LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
soedah
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mei 2010 14:23

KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Ongelezen bericht door soedah »

Sinds weken is er door het College B& W van Brunssum met veel bombarie en gebruikmakend van alle week en dagbladen, gemeenteblad en losse folders inkl hun eigen foto groot in beeld bezig met een groots opgezette commerciale campagne om de burgers ( 29.000) over te halen een abonnement af te sluiten bij Reggefiber ( Volker Wessels) Galsvezelkabel leverancier.
Er wordt verteld indien men 30 % abonnementen afsluit wordt deze kabel uitgerold in de trottoirs van Brunssum. Los van de mening van de overige 70 % inwoners. Anders gezegd het wordt je min of meer op gedrongen.
Sindsien gaat er geen dag voorbij of je vindt een of andere folder in jouw bus van alle Providers die elk op hun beurt meeliften.
Verder struikel je in de gemeente op de Markt op de parkeerplaatsen in de winkelcentra's over de zeer duidelijk aanwezige reklame promatie middelen van alle providers.Promotiemedewerkers van de grootste kabelbezitter in Nederland de KPN die in speciale geplaatste containers de lokale bevolking op straat bewerken met folders drankjes enchips etc.
Indien je overhoopt tot de 70 % categorie behoort die hierin niet in geinterresseerd is loop je het risico dat je thuis gewoon gebeld wordt door KPN ( terwijl je een belme niet regfistratie hebt) en dat is gisteren gebeurd.
Deze aggressiviteit gaat dan nog verder als je in het gesprek op een vriendelijke manier aan de callcenter medewerker van KPN meedeelt dat je helemaal tevreden bent met de gewone koperdraad KPN kabel service sinds 30 jaar en geen behoeft hebt aan dit produkt . Dan wordt verteld dat de glasvezelkabel er gewoon aan komt en zelfs tot in jouw meterkast aangelegd gaat worden.
Ik ben toen geschrokken van een dergelijke opdringerige sfeer dat ik besloten heb dit bericht in dit forum te plaatsen want nu vind ik dat men te ver gaat.
In mijn eigen woning bepaal nog altijd ik wat daar geplaatst en gemonteerd wordt en niet KPN.
Uiteraard heb ik geprobeerd mijn ongenoegen hierover aan KPN door tegeven maar dat is bijzonder moeilijk.
Ik ben erg verrast en ontstemd over de manier hoe wij in Brunssum met dit Produkt en aansluitende akties door lokale bestuurders en alle Providers worden "gepakt" hier moet wel heeeeeeel veeeeel geld aankleven of mee verdiend worden. Want al die reklame etc kosten toch ook heel veel en dat zit uiteraard verwerkt in de abonnement kosten.En dat loopt dan jaar in jaar uit.
En dan moet je nog maar afwachten of je krijgt wat ze beloven wanneer ik google op " glasvezel problemen" dan zie ik heel veel problemen en ellende voorbij komen dus waarover gaat het hier nog.
We hebben een prima Kabel in de grond liggen die alles makkelijk aan kan met goede kwaliteit du waarom moet dan naast deze kabel nog een 2e kabel in de grond???

Wat ik mis in het geheel is een duidelijke eerlijke voorlichting op een fatsoenlijke manier door Reggefiber , KPN en andere providers de burger wordt hier gewoon misleid met allerlei eigen "stories"
waar de leek niet kan inschatten wat hij in huis haalt.
Uiteindelijk gaat in ons geval indien de glasvezelkabel wordt aangelegd Reggefiber met de buit aan de haal. :mrgreen:

:?

kathy1978
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jan 2006 14:48

Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Ongelezen bericht door kathy1978 »

Nou leuk toch dat er glasvezel komt. Niet zo zuur hoor. Bij mij komt KPN met de koperleiding niet verder tot 8MB en dat is een beetje langzaam met al die videostreaming online. In mijn vorige buurt is wel glasvezel aangelegd en daar had je supersnel internet. Handig hoor. Ik ben nu veroordeeld tot UPC. Die hebben bij mij het monopolie op snel internet. Iets anders is er niet. Dus als u er nou gewoon ja tegen zegt hebben uw medebewoners straks de keus. U hoeft de diensten niet af te nemen. Trouwens als u uw huis later zou verkopen. Ik neem aan koophuis. Dan vinden nieuwe jongere mensen het ook prettig dat het er al ligt. We werken ook niet meer met olielampen, gaslampen. Rekenen niet meer met een telraam, stoomtram is ook uit. Alles verandert en je moet mee met je tijd of je nu wilt of niet. Mijn moeder vindt een computer lastig, wilde eerst niet pinnen, internetbankieren etc. Je moet het wel leren want bijna overal is pinnen, papieren treinkaartjes gaan er ook uit, papieren afschriften kosten geld behalve als je een ouderen bent. Dus ja, met veel geduld heb ik het haar als digibeet toch langzaaem weten te leren zodat ze zich staande kan houden in de maatschappij en niet afhankelijk wordt van anderen. Nieuwste aanwinst voor mijn 69/jarige moeder wordt een eenvoudige mobiele telefoon voor sinterklaas zodat als de NS er weer eens mee ophoudt, ze mijn vader kan informeren waar ze is en eventueel kan opgehaald worden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Ongelezen bericht door sjohie »

De eigenaar van een woning bepaald altijd nog of de glasvezelkabel tot in het pand aangelegd gaat worden, aangezien dit over (door) privéterrein gerealiseerd moet worden. Dit wordt je aangeboden door reggefiber, en is gratis bij uitrol van het netwerk. Latere huisaansluiting kost een aantal honderden euro's, dus de meeste huizenbezitters zeggen hier "ja" tegen, aangezien het een waardevermeerdering van het pand is.

Dat is volledig onafhankelijk van het eventueel diensten af gaan nemen via die net aangelegde glasvezelkabel. Wij hebben wel de aansluiting tot in de woonkamer, maar nemen gewoon nog alles-in-1 af van Ziggo, omdat wij daar tevreden over zijn.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Ongelezen bericht door ciske »

Dus als u er nou gewoon ja tegen zegt hebben uw medebewoners straks de keus. U hoeft de diensten niet af te nemen. Trouwens als u uw huis later zou verkopen. Ik neem aan koophuis. Dan vinden nieuwe jongere mensen het ook prettig dat het er al ligt
Dat ja zeggen, daar moet je heel goed mee opletten. Trouwens als TS een koophuis heeft , dan nog hoeft hij/zij niet te denken van als..... het huis verkocht wordt....dat is zijn probleem niet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Ongelezen bericht door sjohie »

ciske schreef:
Dus als u er nou gewoon ja tegen zegt hebben uw medebewoners straks de keus. U hoeft de diensten niet af te nemen. Trouwens als u uw huis later zou verkopen. Ik neem aan koophuis. Dan vinden nieuwe jongere mensen het ook prettig dat het er al ligt
Dat ja zeggen, daar moet je heel goed mee opletten. Trouwens als TS een koophuis heeft , dan nog hoeft hij/zij niet te denken van als..... het huis verkocht wordt....dat is zijn probleem niet.
Er zijn 2 momenten van "ja" zeggen, de eerste is voor de fysieke aanleg tot in huis, welke door de eigenaar gegeven wordt, en een eventueel aanvullend "ja" welke apart voor het afnemen van diensten via die kabel gegeven dient te worden door de bewoner.

En als huurder heb je volgens mij niet zomaar het recht om een waardevermeerdering van de woning, want dat is dit, te weigeren als de verhuurder daar om vraagt?

Overigens ben ik voor TS blij dat in deze tijden van wereldwijde crisis etc, dit het belangrijkste is waarover hij/zij zich druk hoeft te maken.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Ongelezen bericht door 16again »

soedah schreef: Er wordt verteld indien men 30 % abonnementen afsluit wordt deze kabel uitgerold in de trottoirs van Brunssum. Los van de mening van de overige 70 % inwoners.
Hier geldt alleen kosten-baten analyse. Bij 30% betalende klanten is aanleg rendabel. Uiteraard dient dus eerst 30% betalende klanten binnengehaald te worden, daar is reclame voor nodig. Omdat meerdere providers gebruik maken van reggefiber, krijg je dus meerdere aanbiedingen in de bus.

Er is geen verplichting tot abonnement, mogelijk is alleen aansluiting op glas gratis, door daar voor te kiezen kun later honderden euros aansluitkosten besparen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Ongelezen bericht door ciske »

daar is reclame voor nodig
Prima, maar niet via de telefoon als je ook ingeschreven staat bij het "bel me niet register", andere reclame kan je weggooien.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
soedah schreef: Er wordt verteld indien men 30 % abonnementen afsluit wordt deze kabel uitgerold in de trottoirs van Brunssum. Los van de mening van de overige 70 % inwoners.
Hier geldt alleen kosten-baten analyse. Bij 30% betalende klanten is aanleg rendabel. Uiteraard dient dus eerst 30% betalende klanten binnengehaald te worden, daar is reclame voor nodig. Omdat meerdere providers gebruik maken van reggefiber, krijg je dus meerdere aanbiedingen in de bus.

Er is geen verplichting tot abonnement, mogelijk is alleen aansluiting op glas gratis, door daar voor te kiezen kun later honderden euros aansluitkosten besparen.
Apart, hier ging het "los" met aanleggen als xx% van de eigenaren interesse zou tonen, en was er helemaal geen percentage abonnementen/betalende klanten in het spel. Dat lijkt me ook apart, immers, wie sluit als consument een abonnement ergens voor af, als je bij afsluiten niet eens weet of je het ook daadwerkelijk gaat krijgen?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Ongelezen bericht door ciske »

Dat lijkt me ook apart, immers, wie sluit als consument een abonnement ergens voor af, als je bij afsluiten niet eens weet of je het ook daadwerkelijk gaat krijgen?
Toch is dat voor gevallen, en dan zit je er toch aan vast.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Ongelezen bericht door sjohie »

ciske schreef:
Dat lijkt me ook apart, immers, wie sluit als consument een abonnement ergens voor af, als je bij afsluiten niet eens weet of je het ook daadwerkelijk gaat krijgen?
Toch is dat voor gevallen, en dan zit je er toch aan vast.
Hier kwam concepts-ict wel meteen ná het ontvangen van de enquête over de glasvezel-huisaansluiting aan de deur om me een abonnement aan te smeren, maar dat waren wel 2 aparte dingen. Later kwamen ook KPN en Vodafone aan de deur bedelen.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Ongelezen bericht door 16again »

ciske schreef:
daar is reclame voor nodig
Prima, maar niet via de telefoon als je ook ingeschreven staat bij het "bel me niet register", andere reclame kan je weggooien.
De telefoon aanbieder mag bestaande klanten (en zelfs ook ex-klanten) gewoon bellen! Wil je dit niet, dan is per bedrijf extra blokkade nodig

soedah
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mei 2010 14:23

Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Ongelezen bericht door soedah »

ik ben erg verbaasd over jullie snelle reakties die ik allemaal met veel interresse heb gelezen maar maakt mijn beeld nog steeds niet kompleet.

Reggefiber is de eigenaar van de glasvezelkabel (monopolist) en hoe ben ik als klant hiertegen juridisch beschermd?

Er zijn zaken waarover ik ook nog iemand over zijn ervaring wil lezen zoals de prijzen van de abbonnementen , kortingen etc . problemen met deze glasvezel aansluiting zoals o.a. storingen, betouwbaarheid van verbindingen internet.bellen.tv, services van de providers. En of het eventueel overstappen naar andere providers met betere abbonnementen mogelijk is en soepel verloopt.
Dus laat maar even weten wat iedereen in deze onderwerpen kan bijdragen aan deze discussie.

Klachten zijn ook welkom.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Ongelezen bericht door 16again »

soedah schreef: Reggefiber is de eigenaar van de glasvezelkabel (monopolist) en hoe ben ik als klant hiertegen juridisch beschermd?
Volgens mij doe je als particulier geen zaken met reggefiber.
Dit is alleen de club die infra verzorgt, meerdere partijen bieden eigen diensten aan op die infrastructuur.

Met oude koperdraden was dit niet anders: onderliggende koper verbinding naar je huis is/was altijd KPN, elke adsl aanbieder gebruikt KPN voor de laatste meters naar je huis.

Het zou wat worden als elke aanbieder zelf zou moeten graven voor eigen klanten....


Ik ben minder goed uit met mijn glasvezel: Deze is niet van reggefiber maar van CIF.
Deze laat geen andere aanbieders toe op zijn netwerk, en zit ik vast aan Caiway.
Dat betekent voor mij: Dan maar geen glas en verder met adsl, aansluiting in meterkast blijft ongebruikt ........of neemt reggefiber hier ooit het spul over?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Ongelezen bericht door sjohie »

soedah schreef:ik ben erg verbaasd over jullie snelle reakties die ik allemaal met veel interresse heb gelezen maar maakt mijn beeld nog steeds niet kompleet.

Reggefiber is de eigenaar van de glasvezelkabel (monopolist) en hoe ben ik als klant hiertegen juridisch beschermd?

Er zijn zaken waarover ik ook nog iemand over zijn ervaring wil lezen zoals de prijzen van de abbonnementen , kortingen etc . problemen met deze glasvezel aansluiting zoals o.a. storingen, betouwbaarheid van verbindingen internet.bellen.tv, services van de providers. En of het eventueel overstappen naar andere providers met betere abbonnementen mogelijk is en soepel verloopt.
Dus laat maar even weten wat iedereen in deze onderwerpen kan bijdragen aan deze discussie.

Klachten zijn ook welkom.
Net zoals je dat bent in het geval van het koperen telefoonnet, de coax netwerken van Ziggo en UPC, of de mobiele netwerken (frequenties). Door een (lokale) overheid dus. In dit geval je gemeente, die heldere afspraken maakt met Reggefiber, aangezien het netwerk in hún openbare grond ligt. Al die glasvezelcontracten zeggen dat ze andere aanbieders aanbieders moeten toelaten, vandaar dat je eenmaal aangesloten normaliter ook kan kiezen uit niet-KPN aanbieders. Misschien dat ze het eerste jaar een alleenrecht hebben, als goedmakertje voor de aanlegkosten, maar that's it.

Wat betreft betrouwbaarheid etc, dat is hetzelfde als met de telefoon en kabel etc, oftewel een best-practice inspanning. Als je meer dan dat wil, zijn er zakelijke providers en verbindingen, maar dan wel tegen een veelvoud van de prijs.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Ongelezen bericht door Prolix »

Uiteindelijk is het allemaal "lood om oud-ijzer". Dat je de reclame als dwingend ervaart ligt echt aan jezelf. Misschien moest je maar eens gaan protesteren bij een publieke vergadering van de gemeenteraad. Dat je alleen maar "dubbelglasvezel" wilt in het kader van besparingen :shock: , of anders helemaal geen.

soedah
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mei 2010 14:23

Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Ongelezen bericht door soedah »

16again schreef:
soedah schreef: Reggefiber is de eigenaar van de glasvezelkabel (monopolist) en hoe ben ik als klant hiertegen juridisch beschermd?
Volgens mij doe je als particulier geen zaken met reggefiber.
Dit is alleen de club die infra verzorgt, meerdere partijen bieden eigen diensten aan op die infrastructuur.

Met oude koperdraden was dit niet anders: onderliggende koper verbinding naar je huis is/was altijd KPN, elke adsl aanbieder gebruikt KPN voor de laatste meters naar je huis.

Het zou wat worden als elke aanbieder zelf zou moeten graven voor eigen klanten....


Ik ben minder goed uit met mijn glasvezel: Deze is niet van reggefiber maar van CIF.
Deze laat geen andere aanbieders toe op zijn netwerk, en zit ik vast aan Caiway.
Dat betekent voor mij: Dan maar geen glas en verder met adsl, aansluiting in meterkast blijft ongebruikt ........of neemt reggefiber hier ooit het spul over?
Sinds ik me met deze discussie gemeld hebt loopt het storm van berichten,schijnbaar heb ik een hot item aangeboord. Bij ons wordt dit kabelnet aangelegd door Reggefiber (monopolist in Nederland zover ik weet) Wanneer KPN voor een deel aandeelhouder van Reggefiber en andere Providers 30 % van de huisaansluitingen in een dorp als abonnement boeken rolt men 100% glasvezelnet uit tot in jouw meterkast. KOSTENLOOS.????? want wanneer je 50 euro betaald per maand is dit 600 euro per jaar en bij eenafschrijvingstermijn 30 jaar 18.000 euro ( indien de huidige tarieven niet gewijzigd worden) Wie is nu hier diegen die kassa maakt? De rest 70 % wordt in de jaren daarna bewerkt door alle providers. Hoe dan ook de aanleg van dit net bij 3000 aansluitingen kost niet meer dan enkele miljoenen kostprijs maar het is de abbonnementsprijs en de 30 jaar die het echt interressant maken voor de kabelaar.En dit alles onder het motto sneller en op toekomst gericht. :?:

soedah
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mei 2010 14:23

Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Ongelezen bericht door soedah »

Prolix schreef:Uiteindelijk is het allemaal "lood om oud-ijzer". Dat je de reclame als dwingend ervaart ligt echt aan jezelf. Misschien moest je maar eens gaan protesteren bij een publieke vergadering van de gemeenteraad. Dat je alleen maar "dubbelglasvezel" wilt in het kader van besparingen :shock: , of anders helemaal geen.
De discussie is ontbrandt. inmiddels heeft KPN mij gebeld en komt na toelichting over mijn bericht , begrepen dat men wellicht iets verkeerd heeft gecommuniceerd naar de nederlandse burgers.
Zij zeggen vandaag dat er intern een gesprek wordt aangezet om de echte reden van deze akties naar buiten te brengen.
Want zij als eigenaar van de koperdraadkabel sinds 50 jaar in nederlandse bodem willen nude technische vervanging hiervan d.m.v Glasvezelkabel inkl hogere snelheden, minder storingen,onderhoud,gebruikersvriendelijker en toekomstgericht. Nou dat is een doos vol beloften zou ik zeggen en dat allemaal KOSTENLOOS voor elke nederlander tot in de meterkast aangelegd totdat men laat ons zeggen in 10 jaar de koperkabel doorknipt.Dus de Glasvezelkabel vervangt op termijn de koperkabel
Maar nu komt het eigenlijke verhaal wanneer je nu een abbonnement afsluit bij KPN of een andere Provider dan wordt deze aansluiting vrijgeschakeld voor intern gebruik van Telefoon,Internet,TV.
Doe je hier niet aan mee geen man overboord dan kun je later een besluit nemen . Want zij zijn van plan de service over hun koperkabel OOIT te verbreken alleen zeggen ze niet wanneer.
Nu het kostenplaatje bij een abonnement van 50 euro/mnd en 600 euro/jaar is dit bij 30 jaar afschrijving 18.000 euro per aansluiting.( indien de tarieven gelijk blijven) Lekker snel verdient toch.
Het zou beter zijn in deze tijd dat er meer marktwerking was dus konkurentie. We zijn du sniets verder opgeschoten als 50 jaar terug toen KPN de koperkabel aangelegd heeft in al onze woningen en Nu niet zelf investeerd maar gokt op 30 % aandeel per dorp of stad geboekte abbonnementen als voorfinanciers wij dus. :lol:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Ongelezen bericht door Har06 »

wat maakt het allemaal uit ?, niemand is verplicht om de glasvezelkabel te nemen.
de gemeente Helmond staat ook borg middels een bankgarantie voor een kabel boer die in enkele wijken start met 20 % instemming van inwoners.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Ongelezen bericht door Prolix »

ik zie je probleem niet. Ook hier hebben we glasvezel gekregen. En ja, echt kostenloos aangelegd tot ergens in de voorraadkast. Nu ooit nog een abo en dan een modem aansluiten op dat punt en done.
Niet jezelf te hard op je borst slaan over dit topic, de helft gaat over andere dingen en de andere helft probeert je uit te leggen dat het hele probleem zich voornamelijk in je hoofd afspeelt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op

Ongelezen bericht door sjohie »

soedah schreef:
Prolix schreef:Uiteindelijk is het allemaal "lood om oud-ijzer". Dat je de reclame als dwingend ervaart ligt echt aan jezelf. Misschien moest je maar eens gaan protesteren bij een publieke vergadering van de gemeenteraad. Dat je alleen maar "dubbelglasvezel" wilt in het kader van besparingen :shock: , of anders helemaal geen.
De discussie is ontbrandt. inmiddels heeft KPN mij gebeld en komt na toelichting over mijn bericht , begrepen dat men wellicht iets verkeerd heeft gecommuniceerd naar de nederlandse burgers.
Zij zeggen vandaag dat er intern een gesprek wordt aangezet om de echte reden van deze akties naar buiten te brengen.
Want zij als eigenaar van de koperdraadkabel sinds 50 jaar in nederlandse bodem willen nude technische vervanging hiervan d.m.v Glasvezelkabel inkl hogere snelheden, minder storingen,onderhoud,gebruikersvriendelijker en toekomstgericht. Nou dat is een doos vol beloften zou ik zeggen en dat allemaal KOSTENLOOS voor elke nederlander tot in de meterkast aangelegd totdat men laat ons zeggen in 10 jaar de koperkabel doorknipt.Dus de Glasvezelkabel vervangt op termijn de koperkabel
Maar nu komt het eigenlijke verhaal wanneer je nu een abbonnement afsluit bij KPN of een andere Provider dan wordt deze aansluiting vrijgeschakeld voor intern gebruik van Telefoon,Internet,TV.
Doe je hier niet aan mee geen man overboord dan kun je later een besluit nemen . Want zij zijn van plan de service over hun koperkabel OOIT te verbreken alleen zeggen ze niet wanneer.
Nu het kostenplaatje bij een abonnement van 50 euro/mnd en 600 euro/jaar is dit bij 30 jaar afschrijving 18.000 euro per aansluiting.( indien de tarieven gelijk blijven) Lekker snel verdient toch.
Het zou beter zijn in deze tijd dat er meer marktwerking was dus konkurentie. We zijn du sniets verder opgeschoten als 50 jaar terug toen KPN de koperkabel aangelegd heeft in al onze woningen en Nu niet zelf investeerd maar gokt op 30 % aandeel per dorp of stad geboekte abbonnementen als voorfinanciers wij dus. :lol:

Ik weet niet of je het adres van je oude economieleraar nog hebt, maar zo ja, geef die eens een belletje zou ik zeggen, want nu vlieg je toch echt wel wat uit de bocht.

In elk contract wat Reggefiber aangaat met een gemeente waar ze glasvezel aanleggen, staat dat ze verplicht zijn derden toe te laten op dat netwerk. Daardoor kan een bedrijf als Vodafone, één van KPN's grootste concurrenten, op het fysiek zelfde glasvezelnetwerk identieke diensten aanbieden.

Als je verhaal zou kloppen, zou KPN toch nooit en te nimmer Vodafone toegang geven? En daarnaast is er nog concurrentie van de tv-kabel, waar de markt mooi gesplitst is tussen Ziggo en UPC. Die geven voor vergelijkbare prijzen ook snelle internetverbindingen, waar eigenlijk alleen de upload iets achterblijft tov glasvezel.

Kortom er is genoeg keuze voor het gros van de Nederlanders, in de meeste huizen komt een KPN (koper of glasvezel) verbinding binnen, met daarnaast een coax kabel van Ziggo of UPC.

Een voorbeeld, wij kunnen op onze reggefiber glasvezel aansluiting kiezen uit KPN, hun dochterondernemingen XS4ALL en Telfort, Tele2, Vodafone, Fype, Sollcon en zo nog een paar bedrijven die volstrekt onafhankelijk zijn van KPN.

Gesloten