LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uw Energieleverancier

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
VanEden
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2017 13:26

Uw Energieleverancier

Ongelezen bericht door VanEden »

Ik word al maanden bijna dagelijks bestookt met e-mails van 'Uw energieleverancier' die ik niet gevraagd heb en die ik niet wil ontvangen. Ik heb herhaaldelijk aangegeven me te willen afmelden, maar de e-mails blijven komen. Ik heb ze in mijn ongewenste mails gezet etc., maar de e-mails blijven komen. Ik ben vast niet de enige die dit overkomt. Hoe dit te stoppen? Willen jullie proberen dit te stoppen?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Uw Energieleverancier

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

VanEden schreef:Ik word al maanden bijna dagelijks bestookt met e-mails van 'Uw energieleverancier' die ik niet gevraagd heb en die ik niet wil ontvangen. Ik heb herhaaldelijk aangegeven me te willen afmelden, maar de e-mails blijven komen. Ik heb ze in mijn ongewenste mails gezet etc., maar de e-mails blijven komen. Ik ben vast niet de enige die dit overkomt. Hoe dit te stoppen? Willen jullie proberen dit te stoppen?
Als ze echt daar vandaan komen en dus geen spam moet er onderaan een link zijn om af te melden. Dit afmelden duurt een aantal dagen. Krijgt u na deze dagen nog steeds mailings kunt u per mail een klacht indienen en dreigen naar de Autoriteit Consument en Markt te gaan. Als dat niet helpt kunt u daar de klacht neerleggen.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Uw Energieleverancier

Ongelezen bericht door Dirkie »

VanEden schreef:Ik word al maanden bijna dagelijks bestookt met e-mails van 'Uw energieleverancier' die ik niet gevraagd heb en die ik niet wil ontvangen. Ik heb herhaaldelijk aangegeven me te willen afmelden, maar de e-mails blijven komen. Ik heb ze in mijn ongewenste mails gezet etc., maar de e-mails blijven komen. Ik ben vast niet de enige die dit overkomt. Hoe dit te stoppen? Willen jullie proberen dit te stoppen?
Dat heet spam en heeft juist dat gedaan wat U niet moet doen, namelijk aangeven via de link in de mail dat je je wil afmelden. Nu is bekend dat dit een geldig email adres is en zal het probleem eerder erger dan minder worden helaas.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Uw Energieleverancier

Ongelezen bericht door kweenie »

Zulke mailtjes zie ik ook wel eens in mijn spam-box staan. Ze willen juist dat je hierop reageert, ook reageren om te proberen 'af te melden' is voor hun al een succesje. Dus gewoon negeren en als spam aanmerken. (Volgens mij zijn ze er ook van 'uw hypotheekadviseur' of 'uw krediet adviseur'.) Het is bij mij trouwens al weer wat minder geworden, misschien omdat ze geen reactie krijgen?

De laatste tijd trouwens ook behoorlijk veel spam zogenaamd uit naam van Albert Heijn.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Uw Energieleverancier

Ongelezen bericht door Dirkie »

kweenie schreef:De laatste tijd trouwens ook behoorlijk veel spam zogenaamd uit naam van Albert Heijn.
Dat zou op zich geen probleem moeten zijn. De originele SPAM is namelijk best wel lekker , als U spam tenminste in zijn oorspronkelijke betekenis :mrgreen:

karin.geubbels
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2017 09:43
Contacteer:

Re: Uw Energieleverancier

Ongelezen bericht door karin.geubbels »

Echt superirritant. Ik blokkeer de afzender in mijn mail, 2 dagen later komt via een ander adres dezelfde troep weer binnen. En weer en weer en weer. Dit is toch gewoon crimineel? Elke dag 20 mails met troep gewoon direct de prullenbak in omdat je er gewoon niet vanaf komt. Lijkt wel een harnekkige schimmel!

Moneyman
Berichten: 30087
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uw Energieleverancier

Ongelezen bericht door Moneyman »

VanEden schreef:Ik word al maanden bijna dagelijks bestookt met e-mails van 'Uw energieleverancier' die ik niet gevraagd heb en die ik niet wil ontvangen. Ik heb herhaaldelijk aangegeven me te willen afmelden, maar de e-mails blijven komen. Ik heb ze in mijn ongewenste mails gezet etc., maar de e-mails blijven komen. Ik ben vast niet de enige die dit overkomt. Hoe dit te stoppen? Willen jullie proberen dit te stoppen?
Ik krijg ze ook, 1 of 2 per dag. Heel irritant. Ik heb me NIET afgemeld, maar desondanks blijven ze komen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Uw Energieleverancier

Ongelezen bericht door Shine »

Moneyman schreef:
" (..) Ik heb me NIET afgemeld, maar desondanks blijven ze komen."
Ehm, 'maar desondanks' .....?!
Desondanks wat blijven ze komen?

Moneyman
Berichten: 30087
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uw Energieleverancier

Ongelezen bericht door Moneyman »

Shine schreef:
Moneyman schreef:
" (..) Ik heb me NIET afgemeld, maar desondanks blijven ze komen."
Ehm, 'maar desondanks' .....?!
Desondanks wat blijven ze komen?
Inderdaad, "desondanks". In de context van dit topic zou dat duidelijk moeten zijn ;)

stofzuigertje

Re: Uw Energieleverancier

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Uw Leverancier dus niet Jou Leverancier, gewoon in spambox en niet reageren.
Opzeggen is teken dat je reageerde en dan krijg je juist nog vaker Spam , ook van andere want je bent gevoelig.

Gewoon onzin reclame van dubieuze weg pleuren als het niet de firma is waar je de Energie werkelijk van afneemt!

Sjefke1303
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2017 16:37

Re: Uw Energieleverancier

Ongelezen bericht door Sjefke1303 »

Ik heb al tig keer een e-mail gehad en me telkens afgemeld. Ze blijven steeds weer nieuwe sturen.

Sjefke1303
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2017 16:37

Re: Uw Energieleverancier

Ongelezen bericht door Sjefke1303 »

Ik krijg ze ook dagelijks binnen en heb me ook al tig keer afgemeld. Ze blijven hardnekkig doorgaan.

Anduril.tr
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2015 12:35

Re: Uw Energieleverancier

Ongelezen bericht door Anduril.tr »

VanEden schreef:Hoe dit te stoppen? Willen jullie proberen dit te stoppen?
Elke mailprogramma en elk internet security programma heeft mogelijkheden om mail te blokkeren. Zet de afzender of de domeinnaam van de afzender op de blacklist en klaar is Kees. Let op dat je niet een algemene domeinnaam blokkeert, want dan loop je het risico dat ook mails van familie, bekenden en vertrouwde contacten worden geblokkeerd.

schraap
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2017 16:50

Re: Uw Energieleverancier

Ongelezen bericht door schraap »

Om meer controle te krijgen op SPAM kun je ook een filter aanmaken. Je moet er echter wel even voor gaan zitten. Kijk goed hoe de SPAM is opgebouwd en gebruik dat om de filter aan te maken. Hierin kun je zetten waar een e-mail aan moet voldoen om het in je Inbox te laten verschijnen. Met dit filter kun je SPAM naar je ongewenste mail zetten maar je kunt deze mail ook direct laten verwijderen. Voor de zekerheid laat je het filter deze soort mail eerst in je ongewenste mail plaatsen, gaat alles een tijdje goed dan pas je de filter aan en laat je de mail verwijderen.

elenpe
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2014 11:32

Re: Uw Energieleverancier

Ongelezen bericht door elenpe »

Ik heb in mijn mailsysteem de mogelijkheid om te filteren.
Dat betekent dat ik op kan geven dat mail van een adres niet gedownload mag worden.
Van die adressen krijg je dan geen mail meer.

Gesloten