[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • IZETV Contentdienst bij Vodafone
Pagina 1 van 1

IZETV Contentdienst bij Vodafone

Geplaatst: 15 jan 2016 14:55
door RutgerK
In december constateerde ik tussen dat de facturen van één van de 06 nummers bij Vodafone structureel hoger waren dan ik had verwacht. Nu hebben wij vanwege een eigen bedrijf meerdere telefoons en ik controleer alleen de extreme facturen.
Bij nadere inspecties bleek dat er al meer dan vijf maanden wekelijks 5 euro werd afgeschreven voor de contentdienst IZETV via het bedrijf Future Target.
Met een beetje googlen bleek al snel dat hier sinds de zomer al vele klachten over zijn gedaan. Ik heb daarom contact opgenomen met Vodafone. Die adviseerde mij de klacht via een online formulier inte dienen en zo geschiedde.

Tot mijn verbazing werd mijn klacht al heel snel afgewezen. Ik zou zelf een betaalknop hebben aangeklikt en mijn telefoonnummer hebben ingevoerd. Niets hiervan klopt met de werkelijkheid. Nog meer verbazend dat de inhoudelijke reden van de afwijzing werd gestuurd via een e-mailadres van GlobeWay. Ook hier heb ik op gegoogled en GlobeWay blijkt een bedrijf te zijn van Billing Services levert aan Vodafone. Vreemd want een derde partij is misschien wel belanghebbend bij een afwijzing van mijn klacht.
Gelukkig stond er onderaan de e-mail een mailadres van de helpdesk van GlobeWay waar ik een e-mail naartoe gestuurd heb met nadere vragen over de afwijzing en het onderzoek dat gedaan is. Ook hierop kwam vrij snel een antwoord. Echter niet van GloeWay maar van een mailadres van [mailadres verwijderd]

Een deel van hun antwoord volgt hieronder:

"Bedankt voor uw e-mail.

IzePlay is een abonnementdienst die €5/week kost, inclusief BTW. De minimale duur is een week. U betaalt dus altijd ten minste een week. Abonnees ontvangen iedere week een link naar de portal. Op deze portal kunnen onbeperkt HTML games gespeeld worden.

Op XX/XX/2015 hebben wij een verzoek ontvangen dat uw telefoonnummer is ingevuld op een van onze pagina’s om in te schrijven op de IZEPLAY dienst. Om er zeker van te zijn dat het correcte nummer is gebruikt wordt de volgende procedure gehanteerd.

U moet op de webpagina op de betalen knop drukken en dan wordt het abonnement geactiveerd. U krijgt dan een gratis SMS met alle informatie.

Enkel iemand met fysieke toegang tot uw mobiele telefoon kan zich inschrijven met het betreffende telefoonnummer."


Heel opmerkelijk dat mijn vragen in het kader van een klachtafhandeling inmiddels beantwoord worden door het bedrijf dat mij € 120,- afhandig heeft gemaakt.

Vodafone wast haar handen ondertussen in onschuld en zegt geen partij te zijn in deze. Ik denk daar toch anders over.

Ik heb op mijn telefoon een sms teruggevonden dat ik mij zogenaamd aangemeld zou hebben voor een dienst met Onbeperkt video streamen met daarin een link. Omdat het mij toentertijd helemaal niets zei heb ik niets met dat SMSje gedaan en zeker niet op de gegeven link geklikt omdat het mij op fishing/spam leek.

Het leek er op dit moment op dat mijn klacht vooral weggedrukt wordt in een brei van verwarring en schuld elders neerleggen.

Inmiddels ben ik wel benieuwd geworden hoeveel mensen slachtoffer zijn geworden van deze oplichting, of de klachten van iedereen zijn afgewezen en hoeveel een dergelijk malafide aan inkomsten heeft gegeneerd.

Richting RadarTV zou ik graag de vraag willen stellen of een mobiele provider inderdaad zo makkelijk de schuld van zich af kan schuiven. De mobiele provider schrijft immers geld van mijn rekening af dat ten onrechte wordt geïncasseerd en weet ook al veel langer dat IZETV zich van deze praktijken bedient.

Re: IZETV Contentdienst bij Vodafone

Geplaatst: 15 jan 2016 19:27
door GJvdZ
Je zegt dat het telefoons van het bedrijf zijn. Zeker weten dat 1 van de medewerkers dit niet heeft aangevraagd?

En v.w.b. de schuld van Vodafone: zij zijn alleen maar het doorgeefluik. Als het een legale dienst is en mensen abonneren zich daarop dan geven zij het gewoon door natuurlijk. Als Vodafone zou gaan besluiten wat wel en niet mag, breekt de pleuris uit.

Re: IZETV Contentdienst bij Vodafone

Geplaatst: 16 jan 2016 12:33
door RutgerK
Ik betrof in dit geval mijn eigen telefoon.

Vodafone is hier geen doorgeefluik maar incasseert actief 5 euro per week en zorgt dat deze 5 euro betaald kan worden aan izeplay. Zij zijn dus niet slechts een bezorgdienst. Je kan je beter vergelijken met het actief beschikbaar stellen van je betaalrekening aan anderen om betalingen te laten doen die mogelijk niet in de haak zijn. Vodafone is een falicitator.

Waar jij ook doelt is het blokkeren van content. Daar is hier geen sprake van. Het is niet eens duidelijk bij izeplay welke content zij mij zouden hebben aangeboden. De sms spreekt van video en zij hebben het in hun e-mail over html spelletjes.

Re: IZETV Contentdienst bij Vodafone

Geplaatst: 30 nov 2016 02:03
door maartenbunel
ik heb een mobiel abbonnement bij kpn en mij is hetzelfde overkomen.
ik ben er na maanden achter gekomen dat ik wel erg veel bataal aan mijn mobiele telefoon.
ik heb 1x een sms ontvangen waarin dat was bevestigd maar omdat ik bang was voor phissing heb ik de sms verwijderd en er niet meer naar gekeken.
het bleek echter dat ik al een abbonnement had.
ik heb maanden lang betaald voor niets zonder het te weten.
en naar mijn centen kan ik fluiten

Re: IZETV Contentdienst bij Vodafone

Geplaatst: 30 nov 2016 09:10
door berndv
maartenbunel schreef:ik heb 1x een sms ontvangen waarin dat was bevestigd maar omdat ik bang was voor phissing heb ik de sms verwijderd en er niet meer naar gekeken.
dus een sms ontvangen ter bevestiging en er maanden later achter komen dat de bevestiging toch wel echt was. Als ik een dergelijke sms zou krijgen, zou ik die allereest goed lezen en daarna ook de eerstvolgende factuur afwachten en goed controleren. Maar ja, wie ben ik :roll:

Re: IZETV Contentdienst bij Vodafone

Geplaatst: 31 mei 2018 11:47
door SDSR
Ik herken bovenstaande ervaring volledig.Graag kom ik in contact met meer gedupeerden van contentdienst future target in mijn geval Fumblo!
Crimineel hoe Vodafone trouwe klanten benadeeld en geen enkele verantwoordelijkheid draagt. Erger zelfs; ze verdienen er zelf aan!!
Wij hebben 4 jaar lang niets vermoedend betaald voor deze dienst zonder ons te hebben aangemeld!
En Vodafone beweert dat we dit wel hebben gedaan. Wij dachten ook aan phissing en negeerde de sms.
Het hele verhaal bij de Geschillencommissie neergelegd; Vodafone heeft heel erg zijn best gedaan om met enorme hoeveelheden regels en richtlijnen zichzelf vrij te spreken; echt schandalig. En de geschillen commissie volgt gewoon de regels van het bedrijf en kijkt totaal niet naar de context. Heel erg; bij de geschillencommissie is alles wat fout kon gaan in communicatie fout gegaan. Het enige advies wat ze nu nog geven is naar de rechter gaan...
Enfin ik kan niet geloven dat in een land als Nederland dit soort criminele praktijken gewoon mogen blijven plaatsvinden. Moet ik hier dan tegen strijden bij de rechter met nog eens heel veel kosten of kunnen we Radar inschakelen om dit publiekelijk neer te zetten?1

Re: IZETV Contentdienst bij Vodafone

Geplaatst: 31 mei 2018 12:12
door Lady1234
En vier jaar niet naar de rekening gekeken?

Re: IZETV Contentdienst bij Vodafone

Geplaatst: 04 jun 2018 09:02
door De Geschillencie
@SDSR Wij willen u er graag op wijzen dat u een melding kunt maken bij ons Meldpunt Kwaliteit: https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... kwaliteit/