LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kindvrije vakantie

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Caro80
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2008 15:04

Kindvrije vakantie

Ongelezen bericht door Caro80 »

Hoi,

Ik ben op zoek naar een kindvrije vakantie. Heeft er iemand een idee waar ik die kan vinden?

Alvast bedankt!

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Kindvrije vakantie

Ongelezen bericht door Pascal73 »

Dus een plek waar kinderen niet mogen komen?? Zelf nooit een kind geweest en recht op een leuke vakantie?? Kan best begrijpen dat als je niet van kids houdt , dat je niet op een kinderpark gaat zitten......maar echt een kinderloze plek kan je denk ik het beste op een onbewoond eiland??

Ohhh.......misschien is Hedonism wat??...ligt geloof ik op Jamaica. Da's echt alleen voor 18+ :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kindvrije vakantie

Ongelezen bericht door kweenie »

Heb je al gekeken bij het onderwerp 'Kindervrije campings' bij Hotel & Vakantieparken en campings?

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Kindvrije vakantie

Ongelezen bericht door MLF »

Buiten de schoolvakanties boeken misschien?

Huisje huren misschien. Maar dan niet op een vakantiepark maar ergens het land in.

Op Sardinie kun je leuke huisjes huren die niet in een park staan en de kinderen zijn nu op school, die zul je niet zien.

poohbear82
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:20

Re: Kindvrije vakantie

Ongelezen bericht door poohbear82 »

bij grotere ketens (riu, iberostar etc) hebben ze soms nog wel eens hotels waar je meerderjarig moet zijn om in te mogen. Even kijken op hun websites zou ik zeggen en anders kunnen ze je bij het reisbureau vast wel helpen

Caro80
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2008 15:04

Re: Kindvrije vakantie

Ongelezen bericht door Caro80 »

Een bezoek aan verschillende reisbureaus bracht me niet veel verder in mijn zoektocht.
Met de tips van jullie ben ik verder op het internet gaan zoeken en heb ik toch wel verschillende kindvrije hotels kunnen vinden. Ook de reisgids van pegasus was interessant.

www.vakantieplus.be
www.couplesonly.nl

Bedankt voor jullie reacties! Mijn ouders gaan een onvergetelijke kindvrije vakantie tegemoet.

hablando
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jul 2005 10:04

Re: Kindvrije vakantie

Ongelezen bericht door hablando »

Ik hoop niet dat jij ooit kinderen krijgt, stel je voor dat jij of je ouders zich eraan zullen storen, Caro80 ;-)

Caro80
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2008 15:04

Re: Kindvrije vakantie

Ongelezen bericht door Caro80 »

Het blijft me verbazen hoe lichtgeraakt de mensen de dag van vandaag zijn. Komt het dan niet in je op dat iemand voor een specifieke reden op zoek gaat naar een kindvrije vakantie?

Er zijn veel redenen waarom je op zoek kan gaan naar een kindvrije vakantie, wil dat dan zeggen dat die mensen niet graag kinderen zien?
Nee, die mensen zijn op zoek naar absolute rust en wat is daar mis mee?

Voor mijn ouders is het omdat mijn vader door medische redenen bijna geen drukte meer rondom hem kan verdragen. Ziet hij graag kinderen absoluut!!!

En dan stel ik me nog de vraag hoe je erbij komt dat ik geen kinderen zou mogen hebben? Voor alle duidelijk ik heb een pracht van een zoontje!

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Kindvrije vakantie

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Gewoon een sex-vakantie boeken. 100% zeker dat daar geen kinderen aanwezig zijn. Moet je alleen niet naar Thailand gaan. :wink:

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Kindvrije vakantie

Ongelezen bericht door MLF »

Niks mis met een kindvrije vakantie, ik kan me dat ook voorstellen.
Ik heb ook geen zin om mijn vakantie te delen met krijsende poepluier volk.
Als ik op vakantie ga zit ik al standaard in de huilvlucht, fristi over mijn tas enz.

Ik geef mensen groot gelijk om een kindvrije vakantie te boeken.
Daar is niks mis mee.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Kindvrije vakantie

Ongelezen bericht door Big-V »

Het blijft me verbazen hoe lichtgeraakt de mensen de dag van vandaag zijn. Komt het dan niet in je op dat iemand voor een specifieke reden op zoek gaat naar een kindvrije vakantie?
Niemand reageerde lichtgeraakt.
In elk geval niet tot jij dat deed.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Kindvrije vakantie

Ongelezen bericht door sprookje »

mischien heb je hier iets aan.
:wink:
Hotels zonder kinderen
Sun Rocks Hotel, Santorini. Sandals Whitehouse, Jamaica. Hippocrates Hotel op Kos, Griekenland. Excellence Punta Cana, Dominicaanse Republiek. Club Med Kemer, Turkije.Het is een trend: steeds meer hotels richten zich enkel tot volwassenen. De vraag naar hotels zonder kinderen groeit. De stijgende vraag komt van rustzoekers, jong- en pasgetrouwden of koppels die eens zonder hun kroost op reis willen gaan. Zo hangt bijna één op de tien hotels van de Iberostarketen het bordje 'Adults Only' uit. Andere laten kinderen pas toe vanaf 14 of 16 jaar. Je vindt ze tegenwoordig zowat op alle populaire bestemmingen.

Santorini: Sun Rocks Hotel
Welk Grieks eiland kan er nog romantischer zijn dan Santorini? Nergens tekenen de witgekalkte huizen scherper af bij het blauw van de lucht en de zee dan hier. Zo'n hotel met de typische Santorinilook is Sun Rocks (****) in Firostefani.
De unieke architectuur tegen de kraterwand leidt hier tot sterke hoogteverschillen. Zo scheiden maar liefst 133 trappen het hoogste punt van het hotel van het beneden gelegen zwembad. Het hotel heeft een honeymoonsuite met jacuzzi, en een grand suite, met een privézwembad. Eten kan intiem in het restaurant Elea, met slechts vier tafeltjes, of in het Faos Pool restaurant in de open lucht naast het zwembad. Vanaf 99,80 euro per persoon per nacht met ontbijt bij Caractère.
Meer info: http://www.sunrocks.gr

Jamaica: Sandals Whitehouse
Het gloednieuwe Sandals Whitehouse (*****) in het gelijknamige kustplaatsje, in het zuidwesten van Jamaica, is gebouwd in de vorm van een Europees dorp met een Italiaanse piazza, Hollandse straatjes en typisch Franse gebouwen. Extra troeven in dit hotel met 360 kamers zijn vier openluchtzwembaden, een aquapark en een uitgebreid wellnesscentrum met hydrotherapie. Pasgetrouwden kunnen een Honeymoon Penthouse boeken, met balkon en zeezicht en butlerservice, 24 uur op 24. Ook de gastronomie van dit 18+-hotel is op niveau met een Italiaans, een Caribisch en een Aziatisch à la carte-restaurant. Er is ook keuze uit zes bars. Vanaf 2.232 euro per persoon in all-inclusive voor zeven nachten bij VIP Selection, vluchten incluis.
Meer info: http://www.sandals.com

Griekenland: Hippocrates Hotel op Kos
Het Iberostar Hippocrates Hotel (****) ligt op fiets- of wandelafstand van Kos-stad en vlak bij het kiezelstrand van Psalidi. Er zijn 168 kamers verspreid over drie verdiepingen. Enkel voor gasten vanaf 18 jaar. Het is geen superluxueus adresje, alle eten en drinken is in buffetvorm en er is als alternatief slechts één Grieks à-la-carte-restaurant. Je kan bijbetalen voor all-inclusive, maar met de vele eethuisjes in Kos-stad zo dichtbij is dat geen aanrader. Wie wil uitslapen, kan tot 11 uur ontbijten. Het hotel kan een opknapbeurt gebruiken, de installaties zijn verouderd en er waren vorige zomer klachten over de defecte airco en andere mankementjes. Vanaf 549 euro per persoon in halfpension voor zeven nachten bij Neckermann, vluchten inbegrepen.
Meer info: http://www.iberostar.com

Dominicaanse Republiek: Excellence Punta Cana
Een uitmuntend hotel is het all-inclusive Excellence Punta Cana (*****) aan de uiterste oostpunt van de Dominicaanse Republiek, aan een romantisch en rustig palmenstrand, en enkel voor 18-plussers. Het hotel met 452 juniorsuites is gebouwd in koloniale stijl met veel hout, en de kamers hebben hemelbedden en jacuzzi. Er zijn tien bars en zes verschillende à la carte-restaurants, waar je zowel kan ontbijten, lunchen als dineren. Een ruim aanbod aan alcoholische dranken is all-inclusive, net als de minibar op de kamer en de 24 uursroomservice. Een groot aantal (water)sporten is inbegrepen, tot zeilen, surfen, kajak als catamaran toe. Vanaf 1.555 euro per persoon in all-inclusive voor zeven nachten bij Pegase, vluchten inbegrepen.
Meer info: http://www.excellence-resorts.com

Turkije: Club Med Kemer
Kemer is een van de mooiste badplaatsen aan de Turkse Rivièra. Tussen het groen van de berghelling die langzaam afloopt naar de zee ligt het schitterende Club Med-dorp voor volwassenen vanaf 18 jaar. De reacties op een vakantie in dit dorp zijn unaniem lovend: het eten is top, de animatie met openluchtdiscotheek - ook 's middags al - voortreffelijk, de sfeer optimaal. Elke avond is in een ander thema ingekleed met een aanbevolen dresscode. Hoogtepunt is de White Evening. Iedereen kleedt zich dan in het wit en diezelfde kleur domineert dan de hele inrichting rond het zwembad. Sportievelingen kunnen waterskiën, wakeboarden of windsurfen. Dit is een all-inclusivedorp, dus werkelijk alles is in de prijs begrepen. Let wel: het publiek is hier hoofdzakelijk Franstalig. Vanaf 950 euro per persoon voor zeven nachten in all-inclusive bij Club Med, vluchten inbegrepen.
Meer info: http://www.clubmed.be
17/06/08 15u42


Is dit niet lichtgeraakt mischien,zo een lelijke reaktie!

Geplaatst op 28 Sep 2008 14:41 door hablando


--------------------------------------------------------------------------------

Ik hoop niet dat jij ooit kinderen krijgt, stel je voor dat jij of je ouders zich eraan zullen storen,

Webb
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2004 19:01

Re: Kindvrije vakantie

Ongelezen bericht door Webb »

Voor mijn ouders is het omdat mijn vader door medische redenen bijna geen drukte meer rondom hem kan verdragen. Ziet hij graag kinderen absoluut!!!
U denkt werkelijk dat een kindvrije vakantie garant staat voor rust?
Dat volwassen mensen rekening houden met een ander?

Dan hoop ik niet voor u dat uw vader in een hotel vol engelsen of russen terecht komt want dan zou de toestand van uw vader wel eens drastisch kunnen verslechteren.
Zelf heb ik wel eens in een hotel vol zuid-afrikaanse rugbyfans gezeten, de kermis is er niks bij.

U stelt uw prioriteiten verkeerd, geen kinderen garandeerd geen rust.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Kindvrije vakantie

Ongelezen bericht door sprookje »

Zoals je wel zult weten staan volwassenen geen heel dagen te janken als ze hun zin niet krijgen.En net dat gebleit gaat door merg en been!

NLtrotter
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 nov 2005 19:41

Re: Kindvrije vakantie

Ongelezen bericht door NLtrotter »

Ben ook niet zo dol op vakantie met kinderen om mij heen. Aruba is voor mij een idealte oplossing.. 8)

apdeheus
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2008 17:06

Re: Kindvrije vakantie

Ongelezen bericht door apdeheus »

ga op een onbewoond eiland zitten dan heb je ook geen last van de kinderen

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Kindvrije vakantie

Ongelezen bericht door Big-V »

Ben ook niet zo dol op vakantie met kinderen om mij heen. Aruba is voor mij een idealte oplossing..
Want..?

Saffie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2007 22:05

Re: Kindvrije vakantie

Ongelezen bericht door Saffie »

Ik heb zelf 2 kinderen waarvan 1 inmiddels volwassen en de ander een tiener maar ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die het fijn vinden om ergens op vakantie te kunnen zonder dat er kinderen bij zijn.
Iedereen is ooit kind geweest maar dat doet niks af aan het feit dat mensen kunnen verlangen naar rust zonder het geschreeuw en gedrein en gehuil van andermans kinderen.
Ik heb mij ook mateloos geïrriteerd aan de kinderen van andere mensen op mijn vakantieadres.
De ouders vermaakten zich prima met andere stellen en vraten en zopen zich een slag in de rondte en de kinderen moesten zichzelf maar vermaken.
En wij zaten tussen het geruzie en gejank van die kinderen.
Hetzelfde geldt voor restaurants. De kinderen krijgen niet te horen hoe zich te gedragen en ouders vinden alles wat hun kinderen doen wel goed.
Dat je een kindvrije vakantie zoekt maakt je nog niet meteen een kinderhater.

daantje11
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2008 22:55

Re: Kindvrije vakantie

Ongelezen bericht door daantje11 »

Ik begrijp best dat jou ouders rust willen hoor.
En ik heb zelf 4 kinderen en vind het heerlijk om een weekje alleen te gaan op vakantie,maar ga ook graag met mn kinderen weg.
Hotel RIU NAUTILUS in torremolinos (rustige gedeelte net er buiten,maar gelijk aan de boulevard ) is echt een hotel voor wat ouder publiek wel buiten de vakantie s boeken dan .Goed Hotel,mooie kamers,genoeg winkeltjes in de omgeving ,en heerlijk rustig bij het zwembad .Ik was er begin april heel mooi weer en heel weinig kinderen stuk of 8 in het hele hotel .

HaDi
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:37

Re: Kindvrije vakantie

Ongelezen bericht door HaDi »

Jammer dat mensen zo reageren. Een zieke vader die rust wil. Maar een kindervrije vakantie geeft geen garantie voor rust. Helemaal mee eens. Maar al dat gezeur over poepende, blerrende en knoeiende kinderen is is natuurlijk onzin. Er wel eens bij nagedacht dat deze kinderen straks lang moeten werken voor jullie AOW.

Gesloten