LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vakantieveilingen.nl

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
tristan16
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:39

vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door tristan16 »

Heeft iemand ervaring met een vakantie boeken via vakantieveilingen.nl

Het ziet er goed uit, maar is het dat ook?

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

daar is al een topic over kijk daar even :wink:

rifkag
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2009 00:20

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door rifkag »

Hallo, Ik wilde even reageren op de vraag of er iemand is die ervaring heeft met vakantieveiling.nl. Ik ben 2 keer met mijn gezin naar Oostappen geweest via vakantie veiling en dat is ons erg bevallen. Volgend weekend gaan we weer.

tristan16
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:39

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door tristan16 »

@ A.Warnaar: Dank! Had ik niet gezien. Ik lees daar verder!

(deze kan dus dicht om vervuiling te voorkomen)

mtiller
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:05

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door mtiller »

Het begon allemaal leuk, inschrijven op vakantieveilingen.nl en bieden maar. Bij de inschrijving moest een rekeningnummer opgegeven worden, daar had bij mij dus al een lampje moeten gaan branden, maar goed.
8 Mei. Een leuk nachtje in een hotel gewonnen. De belangrijkste details uit de e-mail na het winnen van de veiling:

---
...
<hotelnaam> zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om de reservering te bevestigen en betalingswijze over een te komen..

U kunt uiteraard ook zelf contact opnemen met <hotelnaam> via de volgende gegevens:...
---

10 Mei. een e-mail van vakantieveilingen.nl :

Wij verzoeken u vriendelijk via deze link te betalen: http://www.vakantieveilingen.nl/betalen.php?

--

11 Mei, Ik reageer op e-mail van 10 mei met de vraag wat nu precies de bedoeling is qua betaling, omdat beide e-mails van vakantieveilingen iets totaal anders lijken te beweren.

Iets later dezelfde dag neemt het hotel met ons contact op om de reservering te doen. Met hen spreken we een datum af en komen we overeen dat het bedrag bij vertrek wordt afgerekend.

--

26 Mei - Twee weken later dus, een reactie van vakantieveilinegn.nl op onze e-mail over de gang van zaken omtrent de betaling. Dat we via de door hun gestuurde link moeten betalen. Mail terug gestuurd dat ze wel erg te laat zijn en dat we inmiddels al de afspraak via het hotel hebben gemaakt.

Betalingsherinnereingen blijven door vakantieveilingen.nl gestuurd worden, het lijken automatisch gegenereerde e-mails. Reageren daarop leidt tot niets.

Juni - in het hote overnacht. Dat was prima, het geboden bedrag was bekend in huns ysteem, geen problemen gehad (daarom noem ik de naam van het hotel ook verder niet).

14 juli - een e-mail van vakantieveilingen.nl.

---
Geachte heer/mevrouw ....,

Hierbij ontvangt u de cadeaubon van de door u gewonnen veiling.
Deze kunt u uitprinten en meenemen bij uw bezoek aan <hotelnaam>.

LET OP: De cadeaubon niet vouwen, beschadigen of kopieren. Hierdoor kan de toegang geweigerd worden. Deze digitale cadeaucheque wordt bij de receptie elektronisch gecontroleerd en geregistreerd. Iedere vorm van reproductie is derhalve onmogelijk.

Wij wensen u alvast een prettig verblijf toe!

Met vriendelijke groet,
Vakantie Veilingen.nl
---

?!?!?!?!?!?

Gauw de bankrekening gecontroleerd. Ja hoor. Via een machtiging is het bedrag gewoon keihard van onze rekening afgeschreven!

15 juli - de bank gebeld.

Het blijkt een éénmalige machtiging, die dus niet zomaar te storneren valt. Juridisch klopt daar dus sowieso helemaal niks van, want zo'n éénmalige machtiging moet op het moment van iedere individuele transactie afgegeven worden, en dat heb ik nooit gedaan. Ik heb slechts bij inschrijving op hun website mijn rekeningnummer ingevuld. Bij de transactie zelf (veiling) is nergens sprake geweest van een eenmalige machtiging.

De bankprocedure is gestart en gaat weken duren vertelden ze me. Ben benieuwd...

mestreechs meidske
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:49

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door mestreechs meidske »

ben nu een paar dagen bezig met vakantieveilingen.nl maar wordt ieder keer op de laatst sec. overboden. oke dat kan gebeuren.maar nu zijn ze al 3 dagen elk uur een week aan het veilen voor appartementen tot 8 personen op recreatiepark blauwe meer. omdat het hoogseizoen had ik hierover mijn bedenkingen. dus ben naar de originele site van het recreatiepark gegaan en heb de plattegrond opgevraagd. daaruit blijkt dat er maar 1 appartementencomplex is met ongeveer 20 appartementen. die hebben ze inmiddels allang geveild en ze gaan maar door. lijkt mij stug dat er geen een normaal verhuurd zou zijn.

Mariëtte28
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2009 21:24

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door Mariëtte28 »

Hallo,

Heeft iemand zijn bon binnen gekregen voor de Zwaluwe Hoeve arrangement?
Ik heb er namelijk een gewonnen van de week.
Het geld is nog niet afgeschreven maar hoor nu vreemde berichten

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door MLF »

vergeet niet dat er bij veilingen mensen achter zitten die er voor zorgen dat je niks wint, tenzij je heel hoog biedt maar dan heeft de veiling geen zin meer

dat heb ik met ebay ook gemerkt, zodra je biedt, biedt er meteen 1 hoger, tot aan de laatste seconde
in de hoop dat je zo vaak biedt dat het bedrag voor de bieder hoog genoeg is

Sais123
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2009 18:15

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door Sais123 »

Ik heb toevallig hetzelfde probleem met de Zwaluwhoeve bon... Ik heb op 9 juni het hoogste bod geplaatst en bijna onmiddelijk werd het geld van mijn rekening geschreven. De bon heb ik echter nog steeds niet!

Ik heb ze hierover al meerdere mails gestuurd, maar het duurt ontiegelijk lang voordat ze iets terugmailen. Van de week ontving ik eindelijk een mail terug met de mededeling dat ze helemaal geen bieding op mijn naam/emailadres kunnen terugvinden!!! Ik word er zo langzamerhand heel erg moe van!!!

In de afgelopen maanden heb ik echter wel al vaker een bod bij hen geplaatst en dit is elke keer goed gegaan... De voucher ontving ik bijna gelijk na het plaatsen van het hoogste bod. Wat er misgaat met de sauna arrangement snap ik echte rnog steeds niet!! Aangezien het over een redelijk groot bedrag gaat, hoop ik de bon alsnog snel te ontvangen!

JokeJM
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2009 19:31

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door JokeJM »

Helaas ben ik ook beet genomen.

Via vakantieveilingen.nl ( 13 juli) een hotelbon voor twee personen gewonnen voor 86 euro.
Betaald per internetbankieren en zowaar met het VoucherGiftnummer kon ik direkt een hotel boeken, moest alleen wel met een speciaal telefoonnummer bellen á 40 cent per minuut.
Tot mijn stomme verbazing zie ik net op mijn bankafschrift dat er twee maal een bedrag van 86 euro afgeboekt is en een bedrag van 37,00 euro waar ik nog geen betalingopdracht voor heb gegeven!
Dus gelijk de klantenservice van de bank gebeld en tja......vakantieveiling heeft maar meteen een automatische incasso gemaakt waar ik geen toestemming voor heb gegeven.
De bedragen zijn niet terug te vorderen want het bedrijf heeft er een blokkade opgezet.
Dit ruikt naar oplichting, ik heb een kort briefje geschreven dat ik ze tot morgen de tijd geef mij terug te bellen en uit te leggen wat er aan de hand is....zo niet dan neem ik alle papieren en afschriften mee en doe aangifte van oplichting!!

JokeJM
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2009 19:31

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door JokeJM »

Heb het bedrijf weten te traceren en heb meteen gebeld.....het blijkt een administratieve fout te zijn en kreeg een paar minuten geleden deze mail.
-----------------------------------------------------------------------
Bij deze bevestig ik dat wij €86 terug hebben gestort op uw rekening. Nogmaals onze excuses voor dit ongemak.

laantjj
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2009 17:13

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door laantjj »

Hey...
Kan iemand mij helpen aub?

Ik ben zo stom geweest om mij te aanmelden bij vakantieveilingen..
en ik wist niet dat als je won dat je het dan MOEST aannemen...nu
heb ik al 2 dingen ofzo gewonnen...
mmar ik ben ook nog is minderjarig....

ik weet niet hoe ik die mensen moet bereiken!!!

JokeJM
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2009 19:31

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door JokeJM »

Oepssss....

Dit is het adres:

http://www.emesa.nl
Tel: +31 (0) 20 56 50 600 – Fax: +31 (0) 20 56 50 601
Emesa B.V. - Hogehilweg 15 - 1101 CB Amsterdam

bobby1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2009 19:51

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door bobby1980 »

Hee Laantjj,

Wat heb je precies gewonnen en voor hoeveel. Ik wil missch. wel iets overnemen.

Bobby

laantjj
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2009 17:13

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door laantjj »

Gefeliciteerd! Met uw bod van EUR 50,- bent u de hoogste bieder geworden.

U heeft geboden op:

"NIEUW: Sportieve en relax dag in één bij Pellikaan Health & Racquet Club te Breda!"

GELDIGHEID:
Dit VakantieVeilingen arrangement is geldig in de maanden augustus en september 2009 op elke dag tijdens de openingsuren.



&

Gefeliciteerd! Met uw bod van EUR 100,- bent u de hoogste bieder geworden.

U heeft geboden op:

"Genieten bij Hostellerie de Veenen vlakbij Amsterdam"


Uw winnende bod: EUR 100,-


&


8dagen in een hotel in portugal twv 250 eu



mijn broer die is lid van de consumentenbond en die heeft ze gebeld en gemeld dat ik minderjarig ben. Wat nog dommer van mij is, is dat ik 2 emailadressen geregistreerd heb en beiden met een geboortedatum van 18+ en gegevens van me zus..maar als het goed is dan moeten zij toch zien dat mijn rekeningnummer minderjarig is? Het is echt een domme fout van mij maar ik vind ook echt dat ze wel een beetje oplichters zijn. Je moet door een hele doolhof totdat je eindelijk contact heb met hen.. En wanneer je bied, is er niet eens een minuut later hoger geboden zodat jij nog hoger gaat bieden. No way dat ik ga betalen.. Ik ga eens kijken of me broer het geregeld krijgt samen met de consumentenbond..

HOE SCHATTEN JULLIE MIJN KANS DAT DIT NIET DOORGAAT???

En als je iets wil overnemen kan dat denk ik wel... Vooral die 8dagen in portugal super luxe hotel voor 250...

En sowieso bedankt voor het reageren...

Wat vinden jullie eigenlijk van vakantieveilingen.nl

SandraD
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2009 01:14

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door SandraD »

Dinsdag 17 juli hebben wij geboden op een 8 daagse bungalow vakantie op de Hengelhoef, België. Deze veiling hebben wij gewonnen en wij zouden morgen vetrekken.
Ik typ expres zouden, want deze hele reis gaat niet door :cry:

Vanavond werden wij namelijk gebeld door een aardige meneer van de Hengelhoef. Er is namelijk een hele grote fout gemaakt door VakantieVeiling.NL
Er waren 32 vakanties te veel aangeboden op de site (dus ook 32 te veel vakanties verkocht). Deze meneer had dus de schone taak om al die 32 families te bellen met het slechte bericht (dit doet Vakantie Veiling dus net zelf!)

Gelukkig had deze meneer een goed alternatief voor ons en zullen wij alsnog vertrekken naar België. Niet morgen, maar maandag :lol:

Uiteraard is er vanavond een mail uitgegaan naar VakantieVeiling.nl maar daar nog geen reactie op ontvangen.

Het vreemde is echter wel dat de vakantie nog steeds wordt aangeboden op VakantieVeiling.nl

Onze complimenten gaan uit naar de meneer die de slechte boodschap mocht mededelen! hHj heeft ons keurig te woord gestaan en geholpen.
Nu hopen op een fijne vakantie, maar dat zal zeker niet aan Vakantie Veiling.nl liggen.

Groet,
Sandra

laantjj
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2009 17:13

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door laantjj »

Najaah zeg...


Ik heb net contact opgenomen met Emesa, en ik kreeg een hele
onaardige vrouw aan de lijn die niet wist hoe snel ze mij dumpen moest
aan de telefoon.

Ik zei dat het dom was van mij maar dat ik alsnog minderjarig ben dus,
en zij zegt nou je ouders zijn verantwoordelijk en ze zullen alsnog
moeten betalen!

Lekker is dat, dat je zo een reactie krijgt....
Weet nou echt niet meer wat ik moet doen...:(

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door mar42 »

Ze heeft het over dat je ouders dan verantwoordelijk zijn voor jou aankopen, daar heeft ze gelijk in.

Maar dat betekend niet dat ze het daar maar op af kunnen schuiven, dat zou wel heel makkelijk zijn voor iedereen.
Dan zouden minderjarigen die een contract voor bv een mobiel afsluiten, daar dan ook verantwoordelijk voor zijn en dat het contract dan maar gewoon door moet gaan.

Informeer een sbij juridisch loket, via de site kan je je vraag per mail stellen, dan krijg je binnen 1a 2 dagen atwoord van hun of advies.

SandraD
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2009 01:14

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door SandraD »

Vandaag hebben wij een reactie gehad van VakantieVeiling.nl op onze mail van gisteren inzake onze vakantie op de Hengelhoef:

Wij begrijpen de ernome teleurstelling erg goed.
Helaas is er door een gezamenlijk communicatiefout iets vreselijk mis
gegeaan.
U kunt begrijpen dat VakanieVeilingen en Oostappengroep dit ten zeerste betreuren en zal er vanuit Recreatiepark Hengelhoef vandaag nog een email of telefoontje komen met een alternatief.

Wij maken hier namens Vakantieveilingen en Oostappengroep oprecht excuus voor.

Als dit telefooontje vandaag gepleegd moest worden, waren wij allang onderweg geweest.
Gelukkig zijn wij gisteravond al gebeld door de Hengelhoef :lol:

robbesom
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 aug 2009 11:20

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door robbesom »

Wij hebben vorige week meegedaan aan een veiling op het Blauwe Meer in Belgie en hoera...we hadden het hoogste bod.
En daarna? Niets meer. Geen enkele reactie, geen reactie op onze mail, telefonisch niet bereikbaar.
Ben dus nu al een week bezig, maar geen enkele reactie. Wel was onze mail doorgestuurd naar ene XXX van Prosuca uit Veenendaal.
Deze meneer liet ons weten (tot 3x toe) dat hij contact had gehad met de manager en dat wij de volgende dag een reactie van het park konden verwachten; door de drukte hadden ze geen tijd gehad om te reageren.
En tot vandaag toe geen enkele reactie van het park.
We voelen ons opgelicht.... zijn we dat ook?

Gesloten