LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vage telefoontjes

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Vage telefoontjes

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Zojuist 2x gebeld - anoniem nummer.

"moment alstublieft, u word doorverbonden met uw correspondent"
"nog een ogenblik geduld"
"moment alstublieft, u word doorverbonden met uw correspondent"

waarop de verbinding word verbroken..

beste call centers - misschien niet meer verstoppen achter 'prive' of 'anoniem' nummer - en gewoon eens een echt mens laten bellen als het nodig is..

Of nog beter, val mensen gewoon niet meer lastig..

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Vage telefoontjes

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Kreeg je daarna niet de sprekende computer van "bel-me-niet" aan de lijn?

Ik had het laatst een keer: Werd gebeld, hoorde helemaal niets en dan vervolgens kreeg ik de sprekende computer van "bel-me-niet" of ik door wou geven dat ik niet meer gebeld wilde worden door het bedrijf dat mij zojuist gebeld had, terwijl ik dus geen idee had welk bedrijf dat was en ik bovendien allang bij Bel-me-Niet sta ingeschreven....

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vage telefoontjes

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Nope - na de 2e melding van moment alstublieft werd de verbinding verbroken...

Ik sta ook al enige tijd bij het bel-me-niet ingeschreven - dus 'men' is in overtreding.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vage telefoontjes

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:
Guardian72 schreef: Ik sta ook al enige tijd bij het bel-me-niet ingeschreven - dus 'men' is in overtreding.
Kan je niet zo stellen, tenslotte weet je niet welk bedrijf je belde. Bedrijven waar je (recentelijk) zaken mee hebt gedaan, mogen je n.l. wel bellen.

scheidsrechtersfluitje kopen en je hebt nooit meer last van hun :mrgreen: volop in de fluit op dat moment.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vage telefoontjes

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Vogels - maar het punt is dus, ik weet niet WIE het is.
Omdat men zich verschuilt achter een anoniem nummer.

En omdat men neerlegt / verbinding verbreekt voordat je kan horen wie het is.

Ik ga er dan van uit dat het een onbekend bedrijf is - die mij dus niet zou mogen bellen....

Ik weet geen andere manier om erachter te komen wie het is - juist omdat men niets zegt, maar verbinding verbreekt.

@ Ciske -
niemand neemt op - dus niemand hoort het fluitje - het is een computer die zegt 'momentje ' :( (Ik heb een oud conducteursfluitje)

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Vage telefoontjes

Ongelezen bericht door jlthkoch »

ciske schreef:
vogels schreef:
Guardian72 schreef: Ik sta ook al enige tijd bij het bel-me-niet ingeschreven - dus 'men' is in overtreding.
Kan je niet zo stellen, tenslotte weet je niet welk bedrijf je belde. Bedrijven waar je (recentelijk) zaken mee hebt gedaan, mogen je n.l. wel bellen.

scheidsrechtersfluitje kopen en je hebt nooit meer last van hun :mrgreen: volop in de fluit op dat moment.
Dat maakt zo'n spraakcomputer echt niets uit hoor!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vage telefoontjes

Ongelezen bericht door ciske »

jlthkoch schreef:
Kan je niet zo stellen, tenslotte weet je niet welk bedrijf je belde. Bedrijven waar je (recentelijk) zaken mee hebt gedaan, mogen je n.l. wel bellen.

scheidsrechtersfluitje kopen en je hebt nooit meer last van hun :mrgreen: volop in de fluit op dat moment.[/quote]

Dat maakt zo'n spraakcomputer echt niets uit hoor![/quote]

:lol: das waar , helaas denk iemand te helpen :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vage telefoontjes

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:
Omdat men zich verschuilt achter een anoniem nummer
Heerlijk om een telefoon te hebben, die je niet hoort over gaan als je gebeld wordt door een geblokkeerd nummer. Lekker rustig.

??????????????????

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Vage telefoontjes

Ongelezen bericht door jlthkoch »

vogels schreef:
Omdat men zich verschuilt achter een anoniem nummer
Heerlijk om een telefoon te hebben, die je niet hoort over gaan als je gebeld wordt door een geblokkeerd nummer. Lekker rustig.
Gat in de markt? Of bestaan die krengen al?

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Vage telefoontjes

Ongelezen bericht door jlthkoch »

vogels schreef:
Gat in de markt? Of bestaan die krengen al?
Nee, geen gat in de markt, want ik heb 'm (Siemens)
Toevallig heb ik een Siemens met meerdere handsets die na een jaar gebruik op de nominatie staat om weggegooit te worden omdat Siemens jammer genoeg voor rond de 100 euro alleen maar troep kan leveren. (Mijn oude Siemens handsets werken na 15 jaar nog perfect, maar die nieuwe heb je echt weinig aan)

Ik ben dus van plan om zo'n set aan te schaffen (als het draadloze DECT is) dus welk type is dit, als ik vragen mag?

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Vage telefoontjes

Ongelezen bericht door jlthkoch »

vogels schreef:@koch: ik heb deze http://gigaset.com/be/nl/product/GIGASETC300ADUO.html

Maar kan natuurlijk dat Siemens nog wel meer modellen heeft met zelfde functie.

Link gecorrigeerd.
Bedankt Vogels, ziet er goed uit! Zal het in de groep gooien vanavond..... :D

Amazonous
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2011 05:02

Re: Vage telefoontjes

Ongelezen bericht door Amazonous »

Ik heb het idee dat iemand hier je nummer heeft ingevuld op een "Bel mij terug" pagina van een bedrijf. Daardoor wordt je continue gebeld.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vage telefoontjes

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Amazonous schreef:Ik heb het idee dat iemand hier je nummer heeft ingevuld op een "Bel mij terug" pagina van een bedrijf. Daardoor wordt je continue gebeld.
Nope, niet het geval.

Sinds dit gepost is, is het wel gestopt trouwens...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vage telefoontjes

Ongelezen bericht door ciske »

Guardian72 schreef:
Amazonous schreef:Ik heb het idee dat iemand hier je nummer heeft ingevuld op een "Bel mij terug" pagina van een bedrijf. Daardoor wordt je continue gebeld.
Nope, niet het geval.

Sinds dit gepost is, is het wel gestopt trouwens...
:lol: en dat bevalt niet? :mrgreen:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vage telefoontjes

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ciske schreef: :lol: en dat bevalt niet? :mrgreen:
Bevalt prima - maar nu ben ik nieuwsgierig.. WIE was het... :D

janbertus
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:25

Re: Vage telefoontjes

Ongelezen bericht door janbertus »

mijn moeder wordt de laatste tijd telkens lastig gevallen door een buitenlands nummer wat wel een paar keer per dag belt. ze wordt er gek van. Het nummer is 0039360000.

Mijn vraag is kent iemand dit nummer of wordt ook lastig gevallen door dit nummer? Heb reeds contact gehad met UPC maar die kunnen niks doen. Wanneer je terugbelt hoor je helemaal niks.

Ik hoop dat iemand hiervoor een oplossing weet of een tip heeft wat ik nu het beste kan doen.

Alvast bedankt.

Janbertus

Inge_Br
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2011 11:33

Re: Vage telefoontjes

Ongelezen bericht door Inge_Br »

De laatste dagen al een aantal keer gebeld op mijn mobiele telefoon. Bij opname klonk een bandje: u wordt doorverbonden met uw correspondent. De eerste paar keer opgehangen, maar het bleef maar aanhouden. Vervolgens blijven wachten en werd een aantal keer de verbinding verbroken.
Zojuist op dit forum gelezen dat er gebeld wordt vanuit de Nederlandse Energiemaatschappij.
Vervolgens werd ik nogmaals gebeld, weer opgenomen. Dit keer kreeg ik een medewerker van de Elsevier aan de lijn. Daarbij mijn ongenoegen over het bandje geuit. De medewerker gaf aan niets van een bandje te weten....

Ik vind het vreemd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vage telefoontjes

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Inge - dit kan ook een van die incassoburo`s zijn.
die schijnen soms ook zo te werken.

Is het een anoniem nummer?

Gesloten