[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Klacht VisumCentrale CIBT
Pagina 1 van 1

Klacht VisumCentrale CIBT

Geplaatst: 02 mei 2018 18:28
door Allebei
Iemand slechte ervaring met VisumCentrale?

Ik - persoon met last minute haast - spoedde mij op de eerste de beste site op Google en vroeg 4 visa aan.

Ik zag geen exorbitant hoge bedragen dus ach, zal wel goed zijn.

Weekje Turkije als toerist met man en 2 kinderen... eindafrekening krijg je achteraf pas te zien: € 240,-!!!

Boos gebeld, maar ze blijven bij hun standpunt - factuur moet betaald worden.

Ik vind het echt een uitzending waard, deze lui moeten gestopt worden! VOORAF een duidelijk kostenplaatje, maar dat zullen ze niet willen want dan houden ze geen klant meer over.

Re: Klacht VisumCentrale CIBT

Geplaatst: 03 mei 2018 10:59
door NeoDutchio
U loopt ook blind een willekeurige supermarkt in, gooit willekeurig aankopen in uw wagentje en klaagt bij de kassa over de prijzen?
Er hoeft echt geen uitzending aan gewaagd te worden dat de eerste hits bij Google voorzien van ADV commerciele partijen zijn die geld willen verdienen. Dat u niet verder kijkt en de deksel op uw neus krijgt is alleen u zelf aan te rekenen.

Re: Klacht VisumCentrale CIBT

Geplaatst: 03 mei 2018 11:02
door newmikey
NeoDutchio schreef:U loopt ook blind een willekeurige supermarkt in, gooit willekeurig aankopen in uw wagentje en klaagt bij de kassa over de prijzen?
Je analogie is onvolledig: het zou moeten zijn "U loopt ook blind een willekeurig restaurant in, negeert de kaart en geniet van een vijfgangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement en klaagt bij de het afrekenen over de prijzen?"

Re: Klacht VisumCentrale CIBT

Geplaatst: 03 mei 2018 11:06
door Mark1992
Dit staat gewoon op hun website:

De tarieven van de ambassade en van VisumCentrale worden per reiziger berekend. Het totaalbedrag van uw aanvraag hangt af van de diensten die u selecteert, het aantal reizigers en het aantal werkdagen dat nodig is om uw aanvraag te verwerken. Het aantal werkdagen wordt gerekend vanaf de dag dat we uw complete aanvraag indienen. Tarieven van VisumCentrale gelden per aanvraag per visum en zijn exclusief tarieven voor consulaten en tarieven voor derden, zoals verzendkosten. VisumCentrale zal de consulaire kosten en andere daartoe behorende kosten voor u op voorhand voldoen en zal hiervoor 4,2% kosten in rekening brengen.

2 werkdagen eVisa
Consulaire kosten:
ecxl. BTW: €17,58
incl. BTW: €17,58
VisumCentrale kosten:
ecxl. BTW: €33,00
incl. BTW: €39,93

U geeft aan met 4 personen te zijn geweest, dus u betaald 4 maal 17,58 en 4 maal 39,93 = 57,50 p.p. Dan komt het bedrag inderdaad wel rond de 240 euro voor 4 personen. Waar zit de oplichting hier precies in?

Re: Klacht VisumCentrale CIBT

Geplaatst: 03 mei 2018 11:59
door sjohie
Allebei schreef:Iemand slechte ervaring met VisumCentrale?

Ik - persoon met last minute haast - spoedde mij op de eerste de beste site op Google en vroeg 4 visa aan.

Ik zag geen exorbitant hoge bedragen dus ach, zal wel goed zijn.

Weekje Turkije als toerist met man en 2 kinderen... eindafrekening krijg je achteraf pas te zien: € 240,-!!!

Boos gebeld, maar ze blijven bij hun standpunt - factuur moet betaald worden.

Ik vind het echt een uitzending waard, deze lui moeten gestopt worden! VOORAF een duidelijk kostenplaatje, maar dat zullen ze niet willen want dan houden ze geen klant meer over.
Zij kunnen evenzogoed zeggen dat u dit vooraf had kunnen zien, en dat de gevolgen van uw aanname dan ook voor uzelf zijn. Los van of die tarieven (te) hoog zijn, vind ik eisen dat ze moeten stoppen nog wel een straffe eis, ik bedoel daar werken ook gewone mensen die er hun brood mee verdienen.

Re: Klacht VisumCentrale CIBT

Geplaatst: 03 mei 2018 12:09
door Lady1234
Maar waarom had u “last minute” haast? Een heel “goedkoop reisje kunnen boeken?

Re: Klacht VisumCentrale CIBT

Geplaatst: 03 mei 2018 12:46
door tttlocke
NeoDutchio schreef:U loopt ook blind een willekeurige supermarkt in, gooit willekeurig aankopen in uw wagentje en klaagt bij de kassa over de prijzen?
...
Deze vergelijking gaat mank. Klagen bij de kassa is te vroeg.
Afrekenen zonder een kik te geven (=overgaan tot aankoop) en dan bij thuiskomst alsnog gaan klagen, dat is de correcte vergelijking.

Re: Klacht VisumCentrale CIBT

Geplaatst: 03 mei 2018 13:01
door tttlocke
Persoonlijk heb ik geen ervaring met visumaanvragen via dit bedrijf.
Er zal best wel kaf tussen het koren zitten in deze 'visumregel-business', maar volgens mij is dit een gerenommeerd bedrijf. Misschien wel hét visumbureau op de Nederlands markt.
In ieder geval zijn er betrouwbare reisorganisatoren die voor visumaanvragen zonder meer verwijzen naar deze organisatie.

Zoals Mark1992 al heeft aangegeven worden de prijzen keurig netjes vermeld op de website van het bedrijf:

2 werkdagen eVisa
Consulaire kosten:
ecxl. BTW: €17,58
incl. BTW: €17,58
VisumCentrale kosten:
ecxl. BTW: €33,00
incl. BTW: €39,93

Natuurlijk werken ze niet voor niets. Dat zou u ook niet doen, toch? De vergoeding die ze vragen is bijna 40 euro per visum. Daarbovenop komen dan nog de kosten die de Turkse autoriteiten rekenen: 17,59 euro per visum.
Dat komt aardig in de beurt van de 20 USD die wordt gevraagd, als u rechtstreeks bij de Turkse autoriteiten zelf uw e-Visa aanvraagt, zoals u kunt doen via deze site van de Turkse overheid: https://www.evisa.gov.tr/nl/

U moet maar zo denken, 'weer wat geleerd, dit overkomt mij geen tweede keer'.
Kunt u misschien uw tekst aanpassen? U stelt nu dat er vooraf geen duidelijk kostenplaatje wordt gegeven, iets wat evident onjuist is.
Los van het feit dat het niet netjes is een fatsoenlijk bedrijf zo zwart te maken, overschrijdt u hier een grens door onwaarheden te vertellen.

Re: Klacht VisumCentrale CIBT

Geplaatst: 23 jan 2019 15:36
door Brammol
Voor een geplande reis naar India op de ANWB website gekeken hoe te handelen om visa te regelen.
Juist via de ANWB omdat ik ervan uitga dat ik dan te maken zou hebben met een rationeel traject.
De ANWB linkt door naar de website van de CIBT, die op haar beurt adviseert: "Vanwege de complexiteit van de visumaanvraag raden wij u aan om gebruik te maken van de India Executive Service".
Niet beter wetend ging ik op die weg verder.
Voor de biometrische gegevens moesten we naar Den Haag: een halve dag en 250 auto-km's.
Inmiddels zijn de visa afgegeven en blijken ze 611€ per stuk te kosten.
Mijn reisgenoten hebben e-visa aangevraagd en gekregen, betalen 106€ en hoeven alleen op het vliegveld van Bangalore nog een foto en vingerafdrukken te laten maken.
De misleiding zit hem in de voorgespiegelde complexiteit (kan immers gewoon thuis achter je computer afgedaan worden), en het verschuilen achter de ANWB als tussenpersoon.
Ik vind dat de ANWB op haar website moet waarschuwen dat de prijs kan oplopen tot ruim 600€, en dat je het net zo goed zelf kunt regelen voor 106€.
Het CIBT rekent absurde bedragen, maar het staat ze vrij om dat te doen. Ze moeten alleen niet zeggen dat het allemaal zo complex is.

Re: Klacht VisumCentrale CIBT

Geplaatst: 24 jan 2019 00:13
door Moneyman
Brammol schreef:
23 jan 2019 15:36
Voor een geplande reis naar India op de ANWB website gekeken hoe te handelen om visa te regelen.
Juist via de ANWB omdat ik ervan uitga dat ik dan te maken zou hebben met een rationeel traject.
De ANWB linkt door naar de website van de CIBT, die op haar beurt adviseert: "Vanwege de complexiteit van de visumaanvraag raden wij u aan om gebruik te maken van de India Executive Service".
Niet beter wetend ging ik op die weg verder.
Voor de biometrische gegevens moesten we naar Den Haag: een halve dag en 250 auto-km's.
Inmiddels zijn de visa afgegeven en blijken ze 611€ per stuk te kosten.
Mijn reisgenoten hebben e-visa aangevraagd en gekregen, betalen 106€ en hoeven alleen op het vliegveld van Bangalore nog een foto en vingerafdrukken te laten maken.
De misleiding zit hem in de voorgespiegelde complexiteit (kan immers gewoon thuis achter je computer afgedaan worden), en het verschuilen achter de ANWB als tussenpersoon.
Ik vind dat de ANWB op haar website moet waarschuwen dat de prijs kan oplopen tot ruim 600€, en dat je het net zo goed zelf kunt regelen voor 106€.
Het CIBT rekent absurde bedragen, maar het staat ze vrij om dat te doen. Ze moeten alleen niet zeggen dat het allemaal zo complex is.
Maar...dat had je toch allemaal zó kunnen zien van tevoren?

Re: Klacht VisumCentrale CIBT

Geplaatst: 24 jan 2019 09:53
door Komkommertijd
Voor een spoed visum gelden vaak extra hoge kosten, normale zijn goedkoper.....

Als ik op Consulaat gelijk zelfde dag een Visum wil koste dat €80,- extra.
Maar reiskosten tellen ook en dan mag je kiezen!

Vaak worden dit soort aanbiedingen geplaatst omdat het zeer moeilijk op tijd een visa te krijgen,
en dan boeken ze een week later een duurdere!
Alleen mensen met reeds een visa voor dit land kunnen zo voordelig boeken.
Ik noem dit soort reis aanbiedingen klanten lokkers!

Re: Klacht VisumCentrale CIBT

Geplaatst: 25 jan 2019 11:57
door berndv
Allebei schreef:
02 mei 2018 18:28
Ik - persoon met last minute haast - spoedde mij op de eerste de beste site op Google en vroeg 4 visa aan.
Dus omdat u op de eerste hit in google (sowieso meestal de slechtste keuze) heeft geklikt omdat u haast had, is het bedrijf nu slecht, omdat u niet de tijd heeft genomen om de informatie te lezen die daar gewoon te vinden is, zoals ook hierboven al door anderen aangegeven is. En nu moet dat bedrijf gestopt worden, omdat u er nu achter komt dat het ook goedkoper had gekund.

Re: Klacht VisumCentrale CIBT

Geplaatst: 14 feb 2019 14:29
door Guardian72
Ik heb - eind december - een visum aan moeten vragen voor Rusland (bezoek in Maart a.s.)
Totale kosten - incl. verzekerd verzenden - €151

Had ik het zelf kunnen doen?
vast wel - maar daar ik geen ervaring / verstand heb van dergelijke dingen - heb ik bewust gekozen om dit te laten doen.
Duur? Misschien (maar werkgever vergoed een groot deel) - maar goed geregeld, ontbrekende dingen / noodzakelijke verklaringen duidelijk gemeld - en uiteindelijk had ik eind januari het visum.

CIBT is bij mijn werkgever de standaard 'visumregelaar' - en als ze echt fout bezig zouden zijn (of veel te duur) zou men wel elders gaan kijken denk ik dan maar.