LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met domeinregistratie

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Groenconcepten.nu
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2016 09:37

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door Groenconcepten.nu »

Ik heb nog geen factuur ontvangen en zal deze ook niet voldoen.

heel frustrerend. Een seconde niet opletten in verband met andere werkzaamheden en je trapt erin. Zonde van alle tijd

joostwalter
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2016 11:06

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door joostwalter »

Goed dat je nog niet hebt betaald. Maar blijft de vraag hoe we deze praktijken een halt kunnen toeroepen.

joostwalter
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2016 11:06

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door joostwalter »

Goed dat je nog niet hebt betaald. Maar blijft de vraag hoe we deze praktijken een halt kunnen toeroepen.

joostwalter
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2016 11:06

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door joostwalter »

Goed dat je nog niet hebt betaald. Maar blijft de vraag hoe we deze praktijken een halt kunnen toeroepen.

trampelmoes
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:32

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door trampelmoes »

Ik ben er ook ingestonken,heb na ontvangst later die dag onmiddelijk gereageerd met een opzegging bij het nederlands domeinregister,maar op mails krijg je geen antwoord,en de telefoon nemen ze niet op
Heb nu via mail een ultimatum gesteld dat ik voor vandaag 16 uur een antwoord wil,en anders gaat het naar mijn rechtsbijstands verzekering,want wat ze verkopen is gebakken lucht,en alleen via hun mail te benaderen,als je zelf die naam intypt kom je er niet eens

Groenconcepten.nu
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2016 09:37

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door Groenconcepten.nu »

ik heb diverse mails gestuurd ( na aanleiding van aanmaningen) en mail verzonden, waarin ik heb aangegeven, dat ik aangifte heb gedaan en de fraudehelpdesk heb ingeschakeld.
Het mailadres [email protected] werkt (blijkbaar) niet.
Op 5 januari heb ik een aanmaning per post en per mail ontvangen voor een bedrag van € 203.48 Hierop had ik niet gereageerd.
Echter op 11 januari kreeg ik ineens het bericht, dat de betaling is ontvangen en verwerkt. Het openstaande bedrag is nu dus 0,--.
Het factuurnummer is nog steeds hetzelfde...

trampelmoes
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:32

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door trampelmoes »

Bij mij is het bedrag 238,98
Raar gedoe allemaal,en het is op zijn minst dubieus wat ze doen

T.Stornebrink
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2017 12:20

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door T.Stornebrink »

Hallo,

Ook ik ben er helaas ingetrapt,terwijl mijn gevoel al zei dat dit niet klopte. Had ik hier maar beter naar geluisterd. Ik heb nog niets betaald,maar krijg binnenkort een mail en brief met waarschijnlijk de overeenkomst en de rekening van €148,30 voor 10 jaar. Dit alles bij ABC domeinhosting. Website,dezelfde naam met nl. Hoe kan ik hier afkomen? Een aangetekende brief sturen binnen twee weken met bezwaar? Is dat voldoende. Ik betaal in ieder geval niet.

Gr. T

Groenconcepten.nu
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2016 09:37

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door Groenconcepten.nu »

Ik heb op elke mail direct gereageerd en verder niets ondernomen (alleen verstuurd met de optie -> vragen om leesbevestiging... wel gelezen dus, zonder reactie). Niet betalen... het geld ben je kwijt!!

Een aangetekend bezwaar kost geld en haalt niets uit. Mochten er meer brieven of dreigingen volgen, dan kan er altijn nog een aangetekende mail verzonden worden.

Ik kreeg eerst een 2e en 3e herinnering met extra administratiekosten en vrijwel direct een brief, dat de factuur is voldaan. Ik heb niets betaald..

BiancaOo
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2017 08:40

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door BiancaOo »

Deze heren zijn blijkbaar weer actief. Onlangs door ze gebeld en zo dom geweest om te accepteren. Inmiddels al verschillende keren laten weten geen interesse te hebben. Werd aan de telefoon gezegd dat geannuleerd kon worden. Maar inmiddels krijg ik iedere twee weken een aanmaning. Wat doe ik hiermee? Negeren? Terugsturen?

jannieberlijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2008 13:05

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door jannieberlijn »

Helaas, na een dag hard werken was ik niet meer scherp en ben er ingetuind. Contact gehad met Vera Dokter van het bedrijf ABC domeinhosting. Ik heb in het gesprek aangegeven dat ik twijfelde en dat ik eerst één en ander wilde uitzoeken voordat ik akkoord zou gaan. Maar toch vervelend gevoel er bij. Heb onderzoek naar het bedrijf gedaan bij de KvK. Bedrijf heeft twee handelsnamen en de persoon die ik aan de telefoon heb gehad staat daar niet geregistreerd. Het is een eenmanszaak. Het bedrijf staat geregistreerd als webdesign es. Webdesign es heeft geen website. Behalve een link naar de telefoongids is er niets te vinden over dit bedrijf. Ook niet over de eigenaar. Wel heb ik het 06 nummer van de eigenaar kunnen achterhalen. Deze wilde mij telefonisch niet te woord staan. Ik heb een whats app bericht gestuurd en uit het antwoord blijkt duidelijk dat deze persoon gelinkt is aan ABC webhosting. Heb inmiddels een mail gestuurd met leesbevestiging waarin ik heb aangegeven geen contract te willen ontvangen. Heb hier geen goed gevoel bij.

joostwalter
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2016 11:06

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door joostwalter »

Niet reageren, niets ondertekenen, niet betalen. De praktijk wijst uit dat er dan verder niets kan worden gedaan door deze bedriegers. Jammer dat ze nog steeds actief zijn en dat er blijkbaar weinig aan gedaan wordt (of aan te doen is). Ik ken het vervelende gevoel dat je hebt: het houdt je bezig en je bent bang dat je financieel toch op een of andere manier getild gaat worden.

angeliquevisser
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2017 10:52

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door angeliquevisser »

Beste Joost,

je zegt niet reageren. Fraudehelpdesk adviseert melding te maken bij de politie en een aangetekende brief te sturen met je bezwaar. Ik heb dit allemaal gedaan. Nu brief gekregen van incassobureau met verzoek tot betalen. Tja, wat nu....

joostwalter
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2016 11:06

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door joostwalter »

Hallo Angelique,
Ik denk toch dat ik nog steeds niet zou reageren. Misschien zou je kunnen proberen te achterhalen om welk incassobureau het gaat en als dat bureau daadwerkelijk bestaat, contact op te nemen. Zolang je geen contract hebt ondertekend, denk ik dat niemand je kan dwingen om te betalen. Maar mijn mening voor een betere...
Het is wel iets om iedere keer weer razend om te worden. Dit soort lui is zo doortrapt en geslepen. Ze gokken erop dat je geïntimideerd bent door hun zogenaamde dwangbevelen. Jammer genoeg staat het tegengaan van dit soort praktijken niet hoog op de prioriteitenlijst van de politie (wat ook wel begrijpelijk is). De gewone man / vrouw zit wel met de gebakken peren. Probeer het achter je te laten. Volgens mij kan niemand je iets maken. Maar als je al iets betaald hebt, ben je dat vermoedelijk kwijt.

jannieberlijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2008 13:05

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door jannieberlijn »

Ik ben er via google achter gekomen wat het 06 nummer was van de eigenaar. Blijkbaar kwam ik iets te dichtbij. Ik heb niets meer van ze gehoord.

Moontje20
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2017 00:29

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door Moontje20 »

Ook wij hebben een factuur ontvangen van DOC Domeinhosting.nl. Na het nummer van de Kamer van Koophandel te hebben gegoogeld kwamen wij ook uit op Webdesign Es in Veenendaal. Het bankrekeningnummer is een nummer op de Dominicaanse Republiek.

An912
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2018 13:42

Re: Ervaring met domeinregistratie

Ongelezen bericht door An912 »

Ook ik ben er ooit ingestonken. Ik mijn rechtsbijstand om i formatie gevraagd.
Telefonisch is niet rechtsgeldig. Nix ondertekend. Aangetekende brief gestuurd. Dat ik nooit akkoord ben gegaan en niet betaal. Krijg nog steeds facturen elk jaar maar doe er niets mee. Gooi ze weg. Verder gebeurd er niets. En ze claimen mijn .com ook niet meer.

Gesloten