LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door Moneyman »

mp2017 schreef:Kom ik toevallig tegen!
En je punt is? Dat er Chinees zooi op de markt is, is niets nieuws.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En welke telefoon is dat? Ik zie geen merklogo van een bekend merk namelijk.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door sjohie »

theo witjes schreef:Onderwerp gsm
Bericht hallo. Twee maanden geleden kocht ik een nieuwe gsm via internet. Toen ik hem wilde gebruiken, bleek dat dit toestel niet naar behoren functioneert. Ik kan nl mijn hotspot niet gebruiken, dwz ik kan weliswaar verbinding maken met bv een laptop, maar kan vervolgens mijn internet niet gebruiken, en ik kan geen verbinding maken met mijn auto. Ik heb daarvoor zeker 5 x contact gehad met vodafone, deze verwijst mij naar Samsung. Ik heb het toestel twee keer ter reparatie aangeboden, maar het toestel is in orde. Uitkomst is dat vodafone dit toestel niet in hun programma heeft zitten, en dat het daarom niet werkt. ik heb ook de verkoper daarop aangesproken, en hij verwijst mij dat het toestel functioneert.
Alleen waarvoor ik het nodig heb, nl internetverbinding op mijn laptop en communicatie via de auto functioneert niet.
Ik kan nergens terecht. niet bij Samsung, niet bij vodafone en niet bij de verkoper. Het betreft een nieuw toestel Samsung J7
Kunt u mij helpen?
Welk merk en type auto is het? zoals ik het ken, is dat je voor een WiFi hotspot in een auto, dus verzorgd door het fysieke infotainmentsysteem in de auto, een simkaart in de auto zelf stopt. Je telefoon via bluetooth koppelen aan de auto, voor de handsfree bellen of media playback functionaliteit, is iets anders. Op een android smartphone zoals de J7 kan je een WiFi hotspot maken, maw dan kunnen andere devices via WiFi er contact mee leggen, en zo de dataverbinding van dat toestel gebruiken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door kweenie »

Sommige ingebouwde navigatiesystemen hebben een WiFi verbinding met je telefoon nodig als je actuele verkeersinformatie wilt gebruiken. Dus dan heb je de Bluetooth voor je telefoongesprekken en eventueel je muziek, en daarnaast de WiFi voor de aanvullende informatie/diensten van het navigatiesysteem. En dus geen sim kaart in het navigatiesysteem.

Als je telefoon niet als hotspot kan functioneren, dan kun je dus geen wifi verbinding tussen telefoon en auto maken en kun je geen actuele verkeersinformatie gebruiken voor de navigatie.

Vraag is natuurlijk wel of er werkelijk een issue is met het functioneren als hotspot, of dat er een instelling verkeerd staat.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door mp2017 »

Moneyman schreef:
mp2017 schreef:Kom ik toevallig tegen!
En je punt is? Dat er Chinees zooi op de markt is, is niets nieuws.
Het gaat er toch om diensten, die niet op bepaalde toestellen werken.
Het gaat niet om de zooi, maar om het onderwerp! :wink:
Nijogeth schreef:En welke telefoon is dat? Ik zie geen merklogo van een bekend merk namelijk.

Zoals je weet, was mijn inzet, dat het en clone is, al vergeten?
Is in dit geval niet noodzakelijk, ook het merk van TS heeft problemen met diensten.
Deze kan zelf geen SIM kaart lezen!

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door Nijogeth »

mp2017 schreef:
Moneyman schreef:
mp2017 schreef:Kom ik toevallig tegen!
En je punt is? Dat er Chinees zooi op de markt is, is niets nieuws.
Het gaat er toch om diensten, die niet op bepaalde toestellen werken.
Het gaat niet om de zooi, maar om het onderwerp! :wink:
Nijogeth schreef:En welke telefoon is dat? Ik zie geen merklogo van een bekend merk namelijk.

Zoals je weet, was mijn inzet, dat het en clone is, al vergeten?
Is in dit geval niet noodzakelijk, ook het merk van TS heeft problemen met diensten.
Deze kan zelf geen SIM kaart lezen!
En volgens mij was je punt dat deze van buiten exact hetzelfde eruit zagen als telefoons van bekende merken en mensen ze niet goed kunnen onderscheiden. Als hier Samsung, Apple of LG op had gestaan, dan had je een punt gehad. Maar guess what, het staat er niet.

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

Nijogeth schreef:En welke telefoon is dat? Ik zie geen merklogo van een bekend merk namelijk.

En volgens mij was je punt dat deze van buiten exact hetzelfde eruit zagen als telefoons van bekende merken en mensen ze niet goed kunnen onderscheiden. Als hier Samsung, Apple of LG op had gestaan, dan had je een punt gehad. Maar guess what, het staat er niet.
Het zijn idd weer vreemde vooringenomen aannames.
Ik heb persoonlijk wel goede ervaringen met Samsung reparatie en service. @TS gewoon blijven proberen bij Samsung en de internetwinkel waar je de smartphone gekocht hebt.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door mp2017 »

Nijogeth schreef:
mp2017 schreef:
mp2017 schreef:Kom ik toevallig tegen!

Het gaat er toch om diensten, die niet op bepaalde toestellen werken.
Het gaat niet om de zooi, maar om het onderwerp! :wink:
Nijogeth schreef:En welke telefoon is dat? Ik zie geen merklogo van een bekend merk namelijk.

Zoals je weet, was mijn inzet, dat het en clone is, al vergeten?
Is in dit geval niet noodzakelijk, ook het merk van TS heeft problemen met diensten.
Deze kan zelf geen SIM kaart lezen!
En volgens mij was je punt dat deze van buiten exact hetzelfde eruit zagen als telefoons van bekende merken en mensen ze niet goed kunnen onderscheiden. Als hier Samsung, Apple of LG op had gestaan, dan had je een punt gehad. Maar guess what, het staat er niet.

En wie zegt, dat de koper dat niet weet?
Nog een keer, het is niet merk afhankelijk als het een clone is!

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door Moneyman »

Goed, je hebt nu bewezen dat er clones bestaan. Maar hé, dat was niet de discussie...

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door mp2017 »

Moneyman schreef:Goed, je hebt nu bewezen dat er clones bestaan. Maar hé, dat was niet de discussie...

En wat is de discussie:
Diensten werken niet op Samsung !
Vooral als het clones zijn! :wink:

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door Nijogeth »

mp2017 schreef:
Moneyman schreef:Goed, je hebt nu bewezen dat er clones bestaan. Maar hé, dat was niet de discussie...

En wat is de discussie:
Diensten werken niet op Samsung !
Vooral als het clones zijn! :wink:
Maar het is dus een Samsung en geen clone zonder merknaam, zoals je op die foto laat zien.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door mp2017 »

Nijogeth schreef:
mp2017 schreef:
Moneyman schreef:Goed, je hebt nu bewezen dat er clones bestaan. Maar hé, dat was niet de discussie...

En wat is de discussie:
Diensten werken niet op Samsung !
Vooral als het clones zijn! :wink:
Maar het is dus een Samsung en geen clone zonder merknaam, zoals je op die foto laat zien.
Heb je al gezien, dat een merk gekloond wordt en geen naam krijgt?

En clone zonder merknaam! :lol:

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door Nijogeth »

mp2017 schreef:
Nijogeth schreef:
mp2017 schreef: Het is geen conclusie, maar blijkbaar een feit, dat dit toestel afkomstig van Asia is en niet geschikt is voor DIENSTEN.
Helaas heb ik heb ik het over de diensten, en niet over alle mankementen/ ieder klachten, dat is wat je er van maakt.

Maar geloof maar dat het zo is, maar ik hoef niemand te overtuigen.

Trouwens heeft TS nog niet geschreven van welk bedrijf, dit van internet geplukt heeft. :wink:
Ja goh, tuurlijk is dat een feit. Alle telefoons, van Iphone en Samsung tot LG en Motorola, worden in Azie gemaakt. En ja, origineel en namaak (al zijn die vooral in Azie zelf op straat te koop, omdat ze bij de invoer veelal eruit worden gepickt. De telefoons die niet van de bekendere merken zijn worden wel steeds meer onder eigen naam ingevoerd, zoals mijn Elephone P9000). Ik verwacht echter dat dit gewoon een originele is en de TS iemand is die niet begrijpt dat Wifi het niet meer doet als je een Wifi-hotspot aanzet.

Pff, ik heb het niet over de originelen productie die in Azië gemaakt wordt, maar blijkbaar ontgaat jou dan
Maar zoals ik eerder schreef praat ik uit ervaring, maar ik hoef niemand te overtuigen, maar zelf weet je dan niet, of je een originele gekocht hebt! :lol:
Als er Samsung op staat, dan weet je dus dat het een Samsung is?

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door mp2017 »

Nijogeth schreef:
mp2017 schreef:
mp2017 schreef: Het is geen conclusie, maar blijkbaar een feit, dat dit toestel afkomstig van Asia is en niet geschikt is voor DIENSTEN.
Helaas heb ik heb ik het over de diensten, en niet over alle mankementen/ ieder klachten, dat is wat je er van maakt.

Maar geloof maar dat het zo is, maar ik hoef niemand te overtuigen.

Trouwens heeft TS nog niet geschreven van welk bedrijf, dit van internet geplukt heeft. :wink:

Pff, ik heb het niet over de originelen productie die in Azië gemaakt wordt, maar blijkbaar ontgaat jou dan
Maar zoals ik eerder schreef praat ik uit ervaring, maar ik hoef niemand te overtuigen, maar zelf weet je dan niet, of je een originele gekocht hebt! :lol:
Als er Samsung op staat, dan weet je dus dat het een Samsung is?
Juist, maar of het een clone is, kan je zo niet zien.

Bij sportspullen staat er ook Nike op en het kan een clone zijn! :wink:

Het is al goed, je draait in het rondje.
Prettige avond verder!

Statler
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2017 21:01

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door Statler »

Mp2017 lees openingstopic nog eens goed door.
Ik heb het toestel twee keer ter reparatie aangeboden, maar het toestel is in orde.
. Denk je nu echt dat als dit een clone betrof ts het toestel had teruggekregen......
Dus meeste van je reageersuls offtopic. Anders begin een topic over clone toestellen als deskundige.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door mp2017 »

Statler schreef:Mp2017 lees openingstopic nog eens goed door.
Ik heb het toestel twee keer ter reparatie aangeboden, maar het toestel is in orde.
. Denk je nu echt dat als dit een clone betrof ts het toestel had teruggekregen......
Dus meeste van je reageersuls offtopic. Anders begin een topic over clone toestellen als deskundige.

TS heeft niet meer gereageerd en zelf tot heden niet geantwoord, waar op internet hij het toestel heeft gekocht, daarover lees ik niets!

Hij heeft het twee keer ter reparatie aangeboden en dan ga je toch naar de verkoper en niet naar de fabrikant, tenminste dat is wat hier steeds geadviseerd wordt.

Ook kan ik nergens lezen, dat hij het toestel bij Samsung heeft aangeboden.

Misschien lezen jullie iets anders en @kweenie je laat je weer van je slechte kant kennen, op de man spelen, als je geen argumenten meer hebt. :mrgreen:


Prettig dag verder.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door mp2017 »

Voor de ongelovigen, dit is een Iphone clone met.... een Android besturingssysteem!

Geweldig!!

Afbeelding

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door Nijogeth »

mp2017 schreef:Voor de ongelovigen, dit is een Iphone clone met.... een Android besturingssysteem!

Geweldig!!

Afbeelding
Ja, tuurlijk hebben de een Android besturingssysteem dat men zo getweakt heeft om zoveel mogelijk op IOS te lijken. Men kan namelijk wel gebruik maken van Android, maar Apple geeft geen licenties weg voor IOS.

Overigens zeg ik niet dat ze niet bestaan, alleen dat er 0,0% reden is om dat in deze case aan te nemen.

Speedy123
Berichten: 1149
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door Speedy123 »

theo witjes schreef:Als je via vodafone een toestel koopt, dan wordt dit toestel vrijgegeven, en doet alles het . Koop je elders een toestel, dan zijn sommige modellen niet of maar gedeeltelijk vrijgegeven waardoor sommige functies niet functioneren. Bij mij kan ik geen contact maken met mijn nieuwe auto (verbinding blijf aan en uit sprongen) en ik kan niet met de gsm gebruik maken van mijn internetbundel op mijn laptop via de hotspot.
Apart verhaal, een toestel zou toch gewoon altijd gebruik van Wifi, en een hospot is gewoon Wifi, moeten kunnen maken ongeacht de leverancier van de SIM kaart?

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Diensten Vodafone werken niet op nieuwe Samsung

Ongelezen bericht door mp2017 »

Nijogeth schreef:
mp2017 schreef:Voor de ongelovigen, dit is een Iphone clone met.... een Android besturingssysteem!

Geweldig!!

Afbeelding
Ja, tuurlijk hebben de een Android besturingssysteem dat men zo getweakt heeft om zoveel mogelijk op IOS te lijken. Men kan namelijk wel gebruik maken van Android, maar Apple geeft geen licenties weg voor IOS.

Overigens zeg ik niet dat ze niet bestaan, alleen dat er 0,0% reden is om dat in deze case aan te nemen.
Ik ken drie mensen die een clone van China hebben en waar bepaalde dingen niet op werken, net zoals bij TS.
Ik heb ook vele kennissen die een Samsung hebben, hier gekocht en geen problemen hebben .

Conclusie, je bent niet te overtuigen ?

Gesloten