijf.
Een driedaagse reis van totaal om en nabij 45:55 uur, omgerekend nog geen 2 volle dagen? Ik zou toch denken dat ik bij een driedaagse reis op z'n minst een reis van 48 uur krijg, tenzij anders en duidelijk uitgelegd.

Met diezelfde instelling zou een vliegtuig op 24 maart 2018 om 23:45 uur kunnen vertrekken en op 26 maart 2018 0:15 uur weer kunnen landen en het eveneens een reis van 3 dagen kunnen noemen. Terwijl de reis in werkelijk 23:30 uur en dus feitelijk niet meer dan een dag heeft geduurd.
Dat is inderdaad het principe. In dit topic is er ook al over gediscussieerd (maar er zijn er meer): viewtopic.php?f=19&t=173967&p=2413145&h ... e#p2413145

Mucha

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die 46 uur is inclusief.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als ik aan drie dagen denk, dan ga ik er vanuit dat ik 3 dagen kan opnoemen. In dit geval is dat maandag (de dag van vertrek naar Rome), dinsdag en woensdag (de dag terugkeer naar huis).

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door witte angora »

IlonkaHoff schreef:Echter: de aankomsttijd die dag op het vliegveld is 17.50 en de vertrektijd op 17 januari is vervroegd naar 11.05.
Zeggen en schrijven zijn we dus maar 1 volle dag in Rome.
Geen idee hoe lang je onderweg bent in het vliegtuig, maar dat zal toch zeker een uur of twee zijn? Dan moet je nog zo'n twee uur van tevoren op het vliegveld zijn, en zien dat je op het vliegveld komt. Ik denk dat je toch al gauw tegen een uur of 12.00 al de deur uit moet. De terugreis idem, alhoewel je uiteraard niet op Schiphol hoeft te wachten. Voor je eens thuis bent is het makkelijk 14.30 uur.

Ik moet je wel eerlijk zeggen dat een aantal jaren geleden mensen stomverbaasd waren dat ik voor 4 dagen naar Majorca ging, juist vanwege de reistijd. Dat valt in verhouding dan nog mee als ik jouw bericht zo lees.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Verrassingsticket.nl: 3daagse reis is eigenlijk maar 1 dag

Ongelezen bericht door JvandeW »

witte angora schreef:
IlonkaHoff schreef:Echter: de aankomsttijd die dag op het vliegveld is 17.50 en de vertrektijd op 17 januari is vervroegd naar 11.05.
Zeggen en schrijven zijn we dus maar 1 volle dag in Rome.
Dan moet je nog zo'n twee uur van tevoren op het vliegveld zijn, en zien dat je op het vliegveld komt. Ik denk dat je toch al gauw tegen een uur of 12.00 al de deur uit moet. De terugreis idem, alhoewel je uiteraard niet op Schiphol hoeft te wachten. Voor je eens thuis bent is het makkelijk 14.30 uur.
Maar dat is allemaal niet relevant want behoort niet tot het pakket aangeboden door de reisverkoper. Hetgeen door de reisverkoper aangeboden, betreft een reis van nog geen 48 uur en zou wat mij betreft geen geen driedaagse reis genoemd mogen worden.

Noem het dan gewoon retourvlucht + 2 hotelovernachtingen, zoals ze een van de reispakketten ook op de website aanbieden.

Gesloten