Onkyo receiver van Wehkamp met fabricage fouten

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
alfatrion

Re: Onkyo receiver van Wehkamp met fabricage fouten

Ongelezen bericht door alfatrion » 08 apr 2018 16:50

Van mij mag TS zelf uitmaken wat hij doet. Zelf zou ik de verkoper aanspreken. Ik vind een situatie waarin ik een product zou moeten kopen om compensatie te krijgen niet acceptabel.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 » 09 apr 2018 04:21

alfatrion schreef:Van mij mag TS zelf uitmaken wat hij doet. Zelf zou ik de verkoper aanspreken. Ik vind een situatie waarin ik een product zou moeten kopen om compensatie te krijgen niet acceptabel.
Ik heb uw advies opgevolgd en de zaak voorgelegd aan Wehkamp. Niet alleen heb ik de Onkyo daar gekocht, ze zijn ook geautoriseerd reseller van Onkyo in Nederland. Wellicht kunnen zij mij de opties beter uitleggen en mij verder adviseren.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 10 apr 2018 10:43

Ik ben zeer benieuwd naar de reactie van Wehkamp.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie » 10 apr 2018 10:57

Je hebt van die glas-krabbertjes, een plastic houdertje met een stanleymesje er in, om dingen los te kunnen krabben op gladde oppervlaktes. Liggen bij de ACtion voor net niks, en daarmee krijg je, icm wat geduld, die sticker er wel af. 2ehands kost een TX-NR-509 goed honderd euro, dus die cashback lijkt me fair, het is meer dan de marktwaarde ervan. Lekker nieuw speeltje kopen.

Rotterdamklant

Ongelezen bericht door Rotterdamklant » 04 dec 2018 17:20

Mijn ervaring met Onkyo
Geachte klant,

Nee dat zal niet meer gaan. Het programma dat al jaren!! liep, is door onze nieuwe eigenaren Aqipa nu dan echt stopgezet & ik kan u daarvoor dan ook verder niks aanbieden.

Lees hier https://www.nl.onkyo.com/en/customer-se ... 118747.htm

U kunt natuurlijk wel contact opnemen met een service center voor reparatie. Ik moet wel zeggen als ik zo'n mail krijg met zoveel onwaarheden en onzin, sja wordt ik niet echt vrolijk van, jammer. Ik ga er verder ook niet op in.

Met Vriendelijke Groeten/ Best Regards

Onkyo

Customer Care

----------------------------------------------

Dag Onkyo,

Een paar weken geleden heeft mijn TX NR609 receiver het begeven. Twee symptomen, geen geluid meer en zoeken naar netwerk tegelijk. Onkyo heeft lang een reparatieactie gehad vanwege structurele defecten en een paar jaar geleden heb ik mijn serienummer (3342mp5121020103) gecontroleerd. Daar was niets mee aan de hand.

Toen de receiver er plots prompt mee stopte heb ik nogmaals het serienummer gecontroleerd en ineens zit ie wel bij de apparaten met gebreken, alleen nu repareren jullie 'm niet meer, maar kan ik 175 terugkrijgen als ik een nieuwe Onkyo koop.

Na Kobe Steel, Mitsubishi Materials Corp en KYB Corp (van de schokdempers voor gebouwen bij aardbevingen) is Onkyo nu al het vierde Japanse bedrijf waarvan ik lees dat er "kwaliteitsproblemen" zijn.

Mijn vraag is of jullie 'm alsnog willen komen repareren of evt omruilen voor een refurbished model, maakt me niet uit. Het is niet netjes van Onkyo om eerst te zeggen dat er niets aan de hand is en later blijkt dat wel, maar repareren jullie 'm niet meer.

Mijn vertrouwen in Onkyo is geschaad doordat er jarenlang defecte receivers uit de fabriek zijn gekomen, maar wat echt vervelend is, dat als mijn serienummer destijds netjes was toegevoegd aan de lijst van te repareren apparaten, ik dit probleem nooit had gehad. Daarom wil ik voorlopig ook geen nieuwe Onkyo receiver kopen - zelfs niet met EUR 175 korting - alleen op door Onkyo geselecteerde modellen. Sorry, maar ik vind het niet netjes van de fabrikant.

Nogmaals het verzoek om mijn receiver alsnog te repareren of om te ruilen.

Met vriendelijke groet,

Rotterdamklant

Ongelezen bericht door Rotterdamklant » 04 dec 2018 17:31

Weet niet of ik mag linken, maar ik heb me aardig boos gemaakt over Onkyo en op mijn eigen website er ook een artikel aan gewijd.

http://www.gertjan.org/economie/onkyo/

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 04 dec 2018 18:22

Rotterdamklant schreef:
04 dec 2018 17:31
Weet niet of ik mag linken, maar ik heb me aardig boos gemaakt over Onkyo en op mijn eigen website er ook een artikel aan gewijd.

http://www.gertjan.org/economie/onkyo/
U wilt uw oude receiver omruilen voor eenzelfde met dezelfde problemen? U wilt dat ze een oud afgeschreven apparaat gaat repareren met onderdelen die er waarschijnlijk niet eens meer zijn?
Dat achteraf blijkt dat uw type wel bij de partij hoorde met gebreken wil niet zeggen dat ze dat vooraf ook wisten. Het komt vaker voor dat er achteraf blijkt meer modellen/producten zijn die alsnog aandacht nodig hebben.

Reparatie en vervangen is niet meer mogelijk en de normale levensduur is al lang verstreken. Netjes dat ze een nieuwe willen leveren met korting.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 04 dec 2018 19:08

Volgens tweakers is de laatst bekende prijs van de TX NR609 399 euro. Dan hebben we het over 2013, dus 5 jaar geleden. Hij was leverbaar vanaf 2011. Dan vind ik een tegemoetkoming van 175 euro helemaal niet zo gek, als ik eerlijk mag zijn. Is er nog een minimum bedrag genoemd dat je moet besteden?

https://tweakers.net/pricewatch/279622/ ... zwart.html

Rotterdamklant

Ongelezen bericht door Rotterdamklant » 07 dec 2018 15:28

witte angora schreef:
04 dec 2018 19:08
... vind ik een tegemoetkoming van 175 euro helemaal niet zo gek...

Helemaal mee eens als het soms eens voorkomt en ik een van de pechvogels ben. Dit is een ander verhaal. Kijk maar eens op Marktplaats, bijna allemaal kapot of zoek eens op internet naar verhalen van gedupeerde klanten.

Onkyo heeft bewust vier jaar of langer receivers verkocht wereldwijd, waarvan ze wisten dat die binnen een paar jaar kapot zouden gaan.

Toen dat bekend werd, hebben ze een reparatieactie gedaan. Mijn receiver kwam daar niet voor in aanmerking obv serienummer.

Nu mijn receiver kapot toch kapot gaat - exact die klachten - staat hij ineens wel op de lijst van apparaten met produktiefouten. Dat vind ik niet netjes en daarom heb ik Onkyo gemaild. Hadden ze eerlijk geweest en mijn nummer er destijds bijgestaan, was ie gerepareerd en had ik nergens last van gehad.

Een korting van 175 klinkt leuk, maar ik wil geen geld aan een nieuwe receiver uitgeven. Daarnaast als ik iets nieuws koop, wordt het zeker geen Onkyo.

Lees het antwoord van Onkyo "de actie loopt al vele jaren." Maar omdat er een nieuwe Europese eigenaar is, wordt de actie stopgezet. Dat is een rare redenatie. In diverse landen, waaronder de Verenigde Staten loopt de actie nog steeds.

Een apparaat kan altijd kapot gaan, maar als een fabrikant zoals Onkyo bewust jarenlang apparaten verkoopt die snel kapot gaan, verwacht ik meer. Daarnaast wie vervangt nou iedere zeven jaar al zijn electrische apparaten? Het zijn niet alleen de kosten, maar ook het milieu.

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 07 dec 2018 15:36

Rotterdamklant schreef:
07 dec 2018 15:28
Daarnaast wie vervangt nou iedere zeven jaar al zijn electrische apparaten? Het zijn niet alleen de kosten, maar ook het milieu.
Ik vind 7 jaar een mooie tijd voor electrische apparaten, er zijn er die minder lang mee gaan, en afschrijvingstechnisch is die na 7 jaar ruimschoots afgeschreven.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 09 dec 2018 00:05

Het leuke met afschrijven is dat je zelf bepaald in hoeveel jaar je dat doet.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 09 dec 2018 07:26

berndv schreef:
07 dec 2018 15:36
Rotterdamklant schreef:
07 dec 2018 15:28
Daarnaast wie vervangt nou iedere zeven jaar al zijn electrische apparaten? Het zijn niet alleen de kosten, maar ook het milieu.
Ik vind 7 jaar een mooie tijd voor electrische apparaten, er zijn er die minder lang mee gaan, en afschrijvingstechnisch is die na 7 jaar ruimschoots afgeschreven.
Veel van die apparaten zijn ook eerder stuk gegaan dan na zeven jaar. Bovendien gaat het niet om een willekeurig electrisch apparaat. Ja, veel apparaten met mechanische onderdelen zijn na 7 jaar wel versleten. En een gsm is na een paar jaar al achterhaald. Maar juist van een receiver verwacht je dat die lang mee kan gaan. Zeker als je het idee hebt dat je niet voor een instapmodel van een budgetmerk kiest, maar bewust een iets duurder type koopt.

Dat je na een paar jaar met een waardeloos apparaat zit dat niets meer doet, en wordt afgescheept met 175 euro korting op 'geselecteerde' Onkyo modellen, daar word je niet blij van. Ik denk dat een hoop mensen na deze ervaring nooit meer Onkyo willen.

Plaats reactie