LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] je moet kunnen internetbankieren om prepay op te waarderen

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Mo Goedhart
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jan 2011 21:29

je moet kunnen internetbankieren om prepay op te waarderen

Ongelezen bericht door Mo Goedhart »

Banken en mobiele telefoon providers hebben vanwege een wetswijziging het opwaarderen van beltegoed veiliger gemaakt. Hiervoor moet (in ieder geval bij KPN) de consument gebruik maken van internetbankieren. Wanneer de consument gekozen heeft om niet te internetbankieren? Bijvoorbeeld vanwege visuele handicap of ouderdom en gebruiksonvriendelijkheid van dergelijke websites in combinatie met hun hulpmiddelen/digibetisme? Dan is het voor hen straks onmogelijk hun beltegoed op te waarderen in dit nieuwe systeem. Dan moeten zij eerst hun bankproduct omzetten naar internetbankieren, enkel en alleen met het doel om hun beltegoed op te kunnen waarderen... Waarbij een derde hen nog moet helpen om die internetbankierhandelingen te verrichten.

Daarom worden deze mensen nu gedwongen om losse beltegoedkaarten te kopen, wat voor hen een stuk lastiger kan zijn door hun beperkingen. In vergelijking met gewoon op de oude manier mobiel opwaarderen. Dat noemen ze vooruitgang.
Er zijn enorm veel drempels opgeworpen om mensen zowat te dwingen naar duurdere mobiele telefoonabonnementen!
http://www.kpn.com/prive/mobiel/wijzigi ... repaid.htm

De oude methode was blijkbaar niet afdoende (hieronder de oude KPN opwaardermethode die sinds 1 december 2013 niet meer werkt, was blijkbaar te onveilig):
Aanmelden voor Mobiel Opwaarderen
1.Bel gratis naar 1244 en kies optie 8 in het menu.
2.Kies voor de optie Mobiel Opwaarderen en volg de aanwijzingen.
3.Je ontvangt binnen 3 dagen een bijschrijving van 1 cent op je bankrekening, met in de omschrijving een eenmalige opwaardeercode.
Je kunt de code vinden via internetbankieren of op je eerstvolgende bankafschrift.
4.Bel binnen 8 weken opnieuw gratis naar 1244 om de eenmalige opwaardeercode te wijzigen.
Na 8 weken is de code niet meer geldig en moet je je opnieuw aanmelden.
5.Kies voor de optie Mobiel Opwaarderen en vervolgens voor de optie 'Het wijzigen van de eenmalige code'.
6.Kies een persoonlijke opwaardeercode. Met deze code kun je nu Mobiel Opwaarderen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: je moet kunnen internetbankieren om prepay op te waarderen

Ongelezen bericht door bprosman »

Dan is het voor hen straks onmogelijk hun beltegoed op te waarderen in dit nieuwe systeem.

Valt we mee, mijn ouders willen ook (nog) geen Internet bankieren en/of een creditcard.
Op het moment dat ze iets willen bestellen of betalen doe ik dat en ik krijg het geld contant mee.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: je moet kunnen internetbankieren om prepay op te waarderen

Ongelezen bericht door eleven »

Als ouderen op een mobieltje kunnen bellen, d.w.z. het telefoonnummer kunnen intoetsen, dan kunnen ze ook de cijfers van een opwaardeerkaart van de winkel intoetsen.
Er zijn zoveel ouderen die geen computer hebben, helemaal te zwijgen internetbankieren doen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: je moet kunnen internetbankieren om prepay op te waarderen

Ongelezen bericht door sjohie »

Mijn oma van 92 komt nog op allerlei plekken waar opwaardeerkaarten verkocht worden, dus wat is precies het grote struikelblok?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: je moet kunnen internetbankieren om prepay op te waarderen

Ongelezen bericht door tenormin »

sjohie schreef:Mijn oma van 92 komt nog op allerlei plekken waar opwaardeerkaarten verkocht worden, dus wat is precies het grote struikelblok?
Dan is je oma een witte raaf onder de ouderen, al was het alleen al om het feit dat zij de toetsen kan zien. Ik zelf zie slecht, de Bruna man doet 't voor me; het bonnetje waarmee ik kan opwaarderen heeft heel kleine nummertjes.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: je moet kunnen internetbankieren om prepay op te waarderen

Ongelezen bericht door bprosman »

Leesbril ? :wink:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: je moet kunnen internetbankieren om prepay op te waarderen

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:Leesbril ? :wink:
Dacht je dat ik die niet altijd bij me draag? Heb je wel eens op potjes bij de super gekeken wat er in zat? Ook met bril: niet te lezen. Komt door te veel verplichte info op etiketten. Tegenwoordig met e-mails ontvangen hetzelfde: verzonden van mijn Samsung; ook heel kleine tekst. Maar dat is op te lossen. Als men geen oogproblemen heeft kan men het zich ook niet voorstellen.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: je moet kunnen internetbankieren om prepay op te waarderen

Ongelezen bericht door plumber »

tenormin schreef:
bprosman schreef:Leesbril ? :wink:
Dacht je dat ik die niet altijd bij me draag? Heb je wel eens op potjes bij de super gekeken wat er in zat? Ook met bril: niet te lezen. Komt door te veel verplichte info op etiketten. Tegenwoordig met e-mails ontvangen hetzelfde: verzonden van mijn Samsung; ook heel kleine tekst. Maar dat is op te lossen. Als men geen oogproblemen heeft kan men het zich ook niet voorstellen.
tenormin wat is er loos??????

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: je moet kunnen internetbankieren om prepay op te waarderen

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:
sjohie schreef:Mijn oma van 92 komt nog op allerlei plekken waar opwaardeerkaarten verkocht worden, dus wat is precies het grote struikelblok?
Dan is je oma een witte raaf onder de ouderen, al was het alleen al om het feit dat zij de toetsen kan zien. Ik zelf zie slecht, de Bruna man doet 't voor me; het bonnetje waarmee ik kan opwaarderen heeft heel kleine nummertjes.
Die belt helemaal niet mobiel.. :lol: Het was meer om aan te geven, dat je niet zoals gesuggereerd wordt door TS, móet kunnen internetbankieren om te kunnen opwaarderen, maar dat men ook als men al wat op leeftijd is, nog via de los te kopen opwaardeerkaarten dit kan doen.

Maar jammer om te horen dat je zicht minder wordt, ik heb dan ook wel een bril, maar kan me ook zonder nog wel redden gelukkig.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: je moet kunnen internetbankieren om prepay op te waarderen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Volgens velen was vroeger alles beter, dus gewoon zo'n kaartje kopen in de winkel moet toch een verbetering zijn t.o.v. al dat gedoe met geld overboeken?

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: je moet kunnen internetbankieren om prepay op te waarderen

Ongelezen bericht door Dirkie »

MIjn moeder heeft ook geen internet, geen internet bankieren enz enz. Als zij haar mobiel wil opwaarderen (die heeft ze wel) koopt ze een opwaardeerkaart en vraagt even vriendelijk of ze haar mobiel meteen willen opwaarderen. En dat is geen probleem.
Gewoon even vragen dus.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: je moet kunnen internetbankieren om prepay op te waarderen

Ongelezen bericht door sadfly »

Code: Selecteer alles

tenormin wat is er loos??????
Wat er loos is, dat deze moderne tijd een ramp (aan) het worden is.
Alle lettertjes worden maar kleiner en kleiner. terwijl het label soms op gigantisce verpakkingen zit.
En ook op internet ze je duidelijk een trend de verkeerde kant op. inplaats vand at websites grotere letters gebruiken, wegens hogere scherm resoluties, waardoor kleinere letters of websites weer niet gemaakt zijn om met ene groter font om te gaan. En dat vermoed ik alleen maar daar de mobiele smartphone rommel die je toch niet gebruikt.

Maragoed, even terug, ik zie niks verkeerd met een opwaardeer kaart kopen en een paar nummertjes invoeren. Dat zal ik altijd kiezen boven mobiel internet bankieren wat dus als onveilig te boek staat. teminste ik vind het niet veilig. Daarnaast, oudere mensen komen echt wel eens in een supermarkt, dus zo een kaartje kopen is geen probleem. En als het te klein is vergrootglas er bij. nee niet de softwarematige vergrootglazen rommel. dat werkt erg slecht.

Gesloten