LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] twoo.com

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

twoo.com

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Kent iemand de 'sociale netwerksite' twoo.com?

Ik krijg allerhande spam van ze - zogenaamd van collega`s - die willen dat ik me daar aansluit.

Als ik ze mail - krijg ik als antwoord 'u word verwijderd' maar krijg een week later doodleuk een reminder van mijn "collega" dat ik zijn uitnodiging nog niet beantwoord heb.

Mijn collega blijkt zijn 'iets' op zijn systeem te hebben gehad, dat kennelijk toegang verkreeg tot zijn hotmail account :(

Dit bedrijf doet dus zaken met hackers/virusmakers die onrechtmatig adressen oogst, zo lijkt het althans.

Mrdc
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 feb 2012 11:15
Locatie: Ottersum

Re: twoo.com

Ongelezen bericht door Mrdc »

Guardian72 schreef:Kent iemand de 'sociale netwerksite' twoo.com?

Ik krijg allerhande spam van ze - zogenaamd van collega`s - die willen dat ik me daar aansluit.

Als ik ze mail - krijg ik als antwoord 'u word verwijderd' maar krijg een week later doodleuk een reminder van mijn "collega" dat ik zijn uitnodiging nog niet beantwoord heb.

Mijn collega blijkt zijn 'iets' op zijn systeem te hebben gehad, dat kennelijk toegang verkreeg tot zijn hotmail account :(

Dit bedrijf doet dus zaken met hackers/virusmakers die onrechtmatig adressen oogst, zo lijkt het althans.
Vindt u conclusie ver gezocht, maar kan wel zijn dat er spam binnen is gekomen door een actie van u collega, hierdoor kun je hiervan virussen ontvangen bij het openen of gehacked worden. nooit openen dus en gewoon verwijderen!

met vriendelijke groet, Mrdc

elnuar
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 jan 2012 14:00

Re: twoo.com

Ongelezen bericht door elnuar »

ik ken de site zo niet, maar het klinkt als gewone spam manier die al jaren oud is... afmeld-link werkt zeker niet en is voor hun juist bevestiging dat het mail-adres actief is...

Gewoon verwijderen en negeren was handiger geweest gok ik zo... ga er maar vanuit dat je binnenkort meer spam gaat krijgen...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: twoo.com

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mrdc schreef:
Guardian72 schreef: Dit bedrijf doet dus zaken met hackers/virusmakers die onrechtmatig adressen oogst, zo lijkt het althans.
Vindt u conclusie ver gezocht, maar kan wel zijn dat er spam binnen is gekomen door een actie van u collega, hierdoor kun je hiervan virussen ontvangen bij het openen of gehacked worden. nooit openen dus en gewoon verwijderen!

met vriendelijke groet, Mrdc
Ik heb de 'conclusie' enigzins gematigd door het laatste "zo lijkt het althans".

Feit blijft wel dat men aangeeft gegevens te verwijderen - en vervolgens doodleuk nog meer spam verzend. En spamverzenders zijn vroeg of laat ook virusverzenders, of phishers.

Mijn conclusie is - twoo.com is een onbetrouwbaar bedrijf, welke op zijn minst de schijn wekt dat zij via oneerlijke methoden aan emailadressen komt.

abeona
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 feb 2012 14:44

Re: twoo.com

Ongelezen bericht door abeona »

Twoo stuurt enkel uitnodigingen indien een van je vrienden daarvoor gekozen heeft. Twoo leden kunnen er op elk moment voor kiezen om hun contacten uit te nodigen. Op die manier kunnen Twoo leden hun profiel eenvoudig delen met anderen.

Als je geen uitnodigingen van Twoo meer wil ontvangen, kan je je e-mailadres blokkeren door op de link onderaan de e-mail klikken. Hoe heb je dit de vorige keer gedaan? Ik kan je verzekeren dat wij personen die geen invites meer willen krijgen effectief geen invites meer sturen. Mogelijk is er dus iets fout gelopen.

Als je mij je e-mailadres doorgeeft kan ik er meteen voor zorgen dat je geen invites meer krijgt.
Je kan ook altijd onze Helpdesk contacteren: http://twoo.com/faq

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: twoo.com

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als administratief contact van ons bedrijf heb ik Twoo de fake uitnodiging geforward.

Ik heb van Twoo daarna de bevestiging gehad dat deze adressenrange (@domein.com) verwijderd zou zijn - daar het geen persoonlijke adressen zijn - en aangeschrevenen niet gediend zijn van spam.

Nogmaals - de adressen zijn NIET door de collega gegeven - maar via een 'comprimised account' (hotmail ) gevonden en gebruikt.

Ik heb de bevestiging ontvangen van "Sylwia" van "Team Twoo".
Als haar woord al niet genoeg is....

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: twoo.com

Ongelezen bericht door Winterman »

Bedrijf achter Twoo.com

http://www.ghanja.be/ict-nieuws/netlog- ... -twoo.html

En wat ervaringen

http://www.datingwebsites.nl/reviews/twoo.com/

Je bent dus niet de enige.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: twoo.com

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Winterman - inderdaad.
Er zijn meer mensen met een hotmail account die 'zomaar' een profiel daar hadden.

Triest dat ze deze methode van klantenwerven gebruiken.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: twoo.com

Ongelezen bericht door Winterman »

Is heel normaal met dat soort dating sites. Veel maken er ook gebruik van nep profielen. Als je gratis lid wordt krijg je heel veel aandacht wat je er toe doet besluiten om betalend lid te worden. Zodra je er voor betaald verdwijnt ineens alle aandacht.

bigdaddybear
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 sep 2012 10:58

Re: twoo.com

Ongelezen bericht door bigdaddybear »

ik verwacht eerder dat je de verklaringen: "mijn account is gekraakt, ik ken die site niet, etc, etc" met een korrel zout moet nemen. 10 tegen 1 dat men een profiel aangemaakt heeft en geprobeerd heeft gratis bepaalde rechten te krijgen door de mailadressen vrij te geven. Maar je gaat in meestal natuurlijk niet rondbazuinen dat je op een datingsite zit. Ik heb ook uitnodigingen gehad van twoo en badoo. Met wat googlen vind je de profielen van mensen met de "gekraakte accounts" wel terug, mooi kompleet ingevuld met foto's !!!!!!!! Knap dat ze via een hotmailadres aan persoonlijke gegevens en foto's van hen komen. Waarom zouden ze al die moeite doen, je vindt foto's genoeg op het internet om fakeprofielen te maken, als je dat wil als bedrijf.

Anoniem1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2012 21:38

Re: twoo.com

Ongelezen bericht door Anoniem1985 »

Ik ben inmiddels ook al meerdere malen gemaild door Twoo.com, over een zogenaamde "Hanneke" die mij had aangemeld en met me wilde chatten. Na de eerste mail heb ik er niet op gereageerd omdat ik dacht geen Hanneke te kennen. Maar na een herrinering te ontvangen heb ik me toch aangemeld met Facebook om te kijken wie dat was. Hier moet je eerst allerlij gegevens invullen, waarbij ik maar snel heb ingevuld dat ik niet opzoek was naar een partner maar naar een vrienden. Maar zoals wel te verwachten was, was er geen Hanneke te bekennen en mijn instellingen waren "plotseling" veranderd naar single en opzoek naar een man (ik ben zelf een vrouw).

Ik voel me er in geluisd en kan me er erg kwaad over maken dat een bedrijf op deze manier leden probeert te werven. Prutsers.

consumeintje
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2012 11:51

Re: twoo.com

Ongelezen bericht door consumeintje »

Ook ik heb een mailtje ontvangen van ene (mij onbekende) Wim, en ooit ook zo'n mailtje via Badou. @Bigdaddy: ik heb zeker nooit een account op een van beide sites ingevuld, en ook nooit een gratis account ergens aangemaakt. WEL heb ik een (betaald) datingprofiel op Relatieplanet. Maar daar deze op dit moment gedeactiveerd is, weet ik dus zeker dat dit (Wim) in ieder geval geen "contact" is die mij via een andere site probeert toe te voegen, maar een actie of van de datingsite of van hotmail. Ik ga er net als toen bij Badou dus niet op in, maar vind het zeker een inbreuk op mijn privacy dat ik deze mails ontvang, ik heb geen toestemming gegeven, en het maakt me erg bezorgd over het gebruik van mijn persoonlijke gegevens op andere sites.
ps: ook bij relatieplanet is er automatisch in je instellingen opgenomen (met een vinkje dat al aanstaat) dat je profiel gebruikt kan worden voor reclame doeleinden, met als argument dat je profiel dan gratis extra aandacht krijgt! Dit vinkje heb ik toen meteen uitgezet. Dus ook op deze wijze heb ik zeker geen toestemming gegeven!

Verder is het bericht (@abeona) dat je alleen uitnodigingen krijg als een van je vrienden die verstuurd dus pertinent onjuist. Ik denk dat ik mijn vrienden echt wel ken, en "Wim" is daar zeker niet één van. "Wim" heeft wel een leuke kop op de foto, en daarmee proberen ze je te verleiden je aan te melden. Maar als je de persoon niet kent: niet op in gaan!

Maar het ongevraagd versturen van dit soort mails lijkt me juridisch allemaal niet juist!!

caviavrouwtje
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2013 21:47

Re: twoo.com

Ongelezen bericht door caviavrouwtje »

sinds enkele jaren zat ik op Netlog, met veel plezier, en heb daar diverse leuke contacten opgebouwd. blogs geschreven, foto's geplaatst enz. Sinds een poosje deed het gerucht de ronde dat Netlog samen zou gaan met Twoo. De dingen die je er over het algemeen over hoort, zijn negatief. Er is bijna niemand die er naar over wilde stappen. Vanavond probeerde ik me in te loggen, ik kan me gewoon aanmelden bij Netlog maar dan krijg je direkt de pagina van Twoo in beeld met de vraag om je aan te melden of te registreren. Ik kan dus niet meer op Netlog komen, en mijn vrienden ook niet (heb ik gecheckt).
Hierdoor ben ik dus al mijn materiaal kwijt - ik was blij dat ik dat nog achter de hand had nadat enige maanden geleden mijn oude pc gecrasht was en daardoor al veel kwijt was - maar nu lijkt het erop dat ik dus weer alles kwijt ben. Kan dit zomaar? Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, wat kan ik/kunnen we doen? Elke hulp is welkom! Want ik wil helemaal niet naar Twoo, het is een regelrechte datingsite en dat is iets heeeeel anders dan Netlog!

wiljobutzelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2013 23:21

Re: twoo.com

Ongelezen bericht door wiljobutzelaar »

Wie helpt mij? Ik krijg vele invitaties van onbekenden via TWOO. Ik wil hier vanaf.
Ook mijn contacten krijgen uitnodigingen van mij, zonder dat ik ergens van weet. Mijn naam wordt gebruikt en dat wil ik absoluut niet. Wat moet ik doen?

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: twoo.com

Ongelezen bericht door Rim69 »

wiljobutzelaar schreef:Wie helpt mij? Ik krijg vele invitaties van onbekenden via TWOO. Ik wil hier vanaf.
Ook mijn contacten krijgen uitnodigingen van mij, zonder dat ik ergens van weet. Mijn naam wordt gebruikt en dat wil ik absoluut niet. Wat moet ik doen?
Niets.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: twoo.com

Ongelezen bericht door Guardian72 »

wiljobutzelaar schreef:Wie helpt mij? Ik krijg vele invitaties van onbekenden via TWOO. Ik wil hier vanaf.
Ook mijn contacten krijgen uitnodigingen van mij, zonder dat ik ergens van weet. Mijn naam wordt gebruikt en dat wil ik absoluut niet. Wat moet ik doen?
De dingen die je krijgt kan je niets aan doen.
Maar als je invites verstuurd, kan je het best beginnen met je mail account even aan te passen.
Wachtwoord als eerste veranderen, en dan je veiligheidsvragen ook.

Voordat je dit doet, even je hele PC scannen op virussen (volledige systeemscan) met een up-to-date anti virus programma.

Twoo spamt rustig verder - doet helemaal niets, en bij vragen beweren ze dat de mensen toestemming hebben gegeven.

TwooCM
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 mei 2013 10:31

Re: twoo.com

Ongelezen bericht door TwooCM »

Goedemorgen allen -

Helaas merkten we jullie topic nu pas op, waarvoor onze excuses. Ik merk dat het hier vooral gaat om uitnodigingen die jullie ontvangen van Twoo.

Wanneer iemand lid wordt van Twoo, heeft deze persoon de mogelijkheid om zijn/haar e-mailcontactpersonen te importeren. Onze website zal dan voor hen nagaan of die mensen reeds lid zijn, alsook hun de mogelijkheid geven om hun contacten uit te nodigen. Dit is de enige manier waarop je adres bij ons gekend kan worden.

Mocht het zo zijn dat je liever deze uitnodigingen niet ontvangt, dan heb je steeds de mogelijkheid om op het linkje "uitschrijven" te klikken. Indien dit niet lukt, contacteer me dan aub meteen via [email protected]. Ik help je hier dan meteen mee verder, en maak hier ook melding van zodat onze ontwikkelaars kunnen nagaan wat er mogelijk misging.

We streven ernaar om al je berichtjes binnen 24u te beantwoorden, en de hier aangekaarte "problemen" kunnen allen binnen enkele minuten helemaal afgehandeld worden door mij.

Aarzel dus niet om me te contacteren via [email protected] - ik help jullie graag verder met al je opmerkingen of vragen.

Groeten,

Philippe
Community Manager BE/NL, Twoo.com

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: twoo.com

Ongelezen bericht door devious »

ik heb twoo allang aangemeld als spammert bij de opta. Want spam sturen is verboden.

leuk detail is dat ik de melding dat ik ze heb aangegeven aan hun heb doorgegeven en... niks meer vernomen. poehee

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: twoo.com

Ongelezen bericht door Guardian72 »

TwooCM schreef: Wanneer iemand lid wordt van Twoo, heeft deze persoon de mogelijkheid om zijn/haar e-mailcontactpersonen te importeren. Onze website zal dan voor hen nagaan of die mensen reeds lid zijn, alsook hun de mogelijkheid geven om hun contacten uit te nodigen. Dit is de enige manier waarop je adres bij ons gekend kan worden.
Ja - helaas- maar de collega die mij in 2012 (!) de uitnodiging stuurde bleek helemaal geen inschrijving te hebben - maar een of ander virus (Bedankt voor het doorlaten, macaffee - en bedankt Malwarebytes voor het alsnog verwijderen) - welke toegang kreeg tot zijn prive (hotmail) account.

Ondertussen is zijn PC opnieuw geinstalleerd om eventueel vervolg issues te voorkomen - maar kom niet aan met het (***)verhaal dat alleen acties van de "uitnodiger" zelf dit zou doen.

En nogmaal - twoo - als jullie collega Sylwia aangeeft dat ons (bedrijfs) domein verwijderd zou zijn - om vervolgens van dezelfde collega nogmaals spam van jullie te krijgen.. no way.

Gelukkig is het oude maildomein ondertussen bijna afgekoppeld- en ons nieuwe domein (na een overname) is vooralsnog vrij. En twoo.com staat geblacklist - daar "dating" sites zowiezo niet mogen.

Tja - hier zal in 2015 van twoo wel weer een respons op komen....

TwooCM
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 mei 2013 10:31

Re: twoo.com

Ongelezen bericht door TwooCM »

Goedemiddag -

Dank je wel voor je bericht. Wil je misschien zo vriendelijk zijn me even via [email protected] het desbetreffende e-mailadres door te sturen? Dan kijk ik dit meteen volledig voor je na.

Dank je wel.

Gesloten