LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wettelijke regels: ander vakantiehuis zonder overleg

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
FloDaCo
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2018 23:50

Wettelijke regels: ander vakantiehuis zonder overleg

Ongelezen bericht door FloDaCo »

Beste lezers,

Ik ben net op vakantie geweest naar Mallorca. Daar had ik samet met een groep vrienden voor een week een villa geboekt. Een dag voor vertrek kregen wij echter te horen dat het oorspronkelijke huisje waterschade had en kregen wij zonder overleg een nieuwe villa. Deze lag alleen een heel stuk verder weg dan het eerste huis dus hebben we €750 aan taxi’s uit moeten geven. Wij zouden hier €150 aan compensatie voor krijgen (dit is natuurlijk al veel te weinig) maar onze bemiddelaar wilt dit ineens niet meer betalen.

Nu heb ik twee vragen:
-Wat zijn de wettelijke regels voor geven van een andere villa dan besteld is (zonder overleg)
-Wat zijn de wettelijke regels voor het niet geven van de €150 die ons beloofd is (staat zwart op wit)

Bedankt voor jullie tijd!

Met vriendelijke groet,
FloDaCo
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jun 2018 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Wettelijke regels: ander vakantiehuis zonder overleg

Ongelezen bericht door mahadma »

FloDaCo schreef:Beste lezers,

Ik ben net op vakantie geweest naar Mallorca. Daar had ik samet met een groep vrienden voor een week een villa geboekt. Een dag voor vertrek kregen wij echter te horen dat het oorspronkelijke huisje waterschade had en kregen wij zonder overleg een nieuwe villa. Deze lag alleen een heel stuk verder weg dan het eerste huis dus hebben we €750 aan taxi’s uit moeten geven. Wij zouden hier €150 aan compensatie voor krijgen (dit is natuurlijk al veel te weinig) maar onze bemiddelaar wilt dit ineens niet meer betalen.

Nu heb ik twee vragen:
-Wat zijn de wettelijke regels voor geven van een andere villa dan besteld is (zonder overleg)
-Wat zijn de wettelijke regels voor het niet geven van de €150 die ons beloofd is (staat zwart op wit)

Bedankt voor jullie tijd!

Met vriendelijke groet,
FloDaCo
Uitgaande van het feit dat er de waarheid gezegd wordt door de verhuurder, is dit wèl overmacht. En daar doe je weinig aan. Wellicht dat de taxivergoeding door een vriendelijk gestelde brief/email meer opleverd qua vergoeding als de huidige. U had natuurlijk ook direct ter plekke bezwaar kunnen maken.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Wettelijke regels: ander vakantiehuis zonder overleg

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Bij wie heb je de villa geboekt. Indien je iets geboekt hebt, er is waterschade, dan is het eigenlijk niet meer dan normaal, dat er iets vervangend wordt geregeld.
In zulke gevallen dien je tevens contact te zoeken/opnemen met de de firma waar je hebt geboekt. Die horen eigenlijk een passende accommodatie te vinden. Die veel overeenkomsten heeft, dan wat je hebt geboekt. Allereerst een schriftelijk bezwaar indien bij het bedrijf waar je geboekt hebt. je kunt altijd juridisch advies vragen bij je rechtsbijstandsverzekering (indien je deze hebt). Was het bedrijf waar je was aangesloten bij ANVR of SGR?

Gesloten