LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vakantieveilingen.nl

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Helgav
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2009 11:38

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door Helgav »

Volgens mij komt hier vrijwel alleen de slechte kan van vakantieveilingen te staan. Ik zit op een ander forum en daar wordt zeer goed over de site gesproken. Ook ik heb enkel goede ervaringen. Ik heb een weekendje naar het Amstel botel in Amsterdam gewonnen en dat was allemaal binnen enkele uren geregeld. Super!!
Afgelopen week hebben we een reisje naar Bulgarije gewonnen. Binnen enkele seconden was er een mail van vakantieveilingen en de volgende dag werden we al gebeld voor aanvullende gegevens. Wederom super!!

@laantjj: sorry maar ik vind dit ontzettend dom van jou. Onder alle veilingen staat dat wanneer je het hoogste bod hebt dat je verplicht bent om het arrangement af te nemen. Waarom zou je onder een valse naam gaan bieden als je toch geen interesse hebt. Er zijn veel mensen die wel interesse hebben. Hou je er dan buiten.
Ik denk dat je positie tegenover vakantieveilingen erg zwak is. Vakantieveilingen heeft hele duidelijke voorwaarden en daar heb jij je niet aan gehouden. Je hebt valsheid in geschrifte gepleegd. Je ouders zijn daar mede verantwoordelijk voor.
Eerlijk gezegd hoop ik dat je ze allemaal moet betalen en dat je er wat van geleerd hebt!!!!!

Helgav
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2009 11:38

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door Helgav »

@robbesom:
vakantieveilingen gaat alleen over de biedingen. Zodra het hoogste bod bekend is gaat er een bericht naar het park of waar het arrangement ook maar van was. Wij hebben een vakantie gewonnen die aangeboden werd door skytours. Ons bod was 's avonds laat en de volgende ochtend zijn wij gelijk gebeld door skytours voor alle gegevens.
Uiteindelijk is het nu de verantwoording van het park dat alles netjes met u wordt geregeld. Als dat niet gebeurd zou ik eens contact opnemen met vakantieveilingen over de gang van zaken. Vakantieveilingen kan dan besluiten dat dit park geen arrangementen meer mag veilen omdat zij zich niet aan de afspraken houden.

robbesom
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 aug 2009 11:20

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door robbesom »

Dat is nou precies het probleem. Het park reageert niet op onze mail. Ook wordt er niet voldaan aan de verzoeken van de heer XXX, die ons steeds een cc-tje stuurt van zijn mail aan het park met het verzoek dit netjes af te handelen en de bevestiging en overige informatie toe te sturen aan ons.
De veiling was overigens niet van Vakantieveilingen, maar van een veiling van Oostappen zelf. Het is mij dan ook onduidelijk wat de rol van de betreffende heer XXX in dit verhaal is. Maar het is overduidelijk dat hij bij dat park weinig invloed kan aanwenden om alles fatsoenlijk te regelen.
En je staat dus in dit geval redelijk machteloos. Regelmatig mail sturen en proberen telefonisch contact te krijgen is alles wat je kunt doen!
Maar ik baal wel van deze hele gang van zaken; dit is de laatste keer dat ik aan een dergelijke veiling meedoe. Dat er op andere forums lovend gesproken wordt kan goed zijn, maar ik heb nou eenmaal die ervaring niet!

SandraD
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2009 01:14

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door SandraD »

Donderdagavond was ik toch wel blij dat de Hengelhoef het voor ons opgelost had. Als alternatief een appartement ipv comfort home, maar wel op maandag vertrekken ipv vrijdag. Dat vonden wij geen probleem.

De vriendelijke meneer van de Hengelhoef had ons donderdag toegezegd dat wij nog een bevestiging per mail zouden ontvangen.
Echter tot op de dag van vandaag geen mail!

Uiteindelijk heeft mijn man vanmiddag gebeld met de Hengelhoef en kreeg prompt die vriendelijke meneer weer aan de telefoon.
Hij wist nog dat hij ons gesproken had en wat wij hadden afgesproken.
Echter.............wij staan niet op het plan bord.
De vriendelijke meneer zou het uitzoeken en ons terug bellen of per mail de reservering bevestigen.
Echter vanavond nog niets vernomen. Wij maar weer zelf gebeld........receptie gesloten!!!!!
Nu maar een mail gestuurd om ons zsm te bellen.

Wij weten dus nog steeds niet of wij morgen wel naar België moeten vertrekken.
En ding weet ik wel, NOOIT meer een vakantie via VakantieVeiling.nl.

Wordt vervolgd

robbesom
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 aug 2009 11:20

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door robbesom »

Ik hoop dat jullie ondanks alles ellende die dit met zich meebrengt, toch nog een fijne vakantie in Belgie zullen hebben.
Ik heb in ieder geval aan dhr. XXX gemeld een officiele klacht te zullen gaan indienen. Maar iets bijdragen aan hun klantvriendelijkheid en amateuristische inslag zal dat vast niet!

VakantieVeilingen
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2009 11:54

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door VakantieVeilingen »

Door een communicatiefout tussen ons en Oostappen groep is er inderdaad een aantal overboekingen geweest. Het spijt ons enorm dat de betrokken mensen hiervan de dupe zijn geworden.

Wij hebben met Oostappen groep afgesproken dat zij de overboekingen na zullen bellen. En er is vanuit ons een bloemetje naar iedereen onderweg.

Mocht u vragen of opmerkingen hierover hebben, dan kunt u ons bereiken via: 0900 BIEDMEE (0900-2433633) of [email protected]

Met vriendelijke groet,
VakantieVeilingen.nl

Symen

piettt
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2009 23:08

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door piettt »

zie ander bericht bij internet over vakantie veilingen

we hadden een week gewonnen bij de hengelhoef ,ook overboekt ,wel als oplossing een weekend voor een sterk gereduceerd tarief ,uitstekend bevallen ,alleen voor een zeer kleine bijdrage de rest van deze week bij blauwe meer

verschrikkelijk wat een ouwe teringzooi is dat daar ,een stacaravan van denk 35 jaar oud minimaal ,dus let op je niet laten afschepen met op een ander park hebben ze nog wel plaats ,hengelhoef heeft mooie stacaravans van circa 1 a 2 jaar oud

zijn dus net terug :roll:

Lis@
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2009 19:08

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door Lis@ »

Wat ik niet begrijp is dat jullie allemaal zo boos zijn op vakantieveilingen nl.

Ik ben zelf 1 van de gedupeerden en heeft vakantieveilingen er echt werkelijk alles aangedaan om te zorgen dat wij toch op vakantie konden.

Wij zijn donderdagavond opgebeld door vakantieveiling dat er door een wederzijdse communicatiefout geen plek meer was.
Ook legde ze me netjes uit dat zij de veilingen aangeleverd krijgen en dat hierbij wat miscommunicatie ontstaan is.

Zij krijgen het dus schijnbaar aangeleverd en moeten dat op de internetsite zetten.
Als dan later blijkt dat er eigenlijk niks beschikbaar is, zijn zij in mijn ogen niet de boosdoener.

Wij hebben het bij de receptie van het park nog wel even aangekaart en gaven zij meteen vakantieveilingen de schuld..."tja een internetsite he?" zei die receptioniste met een scheef getrokken gezicht...
Lekker makkelijk, het is een internetsite dus onbetrouwbaar...

Wij hebben al zeer veel geboekt via hen en is het altij goed geweest.
Nu ging het dan een keer fout, maar hebben ze het wel weer goedgemaakt!

Ook erg leuk hier te lezen dat wij ook nog een bloemetje zullen ontvangen, erg attent ! Bedankt !!

laantjj
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2009 17:13

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door laantjj »

Ja het is heel dom van mij geweest, dat geef ik ook toe. Ik heb er nu ook van geleerd en achteraf begrijp ik de reactie van de mevrouw ook wel!

Nadat ik haar gebeld had was ik naar buiten gegaan en had me broer dus de consumentenbond gebeld, maar toen ik in de stad liep werd ik opeens gebeld door vakantieveilingen! Een hele aardige meneer met heel veel geduld had van het verhaal gehoord en wilde het wel annuleren voor mij. Toen ik thuis was heb ik de 2 dingen die ik gewonnen had gemaild naar hem, en een dag later was alles geannulleerd! Ik ben er heel blij om, en ik heb er ook heel veel van geleerd..

Het is jammer dat je veel moeite moet doen om eindelijk in contact te komen met hen, maar je moet wel onthouden dat vakantieveilingen slechts de tussenpersoon is. En wat ik ook jammer vind is dat de prijzen exl vlucht is, waardoor je superduur uit bent. Maar daarnaast zitten er ook leuke dingen bij...

jolanda1968
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 aug 2009 22:21

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door jolanda1968 »

Hoi Allemaal,

Ik heb een artikel geschreven over vakantieveilingen en met tips hoe je het hier het beste mee om kunt gaan. Zelf ook een bieding gedaan en gewonnen. Dus het werkt wel maar waakzaamheid is geboden.

http://www.leerwiki.nl/De_lastminute_to ... ie_veiling

En bij problemen contact opnemen met Emesa die lossen echt alles goed op. Even googlen voor het adres.

Succes

Groetjes,
Jolanda

Black-Rose41
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2009 14:05

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door Black-Rose41 »

Laantje heb je de vakantie al verkocht?
Vanaf wanneer tot wanneer is die vakantie?
Is die inclusief vliegreis etc?

Black-Rose41
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2009 14:05

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door Black-Rose41 »

Ik heb gister een Beauty en Welness arregement gewonnen en vandaag een Hotel arregement in Duitsland. Nou ja wat heet gewonnen, gewoon geboden en gekocht.
Nu was ik al 2 dagen aan het bieden op last minute reis naar Tunesië of een reis naar Rhodos.
Nu viel het me gister en vandaag op dat er telkens de zelfde namen mee deden bieden, ene Peter V, ene Corina A en ene Johan P.
Nadat ik al eens geschreven had: (naam) hoeveel provisie krijg je betaald van Skytours zag ik deze namen niet meer terug!!!
Toen kwamen andere grove bieders, die twee keer achterelkaar direct telkens met €50,- boden. Toen schreef ik weer: mensen laat je niet vrleiden door die mensen die grof bieden en alleen maar de prijs opjagen!
Klaarblijkelijk is dat de waarheid, want daarna en nu kan ik niet meer bieden want ik sta op de zwarte lijst!!!
Het is toch jammer dat mensen zo voor de gek worden gehouden.

VakantieVeilingen
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2009 11:54

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door VakantieVeilingen »

Beste Black Rose,

Leuk dat je onze site gevonden hebt. Hoop dat je veel plezier hebt met de twee arrangementen.

Voor ons is het heel belangrijk dat iedereen ziet dat onze site betrouwbaar is. Daarom halen we biedingen van mensen met ongebruikelijke namen weg. Wanneer je even contact met ons opneemt, zullen wij jouw account weer activeren, geen probleem.

Dan over het opbieden. Juist om ervoor te zorgen dat er niet te hoog wordt opgeboden, is het maximale opbod op 50 euro gezet. Sommige bieders hebben als strategie om snel de prijs op te hogen.

Het is aanbieders van vakanties verboden zelf mee te bieden, dit staat ook in het contract dat wij met hen afsluiten.

Groet,
Symen

Black-Rose41
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2009 14:05

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door Black-Rose41 »

Symen bedankt dat je reageerde op mijn verhaal.
Ik heb toch sterk het vermoeden dat de bovenstaande namen op een verkapte manier bieden vanuit skytours. Ik heb de zon-vakantie biedingen de hele dag gevolgd en het is dan wel frapant dat ik deze namen niet meer tegen kom!
Voorts vind ik dat jullie mij gewoon weer van die zwarte lijst af moeten halen, immers jullie hebben er mij ook opgezet en daar hoef ik dan niet nog eens extra telefoonkosten (0900 nr) te maken.

wie ik ben, dat is wel bij jullie bekend mede door mijn bovenstaand verhaal.

vrienelijke groet

VakantieVeilingen
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2009 11:54

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door VakantieVeilingen »

Dag,

We doen zo ontzettend veel veilingen op een dag, dat het heel lastig wordt, als ik niet wat meer gegevens van je hebt. Wel kan je bellen op 020-5650606 of mailen naar [email protected]

Black-Rose41
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2009 14:05

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door Black-Rose41 »

Symen ik had mijn gegevens al om 17.50 uur door gemaild, maar klaarblijkelijk blijf ik toch op de zwarte lijst staan!
en zoals je nu zelf kunt terug zien op die bieding van Tunesië, dan zie je dat die Youssef el Yakoubi, de hele dag de prijs telkens met 50€ opgejaagd heeft tot 900€ om 19.12 uur.
Daarna heeft er nog 1 iemand 2€ hoger geboden om20.19 uur, maar zoals ik al eerder bij mijn naam vermelddde op jullie site zijn dat dus de prijs opjagers.
Immers het is toch erg raar dat hij ik weet niet hoe vaak met 50€ geboden heeft maar na 19.12 uur niet meer. Dit deed hij gister en vandaag.
Nou dan vraag ik me af hoe serieus het dan is???

SandraD
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2009 01:14

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door SandraD »

We zijn weer thuis!

Maandagochtend 10.30 uur kregen wij eindelijk de bevestiging dat we welkom waren bij de Hengelhoef. We zijn dan ook direct vertrokken.

We hebben een heerlijke vakantie gehad en waren zeer blij dat we in een appartement zaten i.p.v. comforthome. We kregen ter plekke nog een korting van 20%. We hebben dus nog minder betaald dan dat ons bod was bij VakantieVeilingen.nl.
De prijs kwaliteit verhouding klopt dan ook wel.

Uiteindelijk is alles toch nog goed gekomen en hebben we een heerlijke week in Begië gehad.

Bij thuiskomst vandaag stond er een bloemetje van VakantieVeilingen.nl klaar, met hun excuus voor het ongemak. Moet zeggen dat wij dat zeer attend vonden :lol:

mariamartha
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2009 17:23

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door mariamartha »

Ik wil graag even reageren op de berichten van vakantieveilingen.nl Ik ben diverse keren weggeweest met vakantieveilingen.nl Voor weinig geld een paar dagen weg. Ik ga altijd alleen. Als je in je eentje b.v. in een hotel gaat met sauna, zwembad en fitness en het is ook nog een keer een 4 sterren hotel ben je heel goedkoop uit! Had b.v. voor het hotel in Helmond (Westend) €30,- geboden voor 2 nachten. Normaal ben je heel wat duurder uit! Bij Kalkar Wunderland had ik €110,- geboden. Ik had gedacht dat we met zijn tweeën zouden gaan. Toen hebben ze de helft er af getrokken. Ik ben zeer tevreden. Kijk wel van te voren dat je niet gaat overbieden d.w.z niet meer gaan bieden dan er op de hotelwebsite wordt vermeld.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Symen ik had mijn gegevens al om 17.50 uur door gemaild, maar klaarblijkelijk blijf ik toch op de zwarte lijst staan!
en zoals je nu zelf kunt terug zien op die bieding van Tunesië, dan zie je dat die Youssef el Yakoubi, de hele dag de prijs telkens met 50€ opgejaagd heeft tot 900€ om 19.12 uur.
Daarna heeft er nog 1 iemand 2€ hoger geboden om20.19 uur, maar zoals ik al eerder bij mijn naam vermelddde op jullie site zijn dat dus de prijs opjagers.
Immers het is toch erg raar dat hij ik weet niet hoe vaak met 50€ geboden heeft maar na 19.12 uur niet meer. Dit deed hij gister en vandaag.
Nou dan vraag ik me af hoe serieus het dan is???
Mijn god mens. Misschien hebben deze mensen werkdagen tot 18:00 en is je account daarom nog niet geactiveerd?? Of dacht je dat Nerds geen privelevens hebben en hele dagen zitten te wachten op jou mail? Trouwens, als het toch oplichters zijn, waarom wil je je account dan weer geactiveerd hebben?

Nou nou, wat een bewijs! Er heeft 1 iemand steeds met 50€ opgeboden! Misschien was het iemand die de reis graag wilde hebben?

Dat het niet jou manier van bieden is wil nog niet meteen zeggen dat het dan nep is. Wat een ongegronde argumenten zeg.

Zelf heb ik ook wel eens gedacht dat het opbieden niet helemaal correct verliep, maar heb daarvoor weinig tot geen bewijs kunnen vinden. Wel een aantal namen opgeschreven en deze in de gaten gehouden, maar toch niets concreets kunnen ontdekken. Behalve een aantal mensen die steeds met 50€ opbieden, alleen mag dat volgens de regels.

Maar goed, ieder mens weet dan dat dit geen enkele vorm van bewijs is (tenminste, dat dacht ik). Er kan ook iemand denken dat het bieden met hoge bedragen andere bieders afschrikt of iemand die een nepaccount heeft aangemaakt en ons allemaal voor de gek houd.

loes1299
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2009 16:40

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door loes1299 »

Na verscheidene verhalen over biedingen bij de Zwaluwhoeve heb ik mij eens een weekje verdiept in de biedingen die daar gedaan worden.
Het is mij duidelijk geworden dat er diverse medewerkers van de Zwaluwhoeve de prijs opdrijven. Meerdere keren komen dezelfde namen voor die vreemde biedingen doen. Binnen 1 minuut al de eerste bieding doen van vijftig euro, als er dan iemand 1 euro meer biedt en het vervolgens niet opschiet naar de 90 euro wordt er weer een bieding gedaan van bijv. 30 euro erbij op. Triest verhaal vind ik, als je op vakantieveilingen gaat staan moet je het aan het toeval overlaten,de ene keer is het meer en de andere keer minder . Als je op de site kijkt van de Zwaluwhoeve kom je er niet helemaal uit wat het normaal zal kosten omdat dit arrangement weer anders is dan de andere. Denk trouwens niet dat Vakantieveilingen hier debet aan is. Van de andere veilingen kan ik niets zeggen en er gaan duidelijk vakanties uit die een stuk goedkoper zijn dan de normale prijs.

Gesloten