LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] One.com gaat een vergoeding rekenen voor bankoverschrijving?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Stone2D3D
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2018 12:15
Contacteer:

One.com gaat een vergoeding rekenen voor bankoverschrijving?

Ongelezen bericht door Stone2D3D »

Vandaag ontving ik een mail van onze webhost One com dat zij vanaf 24 april a.s. een vergoeding van 3,15 EUR incl. BTW zullen vragen voor bankoverschrijvingen (zie hieronder het volledige bericht):

U ontvangt deze mail om u te informeren dat we met ingang van 24. apr een vergoeding van 3,15 EUR incl. BTW zullen vragen voor bankoverschrijvingen. De reden voor deze wijziging is de stijgende kosten voor het handmatig verwerken van deze betalingen.

Deze wijziging is van toepassing op de volgende domeinen:

XXXXXX.com

Aangezien dit alleen van toepassing is op betalingen via bankoverschrijving, raden wij u aan uw betaalmethode te wijzigen in "creditcard" om deze kosten te vermijden. U kunt dit eenvoudig aanpassen via het configuratiescherm. Volgt u daarvoor de onderstaande handleiding:
Hoe kan ik de huidige betalingsmethode veranderen?

Wij danken u voor het vertrouwen in One.com.


Nu verwijzen ze wel, 'heel behulpzaam', naar de optie om de betaalmethode te wijzigen in- en te betalen met 'creditcard', maar daar ik geen creditcard heb/wil - krijg ik sterk het gevoel dat ik, onnodig, op extra kosten word gejaagd. Ik ben al ruim 10 jaar klant bij One.com, maar vindt dit toch een vorm van slechte (vaste) klantenservice.

De vraag is hier; mag dit zomaar?

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: One.com gaat een vergoeding rekenen voor bankoverschrijving?

Ongelezen bericht door yan »

Ja dit mag,

Er is verder nog de mogelijkheid tot betaling via PayPal of IDEAL,
dus er zijn voldoende opties open:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: One.com gaat een vergoeding rekenen voor bankoverschrijving?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Stone2D3D schreef:...
Nu verwijzen ze wel, 'heel behulpzaam', naar de optie om de betaalmethode te wijzigen in- en te betalen met 'creditcard', maar daar ik geen creditcard heb/wil - krijg ik sterk het gevoel dat ik, onnodig, op extra kosten word gejaagd. Ik ben al ruim 10 jaar klant bij One.com, maar vindt dit toch een vorm van slechte (vaste) klantenservice.
..
Waarom zou dit niet mogen? Betaalwijzen verschillen in de kosten die ermee gemoeid zijn. Een ondernemer mag dat gewoon doorrekenen aan de klant in kwestie.

Ik begrijp overigens niet waarom u het gevoel heeft 'op extra kosten' te worden gejaagd.
Indien inderdaad de kosten van (handmatig) verwerken van bankoverschrijvingen die van creditcard betalingen overtreffen (en ja, wie twijfelt daaraan?) dan lijkt het er eerder op dat u al jarenlang gematst bent: klanten die een goedkopere betaalwijze kozen, subsidieerden in feite uw dure betaalgedrag. Aan dit voordeel voor u komt nu een eind. Bekijk het eens van die kant.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: One.com gaat een vergoeding rekenen voor bankoverschrijving?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zo’n beetje elke provider en nutsbedrijf vraagt geld voor een handmatige betaling. Het kost voor een bedrijf geld om een factuur en acceptgiro te maken, porto kost geld, geld gestort krijgen kost geld, controleren van de betaling kost geld, enz.

Stone2D3D
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2018 12:15
Contacteer:

Re: One.com gaat een vergoeding rekenen voor bankoverschrijving?

Ongelezen bericht door Stone2D3D »

Bedankt voor jullie reactie. Dan is het wel eigenaardig dat ik dit bericht van One.com heb gekregen want ik betaal deze rekening al jaren via IDEAL en niet via bankoverschrijving. Dus een beetje raar dat ze als enige optie 'creditcard' vermelden in hun schrijven; dit veroorzaakt wel onnodig verwarring.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: One.com gaat een vergoeding rekenen voor bankoverschrijving?

Ongelezen bericht door Brainless »

Stone2D3D schreef:Bedankt voor jullie reactie. Dan is het wel eigenaardig dat ik dit bericht van One.com heb gekregen want ik betaal deze rekening al jaren via IDEAL en niet via bankoverschrijving. Dus een beetje raar dat ze als enige optie 'creditcard' vermelden in hun schrijven; dit veroorzaakt wel onnodig verwarring.
Maar om met Ideal te kunnen betalen krijgt u toch een factuur toegestuurd (of post of via de mail).
Deze moet daarna weer gecontroleerd worden of u (voldoende) betaald hebt.

het klopt dat ze het lieft met CC betaald krijgen:
4.5 Betalingscondities
Voor alle betalingen die online worden uitgevoerd door de
klant met behulp van Dankort, Eurocard, MasterCard,
VISA, VISA Electron of JCB wordt geen extra bedrag in
rekening gebracht. Bij versturing van de factuur per post,
behoudt One.com zich het recht voor om een bedrag in
rekening te brengen voor de gedane onkosten. De
producten/diensten van One.com zijn speciaal aangepast
aan de wensen van de klant en de laatstgenoemde heeft
niet het recht het contract nietig te verklaren.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: One.com gaat een vergoeding rekenen voor bankoverschrijving?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Stone2D3D schreef:Vandaag ontving ik een mail van onze webhost One com dat zij vanaf 24 april a.s. een vergoeding van 3,15 EUR incl. BTW zullen vragen voor bankoverschrijvingen (zie hieronder het volledige bericht):
Dit mag niet. Voor meer informatie zie:
viewtopic.php?f=36&t=183321
viewtopic.php?p=2333991#p2333991

Gesloten