Pagina 1 van 1

Hoge telefoonkosten expedia

Geplaatst: 03 dec 2019 13:29
door Joost de Ruiter
Toen wij terug wilde vliegen vanaf Bali kregen wij te horen dat onze vlucht geannuleerd was en mij geen alternatief aangeboden kregen. Ik heb contact opgenomen met Expedia die mij in eerste instantie niet konden helpen. Ze hebben mij geadviseerd om contact op te nemen met de vluchtmaatschappij en als dit niet zou lukken even terug te bellen.
Vervolgens heb ik weer contact gezocht met Expedia. Het contact met Expedia verliep slecht en ze lieten mij lang wachten. In totaal heb ik langer dan 1,5 uur in de wacht gestaan en ongeveer 1 uur gesproken. Na dat de verbinding verbroken was zouden ze mij terug bellen wat tot een aantal keer niet is gebeurd.
In totaal heb ik +/- €400 aan extra kosten gemaakt. (Deze lange telefoon duur omdat er geen vlucht alternatief was) Later in Nederland heeft Expedia mij via de mail toegezegd dat ze deze kosten zouden vergoeden. Ze hebben uiteindelijk een bedrag van €41,25 overmaakt onder het mom van ‘coulance’. De reden van het lange wachten was het overleggen met collega’s. Kan dit zomaar? Welk recht heb ik?

Re: Hoge telefoonkosten expedia

Geplaatst: 03 dec 2019 13:39
door berndv
Joost de Ruiter schreef:
03 dec 2019 13:29
Welk recht heb ik?
Ik ben bang dat u qua rechten niet ver komt en u het van coulance moet hebben.

Natuurlijk schandalig dat ze u zo lang in de wacht laten staan om te overleggen, maar aan de andere kant, uw situatie viel ook niet echt onder een standaard situatie, anders zou ik die lange tijd overleg niet kunnen voorstellen. Het niet terugbellen terwijl dit wel beloofd is, is niet netjes, maar geeft u naar mijn idee nog geen "rechten" op terugbetaling.

De communicatie verdient geen schoonheidsprijs, en ik vind de geboden coulance wel wat magertjes, maar op het gebied van rechten kunt u, vrees ik, vrij weinig.

Re: Hoge telefoonkosten expedia

Geplaatst: 03 dec 2019 15:42
door Lady1234
Kunt u voor die extra kosten niet terecht bij uw annuleringsverzekering? Of reisverzekering?

Re: Hoge telefoonkosten expedia

Geplaatst: 03 dec 2019 16:56
door Komkommertijd
KLM was gewoon via Wifi met Whats App te bereiken, en welke firma was dit?

Vaak is E mail ook mogelijk en telefoon kosten, soms kun je beter een plaatselijke kaart kopen om te bellen naar andere landen.
Dit vooraf opzoeken is wel zo handig, dat als er ooit problemen zijn dat je weet welke aanbieder met plaatselijke simkaart je voordelig ergens naar kunt bellen.