LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zonder duidelijke reden afgesloten door KPN

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
hpochtendnevel
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2013 09:51

zonder duidelijke reden afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door hpochtendnevel »

Bijgaand een aantal citaten van gesprekken die ik mocht hebben met KPN-medewerkers.

KPN, 15-02-2013, 11:00 uur:
“Als dit goed gaat komen……………….., nee dit gaat niet goedkomen. Ik ga even overleggen met een collega, hebt u een momentje”,
“Hallo meneer, bedankt voor het wachten, weet u dat ze 3 tot 5 werkdagen de tijd hebben om het probleem op te lossen? Op dit moment lopen ze redelijk op schema, dus ik neem aan dat u niet zolang hoeft te wachten”.

11.28 beld iemand van de KPN, helpdesk (?)
“Ik heb een monteur aangestuurd, waarschijnlijk is in een verdeelkast een draadje verkeerd doorverbonden”.
Rond 16:00 uur belde een persoon om een afspraak te maken voor maandagmorgen, ik zei: “je laat me toch niet het hele weekend zonder telefoon, tv en internet zitten?”
Nou de eerste mogelijkheid was maandagmorgen, onzin!
Afsluiten is in een seconde gebeurd, aansluiten ook. Nee dit lukt zelfs binnen 5 weken niet!

Ik heb gelijk daarna very pissed weer gebeld met 0800 0402 om mijn ongenoegen kenbaar te maken! Ik heb gelijk gezegd dat wanneer de glasfiber binnen is, ik overstap naar een andere provider. Bij dezen is het pre-contract met de KPN dan ook ontbonden, graag bevestiging!

Gelijk naar de Reggefiber-desk gegaan, deze heeft geprobeerd het pre-contract op te zeggen, om mij elders aan te melden. De jonge dame aan de telefoon beweerde dat dit niet mogelijk was, moet je opletten!
Indien de KPN mij 5 weken zonder tv, telefoon en internet laat zitten is er sprake van opzet! Ik heb donderdagavond al gemeld dat er een storing was, de hele vrijdag hebben jullie tijd gehad om de storing op te lossen……. Dit is echt geen service, honderdduizenden excuses kunnen niet meer helpen: ik heb het gehad bij de KPN!

Fijn dat de monteur toch binnen de afgesproken tijdmarge is gekomen, na binnen alles doorgemeten te hebben, kwam hij tot de conclusie dat het probleem “in de kast” zat. Had ik hem ook al verteld! Hij moet een andere schakeling maken. Na een klein kwartier kwam hij terug met de verheugende mededeling:
“Ik ben bang dat het nog even iets langer kan gaan duren, het slot van de kast is defect, daar moet een monteur bij komen” terwijl er nota bene een monteur voor mijn neus staat!
We staan weer even “in de wacht” en wordt vervolgd!

Rond half 4 maar weer eens gebeld: 08000402, om te zeggen dat ik op de hoogte wil worden gehouden van de ontwikkelingen, weer mijn mobiele nummer doorgegeven. Niets meer gehoord, dus geen ontwikkelingen.

Om 14:55 nogmaals gebeld, wordt ik na 15 minuten doorverbonden met de technische helpdesk. Na een aantal minuten was uitgezocht hoe alles kwam en hij zou een monteur aansturen (ik zei: " aansturen? Dat is al de derde keer dat er een monteur aangestuurd wordt") deze komt morgen tussen 10 en 12 en zal waarschijnlijk voor een dichte deur van de schakelkast komen, daar waar de vorige monteur niet in kon komen. Ik heb aangegeven dat ikzelf morgen om 11:30 weg ben. Deze monteur meld zich telefonisch om ongeveer 11:30 uur: Helaas kan ik nu de schakeling niet maken omdat ik een verkeerde opdracht bon heb. Ik heb hem verzocht dit op te lossen en mij op de hoogte te houden.

Ik ben een week op vakantie gegaan, wel contact gehouden met het thuisfront.

Nadat er vrijdags niets in de situatie was veranderd heb ik mijn dochter naar de KPN winkel gestuurd. Na meer dan een kwartier te hebben gewacht werd zij met de mededeling “ u wordt vanaf maandag 12:00 binnen 48 uur gebeld voor een afspraak met een monteur bij u thuis”. In de leiding tussen de KPN en uw huis is niets defect, de fout ligt bij u thuis. Toen ik dit verhaal van mijn dochter hoorde was mijn eerste opmerking: Lariekoek! Binnen was alles die maandag daarvoor al helemaal gecontroleerd. Enne.... ze moeten NOG bellen.

Tijdens mijn vakantie krijg ik het volgende tekstbericht toegestuurd (sms)nadat ik een oproep niet had beantwoord:
Geachte klant, KPN kon u niet bereiken in verband met uw storingsmelding. Wij verzoeken u ons terug te bellen op 0800-0201557 en te kiezen voor optie 5, MPP met code 0486657. Dit kan iedere dag tussen 8:00 en 22:00. Met vriendelijke groet, KPN
27-02 Bij terugkomst in Eindhoven maar direct gebeld, Binnen 4:30 min werd mij toegezegd dat ik zou worden teruggebeld omdat de operator het hele verhaal rustig wilde doorlezen. Toen dit na 30 minuten nog niet was gebeurt zelf maar weer gebeld. Werd mij gezegd door een andere operator dat de melding met code 0486657 gesloten was! Ten tijde van dit gesprek heb ik een oproep van KPN gemist!
Thuis aangekomen direct naar KPN winkel in Arnhem Kronenburg gegaan en ik heb mijn telefoon in de auto laten liggen. Heel welwillend werd ik te woord gestaan in Arnhem, ik heb daar ook een set Digitenne meegekregen (op mijn verzoek) en er werd mij verteld dat ik weer terug zou worden gebeld (binnen 48 uur). Bij de auto aangekomen had ik weer 2 oproepen van de KPN gemist. De desbetreffende persoon treft echt geen blaam, ik was door omstandigheden steeds onbereikbaar!

Zoals uit bovenstaand verhaal blijkt, blijf ik niet bij de pakken neerzitten en dus heb ik donderdag 28-02 rond half 4 maar weer 0800-0402 gebeld voor informatie. Kreeg ik een heel welwillende dame aan de telefoon die voor mij een duidelijke (doch onaanvaardbare) verklaring had en een oplossing die zou moeten werken. Het duurt misschien wel 14 dagen, maar dan is het ook echt opgelost!
Mijn huidige abonnement wordt omgezet naar KPN E-mail Basis om mijn e-mail adressen niet te verliezen, daarna wordt er door de dame aan de telefoon zelf een nieuwe aansluiting aangevraagd. Ik wordt daarvan op de hoogte gehouden! Vrijdag (01-03) of begin volgende week wordt ik daarover gebeld.
Ik laat de KPN even met rust om te kijken of ze woord houden!

Ik heb er eigenlijk geen vertrouwen meer in, maar ik wacht nog een paar dagen met bellen, heb er geen zin meer in!

Vandaag de “verheugende” mededeling gekregen dat wij geen gewone aansluiting kunnen aanvragen. “Omdat er glasvezel beschikbaar is” kunnen wij geen “koperen” aansluiting aanvragen, terwijl de gravers nu bezig zijn de kabel tot aan huis te leggen, nog niet eens binnen, laat staan aangesloten! Via de KPN winkel is dit uiteindelijk wel gelukt, ik vraag me af welke mededelingen ik nu nog van de KPN krijg! De bevestiging per mail is al binnen.

Gezien het feit dat wij in ieder geval nog tot 22 maart zonder tv, internet en telefoon zitten eis ik een redelijke financiële tegemoetkoming voor het geleden ongemak. Ik wens binnen 14 dagen op de hoogte te worden gesteld van de ontwikkelingen in een antwoord op deze brief.
Dit is toch van de zotte!

Tot op heden geen reactie mogen ontvangen van KPN op deze brief.

Edrick
Berichten: 115
Lid geworden op: 29 jan 2013 12:40

Re: zonder duidelijke reden afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door Edrick »

En nu denk je dat KPN hier wel gaat reageren op die brief?

hpochtendnevel
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2013 09:51

Re: zonder duidelijke reden afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door hpochtendnevel »

Edrick schreef:En nu denk je dat KPN hier wel gaat reageren op die brief?
Laat de KPN gewoon per post of telefonisch reageren, niet hier.
Afsluiten kan in 5 seconden, aansluiten hoeft toch geen 5 weken te duren, laat staan een eerlijke reactie.

Edrick
Berichten: 115
Lid geworden op: 29 jan 2013 12:40

Re: zonder duidelijke reden afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door Edrick »

hpochtendnevel schreef:
Edrick schreef:En nu denk je dat KPN hier wel gaat reageren op die brief?
Laat de KPN gewoon per post of telefonisch reageren, niet hier.
Waarom plaats je het dan hier? Dit is KPN niet.
hpochtendnevel schreef:Bij dezen is het pre-contract met de KPN dan ook ontbonden, graag bevestiging!
Wie moet dat hier dan bevestigen?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: zonder duidelijke reden afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door ciske »

hpochtendnevel schreef:
Edrick schreef:En nu denk je dat KPN hier wel gaat reageren op die brief?
Laat de KPN gewoon per post of telefonisch reageren, niet hier.
Afsluiten kan in 5 seconden, aansluiten hoeft toch geen 5 weken te duren, laat staan een eerlijke reactie.

Ga maandag met je papieren langs het juridisch loket, dit is echt niet gewoon.
Laat je daar vertellen hoe je het contract kan ontbinden.

hpochtendnevel
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2013 09:51

Re: zonder duidelijke reden afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door hpochtendnevel »

ciske schreef:
hpochtendnevel schreef:
Edrick schreef:En nu denk je dat KPN hier wel gaat reageren op die brief?
Laat de KPN gewoon per post of telefonisch reageren, niet hier.
Afsluiten kan in 5 seconden, aansluiten hoeft toch geen 5 weken te duren, laat staan een eerlijke reactie.

Ga maandag met je papieren langs het juridisch loket, dit is echt niet gewoon.
Laat je daar vertellen hoe je het contract kan ontbinden.
Pre-contract wordt ontbonden wanneer KPN mij niet binnen een jaar heeft aangesloten, dit lukt niet meer. Datum contract was 21-04-2012, Reggefiber komt pas op 23-04-2013 de glasvezel naar binnen leggen. Aansluiten voor 21-04-2013 is dus onmogelijk. Opzeggen kan pas telefonisch wanneer de glasvezel "binnen" is, nu nog niet.

hpochtendnevel
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2013 09:51

Re: zonder duidelijke reden afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door hpochtendnevel »

Edrick schreef:
hpochtendnevel schreef:
Edrick schreef:En nu denk je dat KPN hier wel gaat reageren op die brief?
Laat de KPN gewoon per post of telefonisch reageren, niet hier.
Waarom plaats je het dan hier? Dit is KPN niet.
hpochtendnevel schreef:Bij dezen is het pre-contract met de KPN dan ook ontbonden, graag bevestiging!
Wie moet dat hier dan bevestigen?
Hier hoeft dat niet bevestigd te worden, ik heb slechts mijn geschreven klacht aan de KPN hier geposted om te laten zien hoe je behandeld wordt. Wellicht is er iemand die mij kan wijzen op een passende schadevergoeding voor het missen van 5 weken telefoon en internet. Overigens is slechts de helft van het abonnementsgeld van deze periode gecrediteerd.

Edrick
Berichten: 115
Lid geworden op: 29 jan 2013 12:40

Re: zonder duidelijke reden afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door Edrick »

hpochtendnevel schreef: Wellicht is er iemand die mij kan wijzen op een passende schadevergoeding voor het missen van 5 weken telefoon en internet.
Dat staat in je voorwaarden.

hpochtendnevel
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2013 09:51

Re: zonder duidelijke reden afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door hpochtendnevel »

Edrick schreef:
hpochtendnevel schreef: Wellicht is er iemand die mij kan wijzen op een passende schadevergoeding voor het missen van 5 weken telefoon en internet.
Dat staat in je voorwaarden.
In mijn "Algemene Voorwaarden Elektronische Communicatie Diensten KPN" worden geen vergoedingen door de KPN vermeld.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: zonder duidelijke reden afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door ArneLH »

Edrick schreef:
hpochtendnevel schreef: Wellicht is er iemand die mij kan wijzen op een passende schadevergoeding voor het missen van 5 weken telefoon en internet.
Dat staat in je voorwaarden.
Welke materiële schade heb je geleden dan?

hpochtendnevel
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2013 09:51

Re: zonder duidelijke reden afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door hpochtendnevel »

ArneLH schreef:
Edrick schreef:
hpochtendnevel schreef: Wellicht is er iemand die mij kan wijzen op een passende schadevergoeding voor het missen van 5 weken telefoon en internet.
Dat staat in je voorwaarden.
Welke materiële schade heb je geleden dan?
Materiële schadevergoedingen worden wel vermeld in enkele voorwaarden op de site, maar dat is hier niet van toepassing. Materiële schade kan worden berekend, immateriële schade is moeilijker. Misschien heeft iemand hier ervaring mee?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: zonder duidelijke reden afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door bprosman »

, immateriële schade is moeilijker
Welke immateriele schade heb je geleden dan , behalve dat het misschien "lastig" is/was ?.

hpochtendnevel
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2013 09:51

Re: zonder duidelijke reden afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door hpochtendnevel »

bprosman schreef:
, immateriële schade is moeilijker
Welke immateriële schade heb je geleden dan , behalve dat het misschien "lastig" is/was ?.
In een gezin met schoolgaande kinderen is het bijna onmogelijk om geen internet te hebben. Kinderen gebruiken dit voor school en sociale contacten. Om iedere keer naar de buren te moeten om email te checken is ook geen pretje.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: zonder duidelijke reden afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef: Je had ze natuurlijk ook kunnen vragen of je op hun Wifi kon. Probleem opgelost.

Moet je nog maar afwachten of de buren dat willen.

Alsnog is dit een slechte zaak van kpn.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: zonder duidelijke reden afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door bprosman »

Kinderen gebruiken dit voor school en sociale contacten. Om iedere keer naar de buren te moeten om email te checken is ook geen pretje.
Als je vaker bij de buren komt lijkt het me dat het sociale leven er juist op vooruitgegaan is :wink:
Mijn buren en ik doen ook aan "Wifi sharing" , best prettig als je Internet het een keer niet doet.
"Immateriele schade" wordt tegenwoordig zo snel geroepen, ik neem aan dat de "Stichting Correlatie" nog niet ingeschakeld is.
Ben het wel met Ciske eens dat het vanuit KPN niet de schoonheidsprijs verdient.

hpochtendnevel
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2013 09:51

Re: zonder duidelijke reden afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door hpochtendnevel »

Ook na 8 weken is het nog wachten op een antwoord van de KPN. :( :(

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: zonder duidelijke reden afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door ciske »

hpochtendnevel schreef:Ook na 8 weken is het nog wachten op een antwoord van de KPN. :( :(

Je kan het contract laten ontbinden, wegens niet leveren van diensten. Er zijn meer providers.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: zonder duidelijke reden afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door thecure »

In een gezin met schoolgaande kinderen is het bijna onmogelijk om geen internet te hebben. Kinderen gebruiken dit voor school en sociale contacten. Om iedere keer naar de buren te moeten om email te checken is ook geen pretje.
tjonge jonge, alsof je zonder internet geen sociale contacten meer kunt hebben.

vroeger... gingen wij gewoon naar elkaar toe en praten met elkaar. Ja je weet wel praten met je mond, niet met je toetsenbord.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: zonder duidelijke reden afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door Klaas01 »

ciske schreef:
hpochtendnevel schreef:Ook na 8 weken is het nog wachten op een antwoord van de KPN. :( :(

Je kan het contract laten ontbinden, wegens niet leveren van diensten. Er zijn meer providers.
Ciske heb jij je Pb uitgeschakeld?

Gesloten