[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • opzeggen bij ziggo - Pagina 2
Pagina 2 van 3

Re: opzeggen bij ziggo

Geplaatst: 02 mar 2018 15:43
door sylvesterb
yan schreef:
sylvesterb schreef:
yan schreef:Tegenvragen bij opzeggen zijn leuk voor de provider, maar de klant is niet verplicht daar aan mee te werken.
Opgezegd = opgezegd.: blokkeren en klaar.
onzin, je hebt pas opgezegt als de medewerker de procedure heeft doorlopen. In dit geval is er telefonische niet opgezegd. Dit weet TS ook. Ben wel benieuwd wat de vraag nu was en heb sterk het vermoeden dat de arrogantie van de medewerker niet zo zomaar ontstond.
onzin, als de medewerker niet mee-werkt door antwoord op niet-relevante vragen te eissen. dan is de mededeling van opzegging voldoende.
Ik ga er van uit dat het geen vraag is geweest om de identiteit van de opzegger vast te stellen, maar een vraag over de dienstverlening.
Je trekt nu al de conclusie dat er "onzinnige vragen" werden gesteld, je hebt pas opgezegd als de medewerker de opzegging heeft bevestigd, daarvoor is er geen sprake van een opzegging. Los dat TS nergens vermeldt wat de vraag was.

Re: opzeggen bij ziggo

Geplaatst: 02 mar 2018 19:02
door alfatrion
mp2017 schreef:
alfatrion schreef:Het probleem met telefonisch opzeggen is dat je geen bewijs hebt. Ik kan me voorstellen dat sommige bedrijven dat er prettig aan vinden. Als de opzegging niet goed wordt verwerkt, dan mag je het gaan aantonen.
Inderdaad.
Opzeggen schriftelijk en daarvoor is het "Mijn Ziggo", daar kan je de stappen met succes doorlopen.
Ik begrijp niet, dat mensen altijd het bedrijf de schuld geven, als ze zelf niet weten hoe te handelen!
Dat mensen het bedrijf de schuld geven kan heel terecht zijn. Ik had het alleen over de bewijsbaarheid.
sylvesterb schreef:Je trekt nu al de conclusie dat er "onzinnige vragen" werden gesteld, je hebt pas opgezegd als de medewerker de opzegging heeft bevestigd, daarvoor is er geen sprake van een opzegging. Los dat TS nergens vermeldt wat de vraag was.
Jij gaat ten onrechte er van uit dat er een procedure doorlopen moet zijn. Yan heeft gelijk.

Re: opzeggen bij ziggo

Geplaatst: 02 mar 2018 20:08
door Icasheb
Ik zou sowieso de incasso niet blokkeren. Je maakt nog gebruik van hun diensten/hebt er gebruik van gemaakt, dus die periode dien je hoe dan ook te voldoen. Je hebt wettelijk gezien een maand op zeg termijn. Zeg je 1-3-18 op, dan betaal je tot 1-4-2018 nog voor je diensten.

Natuurlijk had de medewerker de opzegging moeten accepteren, je bent niet verplicht om te beantwoorden waarom je op zegt.

Ik neem aan dat je in de toekomst weer internet wilt? Sluit alvast een nieuw contract af bij een andere aanbieder, bijvoorbeeld t-mobile. Deze zegt ziggo dan voor je op.

Re: opzeggen bij ziggo

Geplaatst: 02 mar 2018 20:26
door sylvesterb
alfatrion schreef: Jij gaat ten onrechte er van uit dat er een procedure doorlopen moet zijn. Yan heeft gelijk.
Dus als ik Ziggo bel om op te zeggen:

Ik: Ik zeg mijn abonnement op.
Ziggo: En wie bent u?
Ik: Daarop geef ik geen antwoord

Dan heb ik volgens jullie ongelijk dat er geen sprake is van een opzegging. Op basis van de info van TS is het niet onwaarschijnlijk dat het een degelijke vraag zou kunnen zijn. Immers kon de medewerker de opzegging niet afronden.

Maar ja Yan heeft gelijk...

Re: opzeggen bij ziggo

Geplaatst: 02 mar 2018 23:43
door Costnix
[quote="bprosman"][quote]

Telfort :
Max. downloadsnelheid: 100 Mb/s | Max. uploadsnelheid: 10 Mb/s
Ziggo :
Max. downloadsnelheid: 400 Mb/s | Max. uploadsnelheid: 40 Mb/s[/quote]

KPN:
Max. downloadsnelheid: 500 Mbit/s | Max. uploadsnelheid 500 Mbit/s. :-D

Re: opzeggen bij ziggo

Geplaatst: 03 mar 2018 00:11
door sylvesterb
Costnix schreef:
bprosman schreef:
Telfort :
Max. downloadsnelheid: 100 Mb/s | Max. uploadsnelheid: 10 Mb/s
Ziggo :
Max. downloadsnelheid: 400 Mb/s | Max. uploadsnelheid: 40 Mb/s
KPN:
Max. downloadsnelheid: 500 Mbit/s | Max. uploadsnelheid 500 Mbit/s. :-D
Tweak:
Max. downloadsnelheid: 1000 Mbit/s | Max. uploadsnelheid 1000 Mbit/s :lol:

P.S. Telfort levert tot 200 Mbit/s up en down.

Re: opzeggen bij ziggo

Geplaatst: 03 mar 2018 09:18
door witte angora
Maar... het ligt er ook aan welk pakket je neemt.

Re: opzeggen bij ziggo

Geplaatst: 03 mar 2018 09:45
door renewouters
yan schreef:
sylvesterb schreef:
yan schreef:Tegenvragen bij opzeggen zijn leuk voor de provider, maar de klant is niet verplicht daar aan mee te werken.
Opgezegd = opgezegd.: blokkeren en klaar.
onzin, je hebt pas opgezegt als de medewerker de procedure heeft doorlopen. In dit geval is er telefonische niet opgezegd. Dit weet TS ook. Ben wel benieuwd wat de vraag nu was en heb sterk het vermoeden dat de arrogantie van de medewerker niet zo zomaar ontstond.
onzin, als de medewerker niet mee-werkt door antwoord op niet-relevante vragen te eissen. dan is de mededeling van opzegging voldoende.
Ik ga er van uit dat het geen vraag is geweest om de identiteit van de opzegger vast te stellen, maar een vraag over de dienstverlening.
We zitten nu weer te speculeren op basis van een bericht van een klager zonder te weten hoe het gesprek daadwerkelijk ging.

Re: opzeggen bij ziggo

Geplaatst: 03 mar 2018 09:52
door wilhelmima1
Kan er nog steeds niet bij waarom mensen voor dit soort zaken gaan bellen.
Regel dit per mail en doe het dan ook nog wat ruimer wat betreft tijd.
Opzegging mailen ergens in oktober dat iemand per 1 januari van het volgende jaar een andere provider heeft.
Heeft de huidige alle tijd om de opzegging te verwerken en de nieuwe om alles op de rails te krijgen. :mrgreen:

En wat betreft bevestigen ID van de klant, daar valt wel wat over te zeggen, denk aan vechtscheiding en ID fraude.

Re: opzeggen bij ziggo

Geplaatst: 03 mar 2018 13:23
door Speedy123
reggie2 schreef:
witte angora schreef:Het kan veel makkelijker. Als je met KPN of T-Mobile verder wil, verzorgen zij de opzegging (van andere providers weet ik het niet).

Wat jouw ervaring betreft: aan de telefoon kan er wel meer niet, wat achteraf dus wél kan. Het call-center maakt er gewoon een puinhoop van, en dat is intern al bekend.

Dat doet Ziggo ook, ik word altijd netjes behandelt bij de klantendienst van Ziggo.
Omdat je niet opzegd, zolang je klant blijft, zijn ze netjes. maar als je op zegt, dan wordt het een ander verhaal. Probeer maar eens uit.

Re: opzeggen bij ziggo

Geplaatst: 03 mar 2018 13:50
door angel1978
Speedy123 schreef:
reggie2 schreef:
witte angora schreef:Het kan veel makkelijker. Als je met KPN of T-Mobile verder wil, verzorgen zij de opzegging (van andere providers weet ik het niet).

Wat jouw ervaring betreft: aan de telefoon kan er wel meer niet, wat achteraf dus wél kan. Het call-center maakt er gewoon een puinhoop van, en dat is intern al bekend.

Dat doet Ziggo ook, ik word altijd netjes behandelt bij de klantendienst van Ziggo.
Omdat je niet opzegd, zolang je klant blijft, zijn ze netjes. maar als je op zegt, dan wordt het een ander verhaal. Probeer maar eens uit.
Gedaan en werd uitstekend ter woord gestaan en geholpen. En nu?

Re: opzeggen bij ziggo

Geplaatst: 03 mar 2018 13:54
door reggie2
Speedy123 schreef:
Omdat je niet opzegd, zolang je klant blijft, zijn ze netjes. maar als je op zegt, dan wordt het een ander verhaal. Probeer maar eens uit.
Elk jaar bel ik Ziggo , krijg altijd een aanbieding en word netjes geholpen, ook als ik zeg dat ik anders weg ga.

Re: opzeggen bij ziggo

Geplaatst: 03 mar 2018 14:07
door mahadma
Ik ben nog steeds benieuwd naar die vraag ...........

Re: opzeggen bij ziggo

Geplaatst: 03 mar 2018 18:27
door kweenie
Blijkbaar wil TS ook de vragen op een forum niet beantwoorden...

Re: opzeggen bij ziggo

Geplaatst: 03 mar 2018 19:38
door witte angora
kweenie schreef:Blijkbaar wil TS ook de vragen op een forum niet beantwoorden...
Wat heeft het dan voor nut een topic op te starten... :roll:

Re: opzeggen bij ziggo

Geplaatst: 07 jul 2018 20:36
door Ondersteuning Humax
"oude Humax, Cisco of Samsung met HD en iets grotere 3 TB schijf erin werkt net zo goed.... en we gaan geen €4,- per maand betalen voor extra zooi die je ook eenmalig kunt kopen van oude Ziggo klanten".

In een Humax mag geen 3 TB schijf en zal deze ook zelf niet kunnen formatteren. Bij een geschikte schijf ligt dat anders: dan zal de Humax deze zelf formatteren, maar ook indelen. Er word dan dus weer ruimte gereserveerd voor het formatteren naar EXT.3, Time shift, foto's, muziek, video's en uiteraard voor opnames. Maar een te grote schijf kan ook schade berokkenen aan het apparaat, of in zijn geheel niet werken. Ook bij een externe schijf kan het al zo zijn dat de voeding niet sterk genoeg is de schijf in werking te stellen, en kan dus een eigen voeding nodig zijn. Mijn advies is dan ook nooit zomaar klakkeloos een schijf te plaatsen.

Daarnaast loop je met een grote schijf ook een ander risico: als er iets goed misgaat, kan het n.l. gebeuren dat je alles wat op de schijf aanwezig is, kwijtraakt. Veel beter is het dan een wat kleinere schijf te gebruiken en de bestanden welke je wilt bewaren elders op te slaan.

Noot: de 5050c werkt anders en daarbij is het nog mogelijk zelf de schijfindeling te wijzigen. Dat is met de opvolgende modellen niet meer het geval. Maar ook hier geld dat een te grote schijf absoluut is af te raden.

Re: opzeggen bij ziggo

Geplaatst: 08 jul 2018 08:36
door stofzuigertje
Inderdaad kan niet elk apparaat de 3 Tb aan...
Maar Cisco, Humax en Samsung en misschien nog meer merken leverden diverse modellen dus vele verschillenden.
Daar zitten oude bij die nieuwe grote niet aankunnen maar ook die probleemloos 3 Tb vol kunnen zetten!

De 160 of 320 Gb is vaak voldoende en de 500 Gb kan vaak 1 Tb aan.

Wel moet je weten welke je koopt op Marktplaats en er worden ook diverse defecte of storende verkocht.
Koud werken ze goed naar na half uurtje worden ze warm en gaan storen.

Dus iemand adviseren, koop maar.... ik durf dat niet meer zomaar te zeggen!
Koop een werkend apparaat wat al aangesloten staat en vraag demo....
Er is veel versleten rommel die word aangeboden!

Re: opzeggen bij ziggo

Geplaatst: 08 jul 2018 12:50
door bprosman
Vooral de cisco's hebben nogal last van kristalfilters die defect raken door de teperaturen.

Re: opzeggen bij ziggo

Geplaatst: 08 jul 2018 14:43
door 16again
Kristalfilter zal er niet in zitten, hooguit een kristal voor de klok oscillator

Re: opzeggen bij ziggo

Geplaatst: 08 jul 2018 16:44
door bprosman
Inderdaad mijn fout , SAW, geen kristalfilters.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/124584