LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Activeringsslot apple

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
JohnvN
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2017 11:22

Activeringsslot apple

Ongelezen bericht door JohnvN »

Heb 2 apple iPad gekocht via veiling deze hebben een activeringsslot. (Apple ID)
apple wil mij niet helpen ondanks dat ik de factuur kan overleggen van veilinghuis (kan van hen mijn geld retour krijgen), zij willen alleen wat doen als ik de originele aankoopbon kan overleggen.
Graag zou ik deze willen gaan gebruiken, kan iemand mij helpen

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Activeringsslot apple

Ongelezen bericht door Berteman »

Om dat te verwijderen heb je hulp van de vorige eigenaar nodig. Slordig ook van de verkoper, die hadden moeten controleren of de gegevens van de vorige eigenaar wel verwijderd waren. Als ik jou, zou ik ze terugsturen.

Hier vind je meer informatie:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201441

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Activeringsslot apple

Ongelezen bericht door mp2017 »

Hier bestaat al een topic, over hetzelfde onderwerp.

Apple is alles behalve klantvriendelijk. :mrgreen:

viewtopic.php?f=37&t=170085&hilit=Apple

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Activeringsslot apple

Ongelezen bericht door gemist »

Apple is wel klantvriendelijk, maar ze geloven terecht niet iedereen op hun blauwe ogen.
Wie koopt er nou twee tweedehands Aaipets? En waar komen ze vandaan?
Dus. Terugsturen, geld terugkrijgen en een nieuwe kopen.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Activeringsslot apple

Ongelezen bericht door mp2017 »

gemist schreef:Apple is wel klantvriendelijk, maar ze geloven terecht niet iedereen op hun blauwe ogen.
Wie koopt er nou twee tweedehands Aaipets? En waar komen ze vandaan?
Dus. Terugsturen, geld terugkrijgen en een nieuwe kopen.

Als je Apple klantvriendelijk vind, dan begin met lezen, maar reserveer veel tijd.

viewtopic.php?f=37&t=138867

https://www.klacht.nl/apple/

https://discussions.apple.com/thread/78 ... 0&tstart=0

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Activeringsslot apple

Ongelezen bericht door Cro »

Apple en klantvriendelijkheid kent meerdere kanten. Over het algemeen zijn ze vrij klantvriendelijk, echter zijn er in het verleden wel wat misstanden geweest met garantie die Apple op 1 jaar wilde proberen te houden, ook wanneer zij verkoper waren. Dit was niet direct netjes van Apple.

Bij dit soort zaken hebben ze echter een vrij duidelijke procedure waarbij een van de vereisten de originele factuur van Apple of van een geautoriseerde dealer overleggen is daar dit een anti diefstal beveiliging betreft. Een veilinghuis zal hier uiteraard niet onder vallen.

De gelinkte klacht op Apple.com gaat echter nergens over, Apple is er duidelijk over hoe een toestel toegezonden moet worden en dat hoesje of beschermende zaken op het scherm mogen zitten. Dat is echt gewoon een fout van de klant, en mogelijk de Amac als deze de klant daar niet op gewezen hebben.

Op klacht.nl zijn de meeste klachten op het eerste gezicht ook niet serieus te nemen, een klacht gaat bijvoorbeeld over een toestel dat nog niet geleverd is door Amac, waarom dat bij Apple staat geen idee, maar die hebben daar niets mee te maken. Daarnaast een klacht over Bol.com en wat klachten over vergeten wachtwoorden e.d., zo op het eerste gezicht lijken slecht een een paar klachten daar echt terechte klachten. De rest lijkt of aan het verkeerde bedrijf gericht of onkunde van de gebruiker.

Ik zie hier niet direct een slechte service van Apple, eerder een zeer slordige verkoper die schijnbaar geen controle uitvoert op het het gene dat verkocht is. Al kan natuurlijk ook nog zo zijn dat het vermeld was bij het kavel of de kavels en dat de prijs er ook naar geweest is waardoor ook duidelijk geweest kon zijn dat deze apparaten eigenlijk alleen nog voor onderdelen gebruikt hadden kunnen worden.

Gesloten