LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Basic Fit vraagt abonnementsgeld voor de periode van de coronasluiting: wat nu?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
J11234
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2020 20:02

Basic Fit vraagt abonnementsgeld voor de periode van de coronasluiting: wat nu?

Ongelezen bericht door J11234 »

Basic fit heeft mij laten betalen voor de periode waarin zij gesloten zijn

Het zit als volgt in elkaar:
- ik heb betaald voor een abonnement tot 30 maart 2020
- basic fit was gesloten tussen 17 maart en 1 juli 2020
- in maart heb ik mijn abonnement opzegd via hun app en hierna nog een vraag hierover gesteld ook via hun app. Beide lijken mislukt want basic fit geeft aan niks ontvangen te hebben. Ik heb eveneens helaas geen screenshots gemaakt
- uiteindelijk opgezegd per 14 juli met 1 maand opzegtermijn

Voor de periode tussen 1 juli en 14 augustus waarin zij dus open zijn, hebben ze mij 3,5 maand abonnements geld in rekening gebracht. Hier ben ik het niet mee eens. Ondanks meerder maals mijn bezwaren geuit te hebben, hebben zij mij toch in gebreke gesteld.

De enige verklaring die ik gekregen heb, is dat zij mij meerdere "kortingen" gegeven hebben op de automatisch verlengde abonnement. Die kortingen kreeg ik ivm de coronaperiode. Dit vind ik belachelijk. Hoe kun je kortingen krijgen voor diensten die je niet gekregen hebt?

Ook gaven ze aan dat zij mij aanvullende maanden geven na mijn opzegperiode als extra korting/ vergoeding

Dit klopt gewoon niet. Dit heb ik hen terug gegeven. Maar ze luisteren niet en stellen mij in gebreke

Een tijd geleden las ik op nu.nl dat basic fit aangaf dat er minder leden opzegd hebben dan verwacht. Ik vermoed dat hun app niet werkte in die periode. Hier heb ik helaas geen bewijs van. Mijn les is dat ik telkens wel een screenshots moet maken van alles wat via een app gaat!

Ik heb meerdermaals lang (50min per keer) in de wacht gestaan om hen vragen te kunnen stellen....

Wat kan ik nog doen?

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Basic Fit vraagt abonnementsgeld voor de periode van de coronasluiting: wat nu?

Ongelezen bericht door WZZ »

Veel succes. Mijn sportschool werd overgenomen door Basic Fit, wat voor mij reden was om op te zeggen. Ik had daardoor nog 2 maanden restitutie tegoed. Ik ben ca 4 maanden bezig geweest met mailen en bellen (lastig omdat BF geen telefoonnummer vermeldt en er moeilijk achter te komen is). Telkens werd ik verwezen naar mijn oude sportschool die de zaak volgens hen moest afhandelen, terwijl was afgesproken dat BF dat zou doen. Na 4 maanden was men eindelijk bereid om 1 maand terug te betalen, hoe het met de 2e maand zat konden ze niet meer terughalen, het was te lang geleden!!!!! Basic Fit? Voor mij hebben ze afgedaan, wat een administratieve zooi. Dat weet ik zeker want ik krijg nog steeds ledenmails en tevredenheidsonderzoeken. Nou, die laatste vul ik met liefde in.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Basic Fit vraagt abonnementsgeld voor de periode van de coronasluiting: wat nu?

Ongelezen bericht door alfatrion »

J11234 schreef:
30 aug 2020 20:52
- ik heb betaald voor een abonnement tot 30 maart 2020
- basic fit was gesloten tussen 17 maart en 1 juli 2020
- in maart heb ik mijn abonnement opzegd via hun app en hierna nog een vraag hierover gesteld ook via hun app. Beide lijken mislukt want basic fit geeft aan niks ontvangen te hebben. Ik heb eveneens helaas geen screenshots gemaakt
- uiteindelijk opgezegd per 14 juli met 1 maand opzegtermijn
- Voor de periode 17 maart tot 1 juli 2020 hoef je niet te betalen. Als je willen dat je daarvoor wel betaal, dan wens je ze veel succes.
- Je moet dus betalen voor de periode 1 juli tot en met 14 augustus. Als je dat nog niet gedaan dan moet je dat wel doen.
- Kon je ook op ieder moment opzeggen? Met andere woorden was je als 12 maanden klant?

J11234 schreef:
30 aug 2020 20:52
Wat kan ik nog doen?
Je kan 1,5 maand betalen en ze heel veel succes wensen omdat ze dat nodig hebben.

mh73

Re: Basic Fit vraagt abonnementsgeld voor de periode van de coronasluiting: wat nu?

Ongelezen bericht door mh73 »

Wij vonden BasicFit heel coulant. Net in januari lid geworden, konden wij er in maart voor kiezen om het abonnement te pauzeren of op te zeggen. Nette, bijtijdse communicatie en ook elke keer info over online lessen en het weer opstarten van de reguliere sportmogelijkheden.
Bij mijn dochter ook zo. Omdat het een grote keten is vraag ik me af of dat per vestiging nu zo verschilt.

Roegoorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 aug 2020 13:36

Re: Basic Fit vraagt abonnementsgeld voor de periode van de coronasluiting: wat nu?

Ongelezen bericht door Roegoorn »

Ik heb het voornemen te gaan sporten bij BF. Maar de bereikbaarheid is knudde. Te grote keten met veel locaties.
sommige locaties hebben hun administratie goed op orde maar sommigen niet. In Assen was het moeizaam en een mail die ik tijdens corona heb gestuurd , is nooit beantwoord. Whatsappen? doe ik nooit. En mail sturen en cc aan je zelf, dan heb je een bewijs. Rechtsbijstand is ook handig ook al gaat het om kleine bedragen. Een mail naar rechtsbijstand en cc aan BF en bcc aan jezelf. Hebben zij van de overheid geen ondersteuning gehad? Zo niet, dan heeft BF geen recht om het bedrag in rekening te brengen. Wat staat in het contract? Moet de klant bij calamiteiten op draaien? Dat dacht ik niet. Niet betalen!

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Basic Fit vraagt abonnementsgeld voor de periode van de coronasluiting: wat nu?

Ongelezen bericht door JozJan »

Warrig verhaal. Zomaar 'niet betalen' is nooit een goed advies.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Basic Fit vraagt abonnementsgeld voor de periode van de coronasluiting: wat nu?

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Goedkoop is duurkoop. Ga gewoon naar een goede sportschool.

sake1987

Re: Basic Fit vraagt abonnementsgeld voor de periode van de coronasluiting: wat nu?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Roegoorn schreef:
02 sep 2020 13:03
Ik heb het voornemen te gaan sporten bij BF. Maar de bereikbaarheid is knudde. Te grote keten met veel locaties.
sommige locaties hebben hun administratie goed op orde maar sommigen niet. In Assen was het moeizaam en een mail die ik tijdens corona heb gestuurd , is nooit beantwoord. Whatsappen? doe ik nooit. En mail sturen en cc aan je zelf, dan heb je een bewijs. Rechtsbijstand is ook handig ook al gaat het om kleine bedragen. Een mail naar rechtsbijstand en cc aan BF en bcc aan jezelf. Hebben zij van de overheid geen ondersteuning gehad? Zo niet, dan heeft BF geen recht om het bedrag in rekening te brengen. Wat staat in het contract? Moet de klant bij calamiteiten op draaien? Dat dacht ik niet. Niet betalen!
Sport al jaren in Assen, in het centrum, je kan gewoon naar de sportschool gaan en je bij de terminal bij de ingang of in de koffie hoek aanmelden. Krijg je gelijk een tas mee.
Erwin uit Oosterhout schreef:
02 sep 2020 18:52
Goedkoop is duurkoop. Ga gewoon naar een goede sportschool.
Goedkoop is duurkoop grote onzin, ik kies om te sporten zonder begeleiding en betaal hier een stuk minder voor dan in "goede"sportscholen.
Ik kan hier zelf kiezen voor een personal trainer en dan betaal ik even veel als in "goede"sportscholen.
Maar heb hier zelf de keus.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Basic Fit vraagt abonnementsgeld voor de periode van de coronasluiting: wat nu?

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

sake1987 schreef:
02 sep 2020 19:20
Goedkoop is duurkoop grote onzin, ik kies om te sporten zonder begeleiding en betaal hier een stuk minder voor dan in "goede"sportscholen.
Ik kan hier zelf kiezen voor een personal trainer en dan betaal ik even veel als in "goede"sportscholen.
Maar heb hier zelf de keus.
Precies zonder begeleiding. Niemand die iets zegt als je iets fout doet en apparatuur is ook niet even goed. Problemen met afmelden etc etc. Nou ik betaal liever iets meer bij een lokale sportschool dan bij zo'n grote waardeloze keten.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 sep 2020 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaten ingekort

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Basic Fit vraagt abonnementsgeld voor de periode van de coronasluiting: wat nu?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik sport bij een dure lokale sportschool ad 48 euro per 4 weken maar die jonge gastjes die er rondlopen (als ze er al rondlopen, in de daluren zie je geen hond) zijn alleen geïnteresseerd in de mooie meiden. Dus zo'n dure sportschool is niet altijd te verkiezen boven BF.

sake1987

Re: Basic Fit vraagt abonnementsgeld voor de periode van de coronasluiting: wat nu?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Erwin uit Oosterhout schreef:
02 sep 2020 23:40
Precies zonder begeleiding. Niemand die iets zegt als je iets fout doet en apparatuur is ook niet even goed. Problemen met afmelden etc etc. Nou ik betaal liever iets meer bij een lokale sportschool dan bij zo'n grote waardeloze keten.
Erwin vertel ons dan eens wat over de slechte ervaringen die je sportend bij Basic Fit heb ondervonden?
Laatst gewijzigd door Radar op 03 sep 2020 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaten ingekort

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Basic Fit vraagt abonnementsgeld voor de periode van de coronasluiting: wat nu?

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

sake1987 schreef:
03 sep 2020 09:12
Erwin vertel ons dan eens wat over de slechte ervaringen die je sportend bij Basic Fit heb ondervonden?
Sporten doe ik niet bij Basic Fit. Ik heb er gekeken, maar ik betaal liever iets meer.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 sep 2020 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaten ingekort

sake1987

Re: Basic Fit vraagt abonnementsgeld voor de periode van de coronasluiting: wat nu?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Erwin vertel ons dan eens wat over de slechte ervaringen die je sportend bij Basic Fit heb ondervonden?
[/quote]

Sporten doe ik niet bij Basic Fit. Ik heb er gekeken, maar ik betaal liever iets meer.
[/quote]

Dat vermoeden had ik al, heb er gekeken en betaal liever wat meer .
Nou ik sport er al meer dan 4 jaar en heb goede ervaring en spreek ook uit ervaring.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Basic Fit vraagt abonnementsgeld voor de periode van de coronasluiting: wat nu?

Ongelezen bericht door Brahms »

En een gratis tas lees ik hier, dat toverwoord dat de meeste wel over de drempel trekt.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Basic Fit vraagt abonnementsgeld voor de periode van de coronasluiting: wat nu?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tas ook al een toverwoord tegenwoordig?

Gesloten