LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
sieraden
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2009 23:25

Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door sieraden »

Ben zeer benieuwd of er mensen sieraden gekocht hebben bij Storks.

Voor €4.200,- en geïntimideerd bij de verkoop.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 mar 2014 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door MLF »

geïntimideerd bij de verkoop
u bent gedwongen te kopen? u kon de verleiding niet weerstaan?
kunt u uitleggen wat u hiermee bedoelt?

sieraden
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2009 23:25

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door sieraden »

Hoezo beantwoord je een vraag met een wedervraag?

Robin12th
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2005 22:56

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door Robin12th »

Ook wij zijn bij diamantair Storks geweest als onderdeel van een stadsexcursie.
Wij kregen echter de indruk dat het bezoek aan Storks het doel was en de rest bijzaak. De manier van benadering bij Storks is idd zeer provocerend. Wij wilden niets kopen maar ik werd gelijk bij binnenkomst belaagd door een Nederlands sprekende verkoopster. Die mij een ketting omhing en bla bla bla was maar 2000 euro! Super goedkoop. Wij vonden het een heel onaangename vertoning en zijn als het ware naar buiten gevlucht. Uiteindelijk hebben we bij de uitgang rustig rondgekeken (na een kop koffie die betaald moest worden). we hebben een ring gekocht en een armbandje die we mooi vonden. helaas vielen tijdens de rit naar Antalya 2 steentjes uit de ring.Ik heb achteraf het gevoel dat je afgezet word.
Echter in ons gev

Robin12th
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2005 22:56

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door Robin12th »

Om mijn vorige bericht af te maken.... In ons geval slechts voor 160 euro.
Het is natuurlijk geen oplichting te noemen in de zin van het woord want uiteindelijk besluit jezelf om een sierraad te kopen maar de mensen gaan in eerste instantie voor een excursie naar de stad Antalya waarbij het bezoek aan Storks ( zogenaamd op de terugweg) maar een klein onderdeel is . Maar in feite is het bezoek aan het het goud juwelen centrum het doel waar het om gaat In tegenstelling van wat gezegd werd hier als eerste gestopt en niet bij die mooie waterval. Bij binnenkomst kregen we een korte introductiefilm te zien en werden de expositie ruimte ingeleid. Hier kreeg iedereen een persoonlijke verkoper aan zijn zijde die continu op je inpraatte. Dit waren Turkse heren of dames die Nederlands spraken. Dit op je in praten en daarbij sierraden omhangend is erg intimiderend. Wij zijn weggelopen waarbij de verkoopster ons bleef nalopen en ons nog net niet terugtrok. In het groepje mensen van ons gezelschap waren er echter 3 stellen waarvan 2 een peperdure ring gekocht haddenen een, een horloge
Alhoewel ze dat niet uitspraken kon je merken (citaat we durven de prijs niet te zeggen) dat ze daar eigelijk spijt van hadden. Wanneer je op vakantie gaat en een excursie boekt naar een gezellig stadje oude haven bvezoek aan waterval bla bla enz Dan lijkt het mij toch niet de bedoeling dat je een luxe aankoop gaat doen van vele duizenden euro's (uitzonderingen daargelaten)waar een gewoon mens toch wel even een paar nachtjes over moet slapen. Ik heb ook begrepen dat de reisorganisatie waarvanuit deze activiteiten georganiseerd worden daar ook een leuk percentage aan overhoud.
Ik heb deze reactie gegeven omdat ik vind dat mensen goed voorgelicht moeten worden over de aard en inhoud van dergelijke excursies. Er is geen afkoelingsperiode en het word je erg makkelijk gemaakt zelfs al heb je geen geld bij je. Handtekening en paspoort of ID kaart nummer is genoeg en het wordt achteraf verder geregeld in het hotel. Ik geef deze reactie niet voor mijzelf ik heb ook een ring en armbandje gekocht (en misschien teveel betaald) maar in rust, ik moest bij de uitgang iemand benaderen die mij wilde helpen.Maar in eerste instantie heb ik een ketting omgehangen gekregen van 2000 euro met de woorden zo goedkoop....... dat koop je nergens voor die prijs. Nee mijn gedachten gaan uit naar de mensen die een excursie boeken voor 16 euro naar een oud en gezellig centrum + waterval en daar aankomen na eerst een aankoop te hebben gedaan van .... meer dan 4000 euro!!!!!!!!
Zo goedkoop krijg je het nergens!!!!!!!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door G7 »

Dit alles zo gelezen hebbende.... het komt mij zeer bekend voor, al ben ik gelukkig nog niet de boot ingegaan voor zo'n groot bedrag. De achterliggende gedachte van deze stadsexcursie's zijn, het goldcenter of leerfabriek betaalt die bus met chauffeur en ook krijgt de reisleiding die meegaat hier een gedeelte van. Hier is ook echt, niets voor niets.

Heb het ook meegemaakt, dat ik bij binnenkomst een ring aangeschoven kreeg met het prijskaartje er nog aan en die mocht, of eigenlijk "moest" ik de hele tijd omhouden en dan kon er altijd nog over de prijs gepraat worden. Ik de gek, trapte daar toen nog in ook. Ik praat over een paar jaar geleden, maar ben onlangs nog meegeweest met zo'n zgn. excursie en hebben met een paar van het gezelschap de show mooi afgehouden en hebben ons daar ter plaatse afgemeld en zijn heerlijk naar de het centrum gegaan en daar op eigen gelegenheid weer terug naar het hotel.

Dus of het oplichting is? Je bent er wel zelf bij, maar vaak word je zo overrompeld en dat geld met name voor mensen die zoiets voor het eerst gaan doen. Ik zelf waarschuw altijd mensen waarvan ik denk te weten dat zij voor het eerst mee zijn met zo'n zgn. excursie.

damyra
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2007 10:00

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door damyra »

Ik ben in maart 2010 met Corendon in Antalya geweest. Ook ons reisgezelschap heeft een bezoek aan Storks gebracht. Ik heb daar een dure ketting gekocht. De ketting werd laatste avond voor vertrek bezorgd. Thuis in NL ben ik naar bevriende juwelier gegaan. Daar werd de ketting 1000 euro goedkoper geschat dan ik had betaald. Gelukkig was het wel echt goud en de steen van mooie kwaliteit. Ik heb 1000 euro aanbetaald aan Storks. De rest moet ik overmaken naar Storks. Ook is er een kopie van mijn paspoort gemaakt. Storks in Antalya zei dat er een service punt van Storks in NL is. Die heb ik niet gevonden. Mijn reisgids treedt op als tussenpersoon.
Graag zou ik met Storks in contact komen.
Wie heeft een goed advies voor mij?

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door sprookje »

Nu na onze vakantie jongstlede,waarbij ook wij een aantal dagan vastgezeten hebben was onze hostess niet goedgezind op mij.Dit was in Tunesie, djerba in januarie waren wij ook daar geweest en hadden wij een rondrit op het eiland geboekt bij HI en werden wij ook een tapijtzaak binnengeloost.We mochten kijken hoe deze tapijten geweven werden en toen apart genomen om te kopen.Deur op slot en maar op ons inpraten,ik heb pertiment geweigerden toen de bus vertrok moesten ze ons wel buitenlaten.Later hebben wij met de taxi deze rondrit gemaakt voor een prijsje.Dus nu in april bij de voorstelling vertelde zij dat je zeker niet met de taxi moet gaan ondat deze met je naar tapijtzaken en dergelijke brengen.Ik zei tegen haar en de mensen daar aanwezig dat je wel een taxi moet nemen want HI brengt je daar ook naartoe en je ziet niets meer van de hoofdstad.Hierbij wil ik iedereen waarschuwen voor deze praktijken waar zelfs de hostessen aan mee doen om extra te verdienen.Neem liever een taxi en zeg no schop, no sell or no tip. Dan wordt je netjes behandeld maar geef dan ook een leuke tip.

IsavdLinden
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2010 20:26

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door IsavdLinden »

Volgens mij ben ik daar ook geweest. Das toch zo'n heel groot gebouw? Grote ingang?
Ach ja, het ligt aan jezelf of je je laat intimideren of niet. Ik zag er misschien uit alsof ik niks te besteden had :lol: :D ik heb daar in elk geval mijn ring gratis laten poetsen en krasvrij laten maken.

crystalindy
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2010 03:09

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door crystalindy »

Met verbazing en enige ontzetting heb ik de OP's gelezen. Wat ik niet snap, is de mate van zogenaamde reddeloosheid bij de posters. Het is uw keuze mee te gaan op zo'n excursie, het is vervolgens uw eigen keuze om zich te laten "intimideren" en uiteindelijk is het uw keuze geld uit te geven. Ga dan niet bij thuiskomst lopen zeuren dat u zoveel geld "kwijt" bent. U heeft er tenslotte minstens 3 keer zelf voor gekozen.
Ik ben op 2 juli met mijn vriendin op een "ontdekkings excursie Antalya" geweest. Dit werd door onze reisorganisatie aangeboden, en in de brochure werd gelijk vermeld dat er een bezoek werd gebracht aan een leerwinkel en een juwelier. En laten wij nu juist wél van plan zijn geweest om sieraden te kopen. Anders zouden we de excursie nooit hebben gedaan, dit terzijde.
Natuurlijk word je "belaagd" bij binnenkomst. Dat dit word gezien als een agressieve verkooptechniek, prima. Het is altijd nog hoe je er zelf op reageert. Hoe je het spelletje kan (of totaal niet kan) meespelen. Ja mensen, dit soort dingen zijn in Turkije een spel. Ken je de regels, zal je vaak er beter uit komen. Ken je ze niet, dan ga je in een hoekje zitten grienen dat je verloren hebt. Maar uiteindelijk kies je zelf voor een winkelexcursie en dan kan je dingen aangeboden krijgen. Heel gek, maar het gebeurt.
Wij zijn uitermate goed behandeld in de 3 uur dat we bij Storks hebben gezeten. Mijn meisje heeft 10 gram goud gekocht in de vorm van diverse sieraden, omgerekend betaald ze niet meer dan de actuele goudprijs. Ikzelf heb me getrakteerd op een Tag Heuer horloge. Retail prijs zou in Europa volgens Storks 2800 euro zijn. Na taxatie van de spullen door een juwelier in ons hotel en na diverse winkelsites en veilingsites als Ebay afgespeurd te hebben, zijn we beide tot de conclusie gekomen dat we een hele goede koop hebben gedaan. Het horloge hebben we tot de minder dan de helft van de retailprijs kunnen kopen. Tot nu toe ben ik die prijs alleen maar tegengekomen op ebay, en ik vertrouwde de ad toch al niet zo (geen doosje, geen garantie kaart, maar natuurlijk wel "nieuw"). We werden zelfs geholpen door een jonge verkoper die een stadsgenoot van mijn vriendin is, en naast de zaken hebben we ook prive contact kunnen leggen. Dit heeft overigens niets voor de deal uitgemaakt, die was al gesloten. En bij aflevering in het hotel werd ik ook nog positief verrast: mijn meisje had zonder mijn weten met Storks kunnen afspreken dat de spullen een dag eerder dan afgesproken kon worden geleverd, daar dit mijn verjaardag was. Na wat heen en weer gebel, is het de verkoper (Enes) gelukt om dit voor elkaar te krijgen. Bij aflevering was alles compleet, werden we rustig door de Storks medewerker in de hotel lounge uitgelegd hoe het horloge werkte, en gaf hij ons de tijd en ruimte om goed te kijken of alles in orde was. Dat was het gewoon, inclusief de levering van extra schakels om dit in de toekomst nog te verstellen!!!

Ik heb tijdens mijn vakantie al genoeg zure nederlanders gezien met allerlei ongegrond commentaar, maar als je zo graag commentaar wilt leveren op dit forum, weet dan wel eerst zeker dat het niet aan jezelf heeft gelegen ipv moord, brand en oplichting te gaan roepen.
Zure posters hier, bah. Snap dit soort threads echt niet, sorry .

Een tevreden Storks Antalya klant!!

Piccolaprincipessa
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2010 19:13

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door Piccolaprincipessa »

Ik tel 11 negatieve berichten en een positieve......
Het zijn rare streken en het is intimiderend en als zelfs de hostess van de touroperator eraan meewerkt is er toch echt wel iets mis.

ydnew1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2010 08:55

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door ydnew1984 »

Wat ik wel knap vind is dat juist die ene positieve post het helemaal tot aan Antalya heeft gehaald, daar vertellen ze er volop over....

vince76
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 dec 2009 20:21

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door vince76 »

hey,

Ook ik en mijn vriendin zijn naar Antalya geweest met een bezoek aan deze juwelier. Mijn vriendin heeft voor € 440 aan sieraden gekocht en het was voor de verkoper nog niet genoeg, ze bleven maar door vragen en proberen om nog meer te verkopen. Maar het was voor mij en mijn vriendin genoeg. Bij het hotel aangekomen ging mijn vriendin nog even goed kijken naar haar sterrenbeeld, bleek dat ze de verkeerde mee had gekregen. De mannen van Storks zijn naar ons hotel gekomen en hebben ons de juiste gegeven, dat was wel service.

Het probleem wat we nu hebben is dat haar armband is afgebroken en nu proberen we in contact te komen met STORKS, maar dat wil tot nu toe nog niet lukken, ik hou jullie op de hoogte van hoe het afloopt..

Om het vliegveld van Antalya werden we opgewacht door de juwelier aldaar die ons een aankoopbon gaf voor een duty free aankoop zodat we geen problemen zouden krijgen in Nederland. Zo lijkt het alsof we het daar gekocht hebben.

Wie heeft het juiste mail adres van STORKS waar je wel een reactie op krijgt??

Groeten,

Vincent van der Velde

Dutchy450
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2010 21:02

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door Dutchy450 »

Mijn vrouw heeft bij STORK juweliers in Antalya een ring gekocht van 155 Euro. Zij verzekerden dat ze voor garantie bij Juwelier Stork in Nederland terecht kon. Waarschijnlijk heeft ze te veel betaald, echter de diamanten van de ring zijn los gegaan. Dit zou gegarandeerd niet mogen. Nu dus geen garantie en diamanten weg.
Dus koop hier geen sieraden.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 mar 2014 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

EnyaMae
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 aug 2009 21:10

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door EnyaMae »

Piccolaprincipessa schreef:Ik tel 11 negatieve berichten en een positieve......
Het zijn rare streken en het is intimiderend en als zelfs de hostess van de touroperator eraan meewerkt is er toch echt wel iets mis.
Ik ben daar ook geweest, als onderdeel van een excursie. Ik heb niets gekocht. Het is nog altijd je eigen keuze om iets te kopen of jezelf te laten "intimideren". Misschien sta je niet zo stevig in je schoenen?

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door Rebellian »

In Turkije verkopen ze nu eenmaal anders dan in Nederland. De verkoper aandacht geven is hoop op een verkoop, als je dan vriendelijk blijft en jezelf in een koop laat praten is dat toch echt je eigen probleem. Als je iets niet wilt in Turkije moet je dat duidelijk aangeven en niet aardig en lief zoals een Nederlander zeggen dat je het niet wilt. Je mag best een beetje boos reageren.

Tevens is het afdingen daar een kunst, de prijs die ze roepen is nooit de prijs waarvoor je moet kopen, zeker niet in een juwelier want die hebben ze daar genoeg.

Excursies met een bezoek aan een commercieel bedrijf? In Nederland schrijf je je daar toch ook niet voor in? Of boek je vaak een reis naar Duitsland voor gratis koffie en een lunch onder het genot van een timeshare verkoper?

lisa1may
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mar 2009 20:39

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door lisa1may »

Ik ben er geweest vorig jaar september. Een goude ketting Midas 14k gekocht voor 580 euro. Wat ie uiteindelijk waard is weet ik niet. Maar het is meer voor de heb. Als ik iets leuk vind dat heb ik het er wel voor over, en de prijs maakt me niks uit. Het is meer voor de heb en ben er blij mee. Maar ik kan net zo goed een armband van 5 euro bij h en m leuk vinden. Dus iedereen zijn ding.
Ik was inderdaad even apart in een kamer genomen, appelthee gehad. De verkoper wou meer verkopen, een hanger voor de goude ketting, of een bijpassende armband. Had zijn rekenmachine al klaar staan. Heb ze vriendelijk bedankt, alleen mijn ketting afgerekend en vandoor gegaan. Mijn reisgroep bleef buiten. Ik ben zelf 27 jaar, was alleen in mijn uppie op reis, wel met een rondreis. Maar zelfs ik voelde me niet geintimideerd of opgelicht.

Maar uiteindelijk ben je er zelf bij geweest. Je bent toch ook oud en wijs genoeg om te weten en realiseren wat je toen aan het doen bent ?? Wil je iets niet, doe het dan ook niet. Vaak hebben mensen dan last van spijt van hun aankopen. Dus laat het een les zijn en volgende keer geen overhaaste beslissingen nemen. :D

Stork, rom en tugra werken samen dus misschien kan je bij ze terecht. Voor omruilen of voor geld terug. Je kan het altijd proberen, niet dan ? Nee heb je en ja kan je krijgen. Succes !

- Stork antalya +90 242 310 31 10
-tugra lara +90 242 349 34 20
-Rom diamonds kemer +90 242 814 40 67
-Rom diamonds antalya +90 242 340 50 30
-Rom diamonds anlanya +90 242 522 53 43
-Tugra aspendos antalya +90 242 762 30 60

[email protected]

Arthur14
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2013 16:19

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door Arthur14 »

Ze vertellen dat ze overal ter wereld gevestigd zijn. Dit is NIET WAAR!! De prijzen die zij aanbieden zijn veel te hoog ook voor in Nederland. Je kan beter in Nederland een sieraad dan bij Storks. Dit is vele malen goedkoper en u kunt er evt. mee terug Service kennen ze nl. niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 mar 2014 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

Arthur14
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2013 16:19

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door Arthur14 »

Waarom gebeurt het dan nog steeds? Ik heb "geluk" gehad met een laag bedrag, maar enkele medereizigers zijn voor een veel groter bedrag het schip in gegaan. Het kan niet duidelijk genoeg zijn. We weten allemaal niet doen, maar worden toch in de verleiding gebracht hoe ontzettend DOM dit ook is.

Arthur14
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2013 16:19

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door Arthur14 »

Dat zou, als we iedereen d.m.v. dit soort forums goed "voorlichten"niet meer hoeven plaats te vinden. Uitzonderingen daargelaten. In dit geval werd het ondersteund en aanbevolen door een grote reisorganisatie. Hiermee wordt een beeld geschapen dat je met een betrouwbare firma in zee gaat. Juridisch gezien valt er nog wel wat te "halen" bij deze organisatie. Ondanks dat de mensen zelf de aankoop doen en daar ook vol van bewust zijn, worden ze toch bewust op het verkeerde been gezet. Dit zou mogelijk kunnen vallen onder meewerken aan misleiding.

Gesloten