LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Glasvezel Vodafone colportage bedrog

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Ivowillemsen
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2005 10:52

Glasvezel Vodafone colportage bedrog

Ongelezen bericht door Ivowillemsen »

Beste leden,

Aangezien er in Zevenaar over aanleg wordt gesproken en bij voldoende animo wordt aangelegd komen de grote bedrijven met aanbiedingen en colporteurs.

Begin november heb ik een contract met KPN afgesloten om een glasvezelverbinding te krijgen als Zevenaar wordt aangesloten.

Nu kwamen er gisteren 2 mensen aan de deur met een aanbieding van Vodafone. Ik vertelde we hebben al een contract met KPN. Deze personen zeiden; Vodafone kan uw contract overnemen kost u niets extra en wij zijn goedkoper. Ik heb 2 keer duidelijk gevraagd is dit werkelijk zo dat Vodafone het KPN contract kan verbreken zodat we naar Vodafone kunnen. Zij zeiden duidelijk Ja. Zijn helaas zo stom geweest om een contract aan te gaan.

Het zat me toch niet lekker. Vanmorgen KPN gebeld u kunt er niet onderuit. Toen Vodafone gebeld dat ze colporteurs hebben met onjuiste informatie en dat wij het contract willen ontbinden. Deze persoon gaf toe dat het overnemen van het contract niet kan. We moesten toen het nummer 0900-7171000 om op te zeggen. Alle namen genoteerd van de mensen van het call centre die we aan de lijn hebben gehad. Hopelijk zijn we er nu vanaf al ga ik daar niet van uit als Vodafone al mensen onder contract heeft die mensen misleiden.

De naam van de colporteur komt namelijk bij Google vaker voor als bedrieger.

Nu denkt u hoe kun je hierin trappen? Ze brengen het zo geloofwaardig maar helaas voor de goedwillende colporteurs koop ik nu niets meer aan de deur.

Vodafone moet zich eens afvragen hoe ze mensen onder contract hebben die misleiden en met Google op te sporen zijn als misleiders.
Laatst gewijzigd door Ivowillemsen op 22 nov 2011 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.

mehmet.

Re: Glasvezel Vodafone colportage bedrog

Ongelezen bericht door mehmet. »

Ik zal het morgen bespreken met mijn collega, want dit kan niet.

Ivowillemsen
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2005 10:52

Re: Glasvezel Vodafone colportage bedrog

Ongelezen bericht door Ivowillemsen »

Ik ga hier geen namen noemen maar op elk contract zoals medewerkers van Vodafone weten staat de naam van de colporteur en hopelijk wordt deze eens aangepakt.

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Glasvezel Vodafone colportage bedrog

Ongelezen bericht door jolanda77 »

vodafoon heeft geen glasvezel dus trap daar niet in

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Glasvezel Vodafone colportage bedrog

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Vodafone heeft sinds een maand ongeveer wel glasvezel abonnementen.
De onkundigheid van de door to door teams is inderdaad een probleem.
Deze krijgen betaald per afgesloten abonnement en zullen zo'n beetje alles zeggen om maar die order te kunnen schrijven

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Glasvezel Vodafone colportage bedrog

Ongelezen bericht door Har06 »

jolanda77 schreef:vodafoon heeft geen glasvezel dus trap daar niet in
sluit wel glavezel abo,s af

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Glasvezel Vodafone colportage bedrog

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ivowillemsen schreef:Beste leden,

Aangezien er in Zevenaar over aanleg wordt gesproken en bij voldoende animo wordt aangelegd komen de grote bedrijven met aanbiedingen en colporteurs.

Begin november heb ik een contract met KPN afgesloten om een glasvezelverbinding te krijgen als Zevenaar wordt aangesloten.

Nu kwamen er gisteren 2 mensen aan de deur met een aanbieding van Vodafone. Ik vertelde we hebben al een contract met KPN. Deze personen zeiden; Vodafone kan uw contract overnemen kost u niets extra en wij zijn goedkoper. Ik heb 2 keer duidelijk gevraagd is dit werkelijk zo dat Vodafone het KPN contract kan verbreken zodat we naar Vodafone kunnen. Zij zeiden duidelijk Ja. Zijn helaas zo stom geweest om een contract aan te gaan.

Het zat me toch niet lekker. Vanmorgen KPN gebeld u kunt er niet onderuit. Toen Vodafone gebeld dat ze colporteurs hebben met onjuiste informatie en dat wij het contract willen ontbinden. Deze persoon gaf toe dat het overnemen van het contract niet kan. We moesten toen het nummer 0900-7171000 om op te zeggen. Alle namen genoteerd van de mensen van het call centre die we aan de lijn hebben gehad. Hopelijk zijn we er nu vanaf al ga ik daar niet van uit als Vodafone al mensen onder contract heeft die mensen misleiden.

De naam van de colporteur komt namelijk bij Google vaker voor als bedrieger.

Nu denkt u hoe kun je hierin trappen? Ze brengen het zo geloofwaardig maar helaas voor de goedwillende colporteurs koop ik nu niets meer aan de deur.

Vodafone moet zich eens afvragen hoe ze mensen onder contract hebben die misleiden en met Google op te sporen zijn als misleiders.
Indien er sprake is van colportage (in simpel nederlands gezegd: het initatief tot koop lag duidelijk bij de verkoper), heeft u het recht binnen 8 dagen na ontvangst van het contract op te zeggen. U hoeft geen reden te noemen. Tevens kunt u, indien er sprake is van oneerlijke handelspraktijken een klacht indienen bij het bedrijf of de autoriteiten.

jolien12
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2012 20:21

Re: Glasvezel Vodafone colportage bedrog

Ongelezen bericht door jolien12 »

Als glasvezelverkoper kan ik jullie mededelen dat het met glasvezel een ongeschreven regel is dat er geen contracten overgeschreven mogen worden. Wanneer dit wel gebeurt, en de salesmanager komt erachter, krijg je een "gele kaart" en bij een 2e fout word je ontslagen.

De enige mogelijkheid om over te stappen van glasvezelaanbieder is dat je binnen 8 dagen je huidige contract annuleerd, en dan kan je pas de volgende dag een nieuw contact afsluiten. (ivm contractdatum)

Wel kunnen contracten die geen betrekking hebben tot glasvezel(bijv. Ziggo) overgeschreven worden, hiervoor is er namelijk een overstapservice.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Glasvezel Vodafone colportage bedrog

Ongelezen bericht door olaf79 »

jolien12 schreef:Als glasvezelverkoper kan ik jullie mededelen dat het met glasvezel een ongeschreven regel is dat er geen contracten overgeschreven mogen worden. Wanneer dit wel gebeurt, en de salesmanager komt erachter, krijg je een "gele kaart" en bij een 2e fout word je ontslagen.

De enige mogelijkheid om over te stappen van glasvezelaanbieder is dat je binnen 8 dagen je huidige contract annuleerd, en dan kan je pas de volgende dag een nieuw contact afsluiten. (ivm contractdatum)

Wel kunnen contracten die geen betrekking hebben tot glasvezel(bijv. Ziggo) overgeschreven worden, hiervoor is er namelijk een overstapservice.
En ik kan jou mededelen dat het maken van afspraken tussen bedrijven onderling een strafbaar feit is en hoge boetes kan opleveren.
De manier van opzeggen en mogelijkheden om over te stappen naar een andere provider is geregeld in de Telecomwet, en vodafone noch een andere aanbieder heeft daar iets over te vertellen.

Gesloten