LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3 dagen storing Ziggo

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
annuh87
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2012 20:09

3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door annuh87 »

Hallo kan iemand mij vertellen in wat voor tijd Ziggo onze storing moet oplossen.
Wij hebben al vanaf dinsdag ochtend 9:15 storing met internet, telefonie, digitale tv en zelfs kabel tv.
Ziggo kan ons niet vertellen wat er aan de hand is en hoelang het gaat duren.
Hier kan ik mij erg kwaad om maken je weet naar 3 dagen toch ongeveer wel wat er aan de hand is en een indicatie geven hoelang de storing nog gaat duren maar nee dat weet Ziggo niet. Voor mijn werk kan ik ook thuis werken en dat doe ik 3 dagen per week ik moet nu elke dag door de storing 120 km rijden.
En dan lees je op internet dat kpn in Amsterdam sinds dinsdag storing heeft en daar weten ze ook wat er aan de hand is en daar gaat het om 200 huishoudens.
Maar bij ons zijn er veel meer gedupeerde ons hele dorp ligt er uit.
dit kan Ziggo toch niet maken?
Heeft er iemand tips om hier mee om te gaan

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

Als tijdens graafwerkzaamheden een kabel goed vernield is, en er is geen klic melding gedaan, dan is het bijvoorbeeld voor Ziggo al lastiger op te sporen. En de kabels van hun back-end kan je niet even met een kroonsteentje weer aan elkaar zetten natuurlijk. (Een klicmelding is overigens een verplichte actie voor iedereen die in de openbare weg gaat graven, maar gebeurd niet altijd.)

En wat krijg je te zien als je hier https://www.ziggo.nl/#klantenservice/storingen/ je adresgegevens invult?

Ik neem trouwens aan dat jullie zelf helemaal niks hebben veranderd aan de wandcontactdoos etc, en zulke simpele dingen als het kabelmodem resetten al gedaan hebben?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="sjohie"]Als tijdens graafwerkzaamheden een kabel goed vernield is, en er is geen klic melding gedaan, dan is het bijvoorbeeld voor Ziggo al lastiger op te sporen. En de kabels van hun back-end kan je niet even met een kroonsteentje weer aan elkaar zetten natuurlijk. (Een klicmelding is overigens een verplichte actie voor iedereen die in de openbare weg gaat graven, maar gebeurd niet altijd.)

En wat krijg je te zien als je hier https://www.ziggo.nl/#klantenservice/storingen/ je adresgegevens invult?

Ik neem trouwens aan dat jullie zelf helemaal niks hebben veranderd aan de wandcontactdoos etc, en zulke simpele dingen als het kabelmodem resetten al gedaan hebben?[/quote]


????? Het heel dorp ligt plat, vlg Sjohie moeten ze allemaal aan het resetten slaan, dat helpt weinig bij een algemene externe storing.
Hoe kan Ziggo z,n klanten bereiken bij een totale storing?, misschien met een belbus gaan rondrijden? :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

Hoe kan Ziggo z,n klanten bereiken bij een totale storing?, misschien met een belbus gaan rondrijden
Har je kletst weer eens uit je nek.

Ziggo kan zoals hierboven al staat dat het een dorp is, ook bij de bewoners een brief in de bus doen? dorpen zijn over het algemeen niet zo groot.

Wil jou wel een horen als het met je geliefde UPC overkomt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Hier kan ik mij erg kwaad om maken je weet naar 3 dagen toch ongeveer wel wat er aan de hand is en een indicatie geven hoelang de storing nog gaat duren maar nee dat weet Ziggo niet.
Ik kan mij altijd erg kwaad maken om management en klanten (nee ik werk niet bij Ziggo) die "eisen" dat je binnen een bepaalde tijd weet wat de oorzaak van een (grote) storing is en ook nog (voordat je weet wat er aan de hand is) aangeeft hoe snel je het opgelost hebt.
Als dat mogelijk was werkte ik niet in de ICT maar zat ik grof geld te verdienen op de kermis met mijn glazen bol.
Ga er vanuit dat bedrijven storingen niet laten bestaan om "klanten te pesten" maar dat het technisch personeel er alles aan doet om eea zsm op te lossen.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

bprosman schreef:
Hier kan ik mij erg kwaad om maken je weet naar 3 dagen toch ongeveer wel wat er aan de hand is en een indicatie geven hoelang de storing nog gaat duren maar nee dat weet Ziggo niet.
Ik kan mij altijd erg kwaad maken om management en klanten (nee ik werk niet bij Ziggo) die "eisen" dat je binnen een bepaalde tijd weet wat de oorzaak van een (grote) storing is en ook nog (voordat je weet wat er aan de hand is) aangeeft hoe snel je het opgelost hebt.
Als dat mogelijk was werkte ik niet in de ICT maar zat ik grof geld te verdienen op de kermis met mijn glazen bol.
Ga er vanuit dat bedrijven storingen niet laten bestaan om "klanten te pesten" maar dat het technisch personeel er alles aan doet om eea zsm op te lossen.
nou sorry hoor maar ik vind dat je als klant zeker dingen mag eisen. Ik werk zelf bij een provider en het is gelukkig bij ons nooit voorgekomen dat we 3 dagen storing hadden.Als heel een dorp eruit ligt moet het vrij simpel zijn erachter te komen wat het probleem is,het is maar net hoe graag je als provider wil dat het wordt opgelost. Ik zou als consument ook zeker niet pikken dat je 3 dagen zonder diensten zit. Het kan zijn dat het iets is dat je niet binnen 3 dagen kan oplossen maar dan heb je de plicht om je klanten in ieder geval te informeren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door berndv »

Pareltje31 schreef: nou sorry hoor maar ik vind dat je als klant zeker dingen mag eisen. Ik werk zelf bij een provider en het is gelukkig bij ons nooit voorgekomen dat we 3 dagen storing hadden.Als heel een dorp eruit ligt moet het vrij simpel zijn erachter te komen wat het probleem is,het is maar net hoe graag je als provider wil dat het wordt opgelost. Ik zou als consument ook zeker niet pikken dat je 3 dagen zonder diensten zit. Het kan zijn dat het iets is dat je niet binnen 3 dagen kan oplossen maar dan heb je de plicht om je klanten in ieder geval te informeren.
Tuurlijk mag je als klant zaken eisen, dat is ook in de wet vastgelegd. Bij mijn weten zijn ze in gebreke als ze 30 dagen storing hebben. En jij werkt bij een provider die nog nooit een storing van 3 dagen heeft gehad? Vertel me dan eens welke provider dat is, die wil ik namelijk ook. Misschien weet ziggo ook al wel waar de storing is en zijn ze nu al bezig met oplossen. Waarom zouden ze een klant gaan omschrijven wat de storing is? Voor de klant is maar 1 ding interessant, dat is wanneer het opgelost is. Je spreekt jezelf ook nog tegen in hè verhaal. Eerst zeg je dat je het nooit zou pikken als een storing langer duurt dan 3 dagen, en de volgende zin zeg je dat iets niet altijd binnen 3 dagen opgelost is. En hoe wil je dat ziggo alle mensen informeert? Het is weekend, waarschijnlijk als ze iedereen gaan aanschrijven, komt de brief binnen als het opgelost is. En dat is geen plicht.

Bellen naar zo'n klantenservice heeft weinig zin, daar gaat het niet sneller van, en ze weten al dat er een storing is.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

Dat doen ze via de site. Ook al kun je zelf het web niet op, bijna iedereen werkt en iedereen heeft wel familie/vrienden om het even te laten checken.
Kan allemaal best zo zijn, maar alsnog hoort Ziggo je op de hoogte te houden niet familie of vrienden, daar betaal je gaan abo voor.
Laatst gewijzigd door ciske op 29 jul 2012 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:
maar alsnog hoor Ziggo je op de hoogte te houden
Ja, dat schreef ik al: dat doen ze via de site. Lijkt mij voldoende. Of moeten ze via rooksignalen storingen gaan door geven? Kan ook nog nl.

Knap persoontje als je geen internet hebt om dat dan te volgen.

Ga toch weg, ziggo laat hier behoorlijke steken vallen!~
storing met internet, telefonie, digitale tv en zelfs kabel tv.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:
Knap persoontje als je geen internet hebt om dat dan te volgen.
Begrijpend lezen, is nog steeds moeilijk voor je, zie ik.

Kom ik aan je geliefde ziggo? Op de site lezen moet je wel internet voor hebben.
Oh ja, bij jou moeten ze naar familie of vrienden.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door renegade66 »

in principe kan een storing waarbij een compleet dorp plat ligt in 1 dag opgelost worden.

ik denk dat ik in max 2 uur de storing heb gevonden, je moet dan gaan zoeken tussen de hub en de wijkcentrale.

indien er in de hub een storing is is dit te omzeilen door een omlegging. is niet zo'n heel groot probleem.

een wijkcentrale is in 2 uur compleet te vernieuwen, daarna 3 uurtjes om alles in te regelen (wijk, tussen en eindversterkers)

voor een kabelbreuk is het ook een peuleschil, dat zou in dit geval een hoofdkabel moeten zijn en die kan alleen door een kraan kapot getrokken zijn. dit kan een c3 of zelfs een c1 kabel zijn.

ook dit is makkelijk op te sporen en te repareren d.m.v een koppeling, graven hoeft niet want dat is al door de kraan gedaan :lol: :lol:
en ziggo en/of UPC hoeft hiervoor natuurlijk geen klick aan te vragen.

zo zie je, een storing is binnen een dag op te lossen.

bij een storing van 3 dagen of meer moet bijna de hub zijn afgebrand o.i.d

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Knap persoontje als je geen internet hebt om dat dan te volgen.
Ga toch weg, ziggo laat hier behoorlijke steken vallen!~
@Ciske, hoe lost jouw provider (KPN was het ? ) dat dan op ?
Hallo kan iemand mij vertellen in wat voor tijd Ziggo onze storing moet oplossen.
Daar staat geen tijd voor, zeker niet als het door overmacht is (een graafmachine die een kabel stuktrekt). Je kunt eventueel wel compensatie claimen waarbij je (een deel van) je abonnementsgeld terugkrijgt.
Als je een SLA wil zul je een zakelijk abonnement af moeten sluiten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

hoe lost jouw provider (KPN was het ? ) dat dan op ?
Ik heb met KPN nog geen storing gehad, 1 keer met de telefoon, en voor de rest nog niks. dus geen idee hoe ze het oplossen.

Maar ik zou geen genoegen nemen met 3 dagen storing zonder ook maar een berichtje met de reden waarom.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar ik zou geen genoegen nemen met 3 dagen storing zonder ook maar een berichtje met de reden waarom.
En hoe zou KPN dat aan moeten leveren ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
Maar ik zou geen genoegen nemen met 3 dagen storing zonder ook maar een berichtje met de reden waarom.
En hoe zou KPN dat aan moeten leveren ?

Dat is een probleem voor KPN , niet voor mij, maar goed bij mij is het nog niet aan de orde geweest.

storingen kunnen zoals RR hier al liet weten , binnen 1 dag verholpen worden in 1 dorp.

Me dunkt dat RR het kan weten, die werkt als monteur bij een provider.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

storingen kunnen zoals RR hier al liet weten , binnen 1 dag verholpen worden in 1 dorp.
Er is een verschil tussen wat kan en waar je recht op hebt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
storingen kunnen zoals RR hier al liet weten , binnen 1 dag verholpen worden in 1 dorp.
Er is een verschil tussen wat kan en waar je recht op hebt.

Je hebt recht op elke dag verbinding, daar betaal je namelijk ook voor.

Alsnog hoort ziggo de klanten en te compenseren en goed op de hoogte te houden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Je hebt recht op elke dag verbinding
Waar staat dat ? Dat heeft géén één provider in de voorwaarden staan, dat verzinnen de klanten zelf.
Alsnog hoort ziggo de klanten en te compenseren

Klopt, als de storing opgelost is kun je je abonnementsgeld terugclaimen, ook dit is bij alle providers zo'n beetje gelijk.
en goed op de hoogte te houden.
Waar staat dat ?
In de Ziggo of KPN voorwaarden ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

Waar staat dat ? Dat heeft géén één provider in de voorwaarden staan, dat verzinnen de klanten zelf.
Dat moet bij jou in de voorwaarden staan?? Raar , als je gaat opzeggen staat er ook een maand voor. bedenken de klanten niet.

Belang van de consument gaat bij mij voor die van een provider.
Klopt, als de storing opgelost is kun je je abonnementsgeld terugclaimen, ook dit is bij alle providers zo'n beetje gelijk.
Bij de meeste providers , moet je zowat een moord plegen om je geld terug te krijgen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 3 dagen storing Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

als je gaat opzeggen staat er ook een maand voor. bedenken de klanten niet.
Klopt... staat ook zo in de voorwaarden :
Het Abonnement geldt voor onbepaalde tijd. De Klant kan het Abonnement
schriftelijk via de Klantenservice te allen tijde opzeggen met inachtneming
van een opzegtermijn van een maand.

Gesloten