LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantenservice Booking.com op geen enkele manier te bereiken

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
ideb
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2019 12:17

Klantenservice Booking.com op geen enkele manier te bereiken

Ongelezen bericht door ideb »

Onlangs zijn wij in Koh Samui verbleven in een 'luxe' resort. Dit voldeed echter absoluut niet aan de standaarden. De hotelmanager kon na het zien van een verschrikkelijk vies bed en nog wat andere zaken er ook niet omheen en besloot om slechts één van de drie geboekte nachten in rekening te brengen bij de 'travel agency' in dit geval voor hun 'hotelbeds'. Echter hadden wij zelf al vooraf betaald bij Booking.com. In onze zoektocht om ons geld terug te krijgen zijn wij er achter gekomen dat onze reservering via vier schijven is gegaan. 1. Wij hebben zelf geboekt op Booking.com -> 2. Agoda is ingeschakeld als tussenpartij -> 3. Agoda heeft via Hotelbeds de reservering gemaakt bij het resort. 4. Hotelbeds boekte de drie nachten bij het Resort. (hopelijk is dit nog te volgen :wink: )

Het Resort heeft dus slechts één nacht in rekening gebracht bij hotel beds. De overige 2 nachten waren dus ook al door ons betaald aan booking.com. Via Hotelbeds weten we dat zij ook slechts één nacht in rekening hebben gebracht bij Agoda. Het geld van de andere 2 nachten staat dus op rekening van A. Agoda of B. Booking.com.
Agoda geeft continue aan dat wij met onze vraag bij Booking.com moeten zijn. Wij hebben dan ook inmiddels (niet overdreven) meer dan 10x proberen te bellen. Na uren in de wacht te hebben gestaan krijgen we maar niemand aan de lijn.
Daarnaast hebben wij gemaild, de eerste keer kregen wij nog een reactie, met de mededeling dat we met onze vraag naar Agoda moesten. Op de mails die we daarna hebben gestuurd volgde geen enkele reactie meer.

Wij zitten met onze rug tegen de muur en hebben geen idee meer hoe we ons geld (wat best een behoorlijk bedrag is) nog terug kunnen krijgen. Bovendien hebben we natuurlijk extra kosten gemaakt omdat we een ander hotel moesten boeken én hebben we inmiddels al wekenlang ellende om ons geld proberen terug te krijgen.

Heeft iemand ooit soortgelijke problemen gehad, en is dit uiteindelijk opgelost? Het moet toch niet zo kunnen zijn dat een bedrijf als Booking.com al weken niet bereikbaar is. Zowel telefonisch al per mail niet? Het gaat om een kwestie die al vanaf begin juli speelt. Wij zijn erg benieuwd naar andere ervaringen.

Groet,
Ingrid

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Klantenservice Booking.com op geen enkele manier te bereiken

Ongelezen bericht door criticus2 »

lijkt erop dat Booking.com een extra verdienmodel heeft. Als je rechtsbijstand hebt lijkt het mij een goed plan het daar neer te leggen.
Zorg dat je alles zwart op wit hebt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Klantenservice Booking.com op geen enkele manier te bereiken

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik moest afgelopen vrijdag wegens omstandigheden een via Booking.com gedane hotelreservering annuleren, de dag van te voren, wat eigenlijk zou betekenen dat we die nacht moesten betalen, omdat we <24H annuleerden. Via de booking.com app annulering gedaan, en ik kreeg 2m later een mail ter bevestiging, 10m later gebeld met het hotel, en kosteloos annuleren was geen enkel probleem. Dat moesten zij dan nog even in hun booking.com klantportaal zetten, en dit werd later ook via booking,com weer aan mij gemeld per mail. Gezien alle topics hier, had ik niet verwacht dat het zo soepel zou gaan, maar het was binnen 30m, en tot mijn complete tevredenheid, geregeld. (was wel een Nederlands hotel trouwens).

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Klantenservice Booking.com op geen enkele manier te bereiken

Ongelezen bericht door criticus2 »

kan kloppen, maar is wel een essentieel andere situatie dan waarmee TS kampt... Overigens gaat Booking.com niet over het in rekening brengen van annuleringskosten, dat is aan het hotel om te beslissen (en indien aan de orde te incasseren. Kan via booking.com als er de afspraak is dat booking de boekingskosten int bij de gast, mar niet elk hotel regelt dat. daarnaast: wanneer er discussie met de gast is over financiële zaken doet booking geen moeite , is alleen voor het administratieve deel van gewoon lopende betalingen. Discussies brengen ze aan bij incassobureau , maar daar moet hotel gewoon oor betalen.)

In geval van TS is er geboekt bij booking.com, en betaald aan booking.com. Dan gaat de discussie over creditering ook via booking.com. Dat ze doorverwijzen naar anderen deugt al niet. Tenzij zo in de voorwaarden is opgenomen. Die ken ik niet. Dus TS moet even die voorwaarden goed uitpluizen, indien nog niet gedaan. daaruit wordt duidelijk wie aanspreekbaar is.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Klantenservice Booking.com op geen enkele manier te bereiken

Ongelezen bericht door renewouters »

Er zijn verschillende manieren om te betalen voor boekingen die bij booking.com zijn gedaan. Kan je nog een keer heel precies (puntsgewijs) beschrijven wat je wanneer hebt betaald aan wie. Soms is booking.com slechts de bemiddelaar, soms handelen ze ook betalingen af, en combinaties daarvan. Het is maar net wat het hotel wil.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Klantenservice Booking.com op geen enkele manier te bereiken

Ongelezen bericht door Jablan »

Klantenservice van Booking is in de zomermaanden druk, dat is waar. Mij lukt het altijd 's morgens redelijk vroeg, zo rond 8-9 uur.

Wat betreft je boeking/geld terug: dit gaat lang duren.

Hotelbeds => Dit is een dienstverlener, die voor aangesloten hotels de reserveringen en betalingen afhandelt.
Agoda => Zusje van Booking, ook onderdeel van de PriceLine Group.

Jouw route: Claimen bij Booking, want daar heb jij betaald. Booking is meestal vrij vlot met dit soort dingen en moet namens jou bij Agoda claimen. Agoda moet weer een restitutie organiseren en pas dan komt er geld jouw richting op, maar nog niet op jouw bankrekening, want dat moet Booking weer doen.

Waarom het zo lang duurt? Overal zitten managers tussen, die jouw verhaal controleren, voor akkoord moeten doorsturen en dat in twee richtingen. Bovendien lopen de betalingen op de achtergrond via het moederbedrijf, de PriceLine Group, en dan zitten we in Canada. Noord-Amerika loopt zwaar achter op Europa qua betalingsverkeer, duurt nog langer. Als je over 3 maanden je geld terug hebt, mag je blij zijn.

Eigenlijk vind ik jouw verhaal wel een item in Radar waard, juist vanwege de 3 tussenpartijen.

Als je Booking te pakken hebt gekregen, klaag dan alsjeblieft ook over de vele tussenpartijen, want toen jij boekte, waren die natuurlijk niet zichtbaar op de site. Alleen met dat soort klachten wordt het misschien beter. Booking hoort op de site te laten zien welk bedrijf welke accommodatie aanbiedt, zodat je weet met wie jij te maken krijgt of hebt.

Gesloten