LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Biance77
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2016 23:51

Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Ongelezen bericht door Biance77 »

Een week geleden een zogenaamd verjaardagscadeau gekregen van mijn echtgenoot:

Een hotelarrangement bij Thermen Bussloo. Achteraf bleek dat we € 419,- moesten neerleggen voor 1 hotelovernachting, incl. toegang tot de thermen en een ontbijt.
Echt belachelijk wat een bedrag! Er zat niet eens een diner bij!!

Zelf bij Intens gaan eten wel gezellig maar je krijgt van die minihapjes op je bord, het hoofdgerechtje was ook nog eens smakeloos (neem vooral niet de kabeljouw!

Al met al moesten we € 600,- betalen incl. drankjes. Dag twee heb ik maar niks meer genomen....

Vreselijk wat een geld over de balk... Het bed was hard maar had in het midden een kuil, de hoofdkussens leek wel een baal stro.

Nooit meer....

Wat een tegenvaller :(

Drie weken gewerkt voor Piet Snot.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Misschien moet u dan uw echtgenoot aankijken, online staan netjes de prijzen vermeld van de arrangementen. Ook staat beschreven wat er er wel bij een arrangement zit, dat had er ook gezien kunnen worden dat er geen diner bij zat.
Dat het eten niet smaakte had u direct moeten aangeven, mijn ervaring daar is dat ze meteen wat anders maken. Ook het slechte bed had u meteen moeten melden. Achteraf gaan klagen op een forum heeft niet echt veel nut.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dan had degene die dit geboekt heeft, beter moeten kijken voordat hij dit arrangement boekte. Alles wordt op de site vermeld, alleen een kwestie van goed lezen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Ongelezen bericht door kweenie »

Uw echtgenoot vond blijkbaar dat dit arrangement wel zoveel geld waard was toen hij boekte. Of dat u wel een duur verjaardagscadeau had verdiend. Want hij zal niet hebben gereserveerd zonder de prijzen te hebben gezien.

In veel hotels kun je trouwens kiezen hoe stevig je je kussen wilt. Soms liggen in de kamer al andere kussens, soms kun je die bij de receptie vragen. Ik denk dat juist in een wellnesscentrum ze wel verschillende hardheden zullen hebben.

Het restaurant heeft trouwens een Bib gourmand. Het zal dus zeker geen slecht eten zijn, maar je kunt natuurlijk altijd iets hebben dat niet in de smaak valt.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Ongelezen bericht door kokka »

Biance77 schreef:Een week geleden een zogenaamd verjaardagscadeau gekregen van mijn echtgenoot:
de dankbaarheid straalt ervan af. als ik jouw man was kreeg je volgend jaar een pan of een strijkijzer voor je verjaardag

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Ongelezen bericht door Brahms »

Biance77 schreef:Een week geleden een zogenaamd verjaardagscadeau gekregen van mijn echtgenoot:

Een hotelarrangement bij Thermen Bussloo. Achteraf bleek dat we € 419,- moesten neerleggen voor 1 hotelovernachting, incl. toegang tot de thermen en een ontbijt.
Echt belachelijk wat een bedrag! Er zat niet eens een diner bij!!

Zelf bij Intens gaan eten wel gezellig maar je krijgt van die minihapjes op je bord, het hoofdgerechtje was ook nog eens smakeloos (neem vooral niet de kabeljouw!
Al met al moesten we € 600,- betalen incl. drankjes. Dag twee heb ik maar niks meer genomen....
Vreselijk wat een geld over de balk... Het bed was hard maar had in het midden een kuil, de hoofdkussens leek wel een baal stro. Nooit meer.... Wat een tegenvaller :(
Drie weken gewerkt voor Piet Snot.
Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken. Een prachtig kado gehad van je echtgenoot en dan zo tekeer gaan slaat echt helemaal nergens op. Alle prijzen zijn van te voren bekend. En vanzelfsprekend vooraf bij boeking zichtbaar.

Drie weken werken voor slechts E 600,- Ik denk dat het probleem meer daar zit :shock:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Ongelezen bericht door scontra »

Biance77 schreef:Een week geleden een zogenaamd verjaardagscadeau gekregen van mijn echtgenoot:

Een hotelarrangement bij Thermen Bussloo. Achteraf bleek dat we € 419,- moesten neerleggen voor 1 hotelovernachting, incl. toegang tot de thermen en een ontbijt.
Echt belachelijk wat een bedrag! Er zat niet eens een diner bij!!

Zelf bij Intens gaan eten wel gezellig maar je krijgt van die minihapjes op je bord, het hoofdgerechtje was ook nog eens smakeloos (neem vooral niet de kabeljouw!

Al met al moesten we € 600,- betalen incl. drankjes. Dag twee heb ik maar niks meer genomen....

Vreselijk wat een geld over de balk... Het bed was hard maar had in het midden een kuil, de hoofdkussens leek wel een baal stro.

Nooit meer....

Wat een tegenvaller :(

Drie weken gewerkt voor Piet Snot.
Hoezo, drie weken gewerkt voor Piet Snot, u heeft het toch CADEAU gekregen, of was het soms een "koekje van eigen deeg".
U moet klagen daar waar de klacht over "geld over de balk smijten" thuishoort en dat is bij uw liefhebbende echtgenoot die u met alle liefde dit uitstapje heeft gegund.
Hoe ondankbaar kan een echtgenote zijn voor een zgn. verjaardagscadeau.
Volgende verjaardag maar weer een flesje shampoo van het huismerk "kruidvat".

Dat u niet heeft gekregen wat u er van had verwacht is een ander verhaal, maar dan moet u uw verblijfsrelaas wel in de juiste context plaatsen en niet zo denigrerend doen over een zgn. verjaardagscadeau.

Overigens, nog gefeliciteerd met uw "verjaringsdag" ;-)

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Ongelezen bericht door mahadma »

U schrijft: "Een week geleden een zogenaamd verjaardagscadeau gekregen van mijn echtgenoot:"

En wat vindt uw echtgenoot van uw reactie? Er zullen meerdere forumlezers ook ZIJN reactie willen weten.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Ongelezen bericht door scontra »

kweenie schreef: Het restaurant heeft trouwens een Bib gourmand. Het zal dus zeker geen slecht eten zijn, maar je kunt natuurlijk altijd iets hebben dat niet in de smaak valt.
Maar als je thuis niet veel gewend bent, dan valt het elders meestal tegen ;-)
Ts. had beter 'kabeljauw' kunnen bestellen i.p.v. 'kabeljouw' , misschien was het dan wel in de smaak gevallen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Ongelezen bericht door crazyme »

Gelukkig was het relaxen wel geslaagd....

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Ongelezen bericht door Brahms »

.......en compleet ontspannen thuisgekomen van een wel verdient weekendje weg .

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Biance77 schreef: Drie weken gewerkt voor Piet Snot.
U verdient wel erg weinig als je voor € 600,00 netto 3 weken moet werken.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Ongelezen bericht door Brahms »

U verdient wel erg weinig als je voor € 600,00 netto 3 weken moet werken.
We vervallen in herhaling......
Alles is er over geschreven....
We kunnen het afsluiten.......

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Ongelezen bericht door Brainless »

sylvesterb schreef:
Biance77 schreef: Drie weken gewerkt voor Piet Snot.
U verdient wel erg weinig als je voor € 600,00 netto 3 weken moet werken.
Het ligt er helemaal aan hoeveel uur iemand werkt.

Ik kan mij best voorstellen dat je (helemaal met weinig inkomen) kan schrikken van bepaalde bedragen.
Ben een tijdje terug met mijn zus naar een sauna geweest waar het goedkoopste broodje 9,50 was en een glas drinken 4 E.
Wij waren (naast de entree) voor eten/drinken meer dan 150E kwijt.

Als u niet tevreden bent kunt u de volgende x beter gelijk klagen; dan kan men er wat aan doen.
Qua prijzen voor het eten/drinken; deze staan netjes op de menukaart gemeld.

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:Achteraf gaan klagen op een forum heeft niet echt veel nut.
Voor TS verandert er inderdaad niets meer mee.
Maar voor mogelijk nieuwe klanten lijkt dit topic me weldegelijk nuttig.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Ongelezen bericht door newmikey »

16again schreef: Maar voor mogelijk nieuwe klanten lijkt dit topic me weldegelijk nuttig.
Waarom? Dit bedrijf heeft de prijzen gewoon op de website staan, zowel van de arrangementen als de menukaart. Er staat ook nog eens duidelijk bij welke arrangementen wèl en welke niet inclusief diner zijn. Je mag er toch vanuit gaan dat nieuwe klanten gewoon hun ogen open hebben bij het boeken? Wie het er voor over heeft, doet het en wie niet, niet.

"Belachelijk duur" is trouwens een puur persoonlijk waardeoordeel. Gezien de faciliteiten is de prijs niet echt onredelijk te noemen. Ook de menukaart van het restaurant is niet echt ongewoon voor een restaurant met een "Bib Gourmand" kwalificatie. De overnachtingsprijzen liggen op het gebruikelijke niveau voor dergelijke luxe resorts (zie b.v. Fort Resort Beemster die met zijn niet-genoteerde Poterne restaurant toch aardig in de buurt komt).

Je kunt ook voor de helft van dat bedrag shoppen en dan kan je ook een dagje wellness + overnachting vinden op een iets lager (maar zeker niet slecht) niveau. Voor een kwart van dat bedrag kan je een hele dag naar een wellness (inclusief diner) als je lekker thuis gaat slapen. Kortom, keuzevrijheid.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Ongelezen bericht door scontra »

16again schreef:
NeoDutchio schreef:Achteraf gaan klagen op een forum heeft niet echt veel nut.
Voor TS verandert er inderdaad niets meer mee.
Maar voor mogelijk nieuwe klanten lijkt dit topic me weldegelijk nuttig.
Denk toch van niet !
Je weet toch van te voren wat je moet betalen als je ergens een arrangement met overnachtingen gaat boeken, dat kan toch geen verrassing zijn, alhoewel het dat voor Ts. wel zo bedoeld schijnt te zijn geweest.
Als daaraan nog verschillende extra's zoals verwenarrangementen worden toegevoegd, dan is één en één toch snel bij elkaar opgeteld.
Nog en romantisch dinertje met de nodige drankjes er bij en alleen een 'kniesoor' valt dan over de eindafrekening.
Dag gezellig weekend, romantisch bedoeld diner naar de knoppen en met een chagrijnig hoofd weer naar huis, terwijl het allemaal zo goed bedoeld was van de "Vechtgenoot" van Ts.
Je zou bijna medelijden met hem krijgen ;-)

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Ongelezen bericht door 16again »

newmikey schreef:
16again schreef: Maar voor mogelijk nieuwe klanten lijkt dit topic me weldegelijk nuttig.
Waarom? Dit bedrijf heeft de prijzen gewoon op de website staan, zowel van de arrangementen als de menukaart. Er staat ook nog eens duidelijk bij welke arrangementen wèl en welke niet inclusief diner zijn.
Uiteraard zal bij boeken ook de prijs getoond zijn. Doet niets af aan het feit dat TS achteraf ontevreden is en de kwaliteit van het geleverde dus niet aan verwachtingspatroon voldeed.

Welness begint in mijn beleving met een goede nachtrust, moeilijk als bed al tegen valt...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is zo. Niet iedereen houdt van een boxspring, dus als je dan een hotel boekt met boxsprings, dan kan het zijn dat dit niet jouw smaak is. Maar ik denk dat veel mensen die zo'n geniet-arrangement boeken dat juist wel zullen waarderen. En net als bijvoorbeeld het menu van het restaurant, staat dit ook duidelijk op de website.

Het is duidelijk dat het arrangement TS niet bevallen is. Maar ik heb de indruk dat dit vooral ligt aan de voorkeuren van TS. Als ik het verhaal zo lees en ook de website bekijk, dan vind ik het hotel juist erg duidelijk over wat je verwachten kunt. Volgens mij heeft het hotel ook netjes gedaan wat ze zouden horen te doen. Is hen dan wat te verwijten?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Thermen Bussloo is belachelijk duur!!

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
newmikey schreef:
16again schreef: Maar voor mogelijk nieuwe klanten lijkt dit topic me weldegelijk nuttig.
Waarom? Dit bedrijf heeft de prijzen gewoon op de website staan, zowel van de arrangementen als de menukaart. Er staat ook nog eens duidelijk bij welke arrangementen wèl en welke niet inclusief diner zijn.
Uiteraard zal bij boeken ook de prijs getoond zijn. Doet niets af aan het feit dat TS achteraf ontevreden is en de kwaliteit van het geleverde dus niet aan verwachtingspatroon voldeed.

Welness begint in mijn beleving met een goede nachtrust, moeilijk als bed al tegen valt...
Dat laatste hoeft niet aan het bed te liggen.
Wanneer je je de hele dag aan van alles en nog wat loopt te ergeren, dan zal lekker slapen een stuk lastiger zijn.

Gesloten