LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Modem terug sturen

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
AnnaM
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2015 14:37

Modem terug sturen

Ongelezen bericht door AnnaM »

Ik sta op ontploffen van boosheid.
3 maanden terug hebben we bliksem inslag gehad waarbij de modem van tele 2 kapot ging.
Hebben een nieuwe gekregen en moesten de oude terug sturen.
Dit heb ik 2 oktober gedaan en bewijs van postkantoor gekregen.
Nu blijft tele 2 maar brieven sturen dat ze die modem niet terug hebben gekregen en 99 euro in rekening brengen.
Heb hier nu al wel 10 keer over terug gebeld en code van postkantoor doorgegeven dat de modem terug is gestuurd.
Gaan ze het nakijken ja klopt is terug gestuurd en vervolgens krijg ik vandaag weer een brief dat ik 99 euro moet betalen voor een niet ontvangen modem
Als ik niet binnen 14 dagen betaal gaat het naar het incassobureau en moet 40 euro extra betalen en gaan me afsluiten.
Bel ik er vandaag weer heen en nu krijg ik te horen betaal eerst die 99 maar en dan verrekenen we het weer met het volgende factuur en krijgt U die 99 weer terug.
Toch ga ik niet die 99 euro betalen laten ze het maar naar het incassobureau sturen.
Kijken wie aan het kortste eind trekt,ik kan het bewijs tonen

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Modem terug sturen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

AnnaM schreef: Bel ik er vandaag weer heen en nu krijg ik te horen betaal eerst die 99 maar en dan verrekenen we het weer met het volgende factuur en krijgt U die 99 weer terug.
Toch ga ik niet die 99 euro betalen laten ze het maar naar het incassobureau sturen.
Kijken wie aan het kortste eind trekt,ik kan het bewijs tonen
Als ze je afsluiten is het wel lastig - heb je geen belangrijke mail die daar binnen komt?
Maak dan een Yahoo/Outlook.com/ Gmail adres aan - en laat de mail daarheen sturen!

Hiermee voorkom je problemen als ze je toch afsluiten.

Dan - stop met bellen.
Je hebt het teruggestuurd, en kan het bewijzen - dus je zou eenmaal een fax of mail kunnen sturen met daarin nog eenmaal het verhaal - en het verzoek om te stoppen met deze loze dreigementen.
Willen ze toch van jou die 99 euro - verzoek ze deze dan over te maken, dan betaal je ze volgende maand terug. (is dus het omgekeerde van wat ze van jou vragen).

Voor de rest - als je kan aantonen dat het teruggestuurd is (bewaar je bewijs heel erg goed) dan heeft Tele2 helemaal geen recht op enige vergoeding - tenzij daar van te voren duidelijke en aantoonbare afspraken over zijn gemaakt (borg voor nieuwe o.i.d.).

Ik zou trouwens overwegen over te stappen - daar Tele2 je kennelijk alleen als melkkoe ziet, niet als klant.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Modem terug sturen

Ongelezen bericht door Dirkie »

AnnaM schreef:Heb hier nu al wel 10 keer over terug gebeld en code van postkantoor doorgegeven dat de modem terug is gestuurd.
Gaan ze het nakijken ja klopt is terug gestuurd en vervolgens krijg ik vandaag weer een brief dat ik 99 euro moet betalen voor een niet ontvangen modem
Ik neem aan, dat via de Track&Trace code gevonden kan worden dat het pakket inderdaad is afgeleverd op het adres van Tele2. Want het hebben van een verzendbewijs is niet voldoende, het moet ook afgeleverd zijn.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Modem terug sturen

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ik snap niet waar Tele zich druk om maakt om een kapot modem!,

Het modem is stuk en gaat zo het elektronisch afval in!, er wordt niks meer mee gedaan,

Hetzelfde geval wanneer je overstapt naar een andere provider, het oude, teruggestuurde modem wordt ook vernietigd en heeft zijn geld opgebracht, in de massa kost die rommel geen drol, er wordt flink winst gemaakt door de internetproviders, zit daar maar niet over in,

Tele2 mag blij zijn dat de klant niet overstapt naar een andere provider!, de klant heeft al genoeg hinder van een kapot modem, geen internet, telefoon en tv!,

Dit hoort geruisloos door de provider zonder kosten opgelost te worden, het oude kapotte modem moet vergeten worden, men kan er niks meer mee,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

stofzuigertje

Re: Modem terug sturen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het bewijs van verzenden naar hun adres en met gewicht is voldoende bewijs, en dat zij rommelig werken is hun probleem.
Betaal niets en stap eventueel als ze afsluiten wegens wanbetaling over....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Modem terug sturen

Ongelezen bericht door ciske »

Dit heb ik 2 oktober gedaan en bewijs van postkantoor gekregen
Dan kunnen ze je niks maken, stap anders over, tele 2 is zo goed niet.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Modem terug sturen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dirkie schreef: Want het hebben van een verzendbewijs is niet voldoende, het moet ook afgeleverd zijn.
Zodra je het verzonden hebt, is jouw deel voorbij.
Hooguit moet je, bij conflict - de verzender (TNT post of hoe ze momenteel ook mogen heten) aansprakelijk stellen voor alle kosten als zij niet hebben afgeleverd.

Als jij kunt aantonen dat het ter verzending is aangeboden (en dat kan TS, zie eerdere bijdragen) dan is voor hem/haar het klaar - en moet Tele2 maar regelen dat het goed komt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Modem terug sturen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tele2 is goedkoop aan de voorkant en duur aan de achterkant. Ze lokken klanten met scherpe tarieven. Bij voortijdig opzeggen en het terugsturen van waardeloze kapotte modems brengen ze de hoofdprijs in rekening. Dat doen ze hier ook. Zie het als een spel om geld binnen te harken. Tele2 heeft een warme en innige relatie met incassobureau Intrum Justitia voor deze kunstjes. Beiden van Zweedse origine.

https://www.google.com/search?q=tele2+i ... 8&oe=utf-8

Die goedkope rommel van Tele2 moet je altijd aangetekend terugsturen. Op marktplaats te koop voor een tientje.

Gesloten