LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantieveilingen

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door tennis »

Rebeltje schreef:Al meerdere keren voor weinig geld hele aantrekkelijke weekendjes weggeweest. Het was het geld dubbel en dwars waard. Na de winnaar te zijn van het hoogste bod meteen een mail met de link waar je mee kunt betalen. Daarna gelijk de waardebon waarmee je kunt boeken. Al met al nooit problemen gehad met vakantieveilingen zelf. Wel vind ik het jammer dat sommige mensen de prijs veel te snel laten stijgen. Biedt gewoon met 1 of 2 euro verhoging, dat houdt de prijs laag en leuk voor iedereen. Lees wel goed waar je op biedt om teleurstellingen te voorkomen. En kijk eerst wat de normale prijs is voor hetgeen wat je biedt. Als je dat allemaal goed in de gaten houdt, kun je écht hele leuke dingen boeken voor super weinig geld.
WMG schreef:Mijn moeder heeft ooit eens bij een bedrijf gewerkt waar ze ook wel eens hun vakantiehuisjes veilden. Hier was het zo dat ze bij een programma aan konden geven voor hoelang de veiling liep, hoeveel het minimaal moest kosten enz. Het programma gaf dan af en toe met een naam uit een systeem een eigenbod uit.

Op deze manier zal ook vakantieveilingen wel werken. Alle veilingen van bv de zwaluwhoeve gaan altijd voor ongeveer dezelfde prijs weg en op een bepaalde tijd als dan het minimum nog niet geboden is dan doet de computer zelf een bod. Vandaar dus ook dat er soms opeens een hoog bod komt.

Eindelijk twee represantieve beoordelingen, en ook nog de moeite doen om een account aan te maken!

Esther_W
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2010 12:27

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Esther_W »

De prijs bij vakantieveilingen is vaak zo hoog omdat er heeel veel mensen meebieden. Er zijn nu ook meer sites waar je kan meebieden, alleen omdat die nog niet zo bekend zijn, zijn de bedragen daar (nu nog) echt laag. Wij hebben laatst via http://www.biedenboek.nl voor € 40,00 een hele week vakantie gewonnen bij vakantiepark Kuierpadtien, was echt een supervakantie!!

boonstra.a
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2010 23:24

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door boonstra.a »

ja het was mij ook al opgevallen dat er vaak geboden word met 50 euro omhoog dat is belachelijk en dat moeten mensen zijn die bij de aanbieding horen (dus niet vakantieveilingen) maar bv movieworld als je daar bij kijkt gaan de tickets soms heel snel omhoog en ben je duurder uit achteraf!!
ik waarschuwde mensen daarvoor door mijn naam te veranderen in een let op!! er word gesjoemeld met biedingen.....en wat denk je?? ik sta nu op de zwarte lijst bij vakantieveilingen en mag niet meer mee bieden!!
kinderachtig.

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Muskusrat »

snap het probleem niet... het is een veiling, dus mensen bieden zelf een bedrag voor de vakantie. Als het te hoog is of te snel gaat, dan bied je toch gewoon niet... :mrgreen:
mje schreef:Het is fantastisch wij hadden een lang weekend geboekt, normale prijs € 150,00 onze prijs € 225,00 zo voordelig is het.
Jij vult toch een prijs in.. dus niet zeuren als het duurder is dan normaal... :roll:

stevensbjorn
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2010 16:36

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door stevensbjorn »

Mensen zeggen dan wel "zie het probleem niet"....Maar als je de verre vakantie bekijkt dan zie je altijd dat net op de laatste secondes de prijs met 100-200-300 euro omhooggaat. En de mensen die zeggen dat de medewerkers van de site of medewerkers van bijv. Corendon meebieden hebben helemaal gelijk!Ik heb me dat eens een paar dagen aangekeken. 2 Hotels worden al 2 dagen lang iedere dag 5 keer aangeboden. Vertrek 15 aug 2010. Dus als je het goed bekijkt. Is dit hotel dus half leeg en het vliegtuif is half leeg. 2 hotels vertrek dezelfde dag maal 5 is 20 plekken in hetzelfde vliegtuig en in beide hotels zijn dus bij aankomst 15 aug. 5 kamers vrij !!Das toch ongeloofwaardig!! En de mensen die een bod doen op een hotelkamer in A'dam of weet ik wat voor 1 nacht dat kan je niet vergelijken....!! Dit is gewoon bedrog!! Medewerkers bieden mee en drijven de prijs op van de vakanties!! Als te laag geboden wordt dan bieden zij mee en dan komt de vakantie er na 2 minuten gewoon weer op met de hoop dat iemand die wel serieus is er een hoog bod op in zet!!Wel reclame maken maar ondertussen doet een site als vakantieveiligen wel mooi mee met het internet bedrog! Vind het asosiaal!!!!!

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Ik heb ook een aantal leuke dingen kunnen doen met vakantieveilingen, maar het begint mij ook op te vallen dat de laatste tijd bepaalde mensen elke keer een veiling omhoog gooien. Vooral bij de populaire veilingen. Als ik zie dat er mensen zonder enige logica spontaan met 50 euro omhoog gaan, haak ik al af. Maar zolang er nog andere mensen zijn die dan toch nog overheen gaan bieden blijven ze bestaan.

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door tiepmiep »

Ik bied ook wel eens 50 euro meer.. Omdat ik dta er wel voor over heb..
Helemaal niet zonder logica.. Voor mij heel logisch voor een ander misschien balen..

Wil niet zeggen dat ik vakanitveilingen heel eerlijk noem.
Maar soms is iets wel de 50 euro extra waard voor mij om dat te bieden..

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Sorry, maar wat is daar logisch aan als je ook gewoon één of een paar euro omhoog kan gaan. Waarom veel meer gaan betalen als het ook goedkoper kan? Het zal ook best wel vaak voorkomen dat iemand dan weer één euro bovenop die vijftig van jou biedt, en dan moet je er alsnog boven gaan, dus meer dan die vijftig euro, en heb je het onnodig opgehoogd.

Dat je het er voor over hebt snap ik wel, maar dan zou ik die 50 euro erop pas in de laatste tien seconden doen, dan weet je ook zeker dat je het wint.

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door tiepmiep »

Ik heb niet altijd de mogelijkheid om op het laatste moment te bieden..
En nee hoor niet onnodig.. Sommige dingen eindigen altijd rond een prijs om dan maar 1 euro te bieden heb je sowieso niets aan

juffie_84
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2010 23:00

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door juffie_84 »

Zoals ik al in een ander onderwerp aangaf. Wij hebben een nachtje weg geboekt en we waren inderdaad goedkoper uit en heb ook al eens op evenementen geboden. Echt, helemaal geen problemen gehad. Vind het ideaal!
Ik kijk inderdaad wel eerst op de site van de betreffende aanbieder, om te kijken wat de normale prijs is en dat je niet mee gaat in de 'biedgekte'

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

het is de een voor de andere keer, soms zijn de bedragen belachelijk voor het gebodene. Soms gaat het ook goed. Mijn man en ik zijn in februari 2 nachtjes (inclusief ontbijt) in een hotel in alkmaar geweest voor 45 euro, via vakantie veilingen.

Vond ik een prima prijs.

Trudy

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Wij gaan dit weekend voor 15 euro weer naar Elfenmeer,het hele weekend inclusief de extra's zoals bedlinnen, hond mee etc, kost voor ons 2 nog geen honderd euro, mét de hond mee!
Wij hebben er erg veel zin in. Het is de 2e keer dat wij naar Elfenmeer gaan, vorig keer hadden wij een zes persoons bungalow.
Wij spreken de prijs af tot hoe hoog we willen gaan, hebben er briefje bij met de extra's wat er bij komt, per weekend/midweek, in principe ben je zelf de baas over het geen wat je uit wilt geven voor weekend weg, als je het te duur vind worden, is het heel simpel, dan bied je niet!
Gisteren ging er een week kamperen in compleet verzorgde tent voor 40 euro weg, je zal maar richting Maastricht op drie hoog wonen met paar kinderen, dan zit je voor 40 euro heel goedkoop in een tent!
Even bij houden wat de extra onkosten worden, en naar mijn idee zit je dan super goedkoop.
Reken eens even na via andere websites wat zo'n tent huren kost, en dan komen alle extra's er nog bij!
Nu alleen nog het mooie weer bestellen!

batti
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2010 19:35

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door batti »

Nou ik heb een keer op vakantieveiling geboden en alles is goed gegaan.
Heb toen geboden op model voor 1 dag.
Ben eerst gaan kijken hoe duur dat was bij de zaak waar het was (de aanbieder staat er altijd bij).Dat was iets van 250 euro!
En alles wat het dan minder is is mooi meegenomen dacht ik dus ben ik begonnen met bieden.Waar ik uiteindelijk op 110 euro uitkwam.
EN DAT ALLEMAAL MET VAKANTIEVEILINGEN.NL
(nee ik ben niet één van hun) :D :D

mamasel
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2010 11:27

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door mamasel »

wij zijn dit weekend voor 16 euro + standaard bijkomende kosten naar prinsenmeer geweest. Voor dat geld zijn het leuke uitjes, de volgende vakantie gaan we weer eens kijken of er iets bij zit.

Ik kijk eerst wat en hoe op de site van de aanbieder, want een kennis had al eens de hotelbon aan geschaft via de veiling site. Voor maar 20 euro, ze was in de wolken, helaas stond op de veiling site niet de volledige toelichting.
Dat je per persoon per dag ontbijt en diner MOEST nuttigen a 50 euro p.p.p.d. dus das nog eens 300 euro extra aan kosten! Belachelijk...
Nee ik kijk wel vriendelijk uit wat ik boek!

Maar wel super dat het zo kan toch.

Anoniniemusic
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2010 20:46

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Anoniniemusic »

Hallo allemaal, Heb drie weken geleden een account gemaakt bij vakantieveiling en was best wel enthousiast en benieuwd naar de site dus heb op een vakantie geboden, niet gerealiseerd dat dit bindend was (gewoon niet goed gelezen denk ik). Maar nu krijg ik soms een betaallink mailtje dat ika lsnog moet betalen terwijl ik niks meer krijg. Dat ging zo:

Geachte heer/mevrouw,



U kunt geen gebruik meer maken van het arrangement.



De veiling is gekocht op 12 september, de aankomst was voor 17 september.

U bent te laat geweest met betalen waardoor u er geen gebruik van heeft kunnen maken.

Uiteraard dienen wij het openstaande bedrag nog te ontvagen.


-------------------

Leuke spellingsfout ook, maar dat even achterwege. Iemand al ervaring mee gehad? Wat gaat er nu gebeuren? Heb geen rekeningnummer achtergelaten.

Alvast bedankt,
MVG
Anoniemusic

hdpaddy
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2007 08:21

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door hdpaddy »

Je zal moeten betalen helaas.

Rob Electra
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jul 2010 14:16

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Rob Electra »

Van de zomer voor € 120 de hele week in de stralende zon gezeten op het blauwe meer in belgie.
Voelde me echt spekkoper als een God in frankrijk.
En ik heb het zelf geboden via biedonline.
Niet zeuren dus, gewoon een bod doen op iets wat je aanstaat.
Heb je het, dan heb je de mazzel en zit je voor weinig toch heerlijk op vakantie.
Half oktober ga ik weer een week voor € 100 naar Belgie, en dat all in.


De groeten uit Amsterdam

Anoniniemusic
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2010 20:46

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Anoniniemusic »

Komen zij ook met een deurwaarder o.i.d. als je niet betaald?

MVG

BartSBB
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:28

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door BartSBB »

Anoniniemusic schreef:Komen zij ook met een deurwaarder o.i.d. als je niet betaald?

MVG
Ga daar maar wel vanuit ja.. Er staat ook duidelijk aangegeven dat de hoogste bieder het arrangement MOET afnemen. Die voorwaarden accepteer je zelfs nog elke keer als je een bod plaatst. Ik snap mensen die denken dat ze het niet hoeven af te nemen ook echt niet. Dus dat wordt helaas toch echt betalen.

Overigens heb ik alleen maar positieve ervaringen met VakantieVeilingen. Je bent er zelf bij als je te veel biedt, niemand dwingt je om te bieden. Vorige week zijn we nog naar een voorpremière van Petticoat geweest voor 43 euro (incl. bijkomende kosten). Normale kosten voor die 2 plaatsen: 120 euro. Reken uit uw winst.

jenida
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2010 15:53

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door jenida »

ik had 2 bonnen voor Hotel in Limburg er werd mij aangeraden Maandag morgen om 09.00 uur te bellen dus gedaan 13 wachtende voor u er werd na geruime tijd opgenomen toen ik zei ik wil een Hotel in Limburg boeken werd de hoorn erop gegooid weer gebeld 8 voor u na lange tijd wachten ja hoor boeking voor een hotel in Limburg nou meneer we hebben nog 1 hotel voor U in Groningen dat was het .
Nu zijn mijn 2 bonnen verlopen verlengen kan niet volgens vakantieveilingen ik heb een strop van 150 Euro plus 13,50 Euro voor het bellen.
Nooit aan beginnen belt het Hotel waar U heen wilt voor last-minute ben je stukken goedkoper uit.

Gesloten