Pagina 2 van 3

Re: Wil weg bij Ziggo. Is Tele2 een optie?

Geplaatst: 07 aug 2015 15:30
door organo
Sjohie, ok iets overdreven. Maar als ik een pakket heb en het wordt overgenomen door een ander, dan wil ik dezelfde voorwaarden.Ik hoef niet perse naar Tele 2, het is gewoon wat orientatie. Tele 2 heeft wel de landen op de lijst staan die voor mij belangrijk zijn. Wat die snelheid betreft, ja daar heb je een punt. Ik denk, gewoon rustig verder kijken. Prijs is voor mij wel belangrijk omdat ik veel in het buitenland ben, en je kan je abonnement voor tv en telefoon niet tijdelijk stoppen. Ik denk bij geen 1 provider.

Re: Wil weg bij Ziggo. Is Tele2 een optie?

Geplaatst: 07 aug 2015 15:45
door Crayno
XS4all je betaalt wat meer maar als je een problem hebt heb je snel iemand aan de lijn die ook daadwerkelijk verstand van zaken heft. Ik ben zelf al bijna 30 jaar tevereden :)

Re: Wil weg bij Ziggo. Is Tele2 een optie?

Geplaatst: 07 aug 2015 15:46
door joopjes
Tele 2 is NIET aan te raden. Constant problemen. Mails komen niet altijd aan en ook niet alle mails worden ontvangen. Na maaaanden klachten doorgegeven te hebben krijg je onderstaande reactie. Telefonisch gaven ze nog aan "de handdoek in de ring te gooien" "neem een gmailaccount of hotmailadres. dat werkt wel altijd". Onprofessioneel zooitje daar! Lossen probleem dus niet op!!
Tele 2 inde mail: Onze email service is een extra gratis service die Tele2 aanbied.

Re: Wil weg bij Ziggo. Is Tele2 een optie?

Geplaatst: 07 aug 2015 15:49
door joopjes
organo schreef:Ik wil weg bij Ziggo omdat na de fusie met UPC alles verkeerd gaat. Ik had in mijn pakket onbeperkt bellen binnen-en buitenland. Is bij Ziggo niet meer mogelijk dus ik betaal ongeveer 35 euro meer per maand dan bij UPC. Veel gebeld, maar is niks aan te doen. Dus ik heb het wel gehad met die lui. Ook zenders weg,
Hier ook problemen met Ziggo. Sinds de nieuwe zenderindeling afgelopen februari heb ik nog steeds diverse zenders niet. Bij bellen wordt er gezegd: dat is onmogelijk. We hebben ook geen verder klachten ontvangen". Op brieven reageren ze helemaal niet.

Re: Wil weg bij Ziggo. Is Tele2 een optie?

Geplaatst: 07 aug 2015 16:15
door jwmensink
Wij zijn al jaren een zeer tevreden gebruiker van Solcon. Deze provider komt ook altijd als één van de beste providers uit de test van o.a. de Consumentenbond [commerciële link verwijderd]

Re: Wil weg bij Ziggo. Is Tele2 een optie?

Geplaatst: 07 aug 2015 16:17
door Danny66
Hoi,
Ik heb al jaren Tele2 en ben tot nu toe zeer tevreden, ik heb wel het 40 MB download en 10 MB upload,
kijk eerst hoever je van de server woond , tot 1 KM is het ok. en of Tele2 je het VDSL (40MB) kan leveren, het gewone 20MB is tegenwoordig te weinig , dus als dat alleen beschikbaar is , dan raad ik het af en zoek een andere provider, suc6

Re: Wil weg bij Ziggo. Is Tele2 een optie?

Geplaatst: 07 aug 2015 16:57
door hansvanveen44
Na 25 jaar klant te zijn geweest bij Casema/Ziggo half vorig jaar overgestapt naar KPN. Tele-2 maakt gebruik van KPN-koper-netwerk (budget dochterbedrijf). Doordat de kabels er al 35 jaar lagen en er nog maar enkele klanten op "koper" zaten in de buurt hebben wij de eerste weken een aantal keren de servicemonteurs in de buurt gehad. Alles werkt nu naar behoren, heb inmiddels premium met (gemeten) 62 Mbits download en 21 Mbits upload. Omdat wij ook KPN-mobiel hebben krijgen wij daarop nog een aantal voordelen. TV-pakket zeer uitgebreid, pakket Telefoon, onbeperkt gratis bellen, Internet en TV kost € 85,00 per maand. Toch ruim € 40,00 goedkoper dan Ziggo, nog afgezien van de kosten van gebruik van de vaste telefoon bij Ziggo.

Re: Wil weg bij Ziggo. Is Tele2 een optie?

Geplaatst: 07 aug 2015 16:58
door jantom
Iedereen heeft zijn eigen ervaringen.

Ik heb naast Ziggo ook (een paar jaar terug) een abonnement op Tele2 genomen om te kijken of Tele2 beter zou zijn. Tele2 was een fiasco.... de snelheid van internetten was bedroevend laag (t.o.v. Ziggo) maar de KPN-monteur zei doodleuk dat het niet aan de KPN (de verbinding zelf) lag...
Bezint eer ge begint.

Ik ben tevreden met Ziggo. Als er ooit wat aan de hand was werd het altijd snel verholpen. Meestal was een reset van de modem genoeg.

Re: Wil weg bij Ziggo. Is Tele2 een optie?

Geplaatst: 07 aug 2015 17:16
door lenss151
Als je bij klachten kompas kijkt en de betreffende leverancier intoetst zie je allé klachten is ook een prima site voor duren aankopen

Re: Wil weg bij Ziggo. Is Tele2 een optie?

Geplaatst: 07 aug 2015 17:28
door chris15=
Hallo organo,

Ik voel mij een ervaringsdeskundige op het gebied van pakketten en bijbehorende providers.
Dat vloeide voort uit mijn ergernis over reclamebagger, de verplichting om het langs te laten komen en een manier om daar zelf de baas over te worden bij tv kijken. Voor mijn radio heb ik nog steeds geen oplossing.
De interactieve tv sprak mij gelijk aan omdat ik daarmee alles kon opnemen wat ik wilde zien en alle uren tussenliggende bagger kon doorspoelen. Het was nog wel in het beginstadium van ontwikkeling.
Wat gaat me dat kosten ?
Bij het zoeken naar de juiste prijs/kwaliteit verhouding bedacht ik mij dat met de net nieuwe open markt er vele geldwolven(veel en snel geld harken zonder service) zouden opstaan die ook een graantje zouden willen meepikken. Dat gebeurde toen al met de mobiele telefoonmarkt, waar er ook maar een paar van over zijn en/of gefuseerd.
Echter, ze hebben allemaal een netwerk nodig voor hun "diensten" en daar was maar 1 grote eigenaar vanuit het PTT-verleden. De afsplitsing KPN dus. Vele anderen konden zich inkopen om via hun net de waar te verkopen. Dus die extra kosten heeft KPN nooit gehad. Die voorsprong hebben ze altijd gehouden.
Mijn eerste voorkeur was XS4ALL, maar mijn portemonnaie was daarvoor te klein.
Het werd KPN en in alle jaren daarna heb ik steeds bijgehouden hoe de ontwikkelingen waren bij de andere providers om evt. over te stappen. Nooit is er een gunstiger voor mij geworden.
In de beginjaren heb ik mij bij KPN ook een proefkonijn gevoeld, de volle prijs voor een halve service.
Nu, anno 2015, hebben ze zich goed ontwikkeld. Een duidelijke website met veel uitlegvideo's en fora, vele steeds wisselende pakketten, gratis hardware in bruikleen, goede snelheid ook in de goedkopere abo's, zeer weinig storingen en vooral sinds enige tijd gratis telefoonnummers voor hulp bij brokken.
Ik ben niet zo van aanbevelingen, maar de waarheid mag gezegd worden voor dit geld en deze kwaliteit door een tevreden gebruiker.
Overweeg het serieus; je zult na Ziggo weer opluchten.

met een groet

Re: Wil weg bij Ziggo. Is Tele2 een optie?

Geplaatst: 07 aug 2015 18:30
door brutusvanZ.
Ik heb bij Tele2 een abonnement van TELEVISIE/INTERNET/TELEFOON.

Al zeker 9 jaar hebben wij een goede relatie met Tele2.

De internetsnelheid die in ons pakket zit is 40 mb.

Wanneer ik de snelheid test bij www.speedtest.nl kom ik geregeld op 42 mb.

Hebben ook zeer weinig uitval van TV en/of telefoon.

Véél succes met Uw zoektocht naar een goede provider.

Re: Wil weg bij Ziggo. Is Tele2 een optie?

Geplaatst: 08 aug 2015 18:16
door Bestlander

Ik ben enkele jaren anderhalf jaar bij tele2 klant geweest het was een ramp.

De allerbeste als je hem kan krijgen is Solcon, super service nooit geen storing echt perfect.
Ze konden op mijn nieuwe adres glasvezel leveren nu zit ik bij Caiway is ook goed.
Maar als Solcon glasvezel kan leveren ga ik terug.
Groet,
Bestlander.

Re: Wil weg bij Ziggo. Is Tele2 een optie?

Geplaatst: 08 aug 2015 21:53
door sjohie
En om de verwarring helemaal compleet te maken, ik ben al 15 jaar klant bij @Home, later Ziggo en nu UPC onder de naam Ziggo. Hier geen gedonder door de technische wijzigingen in het netwerk van begin dit jaar. (lang leve hirschmann kabels).

Re: Wil weg bij Ziggo. Is Tele2 een optie?

Geplaatst: 09 aug 2015 11:56
door olaf79
Ik denk dat je voor elke provider voor en tegenstanders kunt vinden en tevreden en ontevreden klanten.

Van belang is te kijken naar wat de werkelijke snelheid is op jouw locatie. Hoe transparant is de provider hierover (tele2 zwijgt in alle toonaarden hierover, voor mij reden om met grote boog om zo'n ballentent heen te lopen).
Verder is van belang, zitten er in het pakket niet allerlei dingen die je niet nodig hebt (of juist anders om). Is er een (gratis) klantenservice. Bel die eens, kijk hoelang de wachttijd is, etc.

Ga dus niet af op alleen prijs.

Re: Wil weg bij Ziggo. Is Tele2 een optie?

Geplaatst: 09 aug 2015 15:33
door Har06
olaf79 schreef:Ik denk dat je voor elke provider voor en tegenstanders kunt vinden en tevreden en ontevreden klanten.

Van belang is te kijken naar wat de werkelijke snelheid is op jouw locatie. Hoe transparant is de provider hierover (tele2 zwijgt in alle toonaarden hierover, voor mij reden om met grote boog om zo'n ballentent heen te lopen).
Verder is van belang, zitten er in het pakket niet allerlei dingen die je niet nodig hebt (of juist anders om). Is er een (gratis) klantenservice. Bel die eens, kijk hoelang de wachttijd is, etc.

Ga dus niet af op alleen prijs.
natuurlijk wel, 90 % vindt de prijs wel belangrijk, service is bij alle providers hetzelfde, afhankelijk van de persoon aan de lijn, soms neerleggen en opnieuw bellen

Re: Wil weg bij Ziggo. Is Tele2 een optie?

Geplaatst: 09 aug 2015 20:19
door thecure
Crayno schreef:XS4all je betaalt wat meer maar als je een problem hebt heb je snel iemand aan de lijn die ook daadwerkelijk verstand van zaken heft. Ik ben zelf al bijna 30 jaar tevereden :)
jaja in 1985 hadden wij ook internet thuis. mijn ouders boekten altijd via internet bij Sporthuis Centrum :roll:

Re: Wil weg bij Ziggo. Is Tele2 een optie?

Geplaatst: 10 aug 2015 01:35
door testcase
Tip: Je moet opzeggen bij UPC. Dan is ineens veelmogelijk ook qua prijs.

Ik wilde overstappen naar Xs4all, dat had ik ook gedaan. Maar door de 2 weken annuleringsmogelijkheid heeft UPC een onweerstaanbaar aanbod gedaan. Structureel goedkoper pakket en een half jaar extra korting plus Eredevisie live en Sport1 een half jaar gratis. Omgerekend 380 euro op jaarbasis. Ik ben nog een aa

Re: Wil weg bij Ziggo. Is Tele2 een optie?

Geplaatst: 10 aug 2015 19:57
door Har06
testcase schreef:Tip: Je moet opzeggen bij UPC. Dan is ineens veelmogelijk ook qua prijs.

Ik wilde overstappen naar Xs4all, dat had ik ook gedaan. Maar door de 2 weken annuleringsmogelijkheid heeft UPC een onweerstaanbaar aanbod gedaan. Structureel goedkoper pakket en een half jaar extra korting plus Eredevisie live en Sport1 een half jaar gratis. Omgerekend 380 euro op jaarbasis. Ik ben nog een aa

aan dit soort lokkertjes heb ik geen behoefte, simpel bellen met Ziggo en je krijgt een voorstel :roll:

Re: Wil weg bij Ziggo. Is Tele2 een optie?

Geplaatst: 11 aug 2015 12:26
door ciske
Har06 schreef:

aan dit soort lokkertjes heb ik geen behoefte, simpel bellen met Ziggo en je krijgt een voorstel :roll:

Dat klopt wel hoor Har. Je krijgt inderdaad dan een aanbod.

Re: Wil weg bij Ziggo. Is Tele2 een optie?

Geplaatst: 11 aug 2015 22:38
door rozemarijntje
Ik heb nu ongeveer 10 jr tele 2 en afkloppen,missvhien heeft twee keer een storing van hooguit twee uur plaats gevonden.

Ziggo( chello,upc hiervoor) is ook niet top,genoeg klachten,mijn omgeving,constabt tel eruit,of internet.
wel zeg ik,digitaal tv is niet goed,

Wij hebben zelf internet tel voor 23 euro en ziggo ( ci module kaart) in de tv zittrn,uiterst tevreden...

Ging niet om het abbo geld vroeger chello gehad,te traag voor woorden( kan vetanderd zijn hier?) torn hele dure demon alleen internet al 59 euro,drie mnd storing deden niks,einde verhaal,en toen?tele 2 geprobeerd,en nog steeds tevreden.

Let wel je leest vaak alleen negatieve dingen over iets...

Succes metkiezen