Pagina 1 van 1

We wachten nog steeds op terugbetaling SGR

Geplaatst: 13 mei 2019 10:57
door RobCan
In december dienden wij bij SGR een claim in n.a.v. het failisement van Travelbird. Het betrof een tripje (in november 2018) naar Schiermonnkoog. Vrienden van ons die ook mee waren, dienden een week later een claim in. Drie weken daarna hadden zij hun geld terug. Wij wachten nog steeds op terugbetaling.
Onze grote ergernis is, dat SGR bij telefonische benadering laat weten niets per telefoon te kunnen doen. Er wordt niet doorverbonden met een medewerker die misschien wel iets zou kunnen uitzoeken. Elke keer moeten we ons emailadres opgeven. Maar daar komt nooit een reactie op terug.
ZIJN ER MEER MENSEN DIE OOK MET DIT PROBLEEM GECONFRONTEERD WORDEN? HOE KUNNEN WE WEL DOORDRINGEN TOT SGR??

Re: We wachten nog steeds op terugbetaling SGR

Geplaatst: 13 mei 2019 17:58
door Theotrucker
Als ze het als een ergernis ervaren om gebeld te worden kunt U dat beter laten en schriftelijk en of per mail herhaaldelijk om een reactie vragen.
Hier op het forum worden bijvoorbeeld hoofdletters als een ergernis ervaren. Dit wordt in de netiquette gelijkgesteld met schreeuwen.!

Re: We wachten nog steeds op terugbetaling SGR

Geplaatst: 13 mei 2019 18:18
door Revoked
RobCapslock schreef: ...
ZIJN ER MEER MENSEN DIE OOK MET DIT PROBLEEM GECONFRONTEERD WORDEN? HOE KUNNEN WE WEL DOORDRINGEN TOT SGR??
NEEN, U BENT DE ENIGE MET DIT PROBLEEM. SUCCES!

Re: We wachten nog steeds op terugbetaling SGR

Geplaatst: 14 mei 2019 06:48
door kweenie
RobCapslock schreef: ...
ZIJN ER MEER MENSEN DIE OOK MET DIT PROBLEEM GECONFRONTEERD WORDEN? HOE KUNNEN WE WEL DOORDRINGEN TOT SGR??
Waarschijnlijk hebben wel meer mensen er last van. Een hoe vaker de sgr gebeld en gemaild wordt, hoe langer het zal duren. De tijd die ze moeten verspillen aan het beantwoorden van ongeduldige reizigers kunnen ze immers niet gebruiken aan het oppakken van dossiers.

Re: We wachten nog steeds op terugbetaling SGR

Geplaatst: 21 mei 2019 20:48
door klaartje59
Het advies om dit schriftelijk of per mail te vragen helpt dus niet aangezien RobCan aangeeft dit al meerdere keren te hebben gedaan!!
En een ongeduldige reiziger?? Als je in december een claim instuurt en dan op 13 mei nog niets hebt ontvangen (schriftelijk of financieel) dan is dat wel erg lang. Ik kan me goed indenken dat je dan behoorlijk boos bent en reacties als: "u bent de enige met dit probleem" helpen dan ook niet echt.

Verder kan ik u alleen het advies geven om met regelmaat opnieuw een mail te sturen. Niet alleen om uw email gegevens door te sturen maar ook om een antwoord te vragen, ook al zou dat alleen maar voorlopig een uitleg zijn waarom het zo lang duurt.
Succes en hopelijk kan iemand u een beter antwoord geven

Re: We wachten nog steeds op terugbetaling SGR

Geplaatst: 21 mei 2019 21:02
door Lady1234
Het enige antwoord wat gegeven kan worden is dat men geduld moet hebben. Al die mails en telefoontjes helpen niets.

Re: We wachten nog steeds op terugbetaling SGR

Geplaatst: 21 mei 2019 21:02
door Bob Schurkjens
Je kan gewoon naar de geschillencommissie.

Re: We wachten nog steeds op terugbetaling SGR

Geplaatst: 21 mei 2019 21:22
door Lady1234

Re: We wachten nog steeds op terugbetaling SGR

Geplaatst: 05 okt 2019 21:25
door jankijk
Inmiddels zijn we al ruim 10 maanden aan het wachten op terugbetaling van een reis geboekt bij Travelbird. Zoals in het forum wordt aangehaald is contact leggen met SGR een drama en levert dat als enige reactie op geduld hebben. Na een nieuw faillissement (Thomas Cook) houd ik m'n hart vast en zal mijn geduld nog wel langer op de proef worden gesteld. Zijn er nog mensen die ook nog op uitbetaling wachten van de SGR naar aanleiding van het faillissement van Travelbird?