LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantie dubbel betalen bij Landal

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
DianaAnnaMaria
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2018 11:28

Vakantie dubbel betalen bij Landal

Ongelezen bericht door DianaAnnaMaria »

Wat een leuk weekje weg moest worden met elkaar is vooral uitgelopen op een grote teleurstelling, boosheid en frustratie! Onze 2 gezinnen fam S en fam R hebben samen een huisje geboekt. Dat is betaald via de bank door het ene gezin maar omdat er nog een kadobon was werd dat op de rekening in vermindering gebracht en moest de bon worden ingeleverd bij aankomst. Zo gezegd zo gedaan. Wij de fam R kwamen in de middag aan en mijn man heeft onze aankomst gemeld bij de receptie daar werd er aan hem verteld dat er nog niet betaald was al gaf mijn man gelijk aan dat dit wel het geval was hielden ze voet bij stuk. Mijn man dacht in zijn goedgelovigheid dat een bedrijf als Landal dit wel netjes in één dag zal terug betalen en heeft het bedrag gepind. Vele telefoontje zijn er nog gepleegd om maar aan te geven dat er wel betaald was, waarbij de medewerkers van Landal aankwamen met vage verhalen als er is wel een poging tot betaling gedaan maar die is er niet geweest. Totale onzin want wat blijkt er word niet naar de naam gekeken bij de betalingscheck maar naar het bedrag en ja dat week af door de kadobon! Uiteraard kon de fam S later op de dag bewijzen dat er wel netjes was betaald maar toen begon de ellende pas echt want Landal weigert het geld meteen terug te storten of contant te betalen en neemt de houding aan je wacht maar lekker op je eigen geld daar gaan we echt geen moeite voor doen zo is het nu eenmaal gesteld met de betalingsafdeling en van die procedure gaan we echt niet afwijken of het nu onze schuld is of niet. Het kan zogenaamd allemaal niet in zo'n groot bedrijf als Landal. Kortom omdat de medewerkers van Landal met een half oog kijken hebben wij dubbel moeten betalen en van het geld waar we leuke dingen wilden doen zitten we nu nog te wachten. 600 euro is voor ons een hoop geld en we hebben zelfs moeten lenen om te kunnen eten. Dit is gewoon respectloos!

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Vakantie dubbel betalen bij Landal

Ongelezen bericht door thecure »

DianaAnnaMaria schreef: Kortom omdat de medewerkers van Landal met een half oog kijken hebben wij dubbel moeten betalen en van het geld waar we leuke dingen wilden doen zitten we nu nog te wachten. 600 euro is voor ons een hoop geld en we hebben zelfs moeten lenen om te kunnen eten. Dit is gewoon respectloos!
Je gaat een weekje weg, en vervolgens heb je moeten lenen?? is het dan wel verstandig om op vakantie te gaan als je zo weinig geld hebt?

stofzuigertje

Re: Vakantie dubbel betalen bij Landal

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Samen? ik vermoed dat het daar fout ging, normaal boekt een persoon voor meerdere personen en betaalde met de tegoedbon alles...
Dan onderling verdelen.

Zo had ik met 1 betaling voor 2 echtparen en 2 alleenstaande betaald en werden de kosten verrekend...
Als je beide helft wil betalen of met bon later .......
Geen Landal ervaring maar zelf was ik voor €270 voor 6 personen week land weg.
Uh, ik zag deze keer voor het eerst een matig gereinigde woning, maar voor zekerheid doe ik het toch altijd zelf...

Bacteriën zie je niet, en ik wil niet kennis maken als zwaar zieke met het regionale ziekenhuis!
Wel kreeg ik de schoonmaak kosten weer terug na 1 week omdat we het zo netjes achter hadden gelaten!

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Vakantie dubbel betalen bij Landal

Ongelezen bericht door Cro »

Dat ze het geld niet direct terug kunnen storten vind ik eigenlijk niet eens onlogisch, daar zijn vaak procedures voor afgestemd met de financiële afdeling zodat de geldstromen inzichtelijk zijn en betalingen kunnen vaak pas gedaan worden wanneer geautoriseerd door meerdere personen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Vakantie dubbel betalen bij Landal

Ongelezen bericht door crazyme »

Inkomende geldstromen worden niet geautoriseerd, uitgaande wel.

Wanneer het werkelijk uw allerlaatste centen waren had u beter daarover de controle kunnen houden en wachten op het betalingsbewijs.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vakantie dubbel betalen bij Landal

Ongelezen bericht door Brahms »

Dus je weet zeker dat je betaald hebt, en dan ga je nogmasls betalen ?
Was die E 600,- al jullie vermogen, moest er daarom zelfs geleend worden. Kan het haast niet geloven (dat je dan in een duur huisje gaat zitten)......

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Vakantie dubbel betalen bij Landal

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Vakantie dubbel betalen bij Landal

Ongelezen bericht door Holy53 »

stofzuigertje schreef:Samen? ik vermoed dat het daar fout ging, normaal boekt een persoon voor meerdere personen en betaalde met de tegoedbon alles...
Dan onderling verdelen.

Zo had ik met 1 betaling voor 2 echtparen en 2 alleenstaande betaald en werden de kosten verrekend...
Als je beide helft wil betalen of met bon later .......
Geen Landal ervaring maar zelf was ik voor €270 voor 6 personen week land weg.
Uh, ik zag deze keer voor het eerst een matig gereinigde woning, maar voor zekerheid doe ik het toch altijd zelf...

Bacteriën zie je niet, en ik wil niet kennis maken als zwaar zieke met het regionale ziekenhuis!
Wel kreeg ik de schoonmaak kosten weer terug na 1 week omdat we het zo netjes achter hadden gelaten!
Toen kwam een olifant met een hele grote snuit en die blies de onzin van stoffertje de wereld uit!

Erthanax
Berichten: 9689
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vakantie dubbel betalen bij Landal

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het hoeft toch niet zo te zijn dat van het laatste spaargeld Landal is betaald?
Ik kan me best voorstellen dat TS nog voldoende op de betaalrekening had staan om bij aankomst de verblijfskosten te betalen, mogelijk in de optimistische veronderstelling dat ze het dezelfde dag terug zouden krijgen. Dat was (natuurlijk) niet het geval, waardoor er later dat weekeinde niet voldoende op de betaalrekening stond om uit eten te gaan, zodat ze daarvoor een paar tientjes van de medereizigers moest lenen. En dus niet hoefde te lenen om een weekend weg te gaan.
TS is misschien niet erg handig geweest en de ondervonden problemen waren te voorkomen geweest (dus eigen schuld, dikke bult), maar het lijkt me niet nodig om financieel wanbeheer te veronderstellen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vakantie dubbel betalen bij Landal

Ongelezen bericht door moederslink »

Waarom wordt er verder gediscussieerd over de financiën vd TS en het hebben van een buffer wel of niet? :shock:
Waar het toch om gaat is dat er dubbel is afgerekend omdat Landall de wel gedane betaling niet a la minute in de boeken kon terugvinden en dat lijkt mij nogal kwalijk.
Als je een weekje weg gaat en in de veronderstelling bent dat er is betaald hoef je alleen maar " zakgeld " mee te nemen , in dit geval € 600 , royaal genoeg voor een weekje lijkt mij.
En misschien willen ze hun spaarcenten niet aanbreken omdat ze sparen voor iets anders?
( BTW : wij zijn ook wel eens weggeweest van onze bijna laatste centen omdat de behoefte om er even op uit te gaan groot en heel erg nodig was )

@TS:
jammer dat uw man gelijk toch voor de zekerheid heeft afgerekend en jullie niet eerst hebben gewacht op dat andere gezin , gezin S.
Maar je staat dan bij zo.n receptie onder mogelijk wat druk misschien en u dacht dat het wel gelijk rechtgebreid zou worden , toch?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vakantie dubbel betalen bij Landal

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:Waarom wordt er verder gediscussieerd over de financiën vd TS en het hebben van een buffer wel of niet? :shock:
Waarschijnlijk omdat men vindt dat het eigenlijke onderwerp niet meer dan een storm in een glas water is.
Als mensen dan aanvoelen dat TS mogelijk door overdrijving ('geld moeten lenen om eten te kopen') denkt haar argumenten 'kracht' bij te kunnen, wordt de geloofwaardigheid aangetast en is de kiem voor kritiek over de financiele positie gelegd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vakantie dubbel betalen bij Landal

Ongelezen bericht door moederslink »

tttlocke schreef:
moederslink schreef:Waarom wordt er verder gediscussieerd over de financiën vd TS en het hebben van een buffer wel of niet? :shock:
Waarschijnlijk omdat men vindt dat het eigenlijke onderwerp niet meer dan een storm in een glas water is.
Als mensen dan aanvoelen dat TS mogelijk door overdrijving ('geld moeten lenen om eten te kopen') denkt haar argumenten 'kracht' bij te kunnen, wordt de geloofwaardigheid aangetast en is de kiem voor kritiek over de financiele positie gelegd.
Ik snap goed wat je bedoelt en wat je zegt :wink:
Desalniettemin , vind ik , gelijk maar weer kritiek spuien ( niet opbouwend en niet constructief ) niet altijd nodig . Men weet immers ook niets vd financiën vd TS en waarom ze geld hebben moeten lenen om te eten? Dit had wat mij betreft ook idd best weggelaten kunnen worden, voegt verder ook niets toe en leidt af van het werkelijke probleem dat Landall het betaalde bedrag minus die cadeaubon niet kon terugvinden.

Erthanax
Berichten: 9689
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vakantie dubbel betalen bij Landal

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tja, kracht bij zetten; ik zie het meer als aangeven hoe vervelend het uitkwam. Ik vind het niet nodig haar daarop aan te vallen. En niet iedereen kan a la minute geld overmaken van spaar- naar betaalrekening.
Volgens mij is het cashflow probleem ontstaan door goedbedoelde onhandigheid van TS, en dat zeg ik ook. Dat TS een vermijdbare onaangename ervaring heeft gehad, is geen reden om het ineens over ontbrekende buffers en wasmachines te hebben.
Het teveel betaalde bedrag zal Landal wel terugstorten, al zal dat misschien wat tijd kosten. Met cadeaubonnen en betaling van twee rekeningen is dat mogelijk een administratief puzzeltje.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 04 mar 2018 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Vakantie dubbel betalen bij Landal

Ongelezen bericht door angel1978 »

Waarom er op de financiën van TS wordt ingegaan? Wellicht omdat TAS dat zelf in de OP zet? Wil je het niet laten meenemen in de discussie, vermeld het dan ook gewoon niet.
600 euro is voor ons een hoop geld en we hebben zelfs moeten lenen om te kunnen eten. Dit is gewoon respectloos!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vakantie dubbel betalen bij Landal

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:
angel1978 schreef:Waarom er op de financiën van TS wordt ingegaan? Wellicht omdat TAS dat zelf in de OP zet? Wil je het niet laten meenemen in de discussie, vermeld het dan ook gewoon niet.
600 euro is voor ons een hoop geld en we hebben zelfs moeten lenen om te kunnen eten. Dit is gewoon respectloos!
Dit had wat mij betreft ook idd best weggelaten kunnen worden, voegt verder ook niets toe en leidt af van het werkelijke probleem dat Landall het betaalde bedrag minus die cadeaubon niet kon terugvinden.
Dat zei ik...dit had wel weggelaten kunnen worden. :wink:
Maar dan nog : waarom dan toch maar wel weer in de aanval en praten over het hebben over buffers of het gebrek daaraan ? Hoeft toch niet? :?

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Vakantie dubbel betalen bij Landal

Ongelezen bericht door angel1978 »

dit is een forum waarop mensen reageren op iets dat een TS schrijft..
Zou niet weten waarom daarbij wel op het ene en niet op het andere gereageerd mag worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vakantie dubbel betalen bij Landal

Ongelezen bericht door moederslink »

angel1978 schreef:dit is een forum waarop mensen reageren op iets dat een TS schrijft..
Zou niet weten waarom daarbij wel op het ene en niet op het andere gereageerd mag worden.
Omdat dat andere niet relevant is misschien? Dit topic gaat er toch over dat er nu nog een x betaald moest worden omdat de eerdere betaling niet terug te vinden was? Dat spreekt toch ook uit de titel? En op dat andere stuk hoef je niet te reageren immers?

Ik ga nu off- topic , maar mensen zouden eens wat minder afbrekende kritiek , en zeker minder snel, moeten leren hebben. Beter eerst maar eens tot 10 tellen voor men iets neerkalkt want dan staat het er wel , zwart op wit. Of lees je tekst nog eens over voor je op " bevestig " drukt.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Vakantie dubbel betalen bij Landal

Ongelezen bericht door angel1978 »

Beter eerst maar eens tot 10 tellen voor men iets neerkalkt want dan staat het er wel , zwart op wit. Of lees je tekst nog eens over voor je op " bevestig " drukt.
Dat lijkt me nu de ideale tip voor een TS.. maar die reageert toch niet meer

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Vakantie dubbel betalen bij Landal

Ongelezen bericht door Nevyn »

Dat geld wordt wel terug gestort en dat is misschien wel al gebeurt en ja als je zeker weet dat er betaald is kan je beter even wachten tot de persoon die dit heeft gedaan is gearriveerd. De verwarring is waarschijnlijk ontstaan door het betalen op 1 naam en de korting bon op een andere.

Ilonavs
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2017 13:27

Re: Vakantie dubbel betalen bij Landal

Ongelezen bericht door Ilonavs »

Ik begrijp alle zij-verhalen/reacties niet over of iemand wel of niet genoeg geld verder heeft, lijkt me niet relevant. De kern van het verhaal is dat twee gezinnen een leuk weekje naar Landal zouden gaan en dat dat door toedoen van een onoplettende medewerker anders is verlopen. Als Landal niet goed heeft gekeken naar de betaling terwijl er WEL al betaald was. Excuus lijkt me dan zeker op zijn plaats en los zoiets binnen een werkdag op, desnoods via een contante betaling.

Gesloten