LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo en finbox

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
visje-36
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 dec 2010 20:41

ziggo en finbox

Ongelezen bericht door visje-36 »

Ik heb een aantal maanden geleden de finbox via bankieren aangemaakt.
Ook voor de diensten van Ziggo.
Nu wist ik niet dat da de automatische incasso's stop werden gezet.

Ik heb meteen(2 dagen geleden) via IDEAL op mijn Ziggo alles betaald.
Nu krijg ik vandaag alsnog een brief dat ik niet heb betaald.
Ook in mijn Ziggo zijn de betalingen niet te zien.


Als ik via mijn Ziggo en IDEAL betaal,moet men die betaling toch meteen hebben?

Hoe werkt het precies als je via IDEAL betaald en kan ik de finbox ook stopzetten en weer via incasso gaan betalen?

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ziggo en finbox

Ongelezen bericht door henk51 »

Hoe werkt het precies als je via IDEAL betaald en kan ik de finbox ook stopzetten en weer via incasso gaan betalen?
Deze vraag al bij Ziggo gesteld? Is natuurlijk het eerste wat je moet doen daar zitten de echte zakenkundigen.

Dit staat op site Finbox bij de vraag

Ik betaal met incasso als ik meedoe ,hoe moet ik dan betalen
U blijft via incasso betalen. Uw reguliere overzicht/factuur zult u voortaan via FiNBOX ontvangen binnen uw internet bankieromgeving. U klikt op ‘raadplegen of detailinfo’ om het overzicht/de specificatie te bekijken.
Ik denk dat met het aanvragen iets onbewust/onbedoeld veranderd is,dus even Ziggo raadplegen.


gr Henk

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ziggo en finbox

Ongelezen bericht door berndv »

Ziggo al gebeld?
visje-36 schreef:Ik heb meteen(2 dagen geleden) via IDEAL op mijn Ziggo alles betaald.
Nu krijg ik vandaag alsnog een brief dat ik niet heb betaald.
qua brief zou dat kunnen, 2 dagen geleden was het weekend, waarschijnlijk waren de brieven al voor het weekend aangemaakt/geprint, ze gaan dan die brief er niet handmatig nog weer uit halen/dat kunnen ze er niet meer uit halen.

Dat de betaling via het inloggen nog niet zichtbaar is is wel raar, maar niet onmogelijk.

@vogels
als je via ideal betaald is een betaling meteen gekoppeld. Je kan niet zelf een ideal betaling aanmaken, je wordt doorverwezen naar ideal via een factuur.

visje-36
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 dec 2010 20:41

Re: ziggo en finbox

Ongelezen bericht door visje-36 »

vogels schreef:
Ja, dat kan. Kan natuurlijk wel weer het nodige administratieve geharrewar opleveren. Bijv. dat automatische incasso maanden niet wordt geïncasseerd, dat moet je dan goed in de gaten houden.

En denk je er aan dat ook andere bedrijven niet automatisch meer incasseren na je aanmelding van die bedrijven bij finbox?
Nou laat dan die Finbox maar gewoon bestaan.
Ik heb geen zin in nog meer geharrewar.

Ik heb iig de betaalbewijzen gemaild en hoop dat ze het nu wel kunnen vinden.

Vind het alleen vreemd dat als ik via IDEAL betaal het dan in mijn ziggo niet zichtbaar is.

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: ziggo en finbox

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Hallo visje-36,
visje-36 schreef:Ik heb een aantal maanden geleden de finbox via bankieren aangemaakt.
Ook voor de diensten van Ziggo.
Nu wist ik niet dat da de automatische incasso's stop werden gezet.
Ja, wanneer je Finbox bij ons activeert zal de automatische incasso stop gezet worden. Beëindig je de Finbox functie weer, dan moet je zelf even contact op nemen onze klantenservice om de automatische incasso weer aan te zetten. Wij mogen dit niet zonder je toestemming doen. Standaard wordt het eerst terug gezet naar acceptgiro.
visje-36 schreef:Ik heb meteen(2 dagen geleden) via IDEAL op mijn Ziggo alles betaald.
Nu krijg ik vandaag alsnog een brief dat ik niet heb betaald.
Ook in mijn Ziggo zijn de betalingen niet te zien.

Als ik via mijn Ziggo en IDEAL betaal,moet men die betaling toch meteen hebben?
Bij ons duurt het helaas ongeveer 2 werkdagen voordat een IDEAL betaling zichtbaar is. Ook op mijn Ziggo is dit helaas nog niet gelijk zichtbaar.

FAQ

Vraag:
Kan je dieper in het incassotraject terecht komen omdat de verwerking van de betaling gemiddeld 2 werkdagen duurt?

Antwoord:
Nee, nadat je de transactie succesvol hebt afgerond, wordt er dezelfde dag (met uitzondering van het weekend en feestdagen) een betalingstoezegging geplaatst op de betaalde factuur of facturen.

Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

giosgirl08
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2013 08:59

Re: ziggo en finbox

Ongelezen bericht door giosgirl08 »

finbox betaling aan nuon gewoon geheel verdwenen en volgt er ploteseling een incasso??? Ik heb de betaling vanuit Fin box gedaan en is nergens terug te vinden. Als er een finbox betalingregeling is dan is een auto incasso nvt. Nu is de finbox betaling gedaan en niet meer terug te vinden tussen afschriftlijst, nuon weet van niets en zie daar zomaar opeens voor de eerste keer een auto incasso van nuon! Bank bellen en mailen(mailen geen reaktie, bellen noemen ze klantenservice maar de KLANT is degene die de telefoonkosten BETAALT voor diezelfde 'SERVICE') heeft geen nut, ze doen net of de klant achterlijk is en niets snapt. Er woordt zelfs gelachen aan de telefoon want het is natuurlijk wel hilarisch dat men bijna 300 euro aan 1 bedrijf heeft betaald en het niet kan bewijzen. (ik had getuigen dat de betaling werd doorgezet vanuit finbox door MIJ! En tancode is gebruikt voor betaling, bevestiging direkt daarna op scherm)) Als er een FINBOX is met klaargezette rekening dat bestaat het natuurlijk nooit dat er zomaar out of the blue voor de eerste keer in 6jaar(!!!!) een auto incasso wordt gedaan en meteen (1 dag na betaling) staat de volgende rekening al weer klaar in...DE FINBOX! voor de eerstvolgende datum van a.s maand. Ik heb geen okay gegeven voor auto incasso's wel voor de finbox betaling maar reaktie van de ING: Ja, jammer, als de betaling niet is te zien dan is het niet gedaan....de redenering dat ze een auto incasso hebben doorgedouwd wat helemaal niet mag en moet.....: tja, nou ja, de betaling is gedaan, nu dan via incasso, doet u het volgende keer weer via finbox!' Ik bedoel WAT????? Hoe komt ing erbij dat een via finbox betaalde rekening zomaar opeens incasso gaat worden en een gedane betaling , tja...eh, weg kan zijn....Ing weet het ook niet en ik geloof dat ik er niet zo over moet zeuren, als ik de toon van de medewerker aanhoorde. helaas, ik wil mijn geld terug en ik dat ga ik krijgen.

Gesloten