LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toegankelijkheid pretparken voor EMCG-kinderen

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Toegankelijkheid pretparken voor EMCG-kinderen

Ongelezen bericht door thecure »

Ik vind dat de Efteling al genoeg doet.
Attracties zijn voorzien van aparte ingangen voor rolstoelers buiten de wachtrij om, zoals genoemd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Toegankelijkheid pretparken voor EMCG-kinderen

Ongelezen bericht door moederslink »

scontra schreef:
16 okt 2018 18:06
"Tel uw zegeningen" en geniet van al datgene wat (nog) wel kan.
Wijze woorden :wink:
Er zijn idd veel dingen die de medemens met beperkingen niet ( meer) kan doen , dit telt evengoed ook voor de beperkingen die men krijgt bij het ouder worden of na een herseninfarct wanneer men bv motorisch niet goed meer fuctioneert.

Voor een ernstig beperkt kind is het natuurlijk heel erg jammer dat niet alle attracties in de pretparken te doen zijn . Maar men moet ook echt beseffen dat veiligheid voor alles gaat , voor iedereen.
En wat te denken vd kosten en het extra gekwalificeerd personeel dat je nodig zult hebben.

Er wordt in dit land toch al best veel gedaan voor de gehandicapte medemens vind ik. Helemaal prima!

Er zijn zoveel andere attracties waar men wel kan genieten, bv de Beekse Bergen of simpelweg in een mooi park gaan picknicken , door een mooi herfstbos wandelen , paardrijden , zeehonden spotten in de Waddenzee , een mooie lange treinreis door heel Nederland maken , de nieuwe Zoo in Emmen , naar Giethoorn gaan , etc etc , er is veel hoor!

Soms moet je dingen gewoon stomweg accepteren, hoe moeilijk en triest dat ook kan zijn.

PS : Ik wil nog wel even zeggen dat ik de TS best kan begrijpen, het zal voor hen als ouders zwaar zijn allemaal en ik snap best dat ze het graag allemaal aangepast zouden willen zien , maar het is , denk ik, niet reëel :(
Het sprookjesbos in de Efteling blijft sowieso leuk en mooi!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Toegankelijkheid pretparken voor EMCG-kinderen

Ongelezen bericht door kokka »

BreejKC schreef:
16 okt 2018 12:47
Zou precies datzelfde argument dan niet voor Euro Disney gelden? Die hebben daar kennelijk minder een punt van gemaakt.
Euro Disney heeft ook nog nooit winst gemaakt

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Toegankelijkheid pretparken voor EMCG-kinderen

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Wat ook mee speelt is het feit dat Nederland zeer strenge regelgeving heeft die vaak veel strenger is dan in overige landen.
Klein voorbeeld:
In de Londense straattaxi moet een gehandicapte IN een standaard rolstoel meegenomen worden.
De chauffeur mag niet weigeren en de meter mag pas aan op het moment van daadwerkelijk vertrek.

Het Europese model (linksgestuurd) is in de meeste landen ook goedgekeurd voor het vervoeren van gehandicapten IN de rolstoel.

Alleen in Nederland wordt het weer verboden omdat volgens de wet het plafond (in het nieuwste model) 5 centimeter te laag is.

Gesloten