LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Mousje
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2014 14:03

Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Ongelezen bericht door Mousje »

Mijn ouders gaan regelmatig naar het buitenland, immers daar hebben ze ook familie en vrienden waar ze graag zijn op hun oude dag. Thuis hebben ze online.nl, waarbij het contract bijna is afgelopen. Na twee maanden komen ze thuis en horen van mijn zusje die bij mijn ouders thuis haar kantoortje heeft, dat er geen internet is. De overige diensten blijken het ook niet te doen. We controleren alles. Niets helpt. Pas maandag 7 november kan er gebeld worden wat doe ik dan voor mijn ouders.

De meneer die ik aan de lijn krijg laat me nogmaals alle handelingen doen. Hij bevestigd wat wij al weten en dat is dat er al 2 maanden geen signaal meer is. Hij zal een monteur inplannen. De eerst mogelijke datum is 17 november. WTF zo lang!!! "Ja sorry het kan niet eerder" zegt hij "Als u eerder weer diensten wilt, kunt u allicht overstappen." Mijn ouders zijn 11 en 16 nov. jarig en willen graag bereikbaar zijn om nog maar niet te spreken over alle rekeningen die via internetbankieren betaald moeten worden. Maar goed ik neem zijn advies ter harte en zeg per onmiddellijk op. Een gesprek van 2 uur beëindig ik met goede hoop omdat ik verwacht dat er ook wel compensatie gedaan kan worden over de maanden waarop betaald is maar geen dienst ontvangen.

Ik bel ZIGGO en daar wordt ik hartelijk ontvangen. We bestellen ons pakket en de aardige meneer belooft dat we 9 november aangesloten worden en dat we het pakket dan hebben. Mijn ouders zijn in de wolken over 2 dagen hebben ze weer TV, telefoon en internet en is hun wereld weer een beetje groter. Alles wordt bevestigd op mijn e-mail adres. Vol goede moed ga ik woensdag naar mijn ouders om het pakket voor hun aan te sluiten, maar er is niks aangekomen. Raar eigenlijk, want ik heb inderdaad ook geen bevestiging ontvangen op mijn e-mail.

Ik bel naar ZIGGO en daar krijg ik te horen dat ze wachten op overstap. Er is geen sprake van overstap, want ik heb alles zelf geannuleerd bij online.nl dus waar wachten jullie op. "Een miscommunicatie mevrouw we gaan het in orde maken. Over 3 tot 5 werkdagen heeft u de spullen in huis en wordt u aangesloten" "Pardon? Eerst hoor ik dat het met 2 dagen kan, dan maken jullie een fout en moet ik extra lang wachten?" "Ja mevrouw." krijg ik als antwoord. "Zou u misschien ook willen kijken wat het e-mail adres is waar jullie op bevestigen? Nee dat is verkeerd, dit moet het zijn." En dat is de samenvatting van een heel lang en moeizaam gesprek.

Voor de zekerheid bel ik online.nl nog, want ik wil wel eens weten hoe het met die opzegging zit. Blijkt ook daar alles fout te zijn gegaan. Maar dat wordt over diverse schijven (7 personen aan de lijn gehad) te worden opgelost. Compensatie krijgen we niet, we krijgen geen bevestiging op schrift/e-mail en we mogen ook gewoon betalen tot en met 31-12 omdat dan het contract afloopt. Dat je geen diensten hebt en al die tijd geen diensten hebt gehad hebben ze maling aan, had het maar eerder gemeld moeten worden.

Vrijdag is mijn vader jarig en ik hoop toch dat hij het pakket al heeft gehad, ondanks het feit dat ik nog steeds geen bevestiging over de mail heb ontvangen. Als ik bij hem aankom blijkt dat niet het geval. Ik bel even naar ZIGGO om de status van de bestelling te vragen. Daar horen we tot onze schrik dat ze niet alleen de bestelling met wachten op overstap hebben geannuleerd, maar dat ze maar alles hebben geannuleerd. Ik ben boos, want ik kan het opnieuw bestellen, maar dan moet ik 3 tot 5 werkdagen wachten. En of ze ook het goede e-mail adres er in willen zetten. Ik leg neer en overleg met mijn ouders. We zijn een beetje wanhopig. Het wereldje van mijn ouders is nu al 6 dagen behoorlijk klein. Mijn moeder moet naar de huisarts, maar kan er niet eens naar bellen. Gelukkig krijgen ze nog een verjaardagscadeau... een mobieltje voor mijn pa. Nu zijn ze bereikbaar.

Later die dag, als de gemoederen wat gezakt zijn, bel ik terug naar ZIGGO om toch maar die order opnieuw erin te laten zetten. Daar hoor dat de order helemaal niet geannuleerd was, maar er nog gewoon in staat. We kunnen uiterlijk dinsdag de spullen krijgen. Dat is immers de 5e werkdag. Ze zullen nog wel kijken of ze in ieder geval het analoog signaal aan kunnen zetten. Even later wordt dat bevestigd en binnen 24 uur hebben mijn ouders analoogsignaal. En of ze toch willen controleren of het e-mail adres juist is.

Maandag belt mijn vader. Blij met zijn mobieltje. Maar erg verdrietig omdat hij geen analoog signaal heeft en er nog niks is binnen gekomen. Ik ga met ZIGGO bellen en ja hoor.... Het pakket staat op status "wachten op overstap" Het e-mail adres klopt ook nog niet en analoog kan pas aan als er een dienst wordt afgenomen. Ik ben diep teleurgesteld, boos en verdrietig. "Nu zal het echt goed komen verzekerd deze dame me. Het duurt echter wel 3 tot 5 werkdagen. Analoog kan echt echt niet. En als ik nog een kilometer af zit van mijn kookpunt wordt prompt de lijn verbroken.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 nov 2016 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Ongelezen bericht door witte angora »

Ziggo is inderdaad een zooitje. Ik heb ook noodgedwongen de overstap moeten maken.

Het begint al met de service: wachttijden van ruim 20 minuten, belt u later maar terug.

Dan blijkt dus inderdaad dat iemand mijn mailadres verkeerd heeft ingevoerd; daarom kreeg ik maar geen bevestiging. Mailadres is nu goed, bevestiging is binnen, maar het contract niet, dus ik heb ook geen klantnummer waarmee ik me voor MijnZiggo kan aanmelden. Als dat bij jou ook niet goed ging, is er blijkbaar iemand (en misschien wel een hele afdeling) die niet kan lezen. Of typen. Het werk van de een wordt niet door een ander gecontroleerd en eventueel gecorrigeerd, lijkt het wel. Ik heb het adres overigens laten veranderen door een Ziggo-medewerker op straat. De afgelopen weken is er hier in het dorp giga veel reclame gemaakt door Ziggo omdat een plaatselijke provider het nodig vond om er mee te stoppen. Dus op die manier was dat alvast snel geregeld, alhoewel ik voor de bevestiging nog een keer apart moest bellen.

De monteur is vanmorgen geweest; ik heb bewust voor Ziggo gekozen omdat ik gewoon een analoog signaal op de tv wil hebben. Afijn, ik heb dus geen analoog signaal. Teletekst (want daar gaat het om) is via het digitale kanaal nagenoeg onleesbaar.

TV kijken gaat niet via de kanalen van de tv; ik heb hier nu een Humax box, dat werkt via een van de dvd-ingangen. Dus ik heb nu twee afstandsbedieningen nodig: een om de tv aan en uit te zetten, en een voor de rest. Slaat helemaal nergens op.

Gelukkig heeft mijn tv twee scart-aansluitingen, anders had ik een probleem met de dvd-speler. En ja, ik heb een oude glasbak tv die het prima doet, dus die doe ik niet weg omdat Ziggo niet overweg kan met eenvoudige simpele techniek van vroeger. Ook al beweerden ze bij aanmelding iets heel anders.

Kortom: ik zit er een jaar aan vast, maar daarna ben ik weg. Wat hun me kunnen leveren, kan een ander me ook leveren, maar dan een stuk goedkoper. Hier heb ik helemaal niks aan. Sorry.

Dan komt de monteur nog met een vaag verhaal dat er een klanttevredenheidsonderzoek komt, en als ik over hem tevreden ben dat ik een 9 of 10 in moet vullen, want het is een Amerikaans systeem, en de cijfers 1 tot en met 8 zijn onvoldoende. Het zal allemaal wel.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Ongelezen bericht door Quark »

Bij ziggo gaat veel verkeerd
Maar ook van de andere providers vind je net zoveel klachten, zoals ik al eerder heb gemeld 1 zoon zit bij KPN de andere bij Tele 2 en we hebben alle drie ons portie problemen gehad.

Vaak als er iets mis gaat, en dat kan bij iedere provider gebeuren, ontstaat de Wet van Murphy

"if there’s any way they can do it wrong, they will" of ook wel "Anything that can go wrong, will go wrong"

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Ongelezen bericht door beusen »

Quark schreef:Bij ziggo gaat veel verkeerd
Maar ook van de andere providers vind je net zoveel klachten, zoals ik al eerder heb gemeld 1 zoon zit bij KPN de andere bij Tele 2 en we hebben alle drie ons portie problemen gehad.

Vaak als er iets mis gaat, en dat kan bij iedere provider gebeuren, ontstaat de Wet van Murphy

"if there’s any way they can do it wrong, they will" of ook wel "Anything that can go wrong, will go wrong"

Een bedrijf met veel klanten heeft dan ook de kans, dat er meer problemen, dan bij providers met minder klanten , zijn.

Een klein akkefietje wordt meteen aan de grote klok gehangen.

Ik adviseer dan ook de tegenstanders van Ziggo, meteen een andere provider te nemen, dan hebben ze voor klanten met een serieus probleem meer tijd om het op te lossen. :mrgreen:

Mousje
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2014 14:03

Re: Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Ongelezen bericht door Mousje »

Ik geloof zeer zeker dat er bij grote bedrijven veel mis kan gaan. Het enigste wat ik wil is dat dit heel snel opgelost wordt en enige vorm van flexibiliteit.
En zeker niet van het kastje naar de muur gestuurd te worden en dat ze elkaar tegen spreken.

Sommige handelingen zijn voor dit soort bedrijven erg simpel om te doen. Dan denk ik ... Waarom niet tegemoet komen door; in ieder geval signaal te geven in plaats van een simpele "sorry" en "ik heb vertrouwen in mijn handelen dus nu moet het goed komen. Dus over 3 tot 5 werkdagen heeft u de spullen in huis."

Dit was vandaag de derde keer dat deze zin gezegd is en de vierde keer contact met ZIGGO.

Ik ben geen tegenstander van ZIGGO, maar dit soort acties kunnen gewoon niet!

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Ongelezen bericht door Quark »

Even via de openbare communicatie van Facebook reageren, ze zijn dan in 1 keer heel snel :D

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Ongelezen bericht door beusen »

Via FB of Twitter een bericht plaatsen, dan heb je sneller een antwoord.

Nog sneller is het via de chat!

Sorry Quark dezelfde gedachten.

Mousje
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2014 14:03

Re: Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Ongelezen bericht door Mousje »

Ik ga het proberen via mijn blog en die op FB en Twitter. Hopen dat het lukt. Nog meer op een goede en snelle oplossing.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Ongelezen bericht door berndv »

Mousje schreef:Ik ga het proberen via mijn blog en die op FB en Twitter. Hopen dat het lukt. Nog meer op een goede en snelle oplossing.
zet uw verhaal op de facebookpagina van ziggo zelf, dat zal nog sneller werken dan uw eigen blog en Facebook.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Het enigste wat ik wil is dat dit heel snel opgelost wordt en enige vorm van flexibiliteit.
Gokje... ik denk dat al die andere klanten waar ze mee bezig zijn dat ook willen :-)

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:
Het enigste wat ik wil is dat dit heel snel opgelost wordt en enige vorm van flexibiliteit.
Gokje... ik denk dat al die andere klanten waar ze mee bezig zijn dat ook willen :-)
Daarom wordt er als je de klantenservice belt, en je een heel menu hebt doorgelopen, uiteindelijk steeds weer gezegd dat de wachttijd minstens 10/20 minuten is en dat je beter op een ander moment terug kunt bellen.

Een snelle oplossing zal er dus niet in zitten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

witte angora schreef: Daarom wordt er als je de klantenservice belt, en je een heel menu hebt doorgelopen, uiteindelijk steeds weer gezegd dat de wachttijd minstens 10/20 minuten is en dat je beter op een ander moment terug kunt bellen.

Een snelle oplossing zal er dus niet in zitten.

Bij ziggo nooit gehad, je hebt trouwens als je ziggo hebt een gratis nummer van 1200
Wat hun me kunnen leveren, kan een ander me ook leveren, maar dan een stuk goedkoper. Hier heb ik helemaal niks aan.

Dat wist je toch van te voren, beetje na zeuren noemen ze dat. Prijs staat op de site , en als het goed is heb je ook nog korting gehad.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Ongelezen bericht door Guardian72 »

beusen schreef:Ik adviseer dan ook de tegenstanders van Ziggo, meteen een andere provider te nemen, dan hebben ze voor klanten met een serieus probleem meer tijd om het op te lossen. :mrgreen:
Ware het dat ze ook de bestaande klanten met een probleem niet serieus nemen.
Zelf ook last van storingen en haperingen en ziggo zegt alleen maar steeds 'kabels vervangen'.
Echter - na 2 keer andere kabels - op alle mogelijke aansluitingen - blijft ziggo storen - en blijven ze zeggen 'kabels vervangen'.

Ik kan maar niet doordringen tot deze 'serieuze' mensen - het enige dat het goed gaat is het incasseren van de rekening....

Jammer dat ze niet meer mensen beter trainen om te luisteren naar hun klanten ..

kathy1978
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jan 2006 14:48

Re: Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Ongelezen bericht door kathy1978 »

Ziggo is een grappig bedrif. Vorig jaar toen upc ineens ziggo werd is mijn zakelijk internet abonnement van 30 ex btw naar 37,50 gegaan. Dat is 25% meer voor dezelfde diensten. Nu deed ik weinig met televisie dus internet only voor 25 euro bij tele 2 genomen en weet je wat nu zo geinig is van ziggo bij mij hebben ze analoge tv signaal gewoon laten zitten. Ze gaan er gewoon vanuit dat als je weggaat dat je ergens anders tv neemt. Je moeten naar de wijkkast komen om analoog erop te zetten. Schijnbaar teveel moeite om een mannetje te sturen. Conclusie als je eenmaal ziggo hebt, zeg het weer op en je blijft toch tv houden, bij mij al een jaar. Ik kijk alles via internet, maar voor bezoek wel eens fijn

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Ongelezen bericht door beusen »

Guardian72 schreef:
beusen schreef:Ik adviseer dan ook de tegenstanders van Ziggo, meteen een andere provider te nemen, dan hebben ze voor klanten met een serieus probleem meer tijd om het op te lossen. :mrgreen:
Ware het dat ze ook de bestaande klanten met een probleem niet serieus nemen.
Zelf ook last van storingen en haperingen en ziggo zegt alleen maar steeds 'kabels vervangen'.
Echter - na 2 keer andere kabels - op alle mogelijke aansluitingen - blijft ziggo storen - en blijven ze zeggen 'kabels vervangen'.

Ik kan maar niet doordringen tot deze 'serieuze' mensen - het enige dat het goed gaat is het incasseren van de rekening....

Jammer dat ze niet meer mensen beter trainen om te luisteren naar hun klanten ..

Heel simpele oplossing.

Mevrouw/Meneer dit heb ik reeds gedaan, dus kabels en aansluitingen getest.

Dan krijg je meestal iemand van de tweede lijn, die je verder helpt.

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Ongelezen bericht door hvff »

kathy1978 schreef:Ziggo is een grappig bedrif. Vorig jaar toen upc ineens ziggo werd is mijn zakelijk internet abonnement van 30 ex btw naar 37,50 gegaan. Dat is 25% meer voor dezelfde diensten. Nu deed ik weinig met televisie dus internet only voor 25 euro bij tele 2 genomen en weet je wat nu zo geinig is van ziggo bij mij hebben ze analoge tv signaal gewoon laten zitten. Ze gaan er gewoon vanuit dat als je weggaat dat je ergens anders tv neemt. Je moeten naar de wijkkast komen om analoog erop te zetten. Schijnbaar teveel moeite om een mannetje te sturen. Conclusie als je eenmaal ziggo hebt, zeg het weer op en je blijft toch tv houden, bij mij al een jaar. Ik kijk alles via internet, maar voor bezoek wel eens fijn
[Link verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 17 nov 2016 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off topic, gebrek aan context / toelichting

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kathy1978 schreef:Ziggo is een grappig bedrif. Vorig jaar toen upc ineens ziggo werd is mijn zakelijk internet abonnement van 30 ex btw naar 37,50 gegaan. Dat is 25% meer voor dezelfde diensten. Nu deed ik weinig met televisie dus internet only voor 25 euro bij tele 2 genomen en weet je wat nu zo geinig is van ziggo bij mij hebben ze analoge tv signaal gewoon laten zitten. Ze gaan er gewoon vanuit dat als je weggaat dat je ergens anders tv neemt. Je moeten naar de wijkkast komen om analoog erop te zetten. Schijnbaar teveel moeite om een mannetje te sturen. Conclusie als je eenmaal ziggo hebt, zeg het weer op en je blijft toch tv houden, bij mij al een jaar. Ik kijk alles via internet, maar voor bezoek wel eens fijn
Bij mij heeft het analoge signaal er 8 jaar opgestaan na het opzeggen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

Guardian72 schreef:
beusen schreef:Ik adviseer dan ook de tegenstanders van Ziggo, meteen een andere provider te nemen, dan hebben ze voor klanten met een serieus probleem meer tijd om het op te lossen. :mrgreen:
Ware het dat ze ook de bestaande klanten met een probleem niet serieus nemen.
Zelf ook last van storingen en haperingen en ziggo zegt alleen maar steeds 'kabels vervangen'.
Echter - na 2 keer andere kabels - op alle mogelijke aansluitingen - blijft ziggo storen - en blijven ze zeggen 'kabels vervangen'.

Ik kan maar niet doordringen tot deze 'serieuze' mensen - het enige dat het goed gaat is het incasseren van de rekening....

Jammer dat ze niet meer mensen beter trainen om te luisteren naar hun klanten ..
Toen ik ~7 jaar geleden belde met dezelfde klachten, in de periode dat ze wekelijks bij radar en kassa aan tafel zaten, kon ik na het 2e telefoontje wél een monteur krijgen. toen ik, 1 dag voordat deze zou komen er achter kwam dat ik ondanks mijn stelligheid, toch het kastje van de huisaansluiting verkeerd had afgemonteerd (isolatie van de coax raakte het binnenwerk) en met het schaamrood op de kaken belde om de afspraak af te zeggen, was het enige wat ze zeiden, "fijn om te horen, en we hopen dat u geniet van onze producten". Terwijl ze ook iets van annuleringskosten in rekening hadden kunnen brengen, want die monteurs zijn druk genoeg.

Er gaat dus op de helpdesk ook echt wel wat goed.

Mousje
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2014 14:03

Re: Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Ongelezen bericht door Mousje »

update:

Tot op heden is er nog niks bevestigd en aangekomen, ondanks herhaald bellen.
Dinsdag kreeg ik de indruk dat ik iemand aan de lijn kreeg die echt serieus luisterde en alles in het werk zou stellen dat het goed zou komen.
Bleek allemaal valse hoop tot vanmorgen want...

Sinds vandaag hebben ze wel analoog beeld.
En voor hun verjaardag hebben ze allebei een mobieltje gekregen met internet.

Ze zijn in ieder geval weer bereikbaar.

Naar de rest kunnen we denk ik fluiten.
Ben ZIGGO-MOE atm.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Moeizame overstap van Online.nl naar Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

Mousje schreef:
Sinds vandaag hebben ze wel analoog beeld.
En voor hun verjaardag hebben ze allebei een mobieltje gekregen met internet.

Ze zijn in ieder geval weer bereikbaar.

Naar de rest kunnen we denk ik fluiten.
Ben ZIGGO-MOE atm.

Is alvast wat, waarom ga je niet naar een ziggo winkel? Dan krijg je de spullen zo mee.

Gesloten