LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
simonswald
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017 15:17

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door simonswald »

Onlangs was booking.com op tv.
Daar vertelde men dat er op de afdeling customer service ruim 1500 mensen werken.
En dat allemaal in Amsterdam.
Dan moet er wel eens wat mis gaan lijkt me.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door Jablan »

Ja ... hoe is het mogelijk? Het is net een gewoon bedrijf :D De 1500 medewerkers zitten overigens verspreid over ca. 40 kantoren over de wereld.
arvandongen schreef:Je moet wel lef hebben om te stellen: “Zo werkt booking.com niet” op mijn mededeling dat ik er met Booking.com uitgekomen ben bij fouten van Booking.com. Daarnaast is cancellen van een hotel wel zeker een optie (waar dit in de voorwaarden overeengekomen is) Zo werkt Booking.com dus wel.
Geen lef, maar jij kent Booking.com alleen als gast, als gebruiker, vanuit jouw ervaringen. Jij gaat ervan uit, dat de eigenaren van accommodaties verantwoordelijk zijn voor de gepresenteerde informatie en deze aanname is onjuist. Wat je te zien krijgt, is een interpretatie van Booking.com en niet meer dan dat. En als daar fouten in zitten, dan zijn die niet à la minute te corrigeren.

:idea: Misschien komen boekingssites nog een keer aan bod in een Radar-uitzending.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door arvandongen »

Jablan schreef:Ja ... hoe is het mogelijk? Het is net een gewoon bedrijf :D De 1500 medewerkers zitten overigens verspreid over ca. 40 kantoren over de wereld.
arvandongen schreef:Je moet wel lef hebben om te stellen: “Zo werkt booking.com niet” op mijn mededeling dat ik er met Booking.com uitgekomen ben bij fouten van Booking.com. Daarnaast is cancellen van een hotel wel zeker een optie (waar dit in de voorwaarden overeengekomen is) Zo werkt Booking.com dus wel.
Geen lef, maar jij kent Booking.com alleen als gast, als gebruiker, vanuit jouw ervaringen. Jij gaat ervan uit, dat de eigenaren van accommodaties verantwoordelijk zijn voor de gepresenteerde informatie en deze aanname is onjuist. Wat je te zien krijgt, is een interpretatie van Booking.com en niet meer dan dat. En als daar fouten in zitten, dan zijn die niet à la minute te corrigeren.

:idea: Misschien komen boekingssites nog een keer aan bod in een Radar-uitzending.
Ik weet dat ik met Booking.com oplossingen gevonden heb voor problemen die onstaan zijn. Het lijkt mij sterk dat jij enige informatie hebt over de bedoelde situaties en de oplossingen samen met Booking.com. Daar zou je dus geen mening over mogen ventileren.

Booking.com plaatst informatie die aangeleverd wordt door de hotels. Ik heb geen uitspraak gedaan hoe het intern verwerkt wordt en of het hun eigen interpretatie zou zijn of niet. Feit blijft dat Booking.com de originele info NIET uit een kristallen bol krijgt en ook niet van de tandenfee.

Cancellen van een hotelkamer kan op booking.com mits afgesproken bij de boeking.

Prijzen van de hotelkamers worden aangeleverd door de hotels en niet door Pinokkio of door het management van Booking.com. De prijs van dezelfde hotelkamer kan varieren afhankelijk van de datum waarop geboekt wordt en de datum waarop de kamer nodig is. Alles afhankelijk van het beleid van het HOTEL.

Terugkomend op het ontbijt: Dat is bij iedere kamer duidelijk zichtbaar. Je moet erg goed je best doen omdaarover heen te lezen.

honza23
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2017 13:04

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door honza23 »

booking.com (net als Trivago) hanteert 2 regels: hotels mogen online niet goedkopere prijzen adverteren, en ze eisen 15-20% commissie.

verstandiger is het dus om via booking.com of trivago te zoeken, en dan het hotel zelf te bellen, grote kans dat je dan een lagere prijs krijgt (immers geen commissie meer).
zag ooit via booking.com een hotel in Polen: € 89 per ancht per kamer; zelf gebeld: € 39.........

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door arvandongen »

Hier als bijlage de boekingspagina, vlak voordat je een kamer selecteert.
Een willekeurig hotel in Düsseldorf. Kamers met en zonder ontbijt en een aantal overige relevante opties.

Geen sprake van misleiding op ontbijt-gebied. Het is allemaal uiterst duidelijk.
Ik ben in 17 jaar nog geen hotel tegengekomen waar dit NIET overduidelijk gepresenteerd werd.


N.B. Booking.com is wel eens door iemand met succes aangesproken op misleiding door de suggestie van urgentie. Uitspraken als: Boek nu! Slechts 1 kamer beschikbaar! 10 personen kijken nu naar hetzelfde hotel! Zojuist geboekt door iemand uit Ierland etc etc.. Dat terwijl er meerdere kamers via het hotel beschikbaar waren (en die niet op booking.com stonden). Booking.com heeft haar uitspraken subtiel aangepast. De urgentie-dwang blijft, maar is dichter bij de waarheid en kan niet meer als misleiding betiteld worden.
Bijlagen
Hotel Booking.com - Screen Shot 2017-11-19 at 21.52.22.pdf
(244.02 KiB) 80 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door vroem »

jammer dat screenshot niet te herleiden is om welk hotel dit gaat...zou een aantal andere punten wellicht (ook) helderder maken. en het zegt natuurlijk nog niets over wat er gebeurt wanneer je een stap verder gaat in de boeking. want OP teruglezend ging klacht TS niet over deze fase, maar juist 1 of 2 of wellicht nog meer stappen verder.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door arvandongen »

vroem schreef:jammer dat screenshot niet te herleiden is om welk hotel dit gaat...zou een aantal andere punten wellicht (ook) helderder maken. en het zegt natuurlijk nog niets over wat er gebeurt wanneer je een stap verder gaat in de boeking. want OP teruglezend ging klacht TS niet over deze fase, maar juist 1 of 2 of wellicht nog meer stappen verder.
Hoi Vroem:
Ik meende dat ik het Holiday Inn in Düsseldorf aangeklikt had (maar niet 100% zeker). Het hotel is niet van belang. Kies een hotel uit en je zal zien dat de presentatie hetzelfde is.

De stappen erna zijn simpel: Je kiest een kamer, druk op boeken, vul je adresgegevens in en betaalgegevens en de kamer is onmiddellijk gereserveerd. Je kan ook (vrijwel) onmiddellijk een rechtsgeldige boekingsbevestiging printen. Deze boekingbevestiging is bij mij altijd 100% gelijk geweest aan mijn boeking.

Het kan natuurlijk zijn dat toevalligerwijs het hotel (c.q. Booking.com) een wijziging heeft willen doorvoeren op het moment van boeken door TS. Een telefoontje naar Booking.com zou dan een oplossing moeten kunnen bieden. Ik denk dat Booking.com wel wat beters te doen heeft dan iemand op te lichten voor de prijs een ontbijtje.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door vroem »

het gaat ook niet om oplichten maar misleiding, toch een nuance in. Die optie van net samenvallend met wijziging heb ik eerder ook al geopperd maar dat werd terzijde geschoven als onzin ..

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door arvandongen »

vroem schreef:het gaat ook niet om oplichten maar misleiding, toch een nuance in. Die optie van net samenvallend met wijziging heb ik eerder ook al geopperd maar dat werd terzijde geschoven als onzin ..
Niet door mij opzij geschoven als onzin.
Booking.com heeft tevens wat beters te doen dan een enkeling te misleiden rond ontbijt. Dat ligt eerder in het domein van concurrerende hotels.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door vroem »

was idd door anderen opzij geschoven. Sorry als dat verkeerd overkwam. Ik had het wat duidelijker kunnen(moeten) formuleren...

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door Jablan »

arvandongen schreef:Ik weet dat ik met Booking.com oplossingen gevonden heb voor problemen die onstaan zijn. Het lijkt mij sterk dat jij enige informatie hebt over de bedoelde situaties en de oplossingen samen met Booking.com. Daar zou je dus geen mening over mogen ventileren.
Ik ben ingegaan op je aannames over Booking.com, meer niet.
arvandongen schreef:Booking.com plaatst informatie die aangeleverd wordt door de hotels. Ik heb geen uitspraak gedaan hoe het intern verwerkt wordt en of het hun eigen interpretatie zou zijn of niet. Feit blijft dat Booking.com de originele info NIET uit een kristallen bol krijgt en ook niet van de tandenfee.
Waarom weiger jij te geloven dat Booking.com de informatie zelf bewerkt - want alles moet in het sjabloon passen - en daar regelmatig dingen bij mis gaan?
arvandongen schreef:Cancellen van een hotelkamer kan op booking.com mits afgesproken bij de boeking.
Dat is één van de basis-instellingen, waarbij de hotelvoorwaarden worden vertaald naar het sjabloon van dit bedrijf. Lang niet elke accommodatie biedt deze mogelijkheid.
arvandongen schreef:Prijzen van de hotelkamers worden aangeleverd door de hotels en niet door Pinokkio of door het management van Booking.com. De prijs van dezelfde hotelkamer kan varieren afhankelijk van de datum waarop geboekt wordt en de datum waarop de kamer nodig is. Alles afhankelijk van het beleid van het HOTEL.
Zoals hiervoor al gemeld: ook Booking.com verandert de ingevoerde prijzen wel eens in een actieprijs en doet dat zonder het aangesloten hotel (vakantieobject) daarover te informeren. CashBack-Acties bijvoorbeeld, waarbij de provisie wel over de originele prijs wordt berekend. Dit is een simpel en hard ervaringsfeit van veel eigenaren/exploitanten. Waarom wil je dit niet aannemen?
arvandongen schreef:Geen sprake van misleiding op ontbijt-gebied. Het is allemaal uiterst duidelijk. Ik ben in 17 jaar nog geen hotel tegengekomen waar dit NIET overduidelijk gepresenteerd werd.
De misleiding zit in de stappen ervoor en erna.
Ervoor: door ook zoekresultaten te leveren, die niet overeenkomen met de zoekcriteria. Dus van een hotel ook de kamers zonder ontbijt als je met ontbijt zoekt. Dan is een vergissing al snel gemaakt, zonder dat het direct opvalt.
Erna: wanneer wijzigingen niet verwerkt worden, krijg je een verschil tussen jouw screenshot en de feitelijke boekingsbevestiging. Ook zoiets als een ontbijt in/exclusief is echt niet met 1 druk op de knop aan te passen. (Trek er gerust een ochtend voor uit.) Een ander, veel voorkomend issue is een verkeerde koppeling tussen de accommodatie en de aangeboden kamers van die accommodatie. Dan krijg je een pagina te zien met de details van een andere kamers in hetzelfde hotel. Als het hotel kamer met en zonder ontbijt via Booking.com aanbiedt, kan het daar mis gaan. Tenslotte geldt ook bij Booking.com: het kan 24 uur duren voordat een wijziging overal zichtbaar is.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door arvandongen »

Jablan schreef:Waarom weiger jij te geloven dat Booking.com de informatie zelf bewerkt - want alles moet in het sjabloon passen - en daar regelmatig dingen bij mis gaan?
Ik schrijf dat ik er geen uitspraak over doe of Booking.com wel of niet de info bewerkt. (Zie mijn post die je zelf gequote hebt en dus gelezen zou moeten hebben). Wil je mij SVP geen aannames in de mond leggen? Wat ik schrijf is dat de ORIGINELE info van het hotel komt. Waarschijnlijk verstuurt het hotel de originele info niet dagelijks per post, maar wordt deze info ergens electronisch aan Booking.com gegeven/geüpload. "Iets misgaan" is bovendien heel iets anders dan "misleiding".
Jablan schreef:
arvandongen schreef:Prijzen van de hotelkamers worden aangeleverd door de hotels en niet door Pinokkio of door het management van Booking.com. De prijs van dezelfde hotelkamer kan varieren afhankelijk van de datum waarop geboekt wordt en de datum waarop de kamer nodig is. Alles afhankelijk van het beleid van het HOTEL.
Zoals hiervoor al gemeld: ook Booking.com verandert de ingevoerde prijzen wel eens in een actieprijs en doet dat zonder het aangesloten hotel (vakantieobject) daarover te informeren. CashBack-Acties bijvoorbeeld, waarbij de provisie wel over de originele prijs wordt berekend. Dit is een simpel en hard ervaringsfeit van veel eigenaren/exploitanten. Waarom wil je dit niet aannemen?
Als het hotel niet geïnformeerd wordt over de lagere prijs, hoe weet het hotel dan hoeveel ik daar moet betalen?
Jablan schreef:
arvandongen schreef:Geen sprake van misleiding op ontbijt-gebied. Het is allemaal uiterst duidelijk. Ik ben in 17 jaar nog geen hotel tegengekomen waar dit NIET overduidelijk gepresenteerd werd.
De misleiding zit in de stappen ervoor en erna.
Ervoor: door ook zoekresultaten te leveren, die niet overeenkomen met de zoekcriteria. Dus van een hotel ook de kamers zonder ontbijt als je met ontbijt zoekt. Dan is een vergissing al snel gemaakt, zonder dat het direct opvalt.

Hier verschillen we dus van mening. In mijn beleving is de webpagina met kamerselectie (zie screenshot) uiterst duidelijk. De exacte voorwaarden voor het ontbijt zijn niet te missen, vooral ook omdat de kamer-selecteerknop daar vlak naast zit.
Jablan schreef:Erna: wanneer wijzigingen niet verwerkt worden, krijg je een verschil tussen jouw screenshot en de feitelijke boekingsbevestiging.
Dit is aperte onzin. Of meer genuanceerd: Het is mij in 17 jaar nog niet overkomen. Booking.com heeft er trouwens geen belang bij om zo te handelen. Hun commissie-inkomsten worden er niet hoger van. Het ontbijt zou dan immers lokaal betaald moeten worden, dus buiten Booking.com om.
Jablan schreef:Ook zoiets als een ontbijt in/exclusief is echt niet met 1 druk op de knop aan te passen. (Trek er gerust een ochtend voor uit.)
Nog meer aperte onzin. Uit een lijst met kamers kan je met één druk op de knop de kamer ZONDER ontbijt bestellen. Met een vergelijkbare druk op de knop bestel je een andere kamer MET ontbijt. ....een héle ochtend voor nodig?
Jablan schreef: Een ander, veel voorkomend issue is een verkeerde koppeling tussen de accommodatie en de aangeboden kamers van die accommodatie. Dan krijg je een pagina te zien met de details van een andere kamers in hetzelfde hotel.
Gelukkig. Hier wordt het commentaar zinnig. Je hebt hier gelijk. Door de jaren heen is mij dit meerdere malen overkomen, zowel in mijn voordeel als in mijn nadeel. Ik spreek hier eerder van "slordig" dan van misleiding. Vaak komt het voor dat er slechts foto's van enkele kamers beschikbaar zijn en die worden dan voor alle kamers van dat hotel gebruikt. De foto's zijn dan vaak wel representatief voor de geleverde kamer.
Jablan schreef:Als het hotel kamer met en zonder ontbijt via Booking.com aanbiedt, kan het daar mis gaan. Tenslotte geldt ook bij Booking.com: het kan 24 uur duren voordat een wijziging overal zichtbaar is.
Oh jee. Daar gaan we weer.
In de boekingsbevestiging (die je onmiddellijk krijgt en die exact overeenkomt met de boeking) staat of je wel of geen ontbijt geboekt hebt. Je weet wel: met die ene druk op die ene knop. Als je daar een halve dag voor nodig hebt gehad....ja dán kan de aanbieding inmiddels verlopen zijn en krijg je een Error404 of zo.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door arvandongen »

(Mijn) Conclusie van dit Topic:
TS voelt zich misleidt omdat tijdens het boeken de informatie verandert op Booking.com, waardoor het ontbijt niet meer inclusief is.

Is dit terecht een gevoel van misleiding?
Als de boekingsbevestiging afwijkt van de boeking: Jazeker.

Doet Booking.com deze misleiding structureel?
Waarschijnlijk niet. Waarschijnlijk berust het probleem van TS op een toevallige update van informatie tijdens het boeken van TS.

Oplossing?
1) Als er nog niet geboekt is, een ander hotel nemen of een andere kamerselectie maken.
2) Als er reeds geboekt is inclusief ontbijt, dan contact opnemen met Booking.com en ook met het hotel om te vragen het ontbijt gratis te laten zijn.
3) Als TS geboekt heeft zonder ontbijt omdat TS niet opgelet heeft bij de boekingspagina: Probeer de kamer kostenloos te annuleren of koop een ontbijtje in de lokale supermarkt.

Grote schade?.
De schade wordt geschat op minimaal € 3,50 euro p.p. voor een ontbijt uit de supermarkt tot maximaal € 19 Euro p.p. bij een luxe hotel.

Een eigen gekocht croissantje met koffie in de zon kan zomaar je dag geweldig starten :D

Thatch22
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2017 16:58
Contacteer:

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door Thatch22 »

Je moet als Hotel, b&B, alles zelf aanleveren, welke kamers, hoeveel en de omschrijving van kamers, of je Hotel- B&B, en ook de prijzen incl. of excl. ontbijt etc.

Je schrijft zelf die tekst en stuurt die naar booking.com En je mag nooit een andere prijs per kamer doorgeven dan op je eigen website staat.

Heb ikzelf ook gedaan met mijn (toenmalige b&B. Deze procedure duurt vrij lang. Booking.com probeert een uniform tekst etc ervan te maken.Van wat jij hebt aangeleverd!

Ik ben heel snel met booking.com gestopt, vanwege de vele Spook boekingen. Waar je als eigenaar zeker NIET bij boeking.com onderuit kan. De eigenaar kan niet beslissen of je wel of niet deze boeking wil aanvaarden. (wat heel vreemd is, want je je moet toch als eigenaar/beheer kunnen beslissen wil je wel of niet wil laten boeken....) Omdat je gelijk kon zien het het weer een spook boeking was. alleen als men niet op komt dagen, kan je dit pas melden en krijg je geen rekening voor de commissie hierover (20% van de boekingswaarde). Er is geen veiligheid op hun site, zodat software allerlei booking maken, om er zo iets uit te slepen, fraudeurs dus. Jammer. Ook krijg je als Hotel/B&B pas je geld als de klant weg gaat en zeker niet eerde. Als er iets fout gaat krijg je als Hotel/B&B helemaal geen geld. Maar de klant heeft wel heerlijk een kamer en ontbijt gehad voor zoveel nachten......................... Dus voor mij nooit meer booking.com meer.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door Jablan »

arvandongen schreef:Wat ik schrijf is dat de ORIGINELE info van het hotel komt. Waarschijnlijk[b/] verstuurt het hotel de originele info niet dagelijks per post, maar wordt deze info ergens electronisch aan Booking.com gegeven/geüpload.
Waarschijnlijk = je noemt iets, waarvan je niet zeker bent of het zo is = aanname. Dit is niet hoe Booking.com werkt. Een hotelier heeft geen mogelijkheid om teksten hoog te laden, alleen foto's. Booking.com vult zelf die gegevens aan en laat het aan de hotelier over om alles te corrigeren.
Ander voorbeeld - dankzij de verzwaarde inlogprocedure voor verhuurders heb ik momenteel alle accommodaties in de buurt van ons vakantiehuis onder mijn hoede - is de locatie. De eigenaar/aanbieder corrigeert de automatische en onjuiste adresbepaling naar de goede plek op de kaart. Booking.com houdt vast aan de onjuiste locatie.
arvandongen schreef:"Iets misgaan" is bovendien heel iets anders dan "misleiding".
Als het gevolg van 'iets misgaan' misleiding is, noemen we dat gewoon misleiding.
arvandongen schreef:Als het hotel niet geïnformeerd wordt over de lagere prijs, hoe weet het hotel dan hoeveel ik daar moet betalen?
Hoteliers praten wel eens met gasten. Dat noemen we gastronomie.
arvandongen schreef:Hier verschillen we dus van mening. In mijn beleving is de webpagina met kamerselectie (zie screenshot) uiterst duidelijk. De exacte voorwaarden voor het ontbijt zijn niet te missen, vooral ook omdat de kamer-selecteerknop daar vlak naast zit.
Hoe duidelijk het is, hangt af van het gebruikte apparaat en de schermgrootte.

Erna: wanneer wijzigingen niet verwerkt worden, krijg je een verschil tussen jouw screenshot en de feitelijke boekingsbevestiging.
arvandongen schreef:Dit is aperte onzin. Of meer genuanceerd: Het is mij in 17 jaar nog niet overkomen.

Met wijziging bedoel ik: een wijziging vanuit het hotel, die bij de klantenservice 'blijft liggen' of spoorloos in de systemen is verdwenen.
Jij meldt in vrijwel elk bericht, dat je al 17 jaar van de diensten van dit bedrijf gebruik maakt. Als verhuurder zeg ik: hoogste tijd om elders rond te kijken. Er zijn genoeg alternatieven.

Ook zoiets als een ontbijt in/exclusief is echt niet met 1 druk op de knop aan te passen. (Trek er gerust een ochtend voor uit.)
arvandongen schreef:Nog meer aperte onzin.

Nee. Opnieuw: dit is een hard ervaringsfeit van aanbieders van accommodaties.

arvandongen schreef:Oh jee. Daar gaan we weer. In de boekingsbevestiging (die je onmiddellijk krijgt en die exact overeenkomt met de boeking) staat of je wel of geen ontbijt geboekt hebt. Je weet wel: met die ene druk op die ene knop. Als je daar een halve dag voor nodig hebt gehad....ja dán kan de aanbieding inmiddels verlopen zijn en krijg je een Error404 of zo.
Dat zijn jouw ervaringen als gebruiker van de site. ik kan hier gewoon de klantenservice, die voor aanbieders van accommodaties, citeren: Het duurt tot 24 uur voordat wijzigingen wereldwijd verwerkt zijn. Omdat er geen centrale server is, maar voor elke regio één. De site, die jij ziet, is altijd de lokale versie, zodat de site redelijk snel is en Booking.com niet te veel voor het dataverkeer moet betalen.
Thatch22 schreef:Dus voor mij nooit meer booking.com meer.
Ik heb er ook mijn bedenkingen bij, maar gelukkig ... het kan altijd erger. Airbnb of Expedia inclusief dochterbedrijven om maar twee voorbeelden te noemen. Booking.com is eerder de gentleman onder de struikrovers.
Bij alle accommodaties, waar ik de facturen voor binnenkrijg, was en is er geen mogelijkheid om teksten aan te leveren. Je mag alleen correcties indienen.
Spookboekingen hebben we geen last van. We laten de de betalingen niet via Booking.com lopen en dat is signaal genoeg. (Yep, een week om deze wijziging erdoor te krijgen, want dat kan niet via de site).

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door arvandongen »

@Jablan,

Zie mijn conclusie hierboven voor antwoorden op de meeste aannames van jou.
Lees ook de bijdrage van Thatch22, waarin enkele zaken duidelijk beschreven worden.
jablan schreef:Met wijziging bedoel ik: een wijziging vanuit het hotel, die bij de klantenservice 'blijft liggen' of spoorloos in de systemen is verdwenen.
(...)
ik kan hier gewoon de klantenservice, die voor aanbieders van accommodaties, citeren: Het duurt tot 24 uur voordat wijzigingen wereldwijd verwerkt zijn.
Is allemaal interessant, maar heeft niets te maken met het probleem van TS. Die werd immers geconfronteerd met een wijziging tijdens zijn/haar boeking. TS heeft geen melding gedaan dat zijn uploads als kameraanbieder te lang duurden of onjuist waren. TS is een gebruiker/consument.

jablan schreef:Booking.com verandert de ingevoerde prijzen wel eens in een actieprijs en doet dat zonder het aangesloten hotel (vakantieobject) daarover te informeren.
arvandongen schreef: Als het hotel niet geïnformeerd wordt over de lagere prijs, hoe weet het hotel dan hoeveel ik daar moet betalen?
jablan schreef:Hoteliers praten wel eens met gasten. Dat noemen we gastronomie.
Nee, Jablan: Het hotel is altijd vooraf geïnformeerd over de prijs die ik daar moet betalen. Ook bij speciale aanbiedingen. De overnachtingen betaal je (als standaard) pas bij het hotel. Het zou een mooie boel worden als ik het hotel bij het inchecken moet overtuigen welke prijs ik met Booking.com afgesproken zou hebben.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door Jablan »

arvandongen schreef:Is allemaal interessant, maar heeft niets te maken met het probleem van TS. Die werd immers geconfronteerd met een wijziging tijdens zijn/haar boeking. TS heeft geen melding gedaan dat zijn uploads als kameraanbieder te lang duurden of onjuist waren. TS is een gebruiker/consument.
Helaas, ook dit is relevant. Jij gaat uit van een update tijdens een boeking als oorzaak. Ik hou meer opties open. Naast oorzaken als een verkeerde kamerkoppeling, verkeerd klikken of niet goed lezen, is een wisseling van server op de achtergrond ook een reële optie waarom gegevens tijdens het boeken wijzigen. Deze keer is het een ontbijt, maar ik heb het ook bij half/volpension en aan-/eindbetalingen gezien.
arvandongen schreef:Het hotel is altijd vooraf geïnformeerd over de prijs die ik daar moet betalen. Ook bij speciale aanbiedingen.
Leuk gedacht, maar het is echt zoals ik heb geschreven. Af en toe strooit Booking.com zelf met kortingen op de door het hotel ingevoerde kamerprijs en nee, dat wordt niet gecommuniceerd met de accommodatie. Het voorbeeld van 10% CashBack in ruil voor een beoordeling was al duidelijk genoeg. Dit zijn acties naast aanbiedingen van de aanbieders zelf.
arvandongen schreef:De overnachtingen betaal je (als standaard) pas bij het hotel. Het zou een mooie boel worden als ik het hotel bij het inchecken moet overtuigen welke prijs ik met Booking.com afgesproken zou hebben.
Dit zegt meer over wat voor soort accommodaties jij boekt dan over Booking.com. Ook dit bedrijf probeert de betalingen naar zich toe te trekken en er zijn meer dan genoeg accommodaties, waar je niet ter plaatse moet betalen, maar juist vooraf aan Booking.com en de exploitant/eigenaar door Booking.com wordt betaald. Thatch22 had zijn B&B er op die manier opstaan, hij kreeg de netto-opbrengst tussen de 2 en 6 weken na vertrek van de gasten.

Het voordeel van Booking.com is de wereldwijde dekking en sterke positie in sommige regio's en/of landen.

Het nadeel van Booking.com is het uitgangspunt 'prijs per nacht' en de hoge commissie, waardoor je als gast uiteindelijk duurder uit bent dan nodig is.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door arvandongen »

@Jablan

Hiebij de openingspost:
onewithnature schreef:Vandaag een hotelkamer geboekt via booking.com. Volgens hun tarief zou ontbijt inclusief zijn echter in de loop van de boeking veranderd dit opeens en uiteindelijk blijkt dit niet zo bevestigd te worden. Het hotel belt me terug om ook aan te geven dat het ontbijt niet inbegrepen is en dat zij veel last hebben van deze misinformatie door booking.com. Booking.com zelf is niet te bereiken voor deze kritiek.
Niet relevant zijn: Verkeerde kamerkoppeling, verkeerd klikken. Jouw overige opties zijn wel relevant en onderschrijf ik als mogelijke reden.
Jablan schreef:
arvandongen schreef:Het hotel is altijd vooraf geïnformeerd over de prijs die ik daar moet betalen. Ook bij speciale aanbiedingen.
Leuk gedacht, maar het is echt zoals ik heb geschreven. Af en toe strooit Booking.com zelf met kortingen op de door het hotel ingevoerde kamerprijs en nee, dat wordt niet gecommuniceerd met de accommodatie. Het voorbeeld van 10% CashBack in ruil voor een beoordeling was al duidelijk genoeg. Dit zijn acties naast aanbiedingen van de aanbieders zelf.
Die kortingen hebben niets te maken met het ontbijt. Die eventuele kortingen zijn moeilijk als misleiding te zien vanuit het perspectief van de TS.
Jablan schreef:
arvandongen schreef:De overnachtingen betaal je (als standaard) pas bij het hotel. Het zou een mooie boel worden als ik het hotel bij het inchecken moet overtuigen welke prijs ik met Booking.com afgesproken zou hebben.
Dit zegt meer over wat voor soort accommodaties jij boekt dan over Booking.com. Ook dit bedrijf probeert de betalingen naar zich toe te trekken en er zijn meer dan genoeg accommodaties, waar je niet ter plaatse moet betalen, maar juist vooraf aan Booking.com en de exploitant/eigenaar door Booking.com wordt betaald. Thatch22 had zijn B&B er op die manier opstaan, hij kreeg de netto-opbrengst tussen de 2 en 6 weken na vertrek van de gasten.
Ook dit is moeilijk aan te wijzen als reden voor het ontbijtprobleem van TS.
Jablan schreef:Het voordeel van Booking.com is de wereldwijde dekking en sterke positie in sommige regio's en/of landen.
Het nadeel van Booking.com is het uitgangspunt 'prijs per nacht' en de hoge commissie, waardoor je als gast uiteindelijk duurder uit bent dan nodig is.
Mee eens. Ik zou hier wel een aantal aanvullingen kunnen geven, maar die zouden ook off-topic zijn.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door Brahms »

Waarom je nog zo drukmaken over een ontbijtje van iemand welke na het plaatsen van zijn bevinding op 15 november 2017 nooit meer de moeite heeft genomen op het forum terug te keren.......

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door Jablan »

Omdat dit soort topics altijd weer komen bovendrijven, wanneer iemand zoekt op Booking.com ... :D

Dit is vanzelfsprekend ene momentopname van najaar 2017. Booking.com is bezig met een heroriëntatie ...
arvandongen schreef:Ik zou hier wel een aantal aanvullingen kunnen geven, maar die zouden ook off-topic zijn.
Kom maar op. Altijd informatief wat iemand anders als voor- of nadelen van dit bedrijf ziet.

Gesloten