LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso Trip & Enjoy

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Deborahk
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:45

Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Deborahk »

Ik ben vorig jaar benaderd door Trip & Enjoy om via deze organisatie mijn reizen te boeken. Ik heb de voorwaarden bekeken en na een paar dagen gebeld dat mijn wensen niet aansluiten op hetgeen wat zij aanbieden.
Vandaag word ik benaderd door Prevent Interland met het verzoek of ik even binnen 3 dagen € 109,95 wil overmaken. Is abonnement van € 69,00 en bijkomende kosten. Ik heb aangegeven dat ik dat niet ga betalen aangezien ik telefonisch heb doorgegeven geen gebruikt te maken van de aangeboden diensten. Tevens heb ik aangegeven dat iik van Trip & Enjoy geen aanmaningen heb ontvangen vanaf augustus 2017 tot heden. En ook niet dat ik nog actie moest ondernemen mbt opzegging. Ik heb via Prevent & Interland een e-mailadres gekregen waarop ik foutmelding krijg.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen die deze ervaring hebben met Trip & Enjoy en Prevent Interland. Laatste is incassobureau die geen dossier kon overhandigen of kon zeggen wanneer Trip & Enjoy mij had benaderd om aan mijn betaling te voldoen.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 mar 2018 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door yan »

Lijkt een beetje op het veel besproken verhaal van o.a. VakantieGarant, VakantieDiscounter etc.
U heeft netjes aangegeven dat er géén overeenkomst is, en dat is voldoende.
verder niet meer op reageren dus.

M. Okken
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2018 17:07

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door M. Okken »

Voor mij geldt exact hetzelfde verhaal. Bij mij is het bedrag 'opgelopen tot' 129,95 euro.
Ik heb een telefoontje gepleegd met Prevent Interland, mij helpen 'staat niet in hun taakomschrijving'. Ik heb daarop een mailtje gestuurd met mijn verhaal + een verslag van het irritante telefoongesprek. Daar heb ik nog geen antwoord op.

Niets meer doen volstaat?

wwwwwwww
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2018 18:32

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door wwwwwwww »

Bij mij hetzelfde, nooit een aanmaning gehad en nu ineers een incassobureau. Wat nu?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Compleet verder negeren.

Betty Schaapman
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2018 19:08

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Betty Schaapman »

Hallo,
ik ben 13 maart 2018 door Prevent Interland telefonisch heel agressief benaderd met hetzelfde verhaal van Trip & Enjoy. De email die ik ter bevestiging van het gesprek gaat is heel algemeen en vermeld niet eens de opdrachtgever van het incassobureau.
Ruim een half jaar lang hoor of zie je niets van Trip & Enjoy en dan dit.

C.V.68
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2018 21:04

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door C.V.68 »

Hier hetzelfde verhaal, krijg een telefoontje en een mail...
Netjes teruggemaild dat ik dit niet ga betalen omdat ik heb aangegeven hier aan wens deel te nemen ...en vervolgens krijg ik een bericht terug dat als ik niks kan bewijzen, ik zal moeten betalen. Wat ik dus niet doe.

Negeren is dus het beste?

Willecon
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2018 20:54

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Willecon »

Ik werd eveneens gebeld vandaag door Prevent Interland ivm een openstaand bedrag van€ 129,95 d.d. 20-10-2017. Ik zou niet binnen de 14 dagen bedenktijd hebben opgezegd. Gelukkig heb ik dat wel en heb ook een bevestigingsmail ontvangen d.d. 23-10-2017 van Trip Enjoy. Er werd gesproken over een betalingsherinnering, die heb ik nooit heb ontvangen, tevens werd er verteld dat ze getracht hadden het bedrag van mijn rekeningnummer af te schrijven maar dat dit is mislukt. Nu is deze betalingsachterstand overgeheveld naar het incassobureau. Ik werd een boos omdat ik van mening was dat men mij onterecht een bedrag wilde laten betalen waarop de man aan de andere kant van de lijn eveneens boos werd........

Wendelina40
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2018 21:40

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Wendelina40 »

Ook ik kreeg gisteren eerst een telefoontje, daarna een mailtje , ik moet dus €129,95 betalen.

Vorig jaar , eerste helft vorig jaar werd ik overvallen door telefoon met geweldige aanbieding, ik had ook spijt en afgemeld, geen idee meer hoe.
Nooit meer iets gehoord, geen mail , rekening of herinnering, tot gisteren dus, of ik even binnen 3 dagen €129,95 over wil maken.

ik heb mailtje gestuurd dat ik geannuleerd heb , en moet dat nu bewijzen.

Belachelijk.

Schootje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2018 23:25

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Schootje »

Ook ik ben benaderd door incassobureau prevent interland bv . Het bedrag van 129.95 te voldoen binnen 3 dagen.
Bij het incassobureau gevraagd naar een originele rekening . Deze krijg ik niet.
Hiervoor had ik een mail gestuurd, wel antwoord gekregen, ik moest contact opnemen met Prevent interland bv .
Verder geen duidelijkheid. Erg onprofessioneel

wwwwwwww
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2018 18:32

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door wwwwwwww »

Maar ze dreigde wel met verder stappen met hogere kosten/boetes. Het is een officieel incassobureau dat is ingeschakeld door de schuldeisers van Trip en Enjoy dus volgens mij kunnen ze dit opleggen. Is negeren dan wel de beste optie?

Ik heb ook telefonisch opgezegd dus geen bewijs

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een "officieel" incassobureau is niet zo bijzonder, iedereen kan een incassobureau beginnen. Een incassobureau heeft ook niet meer rechten dan u of ik.
Vraag naar schriftelijk bewijs van de vordering, bv. een door u ondertekend contract, en zeg dat u tot die tijd niet meer reageert.
Trek u niets aan van dreigementen met boetes, beslaglegging, deurwaarders en rechtzaken. Die deurwaarder kan pas optreden als er een vonnis is van de rechter en die rechtzaak komt er toch niet.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Brahms »

Hoe kan je telefonisch opzeggen als je nooit een contract / overeenkomst hebt afgesloten ?

Maakt verder ook niet veel uit, immers er is geen overeenkomst, of incassoburo moet dit kunnen bewijzen.
Zie verder bericht Erthanax

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Nevyn »

Dit is weer zo'n bedrijf die veel mensen aanschrijft en 129 euro eist. Als nu 10 % van de aangeschrevenen hier van schrikt en gelijk betaald, hebben ze al een mooie winst. De rest nog een beetje onder druk zetten, dan betalen er vast nog een paar. En die niet betalen, horen na enige tijd niks meer.
Ze weten drommels goed dat ze geen poot hebben om op te staan.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door yan »

Simpelweg éénmaal reageren dat er geen overeenkomst gesloten is, mochten ze van mening zijn dat die er wel is dan dienen ze binnen 14 dagen de door u getekende overeenkomst op te sturen en op alle andere berichten zult u niet meer reageren.

stofzuigertje

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik ben gebeld en antwoorde.... Ik zal er over na denken, kunt U mijn vrijblijvende info sturen via Emial.
Nergens een bevestiging en en ook de mail stond niet opzeggen voor.....

Ik vroeg vrijblijvende E mail en heb nooit gereageerd en er stond ook geen termijn in.
Deze mail heb ik nog en niets gedaan.
Ik heb geroepen; Ik ga er over denken en geen tijd genoemd.
Krijg ik nu ook een incasso en naar welk adres..... 06 + mail is niet voldoende voor de plaatselijke Postbode.
Dit 06 is inmiddels verwijderd en verlopen en alleen mail werkt nog!

Ik denk dat ze tekort bewijs hebben voor overeenkomst, je kreeg per telefoon niet alle voorwaarden voorgelezen en zonder voorwaarden kun je nergens mee akkoord gaan.

riebeeck
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2018 12:02

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door riebeeck »

Ook ik heb zojuist een dubieus telefoontje gehad van Prevent Interland. Ook hier ging het om een achterstallige betaling mbt Trip & Enjoy.
Medio augustus 2017 ben ik kennelijk door hen (Trip & Enjoy) gebeld en heeft er een gesprek plaats gevonden (telefonisch).
Ik kan mij vaag nog wel iets herinneren maar dat ik door dit gesprek financieel enige toezegging zou hebben gedaan lijkt mij sterk.
Ook heb ik sindsdien nimmer een herinnering of een aanmaning gehad.

Ook het mailtje van Prevent Interland is nogal onduidelijk er staat alleen een factuurnr. in en een te betalen bedrag a E 129,29.

Het zal duidelijk zijn dat ik niet ga betalen en heb dit ook via de mail laten weten.

Dit is makkelijk verdienen zeg, even een gesprek (via de telefoon) en het is kassa!!

wwwwwwww
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2018 18:32

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door wwwwwwww »

Ik heb telefonisch toegetemd en later ingetrokken maar de bandopname waarop ik akkoord ga met de voorwaarden hebben ze. Uiteraard de bandopname met het afzeggen niet.
Dua is heb niks getekend maar er is wel een bandopname

stofzuigertje

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het beste is altijd schriftelijk of via Email opzeggen. Maar als je mobiel belde, 90% van alle mobieltjes heeft opname functie die je voor dit soort opzeggingen als bewijs kunt gebruiken!

AntoinetteAnnema
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2018 19:26
Contacteer:

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door AntoinetteAnnema »

Ook ik ben vandaag gebeld door het incasso buro. Dat ik € 129 moet betalen omdat ik, na telefonisch ovetvallen te zijn, niet de €69 betaald heb. Ik vroeg waarom ik dan geen herinnering heb gekregen of een aanmaning. Maar volgens incasso heb ik dat ook gehad!
Heb vandaag alles gemeld bij Klacht.nl en ga niets betalen. Kijk vooral ook op internet hoeveel mensen al gedupeerd zijn.
We staan sterk, denk.ik

Gesloten