LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
punked
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 dec 2008 16:57

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door punked »

Op dit moment wordt ik steeds gebeld met 000, is het nummer van Webhost.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Julie4444 »

punked schreef:Op dit moment wordt ik steeds gebeld met 000, is het nummer van Webhost.
Zelfs als je duidelijk maakt geen computer te hebben of te weten dat het criminelen zijn blijven ze bellen?

punked
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 dec 2008 16:57

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door punked »

Yes. Ik neem inmiddels niet meer op, heb nummermelder, en als ik het niet vertrouw dan zoek ik het op via google. De aanhouder wint.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Jeetje. Bizar dat ze zo hun tijd verspillen. xD

punked
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 dec 2008 16:57

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door punked »

Als je opneemt dan ben ik bang dat een groter probleem hebt, volgens mij kunnen ze je hele computer laten crashen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Julie4444 »

punked schreef:Als je opneemt dan ben ik bang dat een groter probleem hebt, volgens mij kunnen ze je hele computer laten crashen.
Nee hoor, niet zolang je niet doet wat ze zeggen. Om je computer te slopen moet je ze eerst toegang geven, en dat laten ze je doen door op het internet een programma te laten downloaden. Zolang je dat niet doet, en zelf geen rare dingen gaat aanpassen zonder te weten wat je aan het doen bent, kan er niets mis gaan...

Natuurlijk kan je computer altijd crashen of sloom worden door virussen/malware op het internet, maar dat is dan je eigen verantwoordelijkheid. Op het internet zijn wel meer gevaarlijke dingen. :lol:

Dus, voor de leken: hun instructies niet volgen, en dan kan je in principe zeggen wat je wil. Als je computer uit staat en je zelf niets verandert gebeurt er niets.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Har06 »

Julie4444 schreef:
punked schreef:Als je opneemt dan ben ik bang dat een groter probleem hebt, volgens mij kunnen ze je hele computer laten crashen.
Nee hoor, niet zolang je niet doet wat ze zeggen. Om je computer te slopen moet je ze eerst toegang geven, en dat laten ze je doen door op het internet een programma te laten downloaden. Zolang je dat niet doet, en zelf geen rare dingen gaat aanpassen zonder te weten wat je aan het doen bent, kan er niets mis gaan...

Natuurlijk kan je computer altijd crashen of sloom worden door virussen/malware op het internet, maar dat is dan je eigen verantwoordelijkheid. Op het internet zijn wel meer gevaarlijke dingen. :lol:

Dus, voor de leken: hun instructies niet volgen, en dan kan je in principe zeggen wat je wil. Als je computer uit staat en je zelf niets verandert gebeurt er niets.

spreken ze Engels ? of Frans ?

via een phone lijntje kan niemand je pc crashen, stel je eens voor: Big Brother is watching you :lol:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Har06 schreef:Big Brother is watching you :lol:
Hey might be, but that doesn't mean others can get to an unconnected device that isn't even switched on. :roll:

punked
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 dec 2008 16:57

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door punked »

Okay zal misschien niet zo snel gaan het crashen , daar hebben jullie gelijk in. Weet wel dat 000 een doorzetter is, belt ook al op zaterdag.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Misschien in een flauw moment zo iemand zo lang mogelijk aan het lijntje houden? Dan houden ze misschien een keer op met bellen?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Har06 »

punked schreef:Okay zal misschien niet zo snel gaan het crashen , daar hebben jullie gelijk in. Weet wel dat 000 een doorzetter is, belt ook al op zaterdag.

vlg mij is het een verlegen aanbidder die wat wil praat er eens vriendelijk mee

punked
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 dec 2008 16:57

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door punked »

Euh neh. Mijn aanbidders bellen niet met 000, webhost is geen vriend van mij.

punked
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 dec 2008 16:57

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door punked »

Nieuwe waarschuwing, wordt gebeld met nummer 072 2020001. Zijn zeer agressief. :evil:

zgurkogel
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2013 09:06

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door zgurkogel »

Eerder deze week werd mijn vrouw gebeld door het Windows Technical Department. Zij spreekt nauwelijks Engels, dus ze was zo klaar met die meneer. Vanochtend werd ik gebeld door een meneer met een zwaar Indiaas accent. Onze ouderwetse PTT Twintoon 10 heeft geen nummerweergave, dus waar deze meneer vandaan belde blijft gissen.

Zijn eerste vraag was of ik Engels sprak. Die man heeft geluk, ik spreek Engels maar met een afschuwelijk Schots accent. :mrgreen: Hoe dan ook was hij erg vasthoudend, maar dat weerhield mij er niet van de hoorn op de haak te zwiepen. Geen zin in, ik was net bezig de boodschappen uit te laden. :lol:

Frenzy
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2015 13:35

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Frenzy »

Ik werd deze week een paar keer gebeld en zag geen volledig nummer in mijn display. Het was 005511, meer niet. Eerst werd er gewoon opgehangen, maar later wilde een man me in het engels waarschuwen voor problemen met mijn Windows-computer. Helaas voor hem heb ik een MacBook zonder problemen. :lol: :lol: Ik heb hem gewaarschuwd dat hij illegaal bezig was en dat tijdens het gesprek zijn nummer werd uitgepeild. Daar wilde hij niet op wachten en hij hing op. Ik denk niet dat ze meer terugbellen. :D

MBouquet
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2015 19:47

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door MBouquet »

Ook ik krijg sinds gisteren heel irritante telefoontjes. 4 maal maar liefst. Men spreekt Engels met een Arabisch accent. Iemand die zegt met m'n Windows computer te willen helpen. Als ik zeg dat ik geen interesse heb, of dat ik al en paar maal met een collega heb gesproken, wordt zonder pardon opgehangen. Googelen leert mij dat het telefoonnummer in Iran thuis hoort. Nummer is 009835254584.
Ik ben vast niet de enige, heeft iemand een afdoende oplossing?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Guardian72 »

MBouquet schreef: Ik ben vast niet de enige, heeft iemand een afdoende oplossing?
Behoudens de hele telefoon eruit doen, nee.
Deze "mensen" gebruiken willekeurige nummers - in de hoop een goedgelovig slachtoffer te vinden.
Telefoonnummer veranderen - helpt slechts tijdelijk.
Wij hebben een nieuw nummer (wijziging van alles in 1 aanbieder) thuis - en ook al een handvol van deze telefoontjes gekregen - terwijl we nergens vermeld staan.

Ophangen - negeren - of als je kan, aan de praat houden en misleiden (kost hen tijd/geld).. maar 100% stoppen? Zolang er locaties zijn die dergelijke jokers niet aanpakken..

punked
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 dec 2008 16:57

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door punked »

Op dit moment krijg ik veel telefoontjes uit Ierland, en Engeland. Ierland laat de telefoon lang doorbellen, Engeland hangt na 3x rinkelen zelf op.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door olaf79 »

punked schreef:Als je opneemt dan ben ik bang dat een groter probleem hebt, volgens mij kunnen ze je hele computer laten crashen.
Ik neem wel op en geef ze dan koekje van eigen deeg. Laat ze lang wachten. Doe net alsof ik heel hard bezig ben. Doe alsof ik het niet snap, laat ze het 10x herhalen...

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Har06 »

olaf79 schreef:
punked schreef:Als je opneemt dan ben ik bang dat een groter probleem hebt, volgens mij kunnen ze je hele computer laten crashen.
Ik neem wel op en geef ze dan koekje van eigen deeg. Laat ze lang wachten. Doe net alsof ik heel hard bezig ben. Doe alsof ik het niet snap, laat ze het 10x herhalen...
Jij snapt het wel ? hoe weet iemand dat er van N Amerika gebeld bord?

Gesloten