LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso Trip & Enjoy

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Willecon
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2018 20:54

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Willecon »

Mijn dossier is gesloten, werd bedankt voor mijn medewerking.

Sjefke1303
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2017 16:37

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Sjefke1303 »

Als je geen contract oid getekend hebt hebben ze geen poot om op te staan. Moet altijd schriftelijk bevestigd worden met handtekening.

t.sinnema
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2018 15:06

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door t.sinnema »

Ook ik ben vandaag 16-03-2018 benaderd door Prevent Interland of ik even 129,95 wil overmaken omdat ik niet zou hebben afgezegd, wat ik dus wel degelijk heb gedaan.

JantjePe01!
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2018 15:16

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door JantjePe01! »

Mij is dit ook overkomen . Heb een mail verzonden naar dit bedrijf dat ik niet inga op hun verzoek. Van Trip enJoy nooit iets vernomen of gekregen dat ik een contract met hun heb of achterstallige betalingen . Dus verder geen actie meer .
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mar 2018 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

Ronald Witte
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2018 18:39

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Ronald Witte »

Ik werd vanmiddag gebeld omtrent het zelfde.
Ik moet ook binnen 3 dagen 129.95 euro over maken.

Gelukkig heb ik even gegoogled en kwam deze topic tegen.
Als ik dat niet had gedaan dan had ik nu dus betaald wat dus volledig onterecht is.

Erg vervelend dit en ik hoop dat er in de media werk van gemaakt word want er zijn vast mensen bij die het wel betalen,mede door de agressieve benadering via de telefoon.

Mvg.

Ronald Witte

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door taxikemperman »

stofzuigertje schreef:Het beste is altijd schriftelijk of via Email opzeggen. Maar als je mobiel belde, 90% van alle mobieltjes heeft opname functie die je voor dit soort opzeggingen als bewijs kunt gebruiken!
Dit is bij iPhone niet mogelijk

marcogroningen
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2011 20:26

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door marcogroningen »

taxikemperman schreef:
stofzuigertje schreef:Het beste is altijd schriftelijk of via Email opzeggen. Maar als je mobiel belde, 90% van alle mobieltjes heeft opname functie die je voor dit soort opzeggingen als bewijs kunt gebruiken!
Dit is bij iPhone niet mogelijk
Dat is ook geen echte telefoon :lol:

anneke!
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2018 13:34

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door anneke! »

Ook wij werden deze week benaderd. Ze waren erg agressief en dreigde met nog hogere bedragen als wij niet snel zouden betalen....al binnen 3 dagen, dat is al erg vreemd, gewoon mensen onder druk zetten!
Er lopen tegenwoordig zoveel oplichters rond dat wij ons eerst eens wilden verdiepen in deze zaak.
Wij hebben die dag weer met hen gebeld en zij hadden een bandopname, waarin mijn man duidelijk zei dat hij niet mee wenste te doen, omdat wij bijna nooit reizen, maar men zei ook op de band dat wij nergens aan vast zaten en dat het NIETS kost??
Men vertelde dat er aanmaningen gestuurd waren, maar die hebben wij NOOIT ONTVANGEN.
De persoon die ik aan de lijn had klonk niet professioneel en erg simpel en daardoor vertrouwde ik de zaak niet.
Ik wilde haar naam weten, zodat ik dan een klacht in kon dienen...haar antwoord was
" ik heb mijn naam al gezegd". Na enig aandringen noemde zij haar naam [naam verwijderd door de moderato]....zou het waar zijn?;) Zij vertelde ook nog dat er geen enkele klacht van hen te vinden was.
Ook vroeg ik de naam van het bedrijf waar zij het geld voor moesten innen en ook dat wilde madam niet geven.
Ik zei dat ik de naam wilde hebben en uiteindelijk heeft zij Tripenjoy genoemd.
Wij zijn met deze info gaan googlen en kwamen tot de ontdekking dat het hele bedrijf niet meer bestond;)
Heel vreemd allemaal.
Het incassobureau komt zeer agressief over en ze hebben tot 2 maal toe zelf de verbinding gebroken.
Wij zijn niet voor 1 gat gevangen en onze zoon heeft hen nog eens gebeld en heeft na het gesprek gezegd dat hij de persoon in kwestie( dit keer een agressief baasje) op had genomen en toen werd hij helemaal link..dreigde met aangifte ed.
Wij hebben advies gevraagd bij een juridisch -loket en zij hebben het advies gegegeven om hen een aangetekende brief te sturen. Zij mogen nl nooit het bedrag ophogen als er nooit een aanmaning is verstuurd! en al helemaal niet het bedrag meer dan verdubbelen;(
Wij hebben tot op heden niets meer vernomen.
NIET BETALEN DUS!!!! Laat ze maar gewoon werken voor hun centen!
Laatst gewijzigd door Radar op 17 mar 2018 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passages en persoonsgegevens verwijderd

stofzuigertje

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Taxi Kemperman,

Even de kleinkinderen gevraagd met I Phone 4s en 5 en beide konden gesprek moeiteloos opnemen.
Wel even zoeken waar het zit, Android is makkelijker... maar ook Apple kan dit opnemen, of heb je de nog oudere of juist de X......

Ik weet niet waar het zit maar daar ben ik te oud voor, over 2 maanden worden de kleinkinderen 7 en ze weten het binnen enkele minuten te vinden en gelijk getest!
Het enige is dat ze nu vragen hoe ze deze onzin uit het telefoon geheugen moeten wissen.....
Niet mijn probleem, ik echt niet iedereen hier helpen!

Interessant!
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 nov 2017 14:17

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Interessant! »

Tot mijn verbazing, en als ik leest hier alle meldingen, zijn er in een klein aantal dagen meer dan 29 meldingen in deze 'Radar" forum en geen enkele reactie van de directie. Men zijn echt en terecht geïrriteerd door dit soort praktijk en de enige wat wij zien/lezen zijn reacties van gedupeerde die niet helemaal weten wat te doen. Wanneer gaat iemand van RADAR zelf hier de mensen helpen met een duidelijke antwoord/advies zoals een jurist?

awetter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2018 14:33

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door awetter »

Ik ben ook vandaag gebeld, of ik even 139 euro over wilde maken binnen 3 dagen, had me afgemeld meteen na ontvangst van de mail maar dit is echt.
nooit een aanmaning gehad oid .
als je niet betaald geven ze dit door aan hun opdrachtgever werd mede gedeeld, veel succes zou ik zeggen ze hopen gewoon dat een paar procent betaald.
Ze hebben ook niet geleverd geen goederen en dienst dus hebben ze geen enkel recht.

goofy666
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2018 15:44

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door goofy666 »

Ik kreeg ook een overval telefoontje van trip enjoy in september 2017. toen ik de aanbiedingen zag was het duidelijk niet voor mij. Ik heb gelijk via de website opgezegd en heb daar ook een bevestigingsmail van gehad. Vandaag werd ik door prevent interland gebeld of ik even 129 euro wilde overmaken. Toen ik zei dat ik het bevestigingsmail van mijn opzeggen op ging zoeken, kreeg ik van de dame te horen dat ze daar geen tijd voor had.
Ik heb de mail naar ze doorgestuurd en heb ze terug gebeld. Ik kreeg toen iemand anders aan de lijn, die de indruk wekte behalve mijn gegevens nergens van te weten.
Ik heb ook doorgegeven dat ik volgens artikel 6.1 van de GDPR me beroep op het "recht vergeten te worden" Dat is een Europese wet aar bij overtreding behoorlijke flinke straffen op staan.
Brahms schreef:Hoe kan je telefonisch opzeggen als je nooit een contract / overeenkomst hebt afgesloten ?

Maakt verder ook niet veel uit, immers er is geen overeenkomst, of incassoburo moet dit kunnen bewijzen.
Zie verder bericht Erthanax
Dat kan wel. Ze maken een opname van het gesprek. Een leuke is wel dat ze dan wel moeten aantonen dat ze je aan de lijn hebben gehad en niet iemand die zegt dat hij jouw is. Op zich is dat wel mogelijk maar de vraag is of ze dat voor 129 euro willen doen. Het risico als het niet 98% is aangetoond dat het jouw stem is is wel erg groot. Het is namelijk erg duur en wordt meestal niet als rechtvaardige kosten door een rechter toegekend
Laatst gewijzigd door Radar op 20 mar 2018 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Twee berichten samengevoegd

RinaR
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2017 16:39

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door RinaR »

Volgens mij zijn deze twee bedrijven van één eigenaar/oplichter. Mijn advies: Niet betalen, alles wat je aan bewijs hebt bewaren en als het vervelend wordt: dreigen met een rechtszaak.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door BreejKC »

Al die mensen die hier berichten dat ze ook benaderd zijn en dat maar blijven berichten. Leest u de diverse antwoorden niet? Voor het soort afgesloten overeenkomsten zoals gesuggereerd door het incassobureau is het schriftelijkheidsvereiste een wettelijke verplichting. Dat is in diverse antwoorden al aangegeven. Kan dit incassobureau u geen door u ondertekende overeenkomst toesturen dan hebben zij geen poot om op te staan.

Trek u van dreigingen met deurwaarders, beslagleggingen en ander onheil niets aan. Dit incassobureau weet heel goed dat zij geen vordering op u hebben en zullen dus nooit naar een rechter stappen. Zij profiteren van de bangerikken onder ons die onder de valse bedreigingen en intimidaties maar gewoon betalen. En dat zouden er wel eens meer kunnen zijn als wij misschien denken.

Wat iedereen, die door dit incassobureau wordt benaderd, wel kan doen is dit te melden bij Consuwijzer. Bij voldoende meldingen daar wordt er dan door het Ministerie vn Economische Zaken ingegrepen al dan niet met een strafrechterlijk vervolg. Als iedereen dit doet en dit incassobureau blijft er mee doorgaan dan zagen zij aan de poten van hun eigen stoel.

brenda69
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2018 16:28

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door brenda69 »

Ben net ook gebeld door Prevent Interland. Of ik even het bedrag van €129 wilde overmaken.

Stond niet bij dat het van Trip & enjoy was.
Toen ik vertelde dat ik destijds een bevestigingsmail van Trip & enjoy had ontvangen met een afmelding, werd het stil aan de andere kant.
Ik moest deze mail maar doorsturen. Dit heb ik gedaan en gevraagd om een bevestiging van hun kant. Ben benieuwd.

Bijzet
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2018 17:12

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door Bijzet »

Bij mij hetzelfde verhaal. Vandaag telefonisch benaderd door Prevent Interland met de mededeling dat er nog een bedrag van € 139,95 moet worden betaald. Ben inderdaad op 1 augustus vorig jaar benaderd door iemand van TripEnjoy. Heb het aanbod de volgende dag telefonisch geannuleerd. Daarna niets meer van vernomen. Prevent Interland verwijst naar correspondentie die er zou zijn geweest. Op mij vraag of ik kopieën van die correspondentie zou mogen ontvangen kreeg ik als antwoord dat ik het telefoongesprek met Prevent Interland als kopie moet beschouwen. Ben dus niet van plan te betalen en heb dat Prevent Interland zowel telefonisch als per e-mail laten weten.

anneke!
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2018 13:34

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door anneke! »

Het beste is inderdaad dat iedereen het meldt aan CONSUWIJZER,
dan gaan zij er verder mee aan de slag, als er tenminste genoeg mensen daar melding maken van deze onterechte incasso!

SavRomNieMax
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2018 11:06

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door SavRomNieMax »

Ook ik ben deze morgen benaderd door Prevent Interland omdat ik blijkbaar een voorstel niet heb afgezegd.
De kosten € 139,50 !
Ik ga niets betalen en heb de mail terug gestuurd met de melding dat er bij een vordering altijd een schriftelijke bevestiging met handtekening moet zijn.
Laat iemand deze onzin stoppen !!

goofy666
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2018 15:44

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door goofy666 »

even een check gedaan
*

goofy666
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2018 15:44

Re: Onterechte incasso Trip & Enjoy

Ongelezen bericht door goofy666 »

even een check gedaan
* Prevent interland bestaat pas sinds 10 januari 2018
* Ze zijn geen lid van de VNI je kunt dus daar niet terecht voor geschillen.

over tripenjoy, die zijn opgericht 4-7-2017 en verder geen of nauwelijks een internet footprint

Volgens het juridisch advies wat ik kreeg, niet betalen het lijkt op een 1-2 stap actie.
1. je richt een bedrijf of en benaderd mensen met een geweldig aanbod. waar men niets aan heeft maar het lijkt een geweldig aanbod
2. of je nu wel of geen gebruik maakt van hun diensten of je wel of niet op tijd opzegt, je wordt doorgezet naar bedrijf 2 van dezelfde eigenaar die zich als incassobureau voordoet en vordert een hoog bedrag met als rechtelijke stappen als dreiging.

stel dat 10% betaald dan loop je lekker binnen

Er zit geen juridische druk achter, dat lijkt alleen maar. Er zit geen rechtsbasis voor een vordering achter, zelfs de incassobrief voldoet niet aan de standaarden en wettelijke eisen. Als je geld overmaakt ben je dat dus kwijt!!! Net zo goed als wanneer ik hier een oproep doe om geld op mijn rekening over te maken en mensen doen dat. :D :D als iemand zich geroepen voelt :D :D :D

Gesloten