LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
jan.meivogel
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2016 17:31
Contacteer:

Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Ongelezen bericht door jan.meivogel »

Ik ben ontgoocheld door de firma expert in krimpen aan den IJssel wild ik een tablet kopen zoek ik er een uit en de prijs stond mijn ook wel aan namelijk
€ 179,00 maar tot mijn verbazing haalde de verkoper het prijskaartje uit de houder wand de actie was al voor bij toen moes ik ineens € 199,00 betalen
maar dat was ik helemaal niet van plan maar er was niets aan te doen en nu zeg de verkoper dat ik hem heb bejegend wat helemaal niet waar is maar
ik denk dat hij het tegen zijn baas zo heb gezegd om zijn baan te beschermen

Waterkonyn
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2010 00:36
Locatie: Boekarest

Re: Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Ongelezen bericht door Waterkonyn »

Een actie heeft inderdaad een bepaalde tijdsduur. Is die voorbij, dan zal je het normale bedrag moeten betalen. Normaal staat er op zo'n actie kaart een datum tot wanneer het geldig is. Over het bejegenen, is het zijn woord tegen die van jou en ik verwacht dat jullie er beide niets mee opschieten.

stofzuigertje

Re: Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je had eerst foto moeten maken en als op het kaartje alleen maar een prijs stond zonder datum zou je winnen.

Een week code mag ook maar wie weet welk week nummer het nu is?
Nu week 32 maar een eind datum is duidelijker.
Als hij te laat het kaartje met een gering verschil weg haalde moet hij het voor die prijs leveren.
Vele hebben Nee Nee sticker of lezen de reclame zooi nauwelijks of weten niet meer of de folder van deze of vorige week was.

De prijs in winkel is bepalend en bij actie prijzen altijd even je telefoon pakken, en de Politie bellen als ze weigeren.
Helaas nu te laat....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:Je had eerst foto moeten maken en als op het kaartje alleen maar een prijs stond zonder datum zou je winnen.

Een week code mag ook maar wie weet welk week nummer het nu is?
Nu week 32 maar een eind datum is duidelijker.
Als hij te laat het kaartje met een gering verschil weg haalde moet hij het voor die prijs leveren.
Vele hebben Nee Nee sticker of lezen de reclame zooi nauwelijks of weten niet meer of de folder van deze of vorige week was.

De prijs in winkel is bepalend en bij actie prijzen altijd even je telefoon pakken, en de Politie bellen als ze weigeren.
Helaas nu te laat....
Verzin je dit nu ter plekke Stofzuigertje? Welke wet zegt dit? Sinds wanneer is dit iets strafrechtelijks? (Politie bellen). Zoveel onzin in 1 antwoord.

Volgens mij is er nog geen overeenkomst voor de prijs en mag de winkelier zijn prijs wijzigen. Is het netjes of klantvriendelijk nee absoluut niet.

rvjapio
Berichten: 999
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Als u iets niet van plan bent: Niet doen.

Verwijderd

Re: Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

jan.meivogel schreef:Ik ben ontgoocheld door de firma expert in krimpen aan den IJssel wild ik een tablet kopen zoek ik er een uit en de prijs stond mijn ook wel aan namelijk
€ 179,00 maar tot mijn verbazing haalde de verkoper het prijskaartje uit de houder wand de actie was al voor bij toen moes ik ineens € 199,00 betalen
maar dat was ik helemaal niet van plan maar er was niets aan te doen en nu zeg de verkoper dat ik hem heb bejegend wat helemaal niet waar is maar
ik denk dat hij het tegen zijn baas zo heb gezegd om zijn baan te beschermen
Dus u moest 199 euro betalen en dat wilde u niet, maar daar was volgens de verkoper niets meer aan te doen?

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Ongelezen bericht door alfatrion »

jan.meivogel schreef:Ik ben ontgoocheld door de firma expert in krimpen aan den IJssel wild ik een tablet kopen zoek ik er een uit en de prijs stond mijn ook wel aan namelijk
€ 179,00 maar tot mijn verbazing haalde de verkoper het prijskaartje uit de houder wand de actie was al voor bij toen moes ik ineens € 199,00 betalen
maar dat was ik helemaal niet van plan maar er was niets aan te doen en nu zeg de verkoper dat ik hem heb bejegend wat helemaal niet waar is maar
ik denk dat hij het tegen zijn baas zo heb gezegd om zijn baan te beschermen
Je teksten worden leesbaarder, als je scheidingstekens gebruikt. De verkoper moet de tablet leveren voor de prijs die op het kaartje stond, tenzij hier een datum op stond. Dat wordt niet anders als de prijs hoort bij een inmiddels verlopen actie. Als je doortypt dan ga je in de editor automatisch naar de volgende regel en komt de tekst op het forum achter elkaar staan.
sylvesterb schreef:Volgens mij is er nog geen overeenkomst voor de prijs en mag de winkelier zijn prijs wijzigen.
Ik ga er vanuit dat de verkoper het prijskaartje pas weggehaald nadat TS aangaf het product wilde kopen voor € 179,00. Het staat er niet expliciet, maar dat de verkoper toevallig net het prijskaartje weghaalt vlak voordat TS het product pakt om daarmee naar de kassa te gaan acht ik mogelijk doch onwaarschijnlijk.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Ongelezen bericht door scontra »

Een nette en zichzelf respecterende zaak had u alsnog deze 'korting' gegeven en daar niet moeilijk over gedaan, aangezien zij de 'kortingsaanbieding' niet tijdig hebben weggehaald.
Simpel overleg tussen de verkoper en zijn leidinggevende was hier waarschijnlijk al voldoende voor geweest.
En voor deze nette oplossing hoef je echt geen "EXPERT" te zijn ;-)

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

scontra schreef:Een nette en zichzelf respecterende zaak had u alsnog deze 'korting' gegeven en daar niet moeilijk over gedaan, aangezien zij de 'kortingsaanbieding' niet tijdig hebben weggehaald.
Simpel overleg tussen de verkoper en zijn leidinggevende was hier waarschijnlijk al voldoende voor geweest.
En voor deze nette oplossing hoef je echt geen "EXPERT" te zijn ;-)
Vergeet niet dat we hier altijd maar een eenzijdig verhaal horen, niemand weet hoe TS reageerde. Mogelijk heeft de verkoper netjes naar de datum op het kaartje verwezen. TS stelt dat de medewerker hem beschuldigde dat hij hem bejegend heeft om zijn baan te behouden. Ik kan mij niet voorstellen dat een verkoper het hem persoonlijk interesseert of zijn werkgever € 20,00 minder vangt door een foutje en daarom zijn baan op het spel zet om een klant te gaan beschuldigen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

De prijs van een product wordt verbintelijk aan de kassa vastgelegd. Indien de klant die prijs niet accepteerd, zal de filiaalleider een beslissing moeten nemen. Verkooppersoneel, kassières en vakkenvullers hebben op een prijs (meestal) géén invloed en daarom zijn discussies zinloos.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:Volgens mij is er nog geen overeenkomst voor de prijs en mag de winkelier zijn prijs wijzigen.
Toch wel. Er is een aanbod en de koper heeft dat aanbod aanvaard. Zie hier een overeenkomst :wink: De enige uitzondering is inderdaad dat het kaartje gewisseld zou zijn nét voordat TS besloot het aanbod aan te nemen, maar dat is weinig waarschijnlijk, gezien de casus.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Ongelezen bericht door sjohie »

scontra schreef:Een nette en zichzelf respecterende zaak had u alsnog deze 'korting' gegeven en daar niet moeilijk over gedaan, aangezien zij de 'kortingsaanbieding' niet tijdig hebben weggehaald.
Simpel overleg tussen de verkoper en zijn leidinggevende was hier waarschijnlijk al voldoende voor geweest.
En voor deze nette oplossing hoef je echt geen "EXPERT" te zijn ;-)
Zo ging het bij de AH altijd wel, als een klant een artikel pakte waar nog een oud schapkaartje voor zat, kreeg deze die voor de aanbiedingsprijs mee. en de persoon die verantwoordelijk was voor de schapkaartjes kreeg op zijn klöten. (ik dus) Die paar keer dat dit speelde in de ~8 jaar dat ik dit deed daar, heeft me overigens niet mijn baan gekost, zoals TS blijkbaar vermoed in dit geval.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Moneyman schreef:
sylvesterb schreef:Volgens mij is er nog geen overeenkomst voor de prijs en mag de winkelier zijn prijs wijzigen.
Toch wel. Er is een aanbod en de koper heeft dat aanbod aanvaard. Zie hier een overeenkomst :wink: De enige uitzondering is inderdaad dat het kaartje gewisseld zou zijn nét voordat TS besloot het aanbod aan te nemen, maar dat is weinig waarschijnlijk, gezien de casus.
Hoi Moneyman, weer terug van (even) weggeweest?

Ik vind een uitleg over foute prijzen aan de schappen van Consuwijzer en denk tòch, dat het moeilijk wordt om de prijs te kunnen afdwingen:

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... a-aangeeft

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:
Moneyman schreef:
sylvesterb schreef:Volgens mij is er nog geen overeenkomst voor de prijs en mag de winkelier zijn prijs wijzigen.
Toch wel. Er is een aanbod en de koper heeft dat aanbod aanvaard. Zie hier een overeenkomst :wink: De enige uitzondering is inderdaad dat het kaartje gewisseld zou zijn nét voordat TS besloot het aanbod aan te nemen, maar dat is weinig waarschijnlijk, gezien de casus.
Hoi Moneyman, weer terug van (even) weggeweest?

Ik vind een uitleg over foute prijzen aan de schappen van Consuwijzer en denk tòch, dat het moeilijk wordt om de prijs te kunnen afdwingen:

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... a-aangeeft
Ja, mijn vakantie is weer voorbij :wink:

Waarom denk je dat het moeilijk zal worden? De enige uitzondering (evident onjuiste prijs) is hier immers niet aan de orde.

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Welcome back!

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:Welcome back!
Thanks :wink:

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Mij stoort het dubieuze advies van Consuwijzer (niet kopen, proberen)!

"Wat kunt u doen als de verkoper u het product niet voor de prijs op de sticker wil verkopen?

U kunt ervoor kiezen om het product niet te kopen. U kunt dan later alsnog proberen om het product voor de lage prijs te mogen kopen. Bijvoorbeeld door een brief te schrijven aan de verkoper. Wilt u het product toch kopen? Dan moet u de hogere prijs betalen".


NB. De Consuwijzerredactie is inmiddels over deze non-informatie geïnformeerd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Ongelezen bericht door scontra »

hänschen klein schreef:De prijs van een product wordt verbintelijk aan de kassa vastgelegd. Indien de klant die prijs niet accepteerd, zal de filiaalleider een beslissing moeten nemen. Verkooppersoneel, kassières en vakkenvullers hebben op een prijs (meestal) géén invloed en daarom zijn discussies zinloos.
@Hänschen Klein,

Ik heb nog nooit bij "EXPERT" hoeven te betalen wat er op het prijskaartje staat aangegeven.
Er is altijd ruimte om de klant nog enigszins tegemoet te komen, zodat het product zeker wordt gekocht en men niet naar een concullega vertrekt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Ongelezen bericht door moederslink »

scontra schreef:Een nette en zichzelf respecterende zaak had u alsnog deze 'korting' gegeven en daar niet moeilijk over gedaan, aangezien zij de 'kortingsaanbieding' niet tijdig hebben weggehaald.
Simpel overleg tussen de verkoper en zijn leidinggevende was hier waarschijnlijk al voldoende voor geweest.
En voor deze nette oplossing hoef je echt geen "EXPERT" te zijn ;-)
Precies , maar ook...... hoe verliep de " conversatie " tussen TS en deze verkoper 8)
sjohie schreef:Zo ging het bij de AH altijd wel, als een klant een artikel pakte waar nog een oud schapkaartje voor zat, kreeg deze die voor de aanbiedingsprijs mee. en de persoon die verantwoordelijk was voor de schapkaartjes kreeg op zijn klöten. (ik dus) Die paar keer dat dit speelde in de ~8 jaar dat ik dit deed daar, heeft me overigens niet mijn baan gekost, zoals TS blijkbaar vermoed in dit geval.
Een paar weken nog meegemaakt bij de Jumbo : actieprijs stond er nog op, bij de kassa bleek dat deze actie was afgelopen , een leidinggevende liep met me mee, haalde het kaartje gelijk weg en ik mocht het meenemen voor de actieprijs :D

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan actieprijs in houder ongeldig zijn?

Ongelezen bericht door Moneyman »

En zo hoort het.

Gesloten