LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingdienst middels Logius

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
gordonsmith789
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2018 09:10

Belastingdienst middels Logius

Ongelezen bericht door gordonsmith789 »

Ik kreeg brieven van Logius, welke de machtigingen voor intermediairs registreert (en regelt), dan een bij mij onbekende intermediair, een machtiging aanvroeg. Zonder tegenbericht van mijn zijde zou deze machtiging verstrekt worden, waardoor deze intermediair inzage zou krijgen in mijn belasting gegevens.
Bij contacteren van Logius gaf ik aan dat ik het een omgedraaide wereld vond dat ik kennelijk stilzwijgend een machtiging aan een voor mij volstrekt onbekende zou geven, waarbij mijn belastinggegevens dan openbaar zouden worden.

Reactie wat dat het nou eenmaal zo was ingeregeld.

De belastingsite geeft aan dat er een uitdrukkelijke toestemming van de persoon in kwestie moet zijn, zoals te verwachten, maar kennelijk precies andersom ingeregld.
Dit lijkt mij nogal een inbreuk op mijn privacy.

Let dus op dat je gegevens aan een wildvreemde kenbaar worden gemaakt indien je NIETS doet.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belastingdienst middels Logius

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Had u eerder aan een internediair wellicht een machting afgegeven voor het doen van uw aangifte?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Belastingdienst middels Logius

Ongelezen bericht door kweenie »

Aangezien voor die aanvraag een hoop persoonlijke gegevens nodig zijn, zal er niet zomaar door een willekeurige intermediair toegang tot je gegevens kunnen worden aangevraagd. De brief is daarom slechts een tweede controle of je echt zeker weet dat je toestemming wilt verlenen. Vandaar dat de 'omgekeerde' verificatie hier niet vreemd is.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belastingdienst middels Logius

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is over zo’n zelfde kwestie al eens een vraag gesteld. Misschien hebt u daar wat aan.

viewtopic.php?f=74&t=179801&p=2504359&h ... s#p2504359

Gesloten