LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Agoda: boeking afgekeurd, bedrag wel afgeschreven

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Francoise1312
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2018 10:00

Agoda: boeking afgekeurd, bedrag wel afgeschreven

Ongelezen bericht door Francoise1312 »

Hotel geboekt à 440,= bij hotel website Agoda, waarna bericht in mailbox dat Ideal de transactie niet goed heeft gekeurd en dat de boeking is geannuleerd. Bedrag is wel afgeschreven van rekening. Betaald met betaalpas, niet met creditcard (=verzekerd). ING kan niets voor me doen. Website Agoda ziet er goed uit, maar probeer maar eens met ze in contact te komen...bandje met slecht Engels sprekend persoon, je staat tijden in de wacht (hoge telefoonrekening) maar krijgt niemand te spreken.
Wat kan ik nog doen??? Ik kan nu niet meer naar de Iron Man wedstrijd in Frankfurt waaraan mijn jongste broer meedoet....

Ik zou graag zien dat RADAR mensen op deze jakhalzerij wijzen, zodat anderen hiervan niet ook de dupe worden. En verder zou ik graag zien, dat deze website uit de lucht wordt gehaald en dat de mensen erachter worden opgepakt.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jun 2018 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Agoda: boeking afgekeurd, bedrag wel afgeschreven

Ongelezen bericht door tttlocke »

Er gaat iets fout. Dat is duidelijk. Dat gebeurt wel eens. Misschien heeft u het geld inmiddels wel terug? Of is de boeking alsnog bevestigd? Probeer daar achter te komen. Call center moet u gewoon kunnen bereiken, maar schriftelijk via mail kan ook. Dat is wellicht beter.

Agoda is een gerespecteerde organisatie. Het heeft geen pas om hier om hier na aanleiding van dit foutje dat ongetwijfeld opgelost zal worden, te spreken over 'jakhalzerij', 'de dupe worden' en al helemaal niet om uw wens uit te spreken dat een website 'uit de lucht wordt gehaald' of dat er zelfs mensen moeten worden 'opgepakt'.
Geen bericht om trots op te zijn als u het mij vraagt.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Agoda: boeking afgekeurd, bedrag wel afgeschreven

Ongelezen bericht door Moneyman »

Francoise1312 schreef:Hotel geboekt à 440,= bij hotel website Agoda, waarna bericht in mailbox dat Ideal de transactie niet goed heeft gekeurd en dat de boeking is geannuleerd. Bedrag is wel afgeschreven van rekening. Betaald met betaalpas, niet met creditcard (=verzekerd). ING kan niets voor me doen. Website Agoda ziet er goed uit, maar probeer maar eens met ze in contact te komen...bandje met slecht Engels sprekend persoon, je staat tijden in de wacht (hoge telefoonrekening) maar krijgt niemand te spreken.
Wat kan ik nog doen??? Ik kan nu niet meer naar de Iron Man wedstrijd in Frankfurt waaraan mijn jongste broer meedoet....

Ik zou graag zien dat RADAR mensen op deze jakhalzerij wijzen, zodat anderen hiervan niet ook de dupe worden. En verder zou ik graag zien, dat deze website uit de lucht wordt gehaald en dat de mensen erachter worden opgepakt.
Pittig bericht. Wat heeft Agoda nu precies zo fout gedaan dat jouw conclusies gerechtvaardigd zijn? Gewoon op een andere manier contact zoeken, zou ik zeggen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Agoda: boeking afgekeurd, bedrag wel afgeschreven

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je kunt natuurlijk wel naar Frankfurt. Misschien moet je daar genoegen nemen met een goedkoper hotel totdat je eventueel het geld retour hebt. Je hebt nog een hele weg voor je totdat je hun kunt laten oppakken. Dat is door deze consumenten site niet te realiseren. Gelukkig maar.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Agoda: boeking afgekeurd, bedrag wel afgeschreven

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Reageren via de mail is ook een optie. Lijkt me zelfs nog beter dan telefonisch. Wat ook weleens gebeurt, dat er een storing is op het moment van ideal betaling. Dan kan het gebeuren dat het bedrag wel van je wordt afgeschreven en toch dat de ideal mislukt is. Dan wordt het tijdelijk op een reserverekening geparkeerd. Tot de storing is opgelost. Dan wordt het alsnog overgeboekt naar de rekeninghouder. Ik weet niet of dit al gecontroleerd is bij de ING.
Als dit vrij recent is gebeurt, zou ik toch even de reactie van Agoda even afwachten.

RB123
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2018 13:24

Re: Agoda: boeking afgekeurd, bedrag wel afgeschreven

Ongelezen bericht door RB123 »

Heb je je geld inmiddels terug? Ik heb hetzelfde probleem helaas... valt geen contact met ze op te nemen via mail en telefoon niet.

Gesloten