LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] '16+'-familiereis met Djoser niet bepaald perfect

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
nl45249
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2019 14:45

'16+'-familiereis met Djoser niet bepaald perfect

Ongelezen bericht door nl45249 »

Ik wil mijn minder prettige ervaringen met Djoser delen om andere mensen een teleurstelling te besparen. Ik heb helaas pas achteraf ondervonden dat ik niet de enige ben met minder positieve ervaringen met Djoser.
Wij hebben in April 2018 een 16+ Familiereis Noord-Zuid naar Thailand geboekt. Thailand als bestemming is een geweldig land, de reis van Djoser echter was op zijn minst gezegd niet perfect.
• De 16+ reis was geen 16+ reis ondanks de beschrijving op de website (2018). Toen de Djoser app liet zien dat er jongere kinderen meegingen bleek na klagen dat de uitleg dat er minimaal 1 kind in de familie 16+ moet zijn. Wij mochten kort voor de reis kosteloos annuleren maar ga dat maar eens last minute regelen met een groot gezin. Tijdens de reis bleek dat er een familie was met alleen kinderen jonger dan 16. Aangezien de jongeren veel bij elkaar worden gebracht tijdens de reis verandert dat toch de sfeer en gespreksonderwerpen tijdens de reis voor de kinderen. Schrijnend in deze context is dat we extra geld hebben betaald door de keuze voor een 16+ reis.
• De aanduiding middenklasse hotels is een positieve weergave van de realiteit. 2 hotels waren ronduit slecht. Met name de accommodatie in Koh Samui was gewoon vies met achterstallig onderhoud. Het mooie was dat de reisleider ons daarvan tevoren op de hoogte bracht om onze verwachtingen alvast omlaag te brengen i.v.m. klachten die van de eerdere groepen werden gemeld.
• Onze Nederlandse reisleider was net als wij op sommige bestemmingen voor de eerste keer.
• Wij bestellen een 21-daagse reis waarvan de 21ste dag vervolgens 5 minuten duurt (vertrek vlucht 00:05 op de 21ste dag). De geplande hotelovernachting wordt zonder informatie of compensatie van de planning verwijderd.
• De reis van Chiang Mai naar Koh Samui wordt beschreven als een indirecte vlucht. Wat niet wordt verteld is dat je om 5 uur ’s morgens vertrekt er ook een busreis van totaal 6 uur aan vast zit en een bootreis van 2 uur. Aankomst op Koh Samui is laat in de middag. Dit is uit oogpunt van kostenbesparing. Er is namelijk ook een direct vlucht naar Koh Samui maar die wordt niet aangeboden omdat die duurder is. Deze dag kun je nagenoeg volledig afschrijven.
• Door de aanpassing in de reis en het gebrek van een accommodatie wordt ons voorgesteld om op de laatste dag bij aankomst in Phuket om maar 4 uur in een winkelcentrum rond te gaan lopen.
• Wij hebben geboekt voor 5 personen boven de 17 jaar en volwassen prijzen betaald voor alle familieleden. Vervolgens werd in elk hotel geprobeerd 1 van de familieleden op een (klein) opklapbed of zelfs op een dun matras op de grond te laten slapen. Tijdens het zogenaamde hoogtepunt van onze reis in Kho Phi Phi moest 1 van mijn volwassen kinderen op een kort en dun matrasje, onder een dun wollen dekentje op de grond slapen.
• In het Bayview resort in Kho Phi Phi hebben we niet kunnen douchen omdat er stinkend regenwater uit een open reservoir uit de kraan kwam. We hebben ons met flessen water moeten wassen!! Op onze klacht kregen we te horen dat dat kwam omdat we dicht bij het regenwater reservoir zaten??? Als oplossing mochten we eventueel in een kleine kamer met 4 bedden naast elkaar met zijn 5’en slapen? Bij vertrek stonden de gebruikte flessen water op de rekening van onze kamer.
• In de Bayview resort, volgens de beschrijving met een fantastisch uitzicht op de baai, zaten we achteraf, aan de achterkant van de heuvel zonder enig uitzicht. Bij de receptie werd ons verteld; “daar plaatsen we de Djoser mensen altijd”
• Op mijn klachten achteraf naar Djoser werd afwijzend gereageerd zonder een echte spijtbetuiging of compensatie.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 okt 2019 13:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: '16+'-familiereis met Djoser niet bepaald perfect

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

nl45249 schreef:
14 okt 2019 14:49
• De 16+ reis was geen 16+ reis ondanks de beschrijving op de website (2018). Toen de Djoser app liet zien dat er jongere kinderen meegingen bleek na klagen dat de uitleg dat er minimaal 1 kind in de familie 16+ moet zijn.
Als dat van te voren niet meegedeeld is, dan is dat een domper op de vakantievreugd. Annuleren is inderdaad geen optie, maar Djoser zou u hierin wel moeten compenseren. Dat zal geen groot bedrag zijn, maar daar hoort een vergoeding tegenover te staan. U hebt u immers iets anders ontvangen dan geboekt.
nl45249 schreef:
14 okt 2019 14:49
• De aanduiding middenklasse hotels is een positieve weergave van de realiteit. 2 hotels waren ronduit slecht.
De aanduiding middenklasse in Nederland is heel anders dan in Thailand. Je kan daar niet verwachten dat je dezelfde luxe en reinheid krijgt dan in Nederland.
nl45249 schreef:
14 okt 2019 14:49
• Onze Nederlandse reisleider was net als wij op sommige bestemmingen voor de eerste keer.
Als deze zich van te voren goed ingelezen heeft hoeft dat geen probleem te zijn.
nl45249 schreef:
14 okt 2019 14:49
• Wij bestellen een 21-daagse reis waarvan de 21ste dag vervolgens 5 minuten duurt (vertrek vlucht 00:05 op de 21ste dag). De geplande hotelovernachting wordt zonder informatie of compensatie van de planning verwijderd.
Dat is hoe reisdagen geteld worden. Op dat 1 zou u om 0:01u kunnen vertrekken, maar ook op 23:59. Beide is op dag 1 en wordt als volledige dag geteld. Maar als u om 0:05u vliegt, dan is er van te voren ook geen overnachting meer. Met de reistijd naar het vliegveld en de tijd die u daar moet zijn om in te checken ben u al weg voordat het slaaptijd is. U bent op de 21ste dag thuis gekomen, dus 21 reisdagen.
nl45249 schreef:
14 okt 2019 14:49
• De reis van Chiang Mai naar Koh Samui wordt beschreven als een indirecte vlucht.
Als er een vlucht wordt aangeboden moet u deze ook krijgen. Hier dus ook over (blijven) klagen.
nl45249 schreef:
14 okt 2019 14:49
• Door de aanpassing in de reis en het gebrek van een accommodatie wordt ons voorgesteld om op de laatste dag bij aankomst in Phuket om maar 4 uur in een winkelcentrum rond te gaan lopen.
Wat was er aangeboden en waarom ging dat niet door? En hoe is het verteld? Ik kan mij niet voorstellen dat er gezegd wordt dat er maar 4 uur rondgelopen moet gaan worden. Meestal gaat dat in de trant dat u 4 uur lang kan shoppen of de stad kan bekijken.
nl45249 schreef:
14 okt 2019 14:49
• Wij hebben geboekt voor 5 personen boven de 17 jaar en volwassen prijzen betaald voor alle familieleden. Vervolgens werd in elk hotel geprobeerd 1 van de familieleden op een (klein) opklapbed of zelfs op een dun matras op de grond te laten slapen.
Is u voor de reis op elke locatie een 5 persoons kamer aangeboden? Of dat iedereen op dezelfde kamer moest slapen?
nl45249 schreef:
14 okt 2019 14:49
• In het Bayview resort in Kho Phi Phi hebben we niet kunnen douchen omdat er stinkend regenwater uit een open reservoir uit de kraan kwam.
Ook dat is een voorbeeld dat het in Thailand allemaal iets anders werkt. Tijdens mijn vele tripjes naar Hongarije heb ik ook nog nooit een douchekoppen gehad die goed werkte of opgehangen kon worden.

Voor een aantal punten staat u, naar mijn mening, in uw recht. Djoser is aangesloten bij de ANVR, wellicht helpt het om daar een klacht in te dienen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: '16+'-familiereis met Djoser niet bepaald perfect

Ongelezen bericht door thecure »

Maar wat is het probleem dat er jonge kinderen meegaan?

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: '16+'-familiereis met Djoser niet bepaald perfect

Ongelezen bericht door Moneyman »

thecure schreef:
15 okt 2019 19:42
Maar wat is het probleem dat er jonge kinderen meegaan?
Als je bewust kiest voor een 16+ reis, dan wil je gewoon niet met jonge kinderen op vakantie. Ik kan me daar van alles bij voorstellen.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: '16+'-familiereis met Djoser niet bepaald perfect

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

thecure schreef:
15 okt 2019 19:42
Maar wat is het probleem dat er jonge kinderen meegaan?
Zeker met dit soort verre reizen en lange dagen zit niet iedereen te wachten op kinderen die minder snel zijn, of juist sneller moe, wellicht gaan jengelen etc.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: '16+'-familiereis met Djoser niet bepaald perfect

Ongelezen bericht door tttlocke »

NeoDutchio schreef:
15 okt 2019 20:21
thecure schreef:
15 okt 2019 19:42
Maar wat is het probleem dat er jonge kinderen meegaan?
Zeker met dit soort verre reizen en lange dagen zit niet iedereen te wachten op kinderen die minder snel zijn, of juist sneller moe, wellicht gaan jengelen etc.
Zeker.
Maar Djoser presenteert deze 16+ familiereizen echter zo opdat klanten weten dat ze erop kunnen rekenen dat er leeftijdsgenoten van hun eigen kinderen meegaan. Zo te zien ging het TS daar ook om.
Djoser(op haar website) schreef: Uit ervaring weten we dat kinderen graag met leeftijdgenoten reizen, zodat ze samen de wereld kunnen ontdekken. Daarom hebben we bij de meeste bestemmingen ook vertrekdata geselecteerd voor de al wat oudere kinderen. Eventuele jongere broertjes of zusjes die nog net niet de gestelde leeftijd hebben mogen ook mee.
nl45249 schreef:
14 okt 2019 14:49
Tijdens de reis bleek dat er een familie was met alleen kinderen jonger dan 16. Aangezien de jongeren veel bij elkaar worden gebracht tijdens de reis verandert dat toch de sfeer en gespreksonderwerpen tijdens de reis voor de kinderen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: '16+'-familiereis met Djoser niet bepaald perfect

Ongelezen bericht door kweenie »

NeoDutchio schreef:
15 okt 2019 20:21
thecure schreef:
15 okt 2019 19:42
Maar wat is het probleem dat er jonge kinderen meegaan?
Zeker met dit soort verre reizen en lange dagen zit niet iedereen te wachten op kinderen die minder snel zijn, of juist sneller moe, wellicht gaan jengelen etc.
Het programma is gelijk aan de reizen met jongere kinderen. Dus ze zullen echt niet worden opgehouden door de 'langzame' kleine kinderen of zo. Er is ook expliciet geen leeftijdsgrens aan de reizen, alleen dat de reizen 'bedoeld zijn' voor gezinnen met oudere kinderen. Maar het zal ook sterk van de kinderen afhangen of je beter bij de 'jonge kinderen' kan of bij de 'oudere kinderen'. Ik kan mij voorstellen dat als je als gezin allemaal kinderen in de middelbare school leeftijd hebt, die ook behoorlijke interesse hebben in andere landen, dat je dan zelfs met kinderen van een jaar of 11 prettiger kunt reizen met de 16+ groep dan als je tussen basisschoolkinderen 'moet' die het liefst de hele dag aan het strand liggen.

Maar als je je ergert, of kunt ergeren, aan kleine kinderen, dan is het misschien verstandig om de reis pas definitief te boeken als het reisgezelschap bekend is. Overigens hebben de 16+ reizen de zelfde prijs als de 10+ reizen, dus waar dat 'extra geld betalen' vandaan komt is mij een raadsel. Misschien dat de reistijd meer in het hoogseizoen lag en dat het daarom duurder was?

Verder zitten een hoop klachten vooral in de verwachtingen die je hebt, plus een deel`'s lands wijs, 's lands eer`. Wat in Nederland middenklasse is, is wat anders dan in Thailand. Ik vraag mij daarbij af of er werkelijk iets anders 'geleverd' is dan wat ze hadden aangeboden of hebben voorgespiegeld. Ja, er zullen ook rechtstreekse binnenlandse vluchten zijn. De een zal dat liever hebben, de anders vindt het wellicht juist leuker om meer 'door het land' en per boot te reizen.

Dat je hotelkamer geen mooi uitzicht heeft als je hotel op een 'idyllische' plek is, dat is iets wat je bijna overal kan overkomen (en ook heel vaak overkomt...). Gelukkig maar, anders zou er van die idylle al snel weinig meer overblijven. Dat zou ik zelf liever hebben dan dat je overal waar je op de mooie plekken loopt, hotels om je heen ziet omdat de toeristen zo graag mooi uitzicht vanuit de kamer willen. Maar smaken verschillen.

Dat de laatste dag een reisdag is, is op zulke verre reizen ook niet ongebruikelijk. Dan is een nachtvlucht eerder regel dan uitzondering. Ik vraag mij ook af wat er voor 'aanpassing' in de reis was. Er wordt zo te zien de laatste dag sowieso geen hotel in Phuket genoemd, dus daarin kan de aanpassing niet zitten. Of is het probleem juist dat je in jouw ogen te laat vertrok uit Phuket, en daardoor een tijd 'niets te doen had'? Ik zou het juist wel prettig vinden dat de nachtvlucht pas rond middernacht vertrekt, dan kun je die dag nog een hoop van de stad of de omgeving zien.

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: '16+'-familiereis met Djoser niet bepaald perfect

Ongelezen bericht door Mk »

Djoser kiest inderdaad vaak voor de goedkopere oplossing. Resultaat is wat u beschrijft qua hotel en reiservaringen. En hoewel de term middenklasse in Thailand iets anders kan beteken is het wel zo dat Djoser ze beschrijft als “goede middenklasse” hotels. Je mag dan in ieder geval verwachten dat het schoon is. Thailand is op vakantiegebied verder overigens ook geen derde wereldland wat dat betreft.

Zelf een paar jaar geleden met Djoser naar Sri Lanka geweest. Zelfde ervaring qua hotels en daarna dus nooit meer Djoser. Genoeg organisaties die voor vrijwel vergelijkbare prijzen veel betere reizen aanbieden. Zeker als je goed kijkt wat er wel en niet bij de prijs is inbegrepen.

manu.vermeerbergen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2019 10:54

Re: '16+'-familiereis met Djoser niet bepaald perfect

Ongelezen bericht door manu.vermeerbergen »

reizen met Djoser is geldafzetterij

wij zijn net 3 weken naar Peru geweest met Djoser. Tot 2* toe was er een overboeking van ons hotel ( door Djoser zelf notabene ) waardoor we een hele avond en bij de volgende een volledige NM+avond verspeeld zijn. Hier hebben we 2 dagen de omgeving niet kunnen verkennen. Ook de uitstappen is crapuleus. Bij elke niet voorziene uitstap betaal je mooi geld, maar als zij uitstappen annuleren welke volgens de boeking inbegrepen zijn (en waaraan ikzelf veel belang hecht vanwege de historische waarde), moet dit zomaar kosteloos aanvaard worden. Van de 3 weken hebben wij de helft van de tijd geen warm water gehad. Er waren zelfs hotels bij in opbouw waarbij de kamer niet kon afgesloten worden. Ook de bedden waren niet voorzien op grote mensen uit NL en BE. Dit alles ondanks dat er COMFORTABELE hotels verkocht worden. De reisleiding heeft hier zichtbaar niets mee gedaan ter plaatse. Of was dit omdat het haar eerste opdracht was en nog onervaren was? Wanneer je bij thuiskomst hiervoor een klachtenbrief stuurt wordt je beleefd verteld dat je een muggenzifter bent en om toch een goed gevoel over te houden wordt je dan een waardebon twc 50€ gegeven voor je volgende reis met hun.
Bij een andere groep die Van Djoser die een verlenging genomen hebben naar de amazone , waren er overboekingen met de binnenvlucht.
Kortom, bezint eer je bij hun boekt. Zij hebben geen respect voor hun reizigers en zijn te duur voor hetgene wat ze leveren. laat U niet misleiden door hun mooie catalogus en hun mooie site.

Gesloten