LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC, geen abonnement, wel autom. incasso!

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Begeleider
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2011 13:38

UPC, geen abonnement, wel autom. incasso!

Ongelezen bericht door Begeleider »

Samen met een cliënt loop ik al enkele maanden tegen een probleem met UPC en de ING aam. Mijn cliënt betreft een man die niet de vaardigheden heeft hier zelf wat mee te doen.
UPC incasseert al sinds juni 2011 abonnementskosten €45,59 per maand van de rekening van mijn cliënt. Deze man heeft geen enkel abonnement of een andere verplichting jegens UPC. Geen aanslutingen etc. Hij ontvangt geen facturen.
Ik heb meerdere malen contact gehad met UPC. Het klantnummer wat bij de afschrijving vermeld staat komt niet overeen met naam en adres. Zijn naam is niet te vinden in het systeem van UPC. UPC kan in hun systeem geen incasso's etc vinden. Niks is herleidbaar.
Ook heb ik ING gebeld en daarna aangeschreven met het verzoek de incasso van UPC te blokkeren en terug te vorderen. Tot op heden is hier door ING niks mee gedaan.
Inmiddels zijn wij radeloos, dit is een erg groot bedrag voor iemand die in een zorginstelling woont.

Welke stappen hebben wij ondernomen:
26-04: Chat met Ewald van UPC. Deze Ewald zegt dat het klantnummer correspondeert met de naam Tunc, iemand die op het oude adres van mijn cliënt woont. Ewald beloofd dit om te zetten en de afschrijving terug te boeken.
29-06: Weer vinden we een afschrijving van UPC. Er wordt een brief geschreven met hierin dezelfde vraag en verhaal. Geen reactie van UPC gekregen.
22-08: Rode kaart voor stopzetten automatische incasso wordt opgestuurd naar UPC. Geen reactie.
09-09: Wederom een brief naar UPC en naar de ING met het verzoek de incasso te blokkeren, het geld terug te boeken en de vraag hoe het kan dat de ING toestemming voor incasso heeft verleend terwijl mijn cliënt niks ondertekend heeft.

Tussendoor hebben wij nog enkele malen contact gehad met UPC en ING. Ook is inmiddels het klantnummer wat bij de afschrijving op het rekeningafschrift staat veranderd in een ander nummer!

Weet iemand raad? We lopen tegen een muur op en UPC en ING bieden ons geen hulp.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UPC, geen abonnement, wel autom. incasso!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hoe komt UPC aan het bankrekeningnummer?
Via de site van de ING kan een formulier ingevuld worden om een verzoek tot stornering van een onterechte incasso.
Het schijnt dat banken zich nog wel eens makkelijk proberen af te maken van dit storneren, maar ze moeten hieraan wel meewerken!
Meestal kan dit tot 56 dagen terug.
Misschien niet meer verzoeken, maar eisen.

Als ING en UPC zich nergens aan storen, zou bekeken kunnen worden welke dwingende maatregelen getroffen kunnen worden.
Wellicht kan het juridisch loket daarin het juiste advies geven.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC, geen abonnement, wel autom. incasso!

Ongelezen bericht door agro »

Tevens bij ING een selectieve blokkade voor upc eisen, kan upc niks meer afschrijven totdat deze blokkade is opgeheven.
Storneren kan tot 8 weken na afschrijving bij automatische incasso zonder kosten, het is evenwel mogelijk om eerdere afboekingen te laten storneren, maar daar zijn meestal kosten aan verbonden.

Wellicht heeft iemand bewust of onbewust een verkeerd bankrekening nummer ingevuld.

Maar ING moet wel meewerken, mogelijk een andere optie is om bij ING te laten doorschemeren dat je overweegt het rekeningnummer bij ING op te zeggen en een andere bank nemen, kans dat ze dan wel willen meewerken.

Mogelijk dat ook de consumenten autoriteit iets voor je kan betekenen zie:
http://www.consumentenautoriteit.nl/

Zorg wel dat je alle stukken goed bewaard, en als iemand vraagt om stukken op te sturen uitsluitend een kopie opsturen, het origineel altijd zelf houden.
Succes toegewenst.

Begeleider
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2011 13:38

Re: UPC, geen abonnement, wel autom. incasso!

Ongelezen bericht door Begeleider »

Die brief aan de ING over het stoppen van de incasso van UPC hebben we op 09-09-2011 verstuurd.
Ik denk dat UPC aan het bankrekeningnummer komt omdat mijn cliënt in het verleden ooit wel klant is geweest van UPC. Hij heeft geen schuld oid achtergelaten.
Mogelijk heeft de nieuwe bewoner op het oude adres post gevonden van mijn cliënt en is er sprake van fraude?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC, geen abonnement, wel autom. incasso!

Ongelezen bericht door ciske »

Misschien persoonlijk naar de bank gaan, dan kunnen ze het voor je instellen dat de rekening geblokkeerd wordt.

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: UPC, geen abonnement, wel autom. incasso!

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

Beste Begeleider,
Ik las je bericht, heel vervelend. Ik wil graag kijken wat ik vanuit het ING webcare team kan doen. Belangrijk is dat alleen de persoon in kwestie of een gemachtigde dergelijke wijzigingen door mag geven. Indien je de gemachtigde bent, kun je dan in een persoonlijk bericht het rekeningnummer, het adres en geboortedatum van de persoon om wie het gaat en die van jezelf sturen? Indien je niet de gemachtigde bent dan ontvang ik graag naam en telefoonnummer van de gemachtigde zodat ik met deze persoon contact op kan nemen. ^Linda

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: UPC, geen abonnement, wel autom. incasso!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Begeleider,

zo`n selectieve blokkade kan je, met client, het beste persoonlijk bij een filiaal aanvragen.

Gewoon aangeven "incassofraude" (geen contract, toch incasseren is diefstal!) - en eisen dat ALLE bedragen teruggevorderd worden omdat er geen machtiging is afgegeven.

Daarnaast UPC aanschrijven dat ze dit probleem per direct oplossen, en eis een vergoeding van rente over de onterecht geincasseerde gelden.
Geef daarbij aan dat indien weer niet gereageerd word, en geen actie word ondernomen binnen 10 dagen, je alsnog namens client aangifte zult doen van fraude en oplichting.

Niet meer bellen - men belooft van alles, maar doet niets, daar je toch niets kan aantonen. Gewoon schriftelijk dit regelen.

Vreselijk bedrijf toch, die UPC.
En zeer teleurstellend van de ING dat die niet reageren zoals men zou moeten.

Mogelijk toch maar een andere bank gaan zoeken - maar ja - welke is wel klantgericht?

Jahah
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2011 23:19

Re: UPC, geen abonnement, wel autom. incasso!

Ongelezen bericht door Jahah »

Mijn bevinding met UPC is al net zo vreemd!

Waar ik woon is er slecht ADSL & analoge Kabel TV levering mogelijk. Nu zijn ze aan het kijken of er genoeg interesse is voor galsvezel. UPC (de leverancier van Kabel TV) ruikt de hete adem van de concurrentie en begint opeens ook met de levering van Digitale TV, Internet en Telefonie. Op zich niets mis mee zou je zeggen.

Echter bij invoering van de postcode kreeg ik de melding "Neem contact met ons op! De beschikbaarheid van het product op de door u opgegeven postcode en huisnummer kan niet online worden bevestigd. Neem s.v.p. contact op met een van onze medewerkers van de verkoopservice om uw bestelling af te ronden. Bel: 0900-22 33 777(€ 0,10 p/m).

Uit nieuwsgierigheid heb ik vervolgens een aantal bestaande postcodes gecheckt van plaatsen uit de buurt en een aantal grote plaatsen als Arnhem, Amsterdam, Doetinchem, Apeldoorn, Zwolle, etc.... maar wat ik ook invulde telkens kreeg ik dezelfde melding.

Ik heb dan ook sterk het vermoeden dat UPC de boel oplicht (verplicht bellen naar een 0900 nummer van 0,10 cent per minuut). Hebben er meer mensen deze dubieuze ervaring?

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: UPC, geen abonnement, wel autom. incasso!

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@ Begeleider,

Het spijt ons dat er tot op heden nog geen oplossing voor deze kwestie is geboden. Wij zouden hierover graag contact met u opnemen.

Zou u een e-mail met de gegevens van uw cliënt en uw eigen contactgegevens willen sturen naar [email protected] onder vermelding van 'Reactie Tros Radar forum'? Wij nemen vervolgens zo spoedig mogelijk contact met u op.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: UPC, geen abonnement, wel autom. incasso!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Oplossing lijkt me simpel - begin eens met klantenservice ervan op de hoogte te brengen dat zij dit hadden moeten oplossen - en dat door illegale incasso UPC momenteel bezig is diefstal te plegen.

Klein detail - maar ja.
Zolang men maar geld ontvangt, lijkt de bereidheid van de klantenservice om legaal te werk te gaan erg klein.

Gesloten