LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
evelyne.oltmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2017 10:00
Contacteer:

Telfort

Ongelezen bericht door evelyne.oltmans »

Sinds een maand geen internet, tv en huistelefoon. Op 30 maart kwam er een monteur langs van Telfort. Er zat een breuk in de glasvezelkabel en er kon dus niet aangesloten worden. Ok, dat begrijp ik. Omdat ik in een flat woon, moet er toestemming gegeven worden om een hoogwerker te plaatsen die de metalen platen aan de zijkant van de flat eraf kan halen om bij de bekabeling te komen. Tot zover het probleem.
Vervolgens iedere dag gebeld met Telfort. Niemand kon mij zeggen hoelang het zou gaan duren. Zelfs de mededeling gekregen dat ik zelf maar moest gaan bellen met de gemeente om te horen of er al toestemming is gegeven. Gebeld met de gemeente die mij weer door stuurde naar de woningstichting.
Gebeld met de woningstichting. Ja, ze waren op de hoogte. Verder niets. ... Na twee weken zeuren aan de telefoon, een noodpakket gekregen.
Leuk zo'n noodpakket! Kaart van Digitenne is niet geactiveerd! Ik kan wel op internet maar beperkt, er zit maar weinig data op. D.w.z. dat ik niet aan mijn site kan werken, dat ligt dus ook plat! Gebeld natuurlijk weer met Telfort. Ik moest met KPN bellen want die konden de kaart activeren. Gebeld met KPN. Die wisten van niks! Weer gebeld met Telfort. Meer dan twee weken lang! Het zou aan mij liggen. Twee dagen geleden eindelijk een monteur geweest. Nee ligt niet aan mij. Kaart nog steeds niet geactiveerd. Monteur van Guidion heeft zijn uiterste best gedaan en ook zitten bellen met Telfort. Kaart zou geactiveerd worden.
Nee dus, nog niets. Ik ben nu meer dan een maand bezig, facturen van Telfort komen binnen, hoge telefoonrekening en nog steeds een puinhoop. Ik heb geen idee wanneer ik word aangesloten. Word niet op de hoogte gehouden terwijl er wel steeds wordt gezegd dat ik terug gebeld zal worden.
Ben er helemaal klaar mee natuurlijk! Vanochtend kwam er een monteur langs (onaangekondigd). Die bekeek het probleem. Nee dat kon hij ook niet verhelpen en vertrok weer.
Ik vind dat ik op z'n minst op de hoogte moet worden gehouden van de ontwikkelingen en dat mijn Digitenne kaart wordt geactiveerd zodat ik toch tv kan kijken. Wordt vervolgd.................

stofzuigertje

Re: Telfort

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet meer bellen, maar ga mailen, dan krijg je bewijs dat je voldoende geklaagd hebt en sta je sterker.

evelyne.oltmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2017 10:00
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door evelyne.oltmans »

Gemaild heb ik ook, dus daar is bewijs voor. Trouwens nadat ik had aangegeven het bij Radar neer te leggen, ben ik vandaag gebeld door Telfort. Nu kon opeens de Digitenne kaart wel worden geactiveerd. Het blijft een noodpakket maar tv kan ik nu in ieder geval kijken. Maandag bellen ze weer terug om mij verder op de hoogte te houden van de ontwikkelingen omtrent de glasvezelaansluiting. Ja ja, nu kan het dus wel.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Telfort

Ongelezen bericht door sylvesterb »

evelyne.oltmans schreef:Gemaild heb ik ook, dus daar is bewijs voor. Trouwens nadat ik had aangegeven het bij Radar neer te leggen, ben ik vandaag gebeld door Telfort. Nu kon opeens de Digitenne kaart wel worden geactiveerd. Het blijft een noodpakket maar tv kan ik nu in ieder geval kijken. Maandag bellen ze weer terug om mij verder op de hoogte te houden van de ontwikkelingen omtrent de glasvezelaansluiting. Ja ja, nu kan het dus wel.
Dreigen met Radar of Kassa heeft geen enkel effect, je hebt gewoon geluk gehad dat de juiste medewerker jouw e-mail heeft gelezen. Radar en Kassa zijn televisieprogramma's.

Telfort kan er natuurlijk weinig aan doen dat de glasvezel fiber is gebroken. Dit moest hersteld worden door hun netwerkbeheerder die het weer bij een aannemer neerlegt die daarna aan de woningbouw toestemming moet vragen. De vraag is nu waar de vertraging ligt.

Als het probleem opgelost is (en je krijgt hier vast ook een reactie van het webteam van Telfort) dan zal Telfort vast niet moeilijk doen over een creditnota voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de diensten.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Hallo Evelyne,

Ik betreur het dat je nog niet bent aangesloten en steeds contact met ons moest opnemen voor een update. Naar aanleiding van jouw bericht heb ik jouw dossier even doorgenomen. Ik zie dat je vanochtend contact hebt gehad met mijn collega die tevens jouw contactpersoon is totdat deze situatie is opgelost. Verder heb ik begrepen dat de smartcard nu werkt en dat de aanvraag voor de hoogwerker is ingediend. Ik ga ervan uit dat het probleem nu spoedig zal worden opgelost. Voor het zitten zonder diensten en de gemaakte belkosten mag je rekenen op een gepaste compensatie. Je contactpersoon houdt de ontwikkelingen voor je in de gaten en neemt contact met jou op zodra er meer bekend is. Wat mij betreft hoef je ook niet meer te bellen. Mocht je vragen of opmerkingen hebben dan mag je mij gerust een privébericht sturen. Ik ben je dan graag verder van dienst.

Met vriendelijke groet,

Stephen (Telfort Forum Team)

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Telfort

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Vanwegen dreigen met een topic op het Radar-forum werkt niet ...

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Telfort

Ongelezen bericht door sylvesterb »

hänschen klein schreef:Vanwegen dreigen met een topic op het Radar-forum werkt niet ...
Een DM via Twitter/Facebook heeft net zoveel effect als een topic op Radar, Webteam binnen de KPN groep (o.a. Telfort) is zeer goed op orde.

Gesloten