LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HotelkamerVeiling: niet meer neutraal?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
hendrikvp67
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2018 21:52

HotelkamerVeiling: niet meer neutraal?

Ongelezen bericht door hendrikvp67 »

Ik ben al een tijd een trouwe klant van HotelkamerVeiling en dat beviel jarenlang prima. Een veilingsite met een aardig aanbod (dat is nog steeds zo) en zoals het een goede veilingmeester betaamt nam de site altijd een neutrale tussenpositie in tussen aanbieder en bieder/afnemer. De laatste tijd valt me echter steeds meer op dat de site die neutrale positie heeft opgegeven en de zijde van de aanbieder kiest. Het meest in het oog springt de irritante gewoonte om de bieders op te hitsen (door een tekst op het scherm te plaatsen) om in een vroegtijdig stadium van een lopende veiling hoog te bieden, terwijl iedereen die het wereldje van veilingen een beetje kent, weet dat dit alleen maar prijsopdrijvend werkt. Dat is natuurlijk in het belang van de aanbieders en tegen het belang van de afnemers/bieders.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: HotelkamerVeiling: niet meer neutraal?

Ongelezen bericht door Costnix »

U moet zich gewoon niet door die veilingmeester laten opjutten, anders wordt u lerrlijk in de veiling genomen!

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: HotelkamerVeiling: niet meer neutraal?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U begrijpt blijkbaar niet dat die veiling aan een hoger bod meer verdient? Dus zij dienen uiteraard hun eigen belang.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: HotelkamerVeiling: niet meer neutraal?

Ongelezen bericht door kweenie »

Misschien is het ook een beetje naïef om te denken dat een bedrijf dat met een veilingsite zijn geld verdient neutraal zou zijn.

hendrikvp67
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2018 21:52

Re: HotelkamerVeiling: niet meer neutraal?

Ongelezen bericht door hendrikvp67 »

@ Costnix, natuurlijk laat ik me niet opjutten, maar er zijn genoeg anderen die zich wel laten opjutten en dat werkt dus prijsopdrijvend.
@ Lady 1234, ik ben nieuwsgierig: weet U dat de aanbieders na een afgelopen veiling een percentage van de veilingsom en niet een vast bedrag afdragen aan HotelkamerVeiling of vermoed U dit alleen maar?
@ Lady1234 en kweenie, dat kan zijn, maar vroeger deed HotelkamerVeiling dit niet. Verder verdient de site ook aan de bieders die een veiling winnen: € 9. En dat is meer dan andere gangbare sites. Verder zie ik deze praktijk ook bij geen van die andere sites.
@ Allen, een deel van mijn irritatie is te verklaren uit het feit dat ze mij in een eerdere e-mailwisseling hadden beloofd om die ophitsende tekst niet meer op het scherm te plaatsen. Verder, omdat de bieders niet met elkaar kunnen en mogen communiceren (bijvoorbeeld door je naam even te veranderen en zo een boodschap over te brengen) om elkaar uit te leggen dat het het beste is om laag te bieden of zelfs pas helemaal aan het eind van de veiling te bieden.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: HotelkamerVeiling: niet meer neutraal?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik naar een hotel wil, bel ik dat hotel en boek daar. Heel simpel.

hendrikvp67
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2018 21:52

Re: HotelkamerVeiling: niet meer neutraal?

Ongelezen bericht door hendrikvp67 »

Hartelijk dank voor deze waardevolle tip, Lady1234! Daar had ik nou nog geen moment aan gedacht.

hendrikvp67
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2018 21:52

Re: HotelkamerVeiling: niet meer neutraal?

Ongelezen bericht door hendrikvp67 »

Ik dacht dat dit een site was waar consumenten elkaar een beetje proberen te helpen met adviezen en delen van ervaringen. Maar daar heb ik me kennelijk in vergist.

hendrikvp67
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2018 21:52

Re: HotelkamerVeiling: niet meer neutraal?

Ongelezen bericht door hendrikvp67 »

Lady1234, het zou mij bijvoorbeeld helpen als u mijn vraag in mijn eerste reply had beantwoord. Maar ik denk dat u zomaar in het wilde weg wat geroepen hebt. Zit u hier alleen maar op met het doel om andere leden van het forum af te zeuren?

hendrikvp67
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2018 21:52

Re: HotelkamerVeiling: niet meer neutraal?

Ongelezen bericht door hendrikvp67 »

Ik typte aan het eind van mijn vorige reactie een ander werkwoord dat ook met een z begon, maar dat kwam kennelijk niet langs de automatische censor.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: HotelkamerVeiling: niet meer neutraal?

Ongelezen bericht door Regggy »

hendrikvp67 schreef:Ik typte aan het eind van mijn vorige reactie een ander werkwoord dat ook met een z begon, maar dat kwam kennelijk niet langs de automatische censor.
Troost je, dat is gewoonte hier, mensen met problemen zijn standaard stom. Vervelende situatie inderdaad. Als hotelkamerveiling volgens jou inderdaad een kant opgaat waar jij je niet prettig bij voelt, en je hebt dat al bij ze aangegeven, dan zit er niets anders op dan een andere aanbieder te proberen te vinden. Al zullen daar waarschijnlijk ook dingen niet lekker gaan.

Gesloten