Fotograaf valt lastig na negatieve recensie

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
André Eizinga

Re: Fotograaf valt lastig na negatieve recensie

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 23:26

trail46 schreef:
10 aug 2019 23:05
En maar doorgaan met dat gedram. witte angora is iemand die bijna 20.000 berichten op dit forum plaatste en vele bezoekers heeft geholpen en dat al sinds 2009 !! Er is dus geen enkele reden om w.a te beschuldigen of zelfs maar suggereren dat deze iets met die fotografe van doen heeft. Je komt op dit forum behoorlijk onsympathiek over met je kinderachtige beschuldigingen. Veel sterkte , wat je met dit rare gedrag echt nodig zal hebben.
Het vervelende is dat er vanuit de kant van de mensen die reageren allerlei grapjes gemaakt mogen worden, er worden veel aannames gedaan en zaken geïnsinueerd. Zodra ik hier vervolgens op reageer en iets suggereer ben ik degene die onsympathiek is ? Ik vind het erg jammer dat er maar een paar dingen geplaatst zijn als reactie waar ik wat aan heb en de rest neem ik dan maar voor lief.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 10 aug 2019 23:32

Uw reacties op witte angora vond ik sowieso toch behoorlijk hatelijk en ongepast.
U heeft niet aangevoeld dat dit wat ' stangen' was , jammer....en zo kan dus iets onnodig escaleren.

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 23:37

mahadma schreef:
10 aug 2019 23:12
André Eizinga schreef:
10 aug 2019 22:19
mahadma schreef:
10 aug 2019 18:57
Je krijgt 35 digi bestanden/foto's + 4 x A4 = 20 x 30 cm afdruk voor € 35,00 inclusief btw. Zeker met kleine(re) (en mogelijk nog niet luisterende kids qua leeftijd), kinderen of babies mag je blij zijn dat er 4 echt goede foto's uit een serie komen.
Apart, wie heeft het over de prijs gehad ? En over de aanbieding die wij hebben aanvaard ?
Effe simpel op de site de foto's bekijken, dan kom je ergens onderaan dit aanbod tegen. Als dit "open en bloot" op de site staat, waarom zou u dan niet van "een aanbieding" gebruik gemaakt hebben. U zal (naar ik aanneem) ook wel slim genoeg zijn om alles op de site te bekijken en te lezen, als u dan twee keer een heel uur gaat rijden, passeert u menig fotograaf. O ja, ik werk, wonende in zuid-zuid Limburg natuurlijk ook bij deze fotograaf, zou overigens best kunnen, ik ben vakfotograaf, pas 35 jaar. Toch wil ik nog één ding weten, wat was de reden van "ontevreden" zijn? Dit is mij volstrekt onhelder, zonder omschrijving. Ik heb zelf meerdere keren of een opdracht niet gedaan of afgebroken omdat de kinderen gewoon niet te hanteren waren, tenzij je foto's van huilende of vervelend kijkende kids mooi vindt, wat niet vreemd is na een uur autorijden. Wordt trouwens een mooie rechtszaak straks, u gaat verliezen en kosten krijgen, of de fotograaf die krijgt zal afhangen van wat de bewijzen van u zijn èn hoe de rechter er tegenaan kijkt. Een typisch geval van van een pas geboren mug 25 kudde's olifanten maken. Dan heb je nooit winnaars, altijd verliezers.
Het doet ook niet terzake, het was niet de aanbieding die wij hebben aanvaard maar dit terzijde. Mijn partner was niet tevreden over de foto's omdat de kids er niet leuk opstaan, er is niet 1 foto waarbij ze echt in de camera kijken. Daarnaast zouden er meerdere setjes kleding aan bod komen en dit werd op dat moment afgewezen zonder dat hierover overlegt werd. De fotograaf had niet meer tijd en wij moesten het hiermee doen. De reden waarom mijn partner voor deze fotograaf koos is omdat de foto's die gepubliceerd zijn, mooi zijn en wij goede dingen hadden gehoord over deze fotograaf. Samen met haar schoonzus hebben ze er een dagje uit van gemaakt. De reden waarom dit conflict zolang aanhoudt is omdat wij de foto's niet hebben ontvangen. Er zouden volgens afspraak een aantal foto's worden afgedrukt en opgestuurd, nadat mijn partner heeft aangegeven dat zij niet zo tevreden was over het resultaat en de manier van omgang konden de foto's niet meer verstuurd worden maar moesten ze worden afgehaald. We hebben na een boel contact via de app uiteindelijk foto's mogen ontvangen en dat waren dan weer andere foto's dan waar over een afspraak was gemaakt. Dit hebben we vervolgens kenbaar gemaakt en kregen de opmerking dat ze nu wel genoeg gedaan had en klaar met ons was. Na deze ervaring heeft mijn partner een negatieve review geplaatst waarna de pesterijen waaronder het contact opnemen met de werkgever van mijn partner zijn begonnen. Dat is nu ook waar het om draait, op allerlei manieren probeert de fotograaf mijn partner zwart te maken terwijl dit niks te maken heeft de inhoud van dit verhaal.

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 23:40

moederslink schreef:
10 aug 2019 23:32
Uw reacties op witte angora vond ik sowieso toch behoorlijk hatelijk en ongepast.
U heeft niet aangevoeld dat dit wat ' stangen' was , jammer....en zo kan dus iets onnodig escaleren.
Wat zou een toegevoegde waarde zijn van dit stangen, als iemand met een voor zijn gevoel serieus probleem zit? We voelen ons in ons privé aangevallen en er worden partijen bij betrokken die niks met dit conflict te maken hebben. Je besluit nadat je er helemaal niet uitkomt met elkaar om dit verhaal te plaatsen voor wat voor mij een fatsoenlijk forum leek en dan moet ik rekening gaan houden met mensen die mij gaan stangen?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 10 aug 2019 23:40

Ik snap de frustratie wel. Mag ik vragen wat je kwijt was voor deze shoot?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 10 aug 2019 23:46

U heeft dus andere foto.s opgestuurd gekregen na veel vijfen en zessen dan afgesproken was?!
De fotografe was niet gediend van jullie commentaar en was " klaar met jullie " .
En dan plaatsen jullie deze review en gaat de fotografe de werkgever van uw partner benaderen etc etc etc .
Vat ik het zo goed samen?

Ik weet niet wat u uiteindelijk heeft moeten betalen, maar ik zou dan " klaar" met deze fotografe zijn geweest.
Basta! En het zeker niet verder op de spits drijven.
Dan kan de tegenpartij wat mij betreft er verder in " smoren " :oops:

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 23:54

moederslink schreef:
10 aug 2019 23:46
U heeft dus andere foto.s opgestuurd gekregen na veel vijfen en zessen dan afgesproken was?!
De fotografe was niet gediend van jullie commentaar en was " klaar met jullie " .
En dan plaatsen jullie deze review en gaat de fotografe de werkgever van uw partner benaderen etc etc etc .

Ik weet niet wat u uiteindelijk heeft moeten betalen, maar ik zou dan " klaar" met deze fotografe zijn geweest.
Dit is exact het advies geweest wat zowel de werkgever mijn partner heeft gezegd, wat ik heb gezegd en waar wij ons ook aan gehouden hebben. De trigger was dat er gisteravond uit het niets ineens weer een bericht van haar kwam met een negatieve toon met daarbij geplaatst foto's van onze kinderen die zij schijnbaar nog kon zien nadat mijn partner haar had geblokkeerd op Facebook. Op de een of andere manier kan zij het niet met rust laten en weigert ze ook inhoudelijk fatsoenlijk te reageren. Ik zou niks liever willen dat ze gewoon ons met rust laat of dat iemand ons iets kan aanreiken waarmee we haar kunnen dwingen om ons met rust te laten. Dat heb ik liever dan alle voor mij niet van toevoegende waarde zijnde berichten.

We hebben het over het astronomische bedrag van 17,50 euro per persoon voor een gecombineerde shoot voor eigenlijk 1 goede foto voor oma die 60 jaar werd in april.

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 23:56

Moneyman schreef:
10 aug 2019 23:40
Ik snap de frustratie wel. Mag ik vragen wat je kwijt was voor deze shoot?
We hebben 17,50 per persoon betaald. Mijn partner en mijn schoonzus voor een aangepaste shoot die volgens afspraken via watchapp zijn gemaakt. Het ging ons om 1 goede foto voor oma die 60 jaar werd van al haar kleinkinderen. Dit was geen probleem en als we er toch waren konden er ook nog wel wat losse foto's genomen worden van de kids apart.

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 23:58

André Eizinga schreef:
10 aug 2019 23:54
moederslink schreef:
10 aug 2019 23:46

Dit is exact het advies geweest wat zowel de werkgever mijn partner heeft gezegd, wat ik heb gezegd en waar wij ons ook aan gehouden hebben. De trigger was dat er gisteravond uit het niets ineens weer een bericht van haar kwam met een negatieve toon met daarbij geplaatst foto's van onze kinderen die zij schijnbaar nog kon zien nadat mijn partner haar had geblokkeerd op Facebook. Op de een of andere manier kan zij het niet met rust laten en weigert ze ook inhoudelijk fatsoenlijk te reageren. Ik zou niks liever willen dat ze gewoon ons met rust laat of dat iemand ons iets kan aanreiken waarmee we haar kunnen dwingen om ons met rust te laten. Dat heb ik liever dan alle voor mij niet van toevoegende waarde zijnde berichten.

We hebben het over het astronomische bedrag van 17,50 euro per persoon voor een gecombineerde shoot voor eigenlijk 1 goede foto voor oma die 60 jaar werd in april.
En je samenvatting is in hoofdlijnen exact wat er is gebeurt

NoNo123

Ongelezen bericht door NoNo123 » 10 aug 2019 23:59

Niet te snel, ik pak er nog ff een biertje bij. :D
( jammer dat de popcorn op is)

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 11 aug 2019 00:00

NoNo123 schreef:
10 aug 2019 23:59
Niet te snel, ik pak er nog ff een biertje bij. :D
( jammer dat de popcorn op is)
hahaha klinkt als een goed plan

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 11 aug 2019 00:00

André Eizinga schreef:
Ik zou niks liever willen dat ze gewoon ons met rust laat of dat iemand ons iets kan aanreiken waarmee we haar kunnen dwingen om ons met rust te laten.
En dat denk je te bereiken door op meerdere fora haar zwart te maken? En vervolgens met verschillende mensen ruzie te zoeken en hen van van alles te beschuldigen?

Je klaagt er over dat Ellis de werkgever van je partner erbij betrekt, maar wat doe je zelf dan? Jij betrekt het halve land erbij...

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 11 aug 2019 00:05

André Eizinga schreef:
10 aug 2019 16:15
Pas op met deze fotograaf. Vanaf deze kant wil ik waarschuwen voor de praktijken van deze fotograaf. Mijn partner heeft via een aanbieding gebruik gemaakt van een fotoshoot. Over deze shoot was zij niet tevreden en heeft dit kenbaar gemaakt richting deze fotograaf. Op deze inhoudelijk klacht kwam geen bevredigend antwoord en beide partijen konden er niet uit komen. Dit gebeurt natuurlijk vaker. Mijn partner besluit dan maar om haar verlies te nemen en heeft om toch nog een bevredigend gevoel aan deze vervelende situatie over te houden een negatieve review geplaatst over deze fotograaf. Je zou denken dat het hiermee klaar is of dat het betreffende bedrijf alsnog contact met je opneemt om tot een oplossing te komen maar niks is minder waar….

Naar aanleiding van deze review wordt mijn partner bedreigt, ze ontvangt telefoontjes midden in de nacht, er worden foto’s van onze kinderen random geplaatst op het internet. De werkgever van mijn partner is benaderd, ze laat vrienden berichten sturen met de meest verschrikkelijk berichten en er wordt gedreigd met het doen van aangifte….. Aangifte nee dat is wat wij nu gaan doen. Zij noemt dit smaad en laster terwijl hier sprake is van een negatieve ervaring met een bedrijf, en het recht van elke burger om zijn ervaring met een bedrijf te delen. Vanaf deze kant wil ik dan ook iedereen waarschuwen. PAS OP met deze fotograaf, wanneer je in conflict komt met deze vrouw is zij tot alles in staat en schuwt niets!
Overigens lees ik in je OP nergens dat je naar een manier vraagt hoe ze jullie met rust kan laten... :wink:

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 11 aug 2019 00:07

witte angora schreef:
11 aug 2019 00:00
André Eizinga schreef:
Ik zou niks liever willen dat ze gewoon ons met rust laat of dat iemand ons iets kan aanreiken waarmee we haar kunnen dwingen om ons met rust te laten.
En dat denk je te bereiken door op meerdere fora haar zwart te maken? En vervolgens met verschillende mensen ruzie te zoeken en hen van van alles te beschuldigen?

Je klaagt er over dat Ellis de werkgever van je partner erbij betrekt, maar wat doe je zelf dan? Jij betrekt het halve land erbij...
Maar wat brengt een mens tot het punt omdat te doen? Het voelt als onrecht wat ons wordt aangedaan en voelt je machteloos. Je kunt van mij aannemen dat ik dit liever ook niet had gewild en zoals je aan mijn geschiedenis kunt zien heb ik ook nog nooit eerder dergelijke reacties geplaatst. Ik ben van mening dat je op een fatsoenlijke manier altijd uit een situatie kunt komen, maar deze dame blijft maar vijandig reageren. Wat zou jij advies zijn om te doen in een situatie als deze ?

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 11 aug 2019 00:09

witte angora schreef:
11 aug 2019 00:05
André Eizinga schreef:
10 aug 2019 16:15
Pas op met deze fotograaf. Vanaf deze kant wil ik waarschuwen voor de praktijken van deze fotograaf. Mijn partner heeft via een aanbieding gebruik gemaakt van een fotoshoot. Over deze shoot was zij niet tevreden en heeft dit kenbaar gemaakt richting deze fotograaf. Op deze inhoudelijk klacht kwam geen bevredigend antwoord en beide partijen konden er niet uit komen. Dit gebeurt natuurlijk vaker. Mijn partner besluit dan maar om haar verlies te nemen en heeft om toch nog een bevredigend gevoel aan deze vervelende situatie over te houden een negatieve review geplaatst over deze fotograaf. Je zou denken dat het hiermee klaar is of dat het betreffende bedrijf alsnog contact met je opneemt om tot een oplossing te komen maar niks is minder waar….

Naar aanleiding van deze review wordt mijn partner bedreigt, ze ontvangt telefoontjes midden in de nacht, er worden foto’s van onze kinderen random geplaatst op het internet. De werkgever van mijn partner is benaderd, ze laat vrienden berichten sturen met de meest verschrikkelijk berichten en er wordt gedreigd met het doen van aangifte….. Aangifte nee dat is wat wij nu gaan doen. Zij noemt dit smaad en laster terwijl hier sprake is van een negatieve ervaring met een bedrijf, en het recht van elke burger om zijn ervaring met een bedrijf te delen. Vanaf deze kant wil ik dan ook iedereen waarschuwen. PAS OP met deze fotograaf, wanneer je in conflict komt met deze vrouw is zij tot alles in staat en schuwt niets!
Overigens lees ik in je OP nergens dat je naar een manier vraagt hoe ze jullie met rust kan laten... :wink:
Je leest het inderdaad niet letterlijk, helemaal mee eens. Echter is dat wel de kern van mijn verhaal. Tegelijkertijd wil ik ook mensen waarschuwen en delen waartoe zij in staat is op het moment dat je in conflict komt met haar.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma » 11 aug 2019 00:11

Dus omdat er niet één foto was waarbij de kids (leeftijd onbekend) "in de lens keken" waren de foto's niet goed. Als, en ik zeg als, de kids een uur in de auto hebben gezeten en dan (mogelijk door een jonge leeftijd moe o.i.d. waren) dan moet je niet verwachten dat die kids dan nog meewerken. En dan nog verkleden, wat de fotograaf mogelijk als extra belastend heeft kunnen verwachten, zou het resultaat er zeker niet beter op worden. Niet zelden heb ik een collega gevraag als "afleider/ster" voor de kids tijdens de opnamen omdat pa en ma meer stoorzenders waren als hulpen. Ik wens u een rustig weekend en bedenk goed of deze maatregelen ook wel echt uw ideaal zijn. U kunt beter een goede buur of familiefotograaf thuis uitnodigen die foto's maakt die u wel goed vind. (Overigens, vanavond nog een zangeres gefotografeerd, 300 opnamen, resultaat = 10 echt goede foto's. O ja, ze keek niet eens altijd in de lens ..........)

U schrijft: "We hebben het over het astronomische bedrag van 17,50 euro per persoon voor een gecombineerde shoot voor eigenlijk 1 goede foto voor oma die 60 jaar werd in april." . Zo zeg, wel € 17,50 per kind. .................. en eerder schrijft u dat er geen een leuke bij was, en nu toch één goede ............ En als ik lees € 17,50 per kind, moeten het minimaal zeker 2 (of meer) kids zijn geweest, hoe meer jonge kids tegelijk, hoe groter de kans dat de foto's niet lukken.
Laatst gewijzigd door mahadma op 11 aug 2019 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.

NoNo123

Ongelezen bericht door NoNo123 » 11 aug 2019 00:14

Kan het niet zo zijn dat Ellis uit pure wanhoop, in de hoop rust te krijgen, die foto maar naar de werkgever van Daisy heeft gestuurd omdat zij haar geblokt heeft ?

(Ik wordt nou wel erg nieuwsgierig naar die foto waar het allemaal omdraait )

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 11 aug 2019 00:16

mahadma schreef:
11 aug 2019 00:11
Dus omdat er niet één foto was waarbij de kids (leeftijd onbekend) "in de lens keken" waren de foto's niet goed. Als, en ik zeg als, de kids een uur in de auto hebben gezeten en dan (mogelijk door een jonge leeftijd moe o.i.d. waren) dan moet je niet verwachten dat die kids dan nog meewerken. En dan nog verkleden, wat de fotograaf mogelijk als extra belastend heeft kunnen verwachten, zou het resultaat er zeker niet beter op worden. Niet zelden heb ik een collega gevraag als "afleider/ster" voor de kids tijdens de opnamen omdat pa en ma meer stoorzenders waren als hulpen. Ik wens u een rustig weekend en bedenk goed of deze maatregelen ook wel echt uw ideaal zijn. U kunt beter een goede buur of familiefotograaf thuis uitnodigen die foto's maakt die u wel goed vind. (Overigens, vanavond nog een zangeres gefotografeerd, 300 opnamen, resultaat = 10 echt goede foto's. O ja, ze keek niet eens altijd in de lens ..........)
Daar kan ik ook alle begrip voor hebben, en het zal ook niet altijd even makkelijk zijn. Het valt en staat echter wel met de communicatie die daaromtrent wordt gevoerd wat maakt of je tevreden kan zijn of niet. Ze was voornamelijk erg druk die dag want na deze shoot moest ze verhuizen en ze had niet veel tijd. In alle communicatie die gevoerd werd lag het probleem bij mijn partner en kregen ze erg het gevoel dat ze lastige klanten waren en eigenlijk haar tijd in beslag namen. Mijn partner heeft het beleeft als dat de shoot zo snel mogelijk afgeraffeld moest worden en dat ze daar eigenlijk niets van mochten vinden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 11 aug 2019 00:17

André Eizinga schreef:
11 aug 2019 00:07
witte angora schreef:
11 aug 2019 00:00
André Eizinga schreef:

Maar wat brengt een mens tot het punt omdat te doen? Het voelt als onrecht wat ons wordt aangedaan en voelt je machteloos. Je kunt van mij aannemen dat ik dit liever ook niet had gewild en zoals je aan mijn geschiedenis kunt zien heb ik ook nog nooit eerder dergelijke reacties geplaatst. Ik ben van mening dat je op een fatsoenlijke manier altijd uit een situatie kunt komen, maar deze dame blijft maar vijandig reageren. Wat zou jij advies zijn om te doen in een situatie als deze ?
Sommige mensen steken nu eenmaal zo in elkaar, doe je niks aan, hou je ook niet tegen.

Laat ik het zo zeggen: ik heb familie met wie ik alle contact verbroken heb, en daar heb ik zo mijn redenen voor. Een enkele keer zie ik de betreffende persoon, met name bij begrafenissen. En dan ben ik er, geloof me of niet, binnen een minuut of 5 alweer achter waarom ik het contact verbroken heb. Ze weet niet waar ik woon, en dat wil ik bewust zo houden. Mijn zus heeft, als het om begrafenissen gaat, iets van, 'geef haar gewoon maar haar zin, dan heb je er het minste last van'.

Op dit forum hebben we een aantal jaren nogal last gehad van een trol die mij als zijn ergste vijand bezag. Deed ook niks anders als ruzie zoeken.

Met sommige mensen kun je nu eenmaal niks beginnen. Negeren, negeren, negeren, dat is het enige wat er op zit. Geef ze geen brandstof, op een gegeven moment gaat het vuur wel een keertje uit.

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 11 aug 2019 00:18

mahadma schreef:
11 aug 2019 00:11

U schrijft: "We hebben het over het astronomische bedrag van 17,50 euro per persoon voor een gecombineerde shoot voor eigenlijk 1 goede foto voor oma die 60 jaar werd in april." . Zo zeg, wel € 17,50 per kind. .................. en eerder schrijft u dat er geen een leuke bij was, en nu toch één goede ............ En als ik lees € 17,50 per kind, moeten het minimaal zeker 2 (of meer) kids zijn geweest, hoe meer jonge kids tegelijk, hoe groter de kans dat de foto's niet lukken.
De insteek van de shoot was 1 goede foto voor oma.

Gesloten